Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Briefje in de bus van fluvius.

We gaan werken aan de stroom in uw straat, we gaan een generator plaatsen maar uw zonnepanelen moeten afgezet worden, en er is mogelijk een onderbreking op uw warmwaterproductie.

begindatum: maandag 30, 13:00
einddatum: vrijdag 4 oktober 8:00

hou uw koelkast zo veel mogelijk gesloten

WTF???
Tis verwarrend maar ik denk dat ze de stroom maandag tussen 8 en 13 uur uitzetten, dan generator opstarten (kweenie of we onzen voiture gaan kunnen opladen) en dan vrijdag nog eens een stroomonderbreking als ze het net weer inschakelen.

omvormer eerst uit (heeft manueel knopken daarvoor), en dan pas zekering van zonnepanelen kring in kast uit.
Dit of omgekeerd, ik weet dat mijn installateur dat uitdrukkelijk vermeld heeft omdat er anders wel iets 'poef' kan zeggen.
Ik weet vooral dat ik hem ga bellen als ik ze ooit moet afzetten. (of ook enkele keren hetzelfde advies tegenkomen op google)

En wat dan als je kortsluiting hebt en de zekering springt ???

(Bij omvormers is het belangrijk dat je als je de spanning afzet , je een tijdje wacht voor je er terug spanning opzet want anders kan het inderdaad wel eens poef zijn .
Gemakkelijkste manier om een omvormer of invertor op te blazen is de stroom snel op en af te zetten een paar keer achter elkaar …gegarandeerd kosten .
Ervaring opgedaan in de liften waar ze dus invertors gebruikten en die kom je nu overal wel tegen ;) )

En wat dan als je kortsluiting hebt en de zekering springt ???

(Bij omvormers is het belangrijk dat je als je de spanning afzet , je een tijdje wacht voor je er terug spanning opzet want anders kan het inderdaad wel eens poef zijn .
Gemakkelijkste manier om een omvormer of invertor op te blazen is de stroom snel op en af te zetten een paar keer achter elkaar …gegarandeerd kosten .
Ervaring opgedaan in de liften waar ze dus invertors gebruikten en die kom je nu overal wel tegen ;) )
Dat las ik ook dus, zet nooit die zekering in de AC kast zo maar af.
Er hangt ook een grote rode sticker op mijn invertor, stroom niet onderbreken onder belasting. Je moet idd even wachten tussen schakelen lees ik ook. Spanning en stroom etc moet er compleet af. Er zijn wel speciale last schakelaars, maar heb ik niet. Dus stap1 invertor uit - effe wachten, lampjes geven dat wel aan denk ik - en dan stap 2 AC zekering uit , en omgekeerd.

Ik zie hier net dat de paus met het vliegtuig onderweg is van Luxemburg naar België.
De Paus is omstreeks 18.30 uur in Luxemburg opgestegen en zal iets over 19 uur landen op de luchthaven van Melsbroek.

Waarom niet, efkes een half uur het vliegtuig pakken voor iets dat je op 2,5 uur ook met de auto doet.
Maar bon, ik denk bij quasi alles over de paus wel "wtf".

Ik zie hier net dat de paus met het vliegtuig onderweg is van Luxemburg naar België.

Waarom niet, efkes een half uur het vliegtuig pakken voor iets dat je op 2,5 uur ook met de auto doet.
Omdat die met hetzelfde vliegtuig terug naar Rome vliegt. Anders zat het hele gevolg in enkele limousines en vloog het vliegtuig leeg.

Hij kwam met de vlieger vanuit Rome. Gewoon even in Luxemburg gestopt voor te tanken, paar sloffen sigaretten en goedkope miswijn... :unsure:

Veel show , ter-wil 15 slachtoffers en of naasten van ……. elk amper 4 minuten hun verhaal mogen doen , en dan vooraf nog gebrieft van wa men mag zeggen .:puke:

Gohja, voor een deel van de bevolking (dat hier nu wel een minderheid is vergeleken met in sommige landen) is dat zowat de belangrijkste persoon op aarde, dus ergens weinig verrassend dat die gewoon doet wat zowat elke rijke ondernemer of popster ook doet.

Ik heb gisteren dat item over zijn aankomst in het journaal gezien en ik vond dat bij momenten pure kolder, kon zo uit In de Gloria komen.

In heb hier in het verleden al eens gepost over een vriend van mijn vrouw, die kerel heeft een leven waar ze een boek over zouden moeten schrijven. Lange post incoming.

Origineel uit Mexico-Stad, opgegroeid in wat trieste omstandigheden (moeder in de prostitutie als ik me niet vergis). Dus wat trauma's, en ook zeer waarschijnlijk een vorm van autisme. Even leerkracht geweest in een afgelegen dorp, daar meteen door de heersende drugsbende op het hart gedrukt dat hij zich moest gedragen "of anders", dus vrij snel terug naar de hoofdstad waar hij journalist werd. Een stuk geschreven over de corruptie van een plaatselijke politicus, en eens van de straat geplukt door wat mannen, die hem een hoop snijwonden hebben toegebracht met de boodschap dat de volgende keer ze iets crucialer zouden afsnijden en hij best maakte dat ze hem nooit meer zagen.

Heeft toen asiel aangevraagd in Servië, of all places, is daar dus even gaan wonen. Begon te werken voor een NGO als fotograaf in conflictgebieden. De halve wereld rondgereisd en uiteindelijk, toen hij terug in Mexico was als toerist om familie te zien, daar een Pakistaanse leren kennen. Vrij snel getrouwd, even samen in Pakistan gewoond, en dan verhuisd naar Brussel, waar zij een vrij goede job kon krijgen bij een andere NGO. Daar hebben wij hem dan leren kennen.

Kerel kon niet aarden in een normaal leven. Verzamelde hopen "brol", gaande van oude camera's tot fardes vol met flippo's, die hij allemaal mooi sorteerde in hun appartementje in Brussel. Kluste dan wat bij als fotograaf, maar deed gewoon nooit moeite om een officiële job te krijgen. Mede daardoor ook nooit de moeite genomen om met iets officieel in orde te zijn. Fast forward enkele jaren, en dat huwelijk stond op springen want zijn vrouw was het nogal beu om te werken voor twee terwijl hij een beetje de freeloader uithing en dan bv. eens besliste om wat rond te trekken in België of foto's te maken voor zijn hobby. Dan werd het duidelijk dat hij haar ook al een paar keer had bedrogen. Huwelijk gedaan, hij mocht er nog even blijven wonen terwijl hij zelf wat zocht.

Kerel zocht niets, geen woning of job, dus na maanden heeft zij hem op straat gezet. Gewoon met wat familie zijn brol op de stoep, en tot daar. Aangezien die hier feitelijk illegaal verbleef weinig aan te doen. Is toen weken dakloos geweest, logeerde dan elke dag wel bij een andere kennis. Maar hij had ondertussen een Australische leerde kennen die via haar vader hem wel aan een mooie job kon helpen in Australië. Papierwerk in orde gemaakt en een half jaar geleden ofzo afscheid genomen en verhuisd naar Australië.

Eenmaal daar bleek dat die vriendin toch al snel afstand nam, had waarschijnlijk door dat hij niet zo "functioneel" was. Dan op een avondwandeling in een donker park werd die kerel gebeten door een slang. Nog iemand kunnen aanklampen die hem naar het ziekenhuis bracht, en daar enkele dagen in coma gelegen. Uiteindelijk veel geluk gehad, was geen volledige beet (soort Taipan) dus hij kon het navertellen. Op zijn job kreeg hij de boodschap dat hij wel duur was voor uiteindelijk nog niets uitgestoken te hebben, wat conflict, job opgegeven.

Kerel is verhuisd naar de Filipijnen, daar opnieuw voor de NGO gaan werken van jaren terug, foto's gaan maken van de armste wijken in Manilla, daar even gewoond. Volgende job: Iran. Daar wou hij niet wonen, dus hij is naar Georgië getrokken, om dan voor zijn werk naar Iran te vliegen. Een Iraanse leren kennen, en daar na enkele weken mee getrouwd.

En dat is dus de huidige toestand, hij is net getrouwd en woont in Georgië met zijn nieuwe Iraanse vrouw. Hij is nog maar 39 dus tegen dat hij pensioengerechtigd is gaat dat volgens mij een serieuze film worden.

Laatst bewerkt:
Eergisteren nietsvermoedend dat verhaal gelezen van die componist voor het slotlied van de paus, denkend “smeerlap!”. Vandaag te horen gekregen dat dat niet zo verre familie blijkt te zijn. Wtf :unsure:

Gohja, voor een deel van de bevolking (dat hier nu wel een minderheid is vergeleken met in sommige landen) is dat zowat de belangrijkste persoon op aarde, dus ergens weinig verrassend dat die gewoon doet wat zowat elke rijke ondernemer of popster ook doet.

Ik heb gisteren dat item over zijn aankomst in het journaal gezien en ik vond dat bij momenten pure kolder, kon zo uit In de Gloria komen.
Ik vond het geniaal om te zien. Fantastisch afleidingsmanoeuvre trouwens van ons koning. Paus staat bovenaan de trap in het vliegtuig. Koning komt toe, stapt 100m tevoren uit, zuigt de camera's naar hem, groet eerst de helft van het Belgisch leger, moet dan nog even op Mathilde wachten die met de regen liever die 100m in de auto aflegde. En tegen dat die 2 op hun plaats staan komen ze met de paus in de rolstoel van achter dat vliegtuig. Hoe hem beneden geraakt is, geen kat die het weet. Zeker even op de transportband voor de valiezen naar beneden gehaald of langs die glijbaan voor noodgevallen. En dan denkt ge toch: waarom dat vliegtuig niet gewoon ergens in Zaventem aan zo een aanlegsteiger afzetten zodat hem zoals elke mindervalide met die rolstoel op een iets makkelijkere manier in en uit dat vliegtuig kan geraken.

Ik vond het geniaal om te zien. Fantastisch afleidingsmanoeuvre trouwens van ons koning. Paus staat bovenaan de trap in het vliegtuig. Koning komt toe, stapt 100m tevoren uit, zuigt de camera's naar hem, groet eerst de helft van het Belgisch leger, moet dan nog even op Mathilde wachten die met de regen liever die 100m in de auto aflegde. En tegen dat die 2 op hun plaats staan komen ze met de paus in de rolstoel van achter dat vliegtuig. Hoe hem beneden geraakt is, geen kat die het weet. Zeker even op de transportband voor de valiezen naar beneden gehaald of langs die glijbaan voor noodgevallen. En dan denkt ge toch: waarom dat vliegtuig niet gewoon ergens in Zaventem aan zo een aanlegsteiger afzetten zodat hem zoals elke mindervalide met die rolstoel op een iets makkelijkere manier in en uit dat vliegtuig kan geraken.
Ze hebben daar speciale liften voor die zonder probleem hunne laadvloer een paar meter omhoog kunnen pompen .
(Die cateringwagens kunnen dat ook hoor . )

Heb niets met de paus of het geloof maar had die gewoon de toegang geweigerd in Belgie omwille van de houding van de kerk tegenover de slachtoffers …zolang dat niet is uitgeklaard of opgelost geen toegang meer in Belgie omwille van steunen van pedofilie en verkrachting .
Maar ja wie ben ik héé . ;)

Terug
Bovenaan