Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Grappig dat dit weer terugkomt als nieuws. Rond 2009-2010 waren hier een aantal documentaires over die toch vrij breed verspreid raakten. Ondertussen blijkt die kennis weer uit het collectief geheugen verdwenen. Tapped is een bekende.
Ik herinner me zo'n documentaire waarbij mensen een 'watersommelier' voorgeschoteld kregen die hen allerlei fancy soorten waterflessen aanbood. Van vers himalayawater tot het sjieke franse 'Eau Du Robinet'. Het was allemaal kraantjeswater natuurlijk, maar de gasten gingen er zoals voorspelbaar volledig in op.

Word wakker om 4u 's nachts: tiens, mijn maag borrelt hard - iets verkeerd gegeten?
4u20 -> spurtje naar het toilet want mijn maag geeft aan dat de inhoud gepurgeerd wordt.

Ik zet mij op een houten krukje voor het toilet en wacht af tot het zover is.

+-4u30 vrouw komt beneden kijken wat er aan de hand is want ze hoorde het krukje omvervallen zonder enige vloekgetier van mij.

Word ik doodleuk wakker op de vloer in een plas kots. Toilet en mijzelf ondergekotst.
Waarschijnlijk flauwgevallen. :unsure:

Dikke wtf, vuil gevoel.

Gisteren bij vrienden geweest op hun appartement (zijn 3 die samen huren). Ze wisten mij een verhaal te vertellen dat een ex van één van die drie daar vorige zondag om half 8 heeft ingebroken terwijl zij thuis waren, om vervolgens een hele scène te maken. Uiteraard hebben ze de politie gebeld, maar die hebben blijkbaar geen PV opgemaakt omdat het om "familiale omstandigheden" gaat?

Dat kan toch niet? Inbraak is toch inbraak? :unsure: Voor alle duidelijkheid: die ex heeft daar nooit gewoond en één van mijn vrienden is daar tijdelijk ingetrokken tot hijzelf iets anders heeft gevonden.

Gisteren bij vrienden geweest op hun appartement (zijn 3 die samen huren). Ze wisten mij een verhaal te vertellen dat een ex van één van die drie daar vorige zondag om half 8 heeft ingebroken terwijl zij thuis waren, om vervolgens een hele scène te maken. Uiteraard hebben ze de politie gebeld, maar die hebben blijkbaar geen PV opgemaakt omdat het om "familiale omstandigheden" gaat?

Dat kan toch niet? Inbraak is toch inbraak? :unsure: Voor alle duidelijkheid: die ex heeft daar nooit gewoond en één van mijn vrienden is daar tijdelijk ingetrokken tot hijzelf iets anders heeft gevonden.
Is natuurlijk 1 kant van het verhaal die je hoort.
Ik zit zo persoonlijk in de familie ook tussen 2 partijen waar een soortgelijke situatie plaatsgevonden heeft. Ene partij zegt: ze zijn binnengebroken. De andere zegt: ze hebben ons binnengelaten. Uiteindelijk is dat zoals door die flikken omschreven een ruzie om familiale omstandigheden en zal de waarheid ergens in het midden liggen en moeilijk te achterhalen zijn als er geen onafhankelijke getuigen zijn.

Is natuurlijk wat moeilijker voor de politie, maar aan de hand van hun verhalen weet ik al genoeg. Ging trouwens weldegelijk om inbraak in dit geval. De persoon waarvoor zij kwam was zelfs nog gewoon aan het slapen zoals gewoonlijk in zijn geval om dat uur. Een andere kameraad hoorde wat in de gang en was gaan kijken, hij kon net niet op tijd de deur terug dichtdoen en toen is het allemaal begonnen.

Ze was trouwens ook onder invloed, dat kon ik al concluderen op basis van hun verhalen en dat hebben ze achteraf pas bevestigd, je zou toch verwachten dat de politie dan toch iets meer zou doen dan in dit geval? Ze wonen ook nog eens boven een winkel waar camerabeelden aanwezig zijn, waar je dus perfect op zou kunnen zien dat zij de deur heeft opengemaakt.

mja, camera-beelden. in veel van die winkels is dat gewoon live-beeld, wordt er niks opgenomen, en kan je dus niet achteraf gaan bekijken.
da's jammer.
hoe heeft zij de deur kunnen openmaken, trouwens? want dàt speelt ook een rol.

