Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Ja, had ik ook al gezegd. Bel dan maar. Hij leek een beetje verbaasd bij dat antwoord voor hij verder kwaad werd.
Plezant is anders natuurlijk.

Kennen ook vrienden met wat hetzelfde probleem (hebben 3 kinderen en appartement is slecht geisoleerd). Hun 4 buren spannen samen om continue de politie te bellen & klachten neer te leggen bij de syndicus. Met dat ze met 4 zijn draagt het wel wat gewicht. Als de syndicus dan dreigt met boetes, win je dat misschien wel in een rechtzaak maar plezant is anders.

Dus ze gaan verhuizen uiteindelijk ..

Ja, had ik ook al gezegd. Bel dan maar. Hij leek een beetje verbaasd bij dat antwoord voor hij verder kwaad werd.
Heb zo is iemand gehad. Ik stond te dicht bij hem geparkeerd, wel letterlijk mijn achterkant van de wagen plakt echt tegen zijn voorkant. Niet gevoeld of gezien.

Midden van nacht

EY KOM MAAR NAAR HIER HE
K HEM FOTOS GEPAKT EN DE FLIKKEN GEBELT!

Zijn vrouw en whatever stonden erbij, flikken komen. Ja meneer, das verzekering daarvoor belde ons nie op hé.
En dan droop 'm af.
Elke keer als ik hem tegenkom lach ik eens vriendelijk.

Toen ik nog in de sociale woonwijk woonde had ik gemiddeld elke maand wel ruzie met de buren wegens lawaaihinder
Nu ik eigenaar ben in een normale buurt heb ik op 9 jaar tijd letterlijk '0' keer ruzie gehad met de buren.

Nochtans let ik nu net 'minder' op lawaai dan toen. Want na de zoveelste klacht daar was ik altijd heel stilletjes en voorzichtig.
Of dat iets hielp? Nada, rien, noppes ..

Dat was daar gewoon slecht gemaakt. En in zo'n sociale woonwijk is de gemiddelde buur ook gewoon ...

Nu goed: Ik stel ook voor om eerst eens samen te zitten met de buurman. Hopelijk helpt dat de situatie vooruit. Soms helpt dat.

Wonen net een week in een nieuw appartement op de 2e verdieping.
Onderbuur heeft vorige week tweemaal aan de deur gekomen en heeft op een vriendelijke manier gezegd dat de vloeren slecht gemaakt zijn, en elke voetstap luid weerklinkt bij hem. Bon, we hebben hem gezegd dat we ons best zullen doen om zo zacht mogelijk te wandelen maar dat we een 2-jarige dochter hebben die af en toe rondloopt dus dat hij af en toe wel wat zal horen.

Deze ochtend stond onze dochter blij op omstreeks 7h en liep van haar slaapkamer naar de salon. Nog geen 20 seconden later de onderbuur hevig bonzend op onze deur: "DIT IS DE LAATSTE MAAL DAT IK JULLIE AANSPREEK OP HET LAWAAI! VOLGENDE KEER BEL IK DE POLITIE HE!!"
Ik antwoorde: "Kan je aub wat rustiger zijn en minder lawaai maken, onze zoon slaapt nog en je maakt hem wakker. En als je de politie wil bellen voor een 2-jarig kind dat van kamer naar kamer loopt, ga je gang."
Onderbuur: "BEN JE NOU SERIEUS?? JE GAAT HET JE VERDOMME BEKLAGEN DAT JE HIER IN DIT GEBOUW BENT KOMEN WONEN, DAT VERZEKER IK JE!!" en hij liep razend de trap af.
Hij was overigens gans aangekleed in maatpak etc, dus 't is niet dat hij uit zijn slaap gehaald werd door die paar luide voetstappen.

What. The. Fuck. Dat gaan een paar plezante jaren worden hier.
Boven mij zijn er 2 klein kindjes die constant rondlopen en brullen, de ouders zijn moegetergd en brullen naar de kindjes dat ze ermee moeten stoppen. Ik heb door dit op z'n zachtst gezegd redelijk veel overlast. Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om van mijn kloten te gaan maken. Het zijn nu eenmaal kinderen, ik ga het bekijken om mijn appartement nog wat beter te isoleren en indien dit ni helpt zal ik een paar jaar op mijn tanden moeten bijten in de hoop dat ze op latere leeftijd wat kalmer worden 🤷‍♂️. Die constructiewerken naast mij om 6u s'morgens vind ik veel irritanter

Het ding is, de kinderen zijn de ganse dag op school (allez, tot 15h) en gaan om 19h slapen. 't Is niet dat er hier tot een kot in de nacht alles op stelten gezet wordt. En het was echt letterlijk vlak nadat ze opstond en voor de eerste keer naar de salon liep, op haar blote voeten en niet op laarzen ofzo.
Daarom dat ik het echt zo'n wtf-moment vond om daar zo snel, zo boos over te worden terwijl die zelf al op het punt stond om naar het werk te gaan (want een half uur later toen ik naar de gemeenschappelijke garage ging, was zijn auto al weg).

Kameraad van mij zijn kot bijna afgebrand, gelukkig was er toevallig iemand thuis die net op tijd heeft opgemerkt/kunnen blussen. Matras in de slaapkamer in brand gevlogen.

Nu, die leeft in een extreem vuil/rommelig huis, dus ik vermoedde kortsluiting of een oververhit toestel vlak naast zijn matras ofzo.

Blijkt, na inspectie van branddeskundige, een zelfontbranding te zijn van de matras o_O

Wist niet eens dat dat kon. Matras ergens vochtig zonder op te merken (don´t ask me how), begint te broeien, matras vliegt zomaar in de fik.

Ik heb best vaak dromen dat ik opnieuw in het middelbaar, 5de of 6de, zit als 29jarige en op die momenten wil ik dat ook echt :unsure: .

Uit pure nieuwsgierigheud: kan je opnieuw het middelbaar doen?

Zelfs *ik* vind dees nu toch wel een beetje WTF…
IMG_1051.jpeg

Terug
Bovenaan