Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Ik stond zo eens bij een werfleider (klant), "ja morgen ben ik er 2 uurtjes niet, want ik moet naar de begrafenis van mijn dochter"

Euhm, oke. 2 volle uren verlof voor uw eigen kind te begraven..

Het wat en hoe durfde ik niet vragen, maar rest van de week gewoon alle dagen aanwezig op zijn werf.
Hebben die dan geen recht op klein verlet? Das toch 3 dagen als ik me niet vergis?

op uw centen zitten tot in de kist. zijt ge nen Hollander of zo?

tbh, ne keer dat ik dood ben, is het hun eigen erfenis dat ze uitgeven aan mijn begrafenis. ze doen dus maar, ik ga toch niks meer hebben aan dat geld.
Heeft niets met op mijn centen zitten te maken want heb een overlijdingsverzekering afgesloten en betaald zodat ze die kosten niet zelf moeten betalen …ik heb ze nu al betaald en als ze de kosten zo laag mogelijk kunnen houden blijft er meer over om te verdelen want den overschot komt gewoon bij de erfenis ….maar ik moet niet in een kist gelegd worden die ettelijke honderden euro’s kost om te verbranden , zo een kartonnen ding is meer dan goed genoeg en dan nog eens milieubewust ook .
Een graf wil ik ook niet want wat heb je eraan dat je daar 10 jaar ligt te rotten en dat ze dan den overschot nadien in de knekelenbak gooien om nadien toch verbrand te worden ….
En heb altijd al gezegd dat ze niet bij mij moeten hopen op een koffietafel en koffiekoeken …dan heb iknog liever dat ze eens goed gaan feesten en er ene drinken op mijn kosten . (Alléé ze zullen het dan wel eerst moeten voorschieten maar soit )

Ton hem dit eens, 175 euro voor een kartonnen doos: https://www.uitvaartstore.nl/grafkist/kartonnen-doodskist/
Als ik dat geweten had, dat had ons ook nig wat geld kunnen uitsparen bij de crematie van mijn vader begin deze maand.
Bij onze begrafenisondernemer was de goedkoopste kist 540 euro dacht ik (ik zou eens op de factuur moeten kijken)
Ik lees echter wel op de site dat je moet controleren bij je crematorium of zo een kartonnen kist wel toegestaan is.

Heb ook al aan de familie laten weten dat het allemaal geen geld moet kosten .
Zo goedkoop mogelijk cremeren en uitstrooien dat er geen graf is .
Ze hoeven zelfs geen misviering of dergelijke te geven (ben gene gelovige dus hoeft dat voor mij niet ) , dat afscheid nemen in het crematorium zullen ze niet onder uit geraken maar dat moet niet te lang duren dan .
Koffie kunnen ze nog wel krijgen maar koffiekoeken of sandwiches mogen ze zelf meebrengen .

Zie weten ook dat als ik een ongeluk heb gehad en ik moet voort als een plant dat ze dan de stekker eruit mogen trekken …

Eens je dood bent is het maar een omhulsel dat er ligt …de persoon is weg . (Alléé zo zie ik het . )
Misvieringen worden tegenwoordig minder en minder gedaan heb ik de indruk.
Bij mijn vader hadden we gekozen om nog te laten groeten en de dag erna een dienst in de aula van het uitvaartcentrum zelf. De ceremonie was enkele dagen daarvoor al, 's morgens vroeg voor 7 uur. Daar was niemand van ons bij.
Als je totaal geen dienst of groeten wilt, dan kan dat ook, dat is een keuze die je (de nabestaanden) maakt.
Hebben die dan geen recht op klein verlet? Das toch 3 dagen als ik me niet vergis?
Normaal gezien is dat inderdaad 3 dagen.

Ze hoeven zelfs geen misviering of dergelijke te geven (ben gene gelovige dus hoeft dat voor mij niet ) , dat afscheid nemen in het crematorium zullen ze niet onder uit geraken maar dat moet niet te lang duren dan .
Koffie kunnen ze nog wel krijgen maar koffiekoeken of sandwiches mogen ze zelf meebrengen .

