Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Een paar wtf's van de laatste tijd

Zo lang iemand thuis verzorgd kan worden (bijvoorbeeld met hulp van het wit-geel kruis), worden deze kosten vergoed door het ziekenfonds.
Dat kan oplopen van een bedrag van rond de 2000 euro per maand als ze eenmaal per dag moeten komen, tot een bedrag van rond de 4000 euro bij 2 maal per dag en meer wanneer er extra interventies zijn.
Wanneer die persoon thuis niet meer verzorgd kan worden en dus naar een wzc moet, dan mag je de volle pot daarvoor gewoon zelf uit eigen zak gaan betalen en dan zijn toch bedragen van tussen de 2000 en de 2500 euro per maand en soms zelfs nog meer.

Een tweede wtf, mijn moeder kreeg van het ziekenfonds een zorgbudget (voor haar persoonlijk) van 34 euro per maand, toen mijn vader het rusthuis in ging werd dat herzien en verminderde dat naar 7 euro per maand, nu na het overlijden van mijn vader was er opnieuw een herziening en is dat bedrag plots maar 5 euro meer per maand.

Voor wie het interesseert: als je havermout met melk maar een fletse boel vindt moet je er een lepel advocaat indraaien.

Heerlijk :love:

Internet en apps blijven toch zo'n wonder.
Deze ochtend op linkedin een bericht van Artes dat er ene Charlie (bekend internetfenomeen) meegewerkt heeft aan het justitiepaleis in Brussel.
Zonet open ik tiktok, uiteraard eerste filmpje is van die Charlie en had er nooit eerder van gehoord of gezien.

gisteren bij ne frituur geweest, en die vent is terminaal ziek. zegt hij. leverkanker. hij drinkt ook al heel zijn leven heel erg veel.

nu was ik een praatje met hem aant maken. die zo heel doodserieus: "deze week geinformeerd voor mn dood te regelen. Tzal sober zijn. geen doodsprentjes, geen uitvaart. en de crematie, ik heb gevraagd om me te verbranden zonder kist, maar ze wouden niet!! . de goedkoopste was 650 euro. maar ik geloof nooit dat ze die mee verbranden. ze verkopen die zeker achter mn gat opnieuw door . Dat ze me potverdikke in een plastiek zak steken dan, voor de hygiëne, en zo verbranden..." :wtf:

ik snap da nie, da je daar zo over kan gaan. Ik probeerde hem nog wat op te peppen door te zeggen dat hij er goed uit zag, en dat de chémo kuur toch zijn werk lijkt te doen. "nee jongen das nie door de chemo, das door de halve liters Stella dak er nog zo goed uit zie *kraakt een nieuwe open* " ....

gisteren bij ne frituur geweest, en die vent is terminaal ziek. zegt hij. leverkanker. hij drinkt ook al heel zijn leven heel erg veel.

nu was ik een praatje met hem aant maken. die zo heel doodserieus: "deze week geinformeerd voor mn dood te regelen. Tzal sober zijn. geen doodsprentjes, geen uitvaart. en de crematie, ik heb gevraagd om me te verbranden zonder kist, maar ze wouden niet!! . de goedkoopste was 650 euro. maar ik geloof nooit dat ze die mee verbranden. ze verkopen die zeker achter mn gat opnieuw door . Dat ze me potverdikke in een plastiek zak steken dan, voor de hygiëne, en zo verbranden..." :wtf:

ik snap da nie, da je daar zo over kan gaan. Ik probeerde hem nog wat op te peppen door te zeggen dat hij er goed uit zag, en dat de chémo kuur toch zijn werk lijkt te doen. "nee jongen das nie door de chemo, das door de halve liters Stella dak er nog zo goed uit zie *kraakt een nieuwe open* " ....
Wat is jouw WTF precies? Dat hij dat echt denkt van die kist of dat hij er zo gevoelloos mee omgaat?

Ik stond zo eens bij een werfleider (klant), "ja morgen ben ik er 2 uurtjes niet, want ik moet naar de begrafenis van mijn dochter"

Euhm, oke. 2 volle uren verlof voor uw eigen kind te begraven..

Het wat en hoe durfde ik niet vragen, maar rest van de week gewoon alle dagen aanwezig op zijn werf.

Ton hem dit eens, 175 euro voor een kartonnen doos: https://www.uitvaartstore.nl/grafkist/kartonnen-doodskist/

Merci , kga mij ook eens ene reserveren denk ik . ;)
Heb mijn begrafenis ook al geregeld dus is toch niet echt abnormaal dat mensen daarmee bezig zijn …eens gebeurd het toch .
Kwestie van geen onverwachte kosten te hebben . ;)
is allemaal wat morbide, maar eigenlijk lijkt mij dat toch ook wel de beste keuze hoor qua milieu en kostengerichtheid, als je toch wenst gecremeerd te worden....

Heb ook al aan de familie laten weten dat het allemaal geen geld moet kosten .
Zo goedkoop mogelijk cremeren en uitstrooien dat er geen graf is .
Ze hoeven zelfs geen misviering of dergelijke te geven (ben gene gelovige dus hoeft dat voor mij niet ) , dat afscheid nemen in het crematorium zullen ze niet onder uit geraken maar dat moet niet te lang duren dan .
Koffie kunnen ze nog wel krijgen maar koffiekoeken of sandwiches mogen ze zelf meebrengen .

Zie weten ook dat als ik een ongeluk heb gehad en ik moet voort als een plant dat ze dan de stekker eruit mogen trekken …

Eens je dood bent is het maar een omhulsel dat er ligt …de persoon is weg . (Alléé zo zie ik het . )

Vroeger dronken de coureurs van de lokale dorpskom toch een stout na de wedstrijd om te bekomen van de koers . (Dacht ik toch een stout met een rauw ei in )

Ze hoeven zelfs geen misviering of dergelijke te geven (ben gene gelovige dus hoeft dat voor mij niet ) , dat afscheid nemen in het crematorium zullen ze niet onder uit geraken maar dat moet niet te lang duren dan .
Koffie kunnen ze nog wel krijgen maar koffiekoeken of sandwiches mogen ze zelf meebrengen .

Zie weten ook dat als ik een ongeluk heb gehad en ik moet voort als een plant dat ze dan de stekker eruit mogen trekken …

Eens je dood bent is het maar een omhulsel dat er ligt …de persoon is weg . (Alléé zo zie ik het . )
op uw centen zitten tot in de kist. zijt ge nen Hollander of zo?

tbh, ne keer dat ik dood ben, is het hun eigen erfenis dat ze uitgeven aan mijn begrafenis. ze doen dus maar, ik ga toch niks meer hebben aan dat geld.

Best een negatieve wilsverklaring prepareren, al dan niet met aanwijzing vertrouwenspersoon.
Kan veel miserie en discussies vermijden....

Terug
Bovenaan