Ja maar als ze een sleutel heeft en de deur openmaakt dan hebben die vrienden haar ooit de toestemming gegeven om binnen te komen. Politie gaat enkel kijken of er sporen van braak zijn. Geen sporen van braak is geen inbraak.
En zat zijn is ook zo iets dat ze niets kunnen doen. Ze kunnen enkel wat doen als ze achter het stuur van een wagen zit. Of zolang ze niet met wapens staat te zwaaien en andere bedreigd heeft gaan die dus niet ingrijpen. Ik ben sinds dat geval in mijn familie zeer voorzichtig om in zo'n situaties conclusies te trekken.

mja, camera-beelden. in veel van die winkels is dat gewoon live-beeld, wordt er niks opgenomen, en kan je dus niet achteraf gaan bekijken.
da's jammer.
hoe heeft zij de deur kunnen openmaken, trouwens? want dàt speelt ook een rol.
Da's een zeer goede vraag. Dat weet niemand. Toen men vrienden haar daarover aanspreken zei ze doodleuk "dat zijn jullie zaken niet" :laugh: Soit, 't Is volgens mij ook niet de hardst beveiligde deur en ik denk dat je die met een simpele tournevis er tussen gewoon open krijgt. Tegenwoordig zijn er manieren genoeg om een deur of raam open te krijgen zonder braakschade achter te laten.

Ja maar als ze een sleutel heeft en de deur openmaakt dan hebben die vrienden haar ooit de toestemming gegeven om binnen te komen. Politie gaat enkel kijken of er sporen van braak zijn. Geen sporen van braak is geen inbraak.
En zat zijn is ook zo iets dat ze niets kunnen doen. Ze kunnen enkel wat doen als ze achter het stuur van een wagen zit. Of zolang ze niet met wapens staat te zwaaien en andere bedreigd heeft gaan die dus niet ingrijpen. Ik ben sinds dat geval in mijn familie zeer voorzichtig om in zo'n situaties conclusies te trekken.
Ik heb toch nergens gezegd dat zij een sleutel heeft? Ik heb letterlijk in mijn vorige post gezegd dat ze daar nooit gewoond heeft en hijzelf is daar pas komen wonen na hun breuk. Zij heeft daar nooit een voet binnengezet.

Wij kennen haar natuurlijk beter dan de politie en we weten goed genoeg dat zij in staat is tot veel dingen, het onder invloed zijn gaf ik enkel maar mee omdat dat toch een extra reden kan zijn voor de politie om dit wat beter te onderzoeken ipv de zaak gewoon af te handelen als "familiale omstandigheden". Voor hetzelfde geld staat ze daar binnenkort weer. Gaan ze dan weer hetzelfde zeggen?

Vonden we sowieso al een rare opmerking trouwens want ze zijn nooit getrouwd geweest en hebben nooit wettelijk samengewoond.

Da's een zeer goede vraag. Dat weet niemand. Toen men vrienden haar daarover aanspreken zei ze doodleuk "dat zijn jullie zaken niet" :laugh: Soit, 't Is volgens mij ook niet de hardst beveiligde deur en ik denk dat je die met een simpele tournevis er tussen gewoon open krijgt. Tegenwoordig zijn er manieren genoeg om een deur of raam open te krijgen zonder braakschade achter te laten.

Ik heb toch nergens gezegd dat zij een sleutel heeft? Ik heb letterlijk in mijn vorige post gezegd dat ze daar nooit gewoond heeft en hijzelf is daar pas komen wonen na hun breuk. Zij heeft daar nooit een voet binnengezet.

Wij kennen haar natuurlijk beter dan de politie en we weten goed genoeg dat zij in staat is tot veel dingen, het onder invloed zijn gaf ik enkel maar mee omdat dat toch een extra reden kan zijn voor de politie om dit wat beter te onderzoeken ipv de zaak gewoon af te handelen als "familiale omstandigheden". Voor hetzelfde geld staat ze daar binnenkort weer. Gaan ze dan weer hetzelfde zeggen?

Vonden we sowieso al een rare opmerking trouwens want ze zijn nooit getrouwd geweest en hebben nooit wettelijk samengewoond.
Sorry die laatste alinea had ik inderdaad niet gelezen. Maar zoals ge wel zegt als die deur zo makkelijk open te krijgen is dan is het natuurlijk voor haar ook makkelijk gemaakt. Blijft toch als er geen duidelijke uitwendige sporen van braak zijn dat er voor de politie geen inbraak is. En dan is de politie nog altijd een neutrale partij te midden van 2 partijen die het tegenovergestelde beweren. Geloof mij, ik ben in die situatie al geweest. Dat is geen lachertje. Komt daarbij dat ze verzuipen in de gevallen van familiale ruzies. En het aandeel van alcohol zou ik in die gevallen zelfs niet willen weten.
Ik denk dat zo'n gevallen echt wel heel repetitief, op het randje van stalking moeten worden eer ze echt kunnen ingrijpen. En dan nog kunnen ze wettelijk weinig doen denk ik buiten paar uurtjes vastzetten tot ze nuchter is. Als ge bv ziet hoeveel bepaalde mannen soms hun vrouw kunnen mishandelen eer er wat kan gedaan worden.

Laatst bewerkt:
Word ik doodleuk wakker op de vloer in een plas kots. Toilet en mijzelf ondergekotst.

Dikke wtf, vuil gevoel.

Vorig jaar iets soortgelijk meegemaakt, wel zonder de kots. 's Nachts enorm misselijk en draaierig wakker geworden, naar toilet in de badkamer gestrompeld, na toilet gaan rechtgestaan en het volgende dat ik wist is dat ik op de grond in de douche wakker werd.
Vervolgens weet ik nog dat ik op handen en voeten naar de badkamerdeur gekropen ben, daar rechtgekrabbeld en het volgende dat ik weer wist is dat mijn vrouw al wenend en hysterisch roepend over mij gebogen stond in de slaapkamer. Ik was er dus in geslaagd om letterlijk de slaapkamer al flauwvallend binnen te kletsen.

Achteraf bleek dat ik ook echt een serieuze plets had gepakt in de badkamer, mij wel nog had proberen vastgrijpen aan de muur en daarbij verf van de muur had gekrabt die nog tussen mijn nagels zat.

Redelijk wat blauwe plekken, maar had veel erger kunnen zijn. Als ik bvb niet in de grote open ruimte die de douche is was gevallen maar op de knalharde getegelde hoek van het bad bijvoorbeeld, ik had het mogelijk niet eens meer naverteld.

Inderdaad heel vies gevoel.

Vorig jaar iets soortgelijk meegemaakt, wel zonder de kots. 's Nachts enorm misselijk en draaierig wakker geworden, naar toilet in de badkamer gestrompeld, na toilet gaan rechtgestaan en het volgende dat ik wist is dat ik op de grond in de douche wakker werd.
Vervolgens weet ik nog dat ik op handen en voeten naar de badkamerdeur gekropen ben, daar rechtgekrabbeld en het volgende dat ik weer wist is dat mijn vrouw al wenend en hysterisch roepend over mij gebogen stond in de slaapkamer. Ik was er dus in geslaagd om letterlijk de slaapkamer al flauwvallend binnen te kletsen.

Achteraf bleek dat ik ook echt een serieuze plets had gepakt in de badkamer, mij wel nog had proberen vastgrijpen aan de muur en daarbij verf van de muur had gekrabt die nog tussen mijn nagels zat.

Redelijk wat blauwe plekken, maar had veel erger kunnen zijn. Als ik bvb niet in de grote open ruimte die de douche is was gevallen maar op de knalharde getegelde hoek van het bad bijvoorbeeld, ik had het mogelijk niet eens meer naverteld.

Inderdaad heel vies gevoel.
Weet je ook wat de oorzaak was? Of nog eens meegemaakt.

Gelukkig ook niet te veel schade aan de woning door uw val, want die dingen kosten geld om te herstellen 😉

Weet je ook wat de oorzaak was? Of nog eens meegemaakt.

Ik heb van nature uit een zeer lage hartslag, en in combinatie met blijkbaar de griep even te pakken had ik bij rechtstaan (vanop toilet en vanaf de grond :unsure: ) zodanige bloeddrukvallen gekregen dat ik down ging.

Nooit eerder gebeurd en sindsdien ook niet meer gekregen, maar een duizeling bij snel rechtstaan kan al nog eens voorvallen.

Laatst bewerkt:
Word wakker om 4u 's nachts: tiens, mijn maag borrelt hard - iets verkeerd gegeten?
4u20 -> spurtje naar het toilet want mijn maag geeft aan dat de inhoud gepurgeerd wordt.

Ik zet mij op een houten krukje voor het toilet en wacht af tot het zover is.

+-4u30 vrouw komt beneden kijken wat er aan de hand is want ze hoorde het krukje omvervallen zonder enige vloekgetier van mij.

Dikke wtf, vuil gevoel.
Nog last gehad dan gisteren? Akelig wel. Ben je al eens flauwgevallen?

Goed dat je hier nog uw gal kan komen uitspuwen.

Kleine tip indien het nog eens voorvalt, uw galblaas laten onderzoeken. En dat bedoel ik letterlijk en niet als reactie op de laatste zin van hierboven :D

Ik heb lang geleden eens een slaappil ingenomen omdat ik slecht kon slapen en dat was meteen ook de laatste keer.
Ipv daar goed van te slapen werd ik dus midden in de nacht (half) wakker. Ik moest plots plassen (denk ik het is natuurlijk allemaal erg vaagjes voor mij) en ik wandelde toen richting de WC.

Ik ben natuurlijk (plots) recht achterover gevallen recht op mijn hoofd (In slaap of flauw gevallen denk ik door die slaappil ?). Vrouwlief is toen wakker geworden van een luide knal en heeft mij toen zo op de grond zien liggen in een plas bloed (hoofdwonde). :confused: Ik heb toen toch een paar dagen een beetje hoofdpijn gehad.

Kleine tip indien het nog eens voorvalt, uw galblaas laten onderzoeken. En dat bedoel ik letterlijk en niet als reactie op de laatste zin van hierboven :D
Kan idd zoiets zijn, kan trouwens ook pancreatitis veroorzaken (gal die via een leidinkje in de pancreas geraakt) eenmaal je steentjes/gruis daarin geraakt.

Heb in december de mijne moeten laten wegnemen, ik moest nachten lang kotsen, dat het ni normaal meer was...

Bovenstaande heeft mijn arts/chirurg toch gezegd, en ik vermoed dat gal problemen in verschillende wijzen tot uiting komen... Dusja zou toch eens een echo doen van de gal

Nog last gehad dan gisteren? Akelig wel. Ben je al eens flauwgevallen?

Goed dat je hier nog uw gal kan komen uitspuwen.
Gelukkig geen last meer van gehad. Al goed want ik durfde haast mijn dochter niet meer oppakken uit schrik dat ik haar ging laten vallen indien ik flauw viel.

Nog nooit gebeurd. Wel al een heel leven een lage onderdruk, geen idee of dat kan meespelen.

En het was gelukkig geen gal maar half verteerde brokjes carrero en kipcorn.

Hier hetzelfde scenario meegemaakt. Reden was bloeddrukval door combinatie vermoeidheid, stress, alcohol gedronken die dag maar vooral plots rechtstaan uit de zetel en de plasdrang die blijkbaar ook u bloeddruk wat doet dalen.

Gelukkig geen last meer van gehad. Al goed want ik durfde haast mijn dochter niet meer oppakken uit schrik dat ik haar ging laten vallen indien ik flauw viel.

Nog nooit gebeurd. Wel al een heel leven een lage onderdruk, geen idee of dat kan meespelen.

En het was gelukkig geen gal maar half verteerde brokjes carrero en kipcorn.
Deze post wordt verplaatst naar het frituurtopic. ktx.

Terug
Bovenaan