Zie weten ook dat als ik een ongeluk heb gehad en ik moet voort als een plant dat ze dan de stekker eruit mogen trekken …

Eens je dood bent is het maar een omhulsel dat er ligt …de persoon is weg . (Alléé zo zie ik het . )
Idem bij mij. Mijn begrafenis moet zo goedkoop mogelijk zijn. Als koffietafel mogen ze kiezen, maar geen triestig gedoe. Liever een gezellig feest.

Ge gaat misschien 2x 15 minuten zonder spanning zitten.
Maar die generator gaat op een te hoge frequentie draaien zodanig dat uw zonnepanelen stoppen met werken.

Die 2x15 was optimistisch. Gisteren 5u zonder stroom gezeten. En vrijdag opnieuw hetzelfde timeframe aangekondigd. Joy.

Vrijdag mij wel voorzien en onze pc hoek aansluiten op de kampeermodus van onze EV6. En internet via de gsm hotspot.

Idem bij mij. Mijn begrafenis moet zo goedkoop mogelijk zijn. Als koffietafel mogen ze kiezen, maar geen triestig gedoe. Liever een gezellig feest.
Een begrafenis is een rouwmoment en een ritueel om afscheid te nemen voor degene die achterblijven.

Met andere woorden ligt de beslissing van de hoe of wat aan de nabestaanden. Maar voor mij persoonlijk moet het geen geld kosten en uitgestrooid worden is goed genoeg als alternatief voor een staatsbegrafenis dan.

Een begrafenis is een rouwmoment en een ritueel om afscheid te nemen voor degene die achterblijven.

Met andere woorden ligt de beslissing van de hoe of wat aan de nabestaanden. Maar voor mij persoonlijk moet het geen geld kosten en uitgestrooid worden is goed genoeg als alternatief voor een staatsbegrafenis dan.
Welja, dit dus, ik vind eigenlijk niet dat ik daar veel over moet te zeggen hebben buiten misschien zorgen dat het geen katholieke ceremonie wordt als ik van de kerk niets moet weten, en de keuze tot crematie/begraven/...

Hmm, terecht punt. Maar dat kan tijdens de viering, nee? Voor mij mag zo'n feest eerder zijn om leuke herinneringen op te halen oid.

Hmm, terecht punt. Maar dat kan tijdens de viering, nee? Voor mij mag zo'n feest eerder zijn om leuke herinneringen op te halen oid.
Zekere en als het niet gaat over een plotsoverlijden en je zelf nog helder bent om aan gegeven hoe jij je eigen begrafenis wilt, waarom niet he.

Het kan juist helend zijn voor nabestaanden om de periode voor het overlijden hier samen aan te "werken" en een vorm van afsluiting zijn.

Het kan ook zijn dat jij ergens heel principieel in bent en dat het voor nabestaanden juist een laatste eerbetoon is om je wens hierover te volgen.

Zekere en als het niet gaat over een plotsoverlijden en je zelf nog helder bent om aan gegeven hoe jij je eigen begrafenis wilt, waarom niet he.

Het kan juist helend zijn voor nabestaanden om de periode voor het overlijden hier samen aan te "werken" en een vorm van afsluiting zijn.

Het kan ook zijn dat jij ergens heel principieel in bent en dat het voor nabestaanden juist een laatste eerbetoon is om je wens hierover te volgen.
Heb je wel gelijk in. Ikzelf zou ook liever zoals @Muscleduck een "feestje" willen ipv een koffietafel, maar vooral de nabestaanden moeten doen waar ze zich goed bijvullen. Het liefst van al wil ik mijn lichaam aan de wetenschap geven, maar ook dat zal in samenspraak zijn (als dat een optie is voor het overlijden natuurlijk). Buiten dat ik sowieso donor ben en absoluut niks religieus wil in mijn afscheid, moeten ze vooral doen waar de nabestaanden zich goed bij voelen.

