Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Toen ik nog thuis woonde is dat ook eens gebeurd op het veld recht tegenover ons, met de vaderboer, terwijl zoonboer reed. Brandweer en MUG waren daar heel snel bij, beide benen verloren, maar het wel overleefd. Dat was iets dat ik in mijn kindertijd altijd voor ogen had als ik zo'n hakselaar ergens zag. Nooit van mijn leven meer door maïs gelopen ook.
Ik ken een loonwerker die een dakloze in zijn hakselaar gehad heeft. Die mens is er tot op vandaag nog niet goed van. Ik denk dat mensen het gevaar van zo´n hakselaar niet goed beseffen. Loop nooit maar ook nooit in de mais vanaf september. Die machines werken zo snel en die stroom planten is zo groot dat de chauffeur je gewoon bijna niet kan opmerken.

Ik ken een loonwerker die een dakloze in zijn hakselaar gehad heeft. Die mens is er tot op vandaag nog niet goed van. Ik denk dat mensen het gevaar van zo´n hakselaar niet goed beseffen. Loop nooit maar ook nooit in de mais vanaf september. Die machines werken zo snel en die stroom planten is zo groot dat de chauffeur je gewoon bijna niet kan opmerken.
Jup, duidelijk te zien op dit filmpje:

Chauffeur kan u nooit op tijd zien.
Iets gelijkaardigs ook voor gevallen hier in de regio enkele jaren geleden.

IMG_5479.jpeg

https://www.reddit.com/r/popping/s/d3p0E0Pfw2

die uitleg erbij ook "een capsule ter grootte van een doodskist"
ja, da's niet toevallig he. ongeveer dezelfde grootte als een mens. ik denk dat de keuze van afmetingen daarop gebaseerd is, niet per sé om de link met een doodskist te maken.

waarom ge als Amerikaanse trouwens dat doet in een land waar euthanasie verboden is, terwijl er in de VS zelf al staten zijn waar "assisted suicide" legaal is... speciaal wel.

die uitleg erbij ook "een capsule ter grootte van een doodskist"
ja, da's niet toevallig he. ongeveer dezelfde grootte als een mens. ik denk dat de keuze van afmetingen daarop gebaseerd is, niet per sé om de link met een doodskist te maken.

waarom ge als Amerikaanse trouwens dat doet in een land waar euthanasie verboden is, terwijl er in de VS zelf al staten zijn waar "assisted suicide" legaal is... speciaal wel.
Euthanasie is in Zwitserland verboden maar hulp bieden aan euthanasie blijkbaar niet? Toch zijn er mensen daarvoor opgepakt. Dat begrijp ik niet goed. De wet is toch de wet? Dus geen idee hoe de overheid de organisatoren kan bestraffen met effectieve celstraffen?
Ik zie het legertje juristen al klaar staan en dan zijn we bezig aan een jarenlange procedureslag die de Zwitserse overheid alleen maar geld kost.

Misschien dat de overheid er wel kan voor zorgen dat deze capsule nooit meer gebruikt zal worden? :unsure:

Ik vind het inderdaad wel vreemd dan een Amerikaanse vrouw daar speciaal voor naar Zwitserland komt.
Misschien omdat ze schrik had om pijnlijk te overlijden en ze overtuigd was dat dit toestel haar vredig zou doen inslapen?

Zou dat toestel ook zeggen "You are now dead, thank you for using our services" op het einde? :unsure:
Ik weet eigenlijk niet wat zeggen. Ik keur het niet goed maar als die vrouw terminaal ziek was en 24/7 verschrikkelijke pijnen leed dan ga ik nu niet tegen haar familie zeggen dat ze dit niet had mogen doen.

Over die organisatie die haar begeleid heeft daar spreek ik mij niet over uit.

Sowieso is dit iets verschrikkelijk he. :frown:

Laatst bewerkt:
Briefje in de bus van fluvius.

