Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

@Yo-Han Dat artikel is ook wel weer opgesteld door een nog dronken journalist vermoed ik.

Eerst zeggen ze dat het licht ontvlambaar is, nadien dat het toxisch is. UN1814 is kaliumhydroxide-oplossing (in vaste vorm is het UN1813) is letterlijk ettelijke 10-tallen procenten water en is bijgevolg dus niet brandbaar, en het is ook niet toxisch enkel corrosief. Als het effectief brandbaar was geweest dan had de UN tagplaat begonnen met een 30 of een 33, voor toxisch met een 6 dacht ik.

Een laag, triestig niveau en een totale afwezigheid van een kritische blik lijkt tegenwoordig een vereiste om een journalist te worden.

@Yo-Han Dat artikel is ook wel weer opgesteld door een nog dronken journalist vermoed ik.

Eerst zeggen ze dat het licht ontvlambaar is, nadien dat het toxisch is. UN1814 is kaliumhydroxide-oplossing is letterlijk ettelijke 10-tallen procenten water en is bijgevolg dus niet brandbaar, en het is ook niet toxisch enkel corrosief. Als het effectief brandbaar was geweest dan had de UN tagplaat begonnen met een 30 of een 33, voor toxisch met een 6 dacht ik.

Een laag, triestig niveau en een totale afwezigheid van een kritische blik lijkt tegenwoordig een vereiste om een journalist te worden.
Amaai idd laag niveau journalisme

In het algemeen naar iedereen toe

Naast een tankwagen met vuurwerk gaan zooien is toch nog steeds een WTF bij me (idioten genoeg die geen labels lezen), laat staan in een bouwafvalcontainer.
Leuk he, dingen zoals bouwafval opblazen of die container als uw knalbak gebruiken, tot het fout loopt en er brand over slaat naar een geparkeerde auto en de benzinetank boom zegt.

70% van de Vlaamse gemeenten hanteert nu een vuurwerkverbod (die jaar na jaar slechter nageleefd wordt). Doe zo verder en het wordt 100%. En dan klagen dat niets meer mag... M'n mag oa cobra vuurwerk etc nog zwaarder beginnen bannen en gebruik ervan zwaarder straffen, dat zijn halve handgranaten.

Laatst bewerkt:
70% van de Vlaamse gemeenten hanteert nu een vuurwerkvervbod (die jaar na jaar selchter nageleefd word). Doe zo verder en het wordt 100%. En dan klagen dat niets meer mag... M'n mag oa cobra vuurwerk etc nog zwaarder beginnen bannen en gebruik ervan zwaarder straffen, dat zijn halve handgranaten.
Er is toch 100% vuurwerkverbod in Vlaanderen? Het is wel zo dat er redelijk wat gemeenten zijn die voor nieuwjaar tijdelijk een opheffing van dat verbod maken. Zo mag er hier in het gemeente op nieuwjaar van 0u tot 0u30 vuurwerk afgeschoten worden.
En slecht nageleefd: denk dat er gewoon te weinig kans op gepakt worden is. En als er bij de politie al een melding binnenkomt tegen dat ze ter plaatse zijn, zijn de vogels al lang gaan vliegen.

Er is toch 100% vuurwerkverbod in Vlaanderen? Het is wel zo dat er redelijk wat gemeenten zijn die voor nieuwjaar tijdelijk een opheffing van dat verbod maken. Zo mag er hier in het gemeente op nieuwjaar van 0u tot 0u30 vuurwerk afgeschoten worden.
En slecht nageleefd: denk dat er gewoon te weinig kans op gepakt worden is. En als er bij de politie al een melding binnenkomt tegen dat ze ter plaatse zijn, zijn de vogels al lang gaan vliegen.
Juist, op oudjaar heeft 70% eerder een blijvend verbod. Dat bedoelde ik. De rest gedoogd van middernacht tot een uur of 1. Dat wordt dan zelden nageleefd. Idd pakkans meestal nihil ... maar met echt zwaar vuurwerk, of op risico plaatsen, of moedwillig richting mensen schieten ... mag m'n toch wat strenger zijn.

Laatst bewerkt:
Ik zou toch ook eerder gokken op de receptuur die veranderd is, die scores liggen me te ver uit elkaar.
OF
1. De experts zijn waardeloos
2. De samenstelling van het produkt is aangepast. Dat gebeurt helaas vrij regelmatig.

Recente voorbeelden
Brownies AH (Westmeerbeek)--> tot voor kort 9/10. Nu geef ik exact diezelfde brownies gewoon 0/10. En dat is niet éénmalig maar chronisch
Citroentaartje / Meringue Delhaize (algemeen) --> Qua smaak nog steeds OK. Maar die geur! Dat stinkt gewoon. Vroeger ruikte dat naar Lemoen. Nu ruikt dit naar iets chemisch. Bah. Vroeger 9/10 nu 0/10. (door de geur wens ik dit niet meer te eten).

Die dikke lynx op vtm nieuws...

Eigenlijk wel mooi beest. Zou ik die mogen houden als huisdier?
Vroegere kennissen hadden er ééntje als huisdier 30+ jaar geleden. Hij leek gewoon op een heel grote kater en hij lag altijd in het zonnetje te genieten aan het raam. Je kon hem gerust aaien, dat beest was zo tam als het maar kon zijn.

Maar anno 2025 mag dat niet mee gehouden worden als huisdier.

er bestaat zoiets als een positieve lijst. die mag je vrij houden als huisdier.
voor de dieren die daar niet opstaan, kan je een erkenningsaanvraag doen, en dan bepaalt de dierentuinencommissie of die gegeven wordt.

Die bidons met water zijn ook wel grappig. Ik denk niet dat dat veel gaat doen als die slee aan 700 km/h daar tegen vlamt :lol:

Wel heel indrukwekkend!

Terug
Bovenaan