Ton hem dit eens, 175 euro voor een kartonnen doos: https://www.uitvaartstore.nl/grafkist/kartonnen-doodskist/
Nederland niet vergelijken met België, deels andere wetgevingen rond een uitvaart/crematie/begrafenis

Ieder neemt op een andere manier afscheid.
Mijn schoonmoeder wou perse geen urneveld en wou uitgestrooid worden, de 2 kinderen hebben er 3 jaar later nog steeds spijt van en missen een plaats om naar toe te gaan.
Heb je wel gelijk in. Ikzelf zou ook liever zoals @Muscleduck een "feestje" willen ipv een koffietafel, maar vooral de nabestaanden moeten doen waar ze zich goed bijvullen. Het liefst van al wil ik mijn lichaam aan de wetenschap geven, maar ook dat zal in samenspraak zijn (als dat een optie is voor het overlijden natuurlijk). Buiten dat ik sowieso donor ben en absoluut niks religieus wil in mijn afscheid, moeten ze vooral doen waar de nabestaanden zich goed bij voelen.
Lichaam afstaan kan, op sommige plaatsen moet dit bij leven vastgelegd worden (Vesalius Leuven bv) UZ Jette aanvaard lichamen die niet geregistreerd zijn.
Bij een oudere overlijdensleeftijd wordt ivm donor 'nooit' iets gedaan.

Lichaam afstaan kan, op sommige plaatsen moet dit bij leven vastgelegd worden (Vesalius Leuven bv) UZ Jette aanvaard lichamen die niet geregistreerd zijn.
Bij een oudere overlijdensleeftijd wordt ivm donor 'nooit' iets gedaan.
Moet me daar eens in verdiepen en uiteraard eens overleggen met de vrouw, maar op mijn leeftijd (36) nog niet echt mee bezig natuurlijk. Als donor ben ik al een redelijke tijd geregistreerd. Dat ze maar nemen wat ze kunnen gebruiken.

Kunnen ze dan niet gewoon ergens een foto in een schrijn zetten in de tuin bv of ergens binnen als ze “ergens “ naartoe willen gaan .
Zo wat staren naar een urne met wat asse in ….of deze thuis staan hebben …nee kan mij dat niet inbeelden maar een foto ter herdenking dan weer wel .

Artikel over verkrachtingszaak in Frankrijk

De rechter wilde daarop weten of Alexandra wel goed besefte wat haar vriend op zijn kerfstok had. “Hij heeft me verteld dat er een vrouw verkracht is, maar zelf deed hij daar niet aan mee”, antwoordde de jongedame. “Hij was wel op die plek aanwezig omdat hij naar eigen zeggen een beetje in de war was. Gelukkig besefte hij dat het niet was wat hij ervan verwacht had en is hij snel vertrokken.”

“Wat wil u bereiken met die insinuaties?”​

Eén probleem met die versie: de opgenomen camerabeelden bewijzen dat Gisèle wel degelijk verkracht werd door M., tot anale penetratie toe. “Maar u beweert dus dat hij snel weer vertrokken is?”, pikte de advocaat van het slachtoffer in.
“Ik vertrouw Simone”, riposteerde Alexandra. “Denkt u misschien dat hij mevrouw Pelicot aangeraakt heeft of misschien nog verder gegaan is? Wat wil u met zulke insinuaties bereiken?” Na haar vurige betoog ging de jonge vrouw fijntjes... naast haar vriend in de beklaagdenbank zitten

Mijn wtf momentje van de dag, het besef dat ik eindelijk een volwassene ben (47j)

Net een nieuwe accu boorhamer besteld en ik was oprecht blij met mijn aankoop :laugh:

Vorige week kon niemand mij plots bereiken. Als ze me belde leek het gewoon alsof ik inhing. Nu kreeg ik dat 's avonds pas te horen, toen vrienden ineens zeiden "Drukke dag gehad? Kreeg u niet te pakken".

Dag erna valt mijn internet uit, dus ik bel naar Orange. Storing "Maar geen probleem, 'tis binnen 8 uur opgelost". Ahja, merci, dan is den dag al voorbij. In ieder geval, ik vraag ook even naar de storing van de dag er voor. "Meneer, dan moet u ons bellen als de storing er is, nu kan ik dat niet bekijken." Allemaal goed en wel maar hoe moet ik weten dat ik storing heb als niemand me kan bereiken om te zeggen dat ik storing heb?!?

