Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

De foodprep van een collega, ze eet vegetarisch en zoveel ze kan zelfs vegan. Geen issue daarmee. Maar een tupperware met rauwe champignons (type De Paris) en mango samen vond ik toch … interessant. Vorige week waren het aardbeien samen met wortel, dat was ook de eerste keer dat ik dat zag maar lijkt mij nog altijd minder vreemd dan champignons die vol mango sap hangen.

Ach ja de eerste keer *ooit* dat ik eieren kookte ging ik nadien iets anders doen, was ik dat dus vergeten en hoorde ik plots een ontploffing!
De eieren hingen toen deels tegen het plafond
Enkele maanden geleden moesten we naar een BBQ bij vrienden. We waren (weeral) aan de late kant en ik had net gedaan met trainen. Ik dacht: ik maak mij vlug een shake voor in den auto.

Ik had ergens op Instagram van één of andere fitnessgoeroe gezien dat hij een energiedrankje in z'n shake deed. Goed idee dacht ik!
Dus ik neem de blender. Kap sojamelk, een schep proteinepoeder en een rauw ei in de beker gevolgd door een half blik energiedrank. Dat was zo'n NOCCO drankje.

Ik zet de beker op de blender en begin te mixen. Al heel snel zat er geen beweging meer in de beker. Precies een vreemde consistentie. Ik probeer het schroefdeksel eraf te halen maar dat spant enorm. Op 't moment m'n vrouw de keuken komt binnengewandeld en zegt: 'Zijt gij klaar om te vertrekken?' schiet dat deksel eraf met een knal. Ik had dat deksel in m'n hand, m'n hand vloog een meter in de lucht terwijl heel de inhoud van m'n beker over het plafond, muren en kasten ontplofte. Ik stond letterlijk in een regen van 'shake'.

Blijkt dus dat je bruisende drankjes best achteraf toevoegd. Slimmen.

De foodprep van een collega, ze eet vegetarisch en zoveel ze kan zelfs vegan. Geen issue daarmee. Maar een tupperware met rauwe champignons (type De Paris) en mango samen vond ik toch … interessant. Vorige week waren het aardbeien samen met wortel, dat was ook de eerste keer dat ik dat zag maar lijkt mij nog altijd minder vreemd dan champignons die vol mango sap hangen.
Eet die rauwe champignons ?

Eet die rauwe champignons ?
Ik vond dat ook vreemd, maar ze eet die idd gewoon zo. Ik dacht misschien gekookt of gemarineerd of ergens iets, zijn gewoon rauw.
In principe zit er in rauwe champignons een stof die schadelijk zou kunnen zijn, maar dan moet je al echt veel eten. Een groter risico (dat nog altijd klein is), is infectie door bacterieën. Maar daarom moet je ze natuurlijk goed wassen, wat denk ik iedereen wel doet die weet dat ze meestal op paardenmest worden gekweekt :unsure:

Uiteindelijk wordt gehakt rauw eten ook afgeraden, ik denk zelfs harder dan champignons.

In principe zit er in rauwe champignons een stof die schadelijk zou kunnen zijn, maar dan moet je al echt veel eten. Een groter risico (dat nog altijd klein is), is infectie door bacterieën. Maar daarom moet je ze natuurlijk goed wassen, wat denk ik iedereen wel doet die weet dat ze meestal op paardenmest worden gekweekt :unsure:

Uiteindelijk wordt gehakt rauw eten ook afgeraden, ik denk zelfs harder dan champignons.
Persoon is ook erg voor dat rauw dieet of hoe dat ook in elkaar zit. Is dat die ‘paleo’ kan ook. Alleszins heel, heel bewust van haar voeding en heel voorzichtig wat ze eet (dus die champignons zal ze wel onderzocht hebben). Maar ze spreekt er in feite weinig over, er zijn hier klassieke vegetariërs die veel luider zijn.

Persoon is ook erg voor dat rauw dieet of hoe dat ook in elkaar zit. Is dat die ‘paleo’ kan ook. Alleszins heel, heel bewust van haar voeding en heel voorzichtig wat ze eet (dus die champignons zal ze wel onderzocht hebben). Maar ze spreekt er in feite weinig over, er zijn hier klassieke vegetariërs die veel luider zijn.
Mijn ma had daar ooit de perfecte comeback op zo een paleo dieet.
Allez ma.. Eten zoals in de oertijd, daar zijn wij genetisch toch voor gebouwd. Dat kan toch niet anders dan gezond zijn.

