Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Ik zit hier op verlof bij de schoonfamilie in Mexico en zo leer ik ook de aangetrouwde mensen wat kennen. Gewoon wat opmerkelijke feitjes.

Man van een schoonzus is de directeur van een piepkleine secundaire school (het is te zeggen, 12-15 jaar, hogere jaren zijn iets anders). Dat is een school voor de tieners van een klein dorp, die daarnaast en daarna gewoon werken bij de ouders op de boerderij of in een of andere familiezaak. Drie leerkrachten (directeur inbegrepen) die elk mogelijk vak geven, met soms lessen op afstand door anderen. Een dorp daar is natuurlijk wat anders dan hier qua hoe afgelegen alles is. Die kerel heeft heel wat tijd gestoken in al de "red tape" die noodzakelijk is om dingen te realiseren hier, waardoor die school onder zijn bestuur serieus verbeterd is. De brave man, die na zijn uren dierenarts is, wordt dan ook op handen gedragen in dat dorp. Is compleet gek op onze dochter, want ze kunnen zelf geen kinderen krijgen. Elk huisje heeft zijn kruisje, voor de rest wel een leven om redelijk jaloers op te zijn.

Man van een andere schoonzus is een beetje een manusje van alles. Werkt met zijn handen als job, steekt de airco's thuis, gaat een extra kamer metsen aan het huis, enz. Was met ons aan het rondrijden en vertelde hoe hij zijn plan heeft leren trekken. Zijn moeder is op jonge leeftijd alleenstaand geworden, vader niet meer in the picture. Zoals dat dan gaat in een land met niets van sociale zekerheid moest zij gaan werken of er was geen eten. Toen hij 10 was woonden ze op uren rijden van de job van de moeder, dus die vertrok op zondagavond naar de stad om te werken, en kwam op vrijdagnacht terug thuis. Zo zat die als kind van 10 5 dagen per week alleen thuis.

Laatst bewerkt:
@Sylverscythe: En hier durven veel ouders hun tienjarige niet eens alleen buiten laten spelen.
Toen mijn partner mij destijds te streng vond omdat ik haar zevenjarig zoontje vroeg om zelf zijn bord bij de afwas te plaatsen, reageerde ik enkele keren met "Aan de andere kant van de wereld halen mannekes van zijn leeftijd gsm's uit elkaar om geld te verdienen."; werd niet echt in dank afgenomen en ben wel milder geworden op dat vlak.

@Sylverscythe: En hier durven veel ouders hun tienjarige niet eens alleen buiten laten spelen.
Toen mijn partner mij destijds te streng vond omdat ik haar zevenjarig zoontje vroeg om zelf zijn bord bij de afwas te plaatsen, reageerde ik enkele keren met "Aan de andere kant van de wereld halen mannekes van zijn leeftijd gsm's uit elkaar om geld te verdienen."; werd niet echt in dank afgenomen en ben wel milder geworden op dat vlak.
Wij hebben dan ook gewoon de luxe om onze kinderen te beschermen (of overbeschermen) tegen dat soort situaties. Het is niet dat zo'n dingen positief worden bekeken in Mexico, eerder als "het leven is zwaar en we hebben het overleefd". Overigens heb je hier door de grote ongelijkheid ook hopen kinderen die in weelde opgroeien met personeel en geld van de ouders om elk ongemak te overbruggen. Die geraken ook verder in het leven uiteindelijk door connecties en allerlei voordelen.

Gisteren even naar de speeltuin om de hoek geweest waar een jongen van 4 en zijn zus van 5-6 aan het spelen waren terwijl de moeder aan het werk was. Moederziel alleen in een land dat niet bekend staat voor de hoge veiligheid. Daar loopt dan mijn dochter naast die volledig ingesmeerd is met factor 50, besproeid met anti-muggenspray (want altijd kans op dengue, chikungunya, zika), terwijl we ze in het oog houden met water bij de hand. Liever zo.

Laatst bewerkt:
Heb eens gelezen dat verkopers een item heel duur maken, zodat geen enkele persoon dit koopt als een item uit stock is.

Dit zou beter zijn om uw ratings etc. niet te verliezen, dan als je het item moet uit de lijst halen, omdat je het een periode niet kan aanbieden.

Meer dan helft van gecontroleerde bestuurders onder invloed van drugs

Allé je weet met 100% grenzende zekerheid dat de politie daar zal staan om u te controleren. (tenzij je dommer dan dom bent)
Meer dan de helft (die gecontroleerd werden) had er laak aan, rijdt toch weg met zijn of haar wagen ondanks de pakkans aan een 100% ratio en mag als gevolg de wagen asap aan de kant zetten.

Toch mijne WTF van de dag.
Los daarvan, tegenwoordig veel zwalpende auto's op de baan heb ik de indruk.
Of onnodig afremmen voortdurend om dan weer op te trekken, geen constante snelheid.
Vooral tegen de avond duiken die op.

Ik denk dat er toch wel wat bezopen of stoned volk rondrijdt.

Laatst bewerkt:
Los daarvan, tegenwoordig veel zwalpende auto's op de baan heb ik de indruk.
Of onnodig afremmen voortdurend om dan weer op te trekken, geen constante snelheid.
Vooral tegen de avond duiken die op.

Ik denk dat er toch wel wat bezopen of stoned volk rondrijdt.
Veel daarvan zal ook gsm gebruik zijn.
Voor mij een even grote plaag.

Veel daarvan zal ook gsm gebruik zijn.
Voor mij een even grote plaag.
Die ook ja.

In ieder geval stoor ik me tegenwoordig vaak aan zwalpende auto's.

Nog een heel recent vb.
Op zo'n lange saaie baan, waar je niet eens voorbij kan steken.
Ene met een kindje naast zich dan nog.
Zwalpen en onnodig afremmen, vaak de witte lijn overschrijdend, gewoon op het andere baanvak uitkomend.
Heel die baan lang dan he. Om van te rotten.

Gsm heb ik vorige week nog gezien, op de autostrade.
Een oude Porsche die heel treuzelend reed, de boel ophoudend. Stak ik die voorbij, duidelijk een gsm tegen het oor.

Laatst bewerkt:
Wij hebben dan ook gewoon de luxe om onze kinderen te beschermen (of overbeschermen) tegen dat soort situaties. Het is niet dat zo'n dingen positief worden bekeken in Mexico, eerder als "het leven is zwaar en we hebben het overleefd". Overigens heb je hier door de grote ongelijkheid ook hopen kinderen die in weelde opgroeien met personeel en geld van de ouders om elk ongemak te overbruggen. Die geraken ook verder in het leven uiteindelijk door connecties en allerlei voordelen.

Gisteren even naar de speeltuin om de hoek geweest waar een jongen van 4 en zijn zus van 5-6 aan het spelen waren terwijl de moeder aan het werk was. Moederziel alleen in een land dat niet bekend staat voor de hoge veiligheid. Daar loopt dan mijn dochter naast die volledig ingesmeerd is met factor 50, besproeid met anti-muggenspray (want altijd kans op dengue, chikungunya, zika), terwijl we ze in het oog houden met water bij de hand. Liever zo.
Ik had op mijn vorig werk een Bulgaarse teamlead. Die liet haar kinderen van 5 en 8 alleen thuis tijdens corona terwijl zij op kantoor zat. Was voor haar doodnormaal. Iedereen frontste daar toch wel wat bij.

Heb eens gelezen dat verkopers een item heel duur maken, zodat geen enkele persoon dit koopt als een item uit stock is.

Dit zou beter zijn om uw ratings etc. niet te verliezen, dan als je het item moet uit de lijst halen, omdat je het een periode niet kan aanbieden.

Dat kan een logica zijn, maar dit bedrijf heeft op Bol geen enkele rating wat op zijn minst verdacht is als ze meer dan 200.000 artikels op Bol verkopen en precies een waslijst aan artikels van duizenden €. Verkeerde data import?

Belgisch meisje (4) verdronken in zwembad van Franse privécamping

"De ouders waren niet bij het zwembad"

Euh, wat?
Maar misschien waren de grootouders wel aanwezig aan het zwembad en op het kind aan het letten?
Of (wat plausibel is) de ouders waren binnen in de huurwoning én het kind is buitengeglipt en tot aan het zwembad een eindje verderop gelopen? Dan waren de ouders dus ook niet aan het zwembad hé.

Ik lees zo'n artikels altijd wel met 2 visies in gedachte, want met de media weet je het nooit.

Echter ongeacht wat er gebeurd is: Er is daar een geval van onoplettendheid gebeurd (dan is het erg) OF onverantwoord gedrag van de ouders. (dan wijs ik naar de ouders).

Maar misschien waren de grootouders wel aanwezig aan het zwembad en op het kind aan het letten?
Of (wat plausibel is) de ouders waren binnen in de huurwoning én het kind is buitengeglipt en tot aan het zwembad een eindje verderop gelopen? Dan waren de ouders dus ook niet aan het zwembad hé.

Ik lees zo'n artikels altijd wel met 2 visies in gedachte, want met de media weet je het nooit.

Echter ongeacht wat er gebeurd is: Er is daar een geval van onoplettendheid gebeurd (dan is het erg) OF onverantwoord gedrag van de ouders. (dan wijs ik naar de ouders).
als je de link volgt naar die franse gazet, vind je er dit:
La fratrie de quatre enfants s’est rendue dans l’après-midi à la piscine du camping privé des Bains où ils ont posé leurs valises. « Les parents n’étaient pas au bord de la piscine », relate le maire Didier Bourlon.

Volgens mij staat er dus dat die vier kindjes zonder hun ouders (en dus onbegeleid, want anders zouden ze wel de grootouders melden) naar het zwembad zijn getrokken. Gevalletje van 'wat kan er gebeuren, ze zijn toch met vier om op elkaar te letten'.

Gevalletje van 'wat kan er gebeuren, ze zijn toch met vier om op elkaar te letten'.
Ah ok dan is het inderdaad een heel zware fout van de ouders en totaal onverantwoord.

Want het is bijvoorbeeld al eens gebeurd dat een kind de voordeur die op slot is opent (gezien hoe de papa het doet) 1 km verder naar het zwembad loopt, daarin springt en verdrinkt hé. Kinderen worden op dat vlak wel eens zwaar onderschat en ze zijn erg innovatief. Zo'n zaken is oa de angst van elke ouder (denk ik). Even niet opletten en ..

Ik veroordeel nooit "asap" iemand zomaar tov een artikel in de krant. Het is zo al erg genoeg voor de familie.

Voor de eerste keer in m'n leven Kombucha gedronken, want 't was gratis bij de Collect & Go van de Colruyt.

Holy f*ck, wat een goor hipstersap is me dat. En ik vind gember en citroen normaal gezien lekker, maar bweuk...

Was het van Germline of Yuchen ? Alle anderen van grote keten supermarkten zijn platte boecht. De allerbeste zijn homemade met schimmelzwam.

Terug
Bovenaan