Tot nu toe toch niet happy met Orange 😅

Dag erna valt mijn internet uit, dus ik bel naar Orange. Storing "Maar geen probleem, 'tis binnen 8 uur opgelost". Ahja, merci, dan is den dag al voorbij. In ieder geval, ik vraag ook even naar de storing van de dag er voor. "Meneer, dan moet u ons bellen als de storing er is, nu kan ik dat niet bekijken." Allemaal goed en wel maar hoe moet ik weten dat ik storing heb als niemand me kan bereiken om te zeggen dat ik storing heb?!?

Tot nu toe toch niet happy met Orange 😅
Ik heb internet via Orange. Al bij al redelijk tevreden. Het is een stuk minder duur dan Telenet en de kwaliteit (snelheid en betrouwbaarheid) is wel gelijkaardig.
Maar het gebeurt inderdaad wel eens (een keer of drie per jaar?) dat het internet wegvalt. Meestal is de storing na een paar minuten wel weer voorbij, maar soms duurt het wel langer. De helpdesk is daarbij tot nu toe wel totaal nutteloos gebleken. Je hangt eerst een tijdje aan de wachtlijn vooraleer je een Nederlandse dame aan de lijn krijgt. Die gaat eerst kijken of er werken of storingen zijn aan de infrastructuur, wat nooit het geval is geweest.
Daarna doorloopt ze haar stappen (die je uiteraard al allemaal zelf hebt gedaan ondertussen, maar toch moet je ze nog eens doen), en de volgende stap is dan de technieker laten komen. Die kan typisch pas een week later komen, dus ja, dat zou een week zonder internet betekenen.
Een uur of zo later blijkt het probleem dan vanzelf opgelost te zijn. (En dan moet je weer aan de wachtlijn gaan hangen om die afspraak weer af te zeggen).
Ik vraag me af problemen of werken aan de lijn (door Telenet) wel (goed) gecommuniceerd worden met Orange...

Maar ook wat de helpdesk betreft: mijn vroegere ervaringen met de helpdesk van Telenet zijn minstens zo erg.

Ik heb internet via Orange. Al bij al redelijk tevreden. Het is een stuk minder duur dan Telenet en de kwaliteit (snelheid en betrouwbaarheid) is wel gelijkaardig.
Maar het gebeurt inderdaad wel eens (een keer of drie per jaar?) dat het internet wegvalt. Meestal is de storing na een paar minuten wel weer voorbij, maar soms duurt het wel langer. De helpdesk is daarbij tot nu toe wel totaal nutteloos gebleken. Je hangt eerst een tijdje aan de wachtlijn vooraleer je een Nederlandse dame aan de lijn krijgt. Die gaat eerst kijken of er werken of storingen zijn aan de infrastructuur, wat nooit het geval is geweest.
Daarna doorloopt ze haar stappen (die je uiteraard al allemaal zelf hebt gedaan ondertussen, maar toch moet je ze nog eens doen), en de volgende stap is dan de technieker laten komen. Die kan typisch pas een week later komen, dus ja, dat zou een week zonder internet betekenen.
Een uur of zo later blijkt het probleem dan vanzelf opgelost te zijn. (En dan moet je weer aan de wachtlijn gaan hangen om die afspraak weer af te zeggen).
Ik vraag me af problemen of werken aan de lijn (door Telenet) wel (goed) gecommuniceerd worden met Orange...

Maar ook wat de helpdesk betreft: mijn vroegere ervaringen met de helpdesk van Telenet zijn minstens zo erg.
De helpdesken zijn overal zo rampzalig. Ik moet wel zeggen, ik belde specifiek naar de helpdesk voor orange business, en dat ging redelijk vlot.
In dit geval was er ook een algemene storing, maar toch nog steeds gewoon vervelend. Ik heb normaal ook een 5G-backup, maar die zijn ze nooit komen installeren...

Terug
Bovenaan