We gaan werken aan de stroom in uw straat, we gaan een generator plaatsen maar uw zonnepanelen moeten afgezet worden, en er is mogelijk een onderbreking op uw warmwaterproductie.

begindatum: maandag 30, 13:00
einddatum: vrijdag 4 oktober 8:00

hou uw koelkast zo veel mogelijk gesloten

WTF???

We gaan werken aan de stroom in uw straat, we gaan een generator plaatsen maar uw zonnepanelen moeten afgezet worden, en er is mogelijk een onderbreking op uw warmwaterproductie.

WTF???
Dat zal wel niet continu zonder stroom zijn, maar in die week mag je af en toe uitval verwachten. De zonnepanelen afzetten is standaard bij zo'n werken, anders lopen die risico om gekieteld te worden door de stroom die jij op het net zet.

Dat zal wel niet continu zonder stroom zijn, maar in die week mag je af en toe uitval verwachten. De zonnepanelen afzetten is standaard bij zo'n werken, anders lopen die risico om gekieteld te worden door de stroom die jij op het net zet.

En wat bedoelen ze met "Uw regelapparatuur (die uw verwarming en warmwaterproductie aanstuurt) zal niet werken. Hierdoor gebeurt er ook geen omschakeling van dag- naar nachttarief)" ?

En wat bedoelen ze met "Uw regelapparatuur (die uw verwarming en warmwaterproductie aanstuurt) zal niet werken. Hierdoor gebeurt er ook geen omschakeling van dag- naar nachttarief)" ?
Geen idee, die omschakeling is met pulsen die ze nu niet gaan sturen, maar wat dat met je verwarming of warmwater te maken heeft weet ik ook niet. Die werken toch met hun eigen klok?

WTF???
Ge gaat misschien 2x 15 minuten zonder spanning zitten.
Maar die generator gaat op een te hoge frequentie draaien zodanig dat uw zonnepanelen stoppen met werken.

Ge gaat misschien 2x 15 minuten zonder spanning zitten.
Maar die generator gaat op een te hoge frequentie draaien zodanig dat uw zonnepanelen stoppen met werken.

Daar kan ik mee leven, maar ik heb geen zin om een ganse werkweek zonder warm water te zitten. Vraag me echt af waarom een warmtepomp niet zou kunnen werken?

Misschien werkt de klok van die zaken op de frequentie van de wisselstroom, en gaan die door de generator nu in de war zijn?
(en zoals @Remake al zei zal de puls voor het schakelen van dag/nacht tarief nu niet doorkomen)

Daar kan ik mee leven, maar ik heb geen zin om een ganse werkweek zonder warm water te zitten. Vraag me echt af waarom een warmtepomp niet zou kunnen werken?
Mensen met een exclusieve nachtteller met boiler en accumulatie op. Die hebben problemen. Jij niet.

De klok van de oven het wel fout staan na 4 dagen

Hier gaat morgen fluvius de stroom maar liefst 7 uur uitschakelen, geen generator van 7h30 tot 14h30... trek je plan. Ze moeten de nieuwe 3x 400V lus aankoppellen (geen 3x 220V dus meer).
Daarnet ook even moeten googlen hoe ik mijn zonnepanelen veilig afkoppel, nog nooit gedaan.

Doe dat wel vanavond bij donker en als alles uit staat van belasting in huis: omvormer eerst uit (heeft manueel knopken daarvoor), en dan pas zekering van zonnepanelen kring in kast uit.

@Tomski zal wel ganse duur van werken zijn, graven en nieuwe kabel in grond, en pas bij aankoppelen of overschakelen stroom uit

Hun planningen jong :s. Hier stonden op het dorp plakkaten voor werken 'van 2 sept tot 14 sept niet parkeren'. Ze kwamen er dan door de laatste 2 dagen rond de 12de, en de werken duurden 2 weken langer uiteindelijk dan aangegeven. Andere werken ivm nieuwbouws naast me zag ik dan 4 5 weken later gebeuren dan aangekondigd, met brief in mijn bus.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan