Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Had een pomp gekocht om makkelijk olie te kunnen vervangen van mijn auto zonder dat ik een put of brug nodig heb. Vandaag mooie droge dag, oldtimer uit garage gereden, pomp in werking gezet. Eerste halve liter is er uit, dus terwijl die verder pompt even naar binnen om mij een koffie te halen. Kom buiten en dat spel staat in brand, vanboven op mijn motor.
Dat ding dus gewoon vastgepakt en weggegooid op de oprit, op 't eerste zicht aan de auto enkel de rubber rond de motorkap wat gesmolten, dus valt nog mee. Ik moest die pomp nog betalen, maar denk dat ik ze ga terugsturen. :laugh:
Stel u voor dat ik de auto niet buiten had gereden daarvoor, of ipv een koffie pakken naar de grote wc ging. Kon toch erger zijn afgelopen.

Ik heb internet via Orange. Al bij al redelijk tevreden. Het is een stuk minder duur dan Telenet en de kwaliteit (snelheid en betrouwbaarheid) is wel gelijkaardig.
Maar het gebeurt inderdaad wel eens (een keer of drie per jaar?) dat het internet wegvalt. Meestal is de storing na een paar minuten wel weer voorbij, maar soms duurt het wel langer. De helpdesk is daarbij tot nu toe wel totaal nutteloos gebleken. Je hangt eerst een tijdje aan de wachtlijn vooraleer je een Nederlandse dame aan de lijn krijgt. Die gaat eerst kijken of er werken of storingen zijn aan de infrastructuur, wat nooit het geval is geweest.
Daarna doorloopt ze haar stappen (die je uiteraard al allemaal zelf hebt gedaan ondertussen, maar toch moet je ze nog eens doen), en de volgende stap is dan de technieker laten komen. Die kan typisch pas een week later komen, dus ja, dat zou een week zonder internet betekenen.
Een uur of zo later blijkt het probleem dan vanzelf opgelost te zijn. (En dan moet je weer aan de wachtlijn gaan hangen om die afspraak weer af te zeggen).
Ik vraag me af problemen of werken aan de lijn (door Telenet) wel (goed) gecommuniceerd worden met Orange...

Maar ook wat de helpdesk betreft: mijn vroegere ervaringen met de helpdesk van Telenet zijn minstens zo erg.

Hier ook Orange, valt toch wel meerdere x'en per week enkele minuten weg.

Helpdesk kan noet helpen als het probleem zich niet voordoet, ik moet snel bellen als het gebeurd, maar hetis wel telkens een onderbreking van enkele minuten, tegen dat ik iemand aan de lijn heb is het alweer opgelost, ik heb er ondertussen met leren leven

Ik volg een lokale co-housing pagina op facebook waar ´advertenties´ passeren als ze mensen zoeken.

Passeert hier net een post van een jonge kerel ´lichtrijk huis, aquaria in de living en kamerplanten aanwezig´.

Worden foto´s gepost met, als je goed inzoomt, 2 mega wietplanten in het midden van de living. En het is geen photoshop of wat dan ook. Kerel heeft precies niet goed opgelet bij het uploaden van z´n foto´s :unsure:

Ik volg een lokale co-housing pagina op facebook waar ´advertenties´ passeren als ze mensen zoeken.

Passeert hier net een post van een jonge kerel ´lichtrijk huis, aquaria in de living en kamerplanten aanwezig´.

Worden foto´s gepost met, als je goed inzoomt, 2 mega wietplanten in het midden van de living. En het is geen photoshop of wat dan ook. Kerel heeft precies niet goed opgelet bij het uploaden van z´n foto´s :unsure:
Da zijn die kamerplanten he :)

Kunnen ook gewone hennep planten zijn .
Hier aan de krugerbrug in Hoboken staat het er vol mee op die braakliggende gronden van de bleu gate …(is blijkbaar om de pro’s uit de grond te trekken en als co2 filter dus ge gaat er niet high van worden . ;) )

Had een pomp gekocht om makkelijk olie te kunnen vervangen van mijn auto zonder dat ik een put of brug nodig heb. Vandaag mooie droge dag, oldtimer uit garage gereden, pomp in werking gezet. Eerste halve liter is er uit, dus terwijl die verder pompt even naar binnen om mij een koffie te halen. Kom buiten en dat spel staat in brand, vanboven op mijn motor.
Dat ding dus gewoon vastgepakt en weggegooid op de oprit, op 't eerste zicht aan de auto enkel de rubber rond de motorkap wat gesmolten, dus valt nog mee. Ik moest die pomp nog betalen, maar denk dat ik ze ga terugsturen. :laugh:
Stel u voor dat ik de auto niet buiten had gereden daarvoor, of ipv een koffie pakken naar de grote wc ging. Kon toch erger zijn afgelopen.

giphy.gif

Heb ook al aan de familie laten weten dat het allemaal geen geld moet kosten .
Zo goedkoop mogelijk cremeren en uitstrooien dat er geen graf is .
Ze hoeven zelfs geen misviering of dergelijke te geven (ben gene gelovige dus hoeft dat voor mij niet ) , dat afscheid nemen in het crematorium zullen ze niet onder uit geraken maar dat moet niet te lang duren dan .
Koffie kunnen ze nog wel krijgen maar koffiekoeken of sandwiches mogen ze zelf meebrengen .

Zie weten ook dat als ik een ongeluk heb gehad en ik moet voort als een plant dat ze dan de stekker eruit mogen trekken …

Eens je dood bent is het maar een omhulsel dat er ligt …de persoon is weg . (Alléé zo zie ik het . )

U begrafenis/ceremonie/koffietafel dat is niet voor u hé.
Dat is voor de mensen die u graag zien en op die manier u dood proberen te verwerken.

U begrafenis/ceremonie/koffietafel dat is niet voor u hé.
Dat is voor de mensen die u graag zien en op die manier u dood proberen te verwerken.
Dus moet ik die mensen die mij graag zien nog eens met extra kosten opzadelen zodat ze hun verdriet kunnen verwerken …
Nope het is mijn begrafenis en ik bepaal wat er gebeurd en hoeveel het gaat kosten …dat ze dat van hun maar regelen als ze geld willen uitgeven .
Ik ben het niet waard .

Ik lees in een artikel op Het Nieuwsblad dat rauw gehakt eten blijkbaar enkel typerend is in West-Vlaanderen en een stuk van Oost-Vlaanderen. Klopt dit? Ik dacht dat dat toch in gans België normaal was! Ik kan geen rauw gehakt zien of ik moet er van proeven 😅 En een boterham met gehakt … heerlijk toch. Zelf van Oost-Vlaanderen, Vlaamse Ardennen op de grens met de Denderstreek. Toch benieuwd om wat reacties te lezen hierover.

Ik lees in een artikel op Het Nieuwsblad dat rauw gehakt eten blijkbaar enkel typerend is in West-Vlaanderen en een stuk van Oost-Vlaanderen. Klopt dit? Ik dacht dat dat toch in gans België normaal was! Ik kan geen rauw gehakt zien of ik moet er van proeven 😅 En een boterham met gehakt … heerlijk toch. Zelf van Oost-Vlaanderen, Vlaamse Ardennen op de grens met de Denderstreek. Toch benieuwd om wat reacties te lezen hierover.
Zelf van Lokeren en woon al jaren in Gent. Hier in de streek wordt dat ook gegeten :)

Zelf van Oost-Vlaanderen, Denderstreek rand met Vlaams Brabant en ook toch wel in het rauw gehakt groot geworden. Als we als kind bij de beenhouwer gingen dan was dat altijd: moet gij een bolleke hebben? En dan kreeg je daar een bol gehakt in uw handen die je onmogelijk in 1 keer in uw mond kreeg. :laugh:

Nu nog altijd als de vrouw zegt om bolletjes te rollen voor de soep of zo dan mag ik het niet doen of het is: 1 bolletje voor Mefke , 1 bolletje voor de soep. :biglaugh:

Zelf van Oost-Vlaanderen, Denderstreek rand met Vlaams Brabant en ook toch wel in het rauw gehakt groot geworden. Als we als kind bij de beenhouwer gingen dan was dat altijd: moet gij een bolleke hebben? En dan kreeg je daar een bol gehakt in uw handen die je onmogelijk in 1 keer in uw mond kreeg. :laugh:

Nu nog altijd als de vrouw zegt om bolletjes te rollen voor de soep of zo dan mag ik het niet doen of het is: 1 bolletje voor Mefke , 1 bolletje voor de soep. :biglaugh:
Herkenbaar dus, vandaar dat het voor mij een wtf!?-momentje was om dat te lezen. Ik zou durven stellen dat bollekes rollen voor mij de ultieme test is van zelfbeheersing want ik zou ook de helft al binnen spelen voor het in de pan/pot landt :tongue:

Dat is hier toch even een throw back in time naar mijn gelukzalige kindertijd. Naast oma op een stoeltje staan en bollekes draaien voor in de tomatensoep en oma zaliger die om de vijf bollekes zei "eet maar nog eentje vintje, ge moe gie nog groot worden".

Vlaams-Brabant tegen Brussel hier en ik heb daar kilo's van gegeten. Was standaard als we volk hadden op zondag, ook als kind: pistolets met allerhande charcuterie. Ik at dan sandwiches met gehakt.

Altijd hilarisch die reacties van bv. Amerikanen als je zegt dat je rauw vlees eet.

wordt dit trouwens nog ergens gedaan?

schel grof bruin brood, plattekaas derop, ajuintjes en radijzen, zout en peper?

in mijn jeugd was er in de geburen een taverne die daar een groot deel van hun inkomsten uit haalden. zalig lekker.

Als Limburger denk ik wtf :p
Ik ken totaal niemand die dat doet/deed.
En eet ge préparé of martino, want das eigenlijk gehakt in wat saus gedraaid.

Hier thuis was het vroeger (en nu nog) regelmatig ook gehakt als beleg of 'préparé à l'ancienne': gehakt met goed veel peper/zout, beetje mayo, mosterd worchestershire, tabasco en een goeie schep kappertjes en ajuin

En gaat ge iets zuidelijker, dan hebt ge steak tartare als variant (njam!)

En eet ge préparé of martino, want das eigenlijk gehakt in wat saus gedraaid.

Hier thuis was het vroeger (en nu nog) regelmatig ook gehakt als beleg of 'préparé à l'ancienne': gehakt met goed veel peper/zout, beetje mayo, mosterd worchestershire, tabasco en een goeie schep kappertjes en ajuin

En gaat ge iets zuidelijker, dan hebt ge steak tartare als variant (njam!)
Filet americain, preparé, steak tartare ... dat is misschien niet hetzelfde als "gewoon rauw gehakt" maar uiteindelijk blijft het rauw vlees.

Terug
Bovenaan