Antwoord ma... Wat was de verwachte levenstijd weer in de oertijd? 30 jaar?

Ik veronderstel dat iedereen hier rijst grondig spoelt vóór het koken?

Ik veronderstel dat iedereen hier rijst grondig spoelt vóór het koken?

en restjes pasta na 2 dagen weg smijt

Om maar even anekdotisch te zijn, ik eet ondertussen al heel mijn leven wekelijks 4-5 dagen later restjes pasta op en nog nooit ziek van geworden. Zowel pastasalade als gewone spaghetti. (Die bij ons zelfs gewoon met melk gemaakt wordt)

Om maar even anekdotisch te zijn, ik eet ondertussen al heel mijn leven wekelijks 4-5 dagen later restjes pasta op en nog nooit ziek van geworden. Zowel pastasalade als gewone spaghetti. (Die bij ons zelfs gewoon met melk gemaakt wordt)

what-say.gif

"Gewoon met melk". "Gewoon". Daar is echt niks gewoon aan hoor.

Ah vrienden, laat mij in deze donkere tijden een lichtpuntje brengen in jullie leven. Een lichtpunt dat zo fel zal schijnen dat jullie nageslacht het nog generaties lang over deze heugelijke dag gaan hebben. Bustes en muurschilderingen zullen van mij in jullie woonst geplaatst worden om mij te bedanken voor het culinaire meesterwerk dat ik vandaag, op deze dag, met jullie zal delen.

1. Kook +- 400 gram spaghetti met een vleugje zout
2. Bak +- 200-250 gram gehakt (varkens of kip naar keuze van de chef)
2. Giet de spaghetti af
3. Kap de spaghetti terug in de kastrol
4. Doe er halfvolle melk bij tot de spaghetti nog maar net zichtbaar is
5. Voeg de volgende kruiden toe: peper, spaghetti hot en cayennepeper
6. Voeg het gehakt toe
7. Breng de melk lichtjes aan de kook en roer ondertussen
8. Zet vanaf de melk kookt (ze mag niet beginnen schuimen) het vuur af en haal de kastrol van het vuur
9. Voeg 2-3 kleine potjes tomatenpuree toe
10. Meng de tomatenpuree onder de spaghetti
11. Geniet

Ga voort en verspreid het voort mijn trouwe volgelingen.

Ah vrienden, laat mij in deze donkere tijden een lichtpuntje brengen in jullie leven. Een lichtpunt dat zo fel zal schijnen dat jullie nageslacht het nog generaties lang over deze heugelijke dag gaan hebben. Bustes en muurschilderingen zullen van mij in jullie woonst geplaatst worden om mij te bedanken voor het culinaire meesterwerk dat ik vandaag, op deze dag, met jullie zal delen.

1. Kook +- 400 gram spaghetti met een vleugje zout
2. Bak +- 200-250 gram gehakt (varkens of kip naar keuze van de chef)
2. Giet de spaghetti af
3. Kap de spaghetti terug in de kastrol
4. Doe er halfvolle melk bij tot de spaghetti nog maar net zichtbaar is
5. Voeg de volgende kruiden toe: peper, spaghetti hot en cayennepeper
6. Voeg het gehakt toe
7. Breng de melk lichtjes aan de kook en roer ondertussen
8. Zet vanaf de melk kookt (ze mag niet beginnen schuimen) het vuur af en haal de kastrol van het vuur
9. Voeg 2-3 kleine potjes tomatenpuree toe
10. Meng de tomatenpuree onder de spaghetti
11. Geniet

Ga voort en verspreid het voort mijn trouwe volgelingen.
Aaaah, da's inderdaad een gekende!
Maar je vergeet de suiker of ketchup toe te voegen om de saus wat zoeter te maken wat nodig is met al die tomatenpuree.
(Zelf voeg ik gebakken champignons en paprikareepjes ook nog toe)

Terug
Bovenaan