Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

"Het ongeval gebeurde op 13 december...Pas afgelopen weekend kwam de fout aan het licht, toen de jongen die in het ziekenhuis lag opnieuw bij bewustzijn kwam.
Hij liet het ziekenhuispersoneel weten dat hij niet Joshua, maar Trevor heette. Tests bevestigden dat de politie de identiteiten van de twee jongens had verwisseld."

Die families hebben hun overleden/in coma liggende zonen niet meer gezien of opgezocht in het ziekenhuis?

500mm regen op 60u tijd. Ervoor ook al 150mm regen. Alle wegen quasi kapot. Paar huisjes weg. Alle droge rivieren zijn in vloed. Wij gelukkig veilig maar zal grote impact hebben op de dieren en Kruger.

Ter vergelijking de zware vloed in Wallonië waren rond de 300mm op 72u

500mm regen op 60u tijd. Ervoor ook al 150mm regen. Alle wegen quasi kapot. Paar huisjes weg. Alle droge rivieren zijn in vloed. Wij gelukkig veilig maar zal grote impact hebben op de dieren en Kruger.

Ter vergelijking de zware vloed in Wallonië waren rond de 300mm op 72u
Welke impact heeft dat op de dieren? Routes die ze gebruiken die nu onder water staan of zo? Of nesten die weggespoeld zijn en ze zijn nu dus 'dakloos'?

Welke impact heeft dat op de dieren? Routes die ze gebruiken die nu onder water staan of zo? Of nesten die weggespoeld zijn en ze zijn nu dus 'dakloos'?

Veel bomen weg dus impact op nesting. Nijlpaarden en Krokodillen die volledig zijn weg gespoeld en plots nu moeten overleven in niet beschermde natuur. Predators die minder gebied hebben om te jagen. De grote mammals die in hoger gebied alleen maar kunnen eten. Kleine dieren die dood zijn door verdrinking.

Net warning gekregen op de telefoon dat er nog een 200mm zit aan te komen komende 48u we zijn er dus nog niet.

Veel bomen weg dus impact op nesting. Nijlpaarden en Krokodillen die volledig zijn weg gespoeld en plots nu moeten overleven in niet beschermde natuur. Predators die minder gebied hebben om te jagen. De grote mammals die in hoger gebied alleen maar kunnen eten. Kleine dieren die dood zijn door verdrinking.

Net warning gekregen op de telefoon dat er nog een 200mm zit aan te komen komende 48u we zijn er dus nog niet.
Amai ik heb wat video's bekeken op YouTube. Heftig!

WTF? Rutten weet blijkbaar wat Annick De Ridder deed in haar jeugdjaren

Ik heb mijn vorige posts verwijderd. Ik vat het gewoon kort samen in één post. Dat leest vlotter

Ik heb 2 pakjes via UPS verzonden naar de VS op 19 december. In totaal heb ik 140€ betaald voor de service.
Op 24 dec werden de pakjes helaas al teruggestuurd naar mij (de verzender)

De reden volgens UPS: "Het is niet langer toegestaan voeding te versturen naar de VS."
Er werd gewezen op hun algemene verzendvoorwaarden maar daar staat helemaal niet in dat dit niet mag. Er staat alleen in dat bederfelijke voeding niet mag.

Ik heb daarom (voor een sterke zaak te hebben tegen UPS) zelf eigenhandig de Amerikaanse douane gecontacteerd en ze hebben schriftelijke bevestigd dat dit niet klopt. Ik heb ook in detail doorgestuurd wat ik wilde verzenden en ook daarbij zeiden ze (weer schriftelijk): Je mag dit verzenden onder bepaalde voorwaarden (ik had daar 100% aan voldaan). Maw UPS heeft er zelf voor gekozen de zending te annuleren. Ik ga er daarom vanuit dat ik recht heb op een volledige terugbetaling. Ik kon dit niet weten.

Ik heb na ellenlange zever finaal een refund toegewezen gekregen. Maar ik heb te vroeg gesproken want dat was telefonisch toegezegd (geen bewijs) en ik heb na weken nog steeds niks zien verschijnen op mijn kredietkaart. Dus ik heb een chargeback procedure opgestart want sindsdien negeert UPS mij volledig. Ik krijg wel antwoord van No__reply waarmee ze bevestigen de emails van mij wel ontvangen te hebben.

Vandaag kreeg ik een brief van UPS (Blijkbaar verzonden op 24 dec). Ik dacht dat het een excuusbrief zou zijn met daarin vermeldt dat de refund werd toegewezen. Wat blijkt? Het betreft een EXTRA debitnota van 80€ (Kosten ivm kleine letterkes in hun voorwaarden). :wallbash:
[Extra kost nagekeken: Deze blijkt te zijn voor meer dan 5 HS code op de handelsfactuur. Mmm :unsure: ]

Laatst bewerkt:
Ben nu wel eens benieuwd over welke voedingsproducten het gaat :unsure:.

Alle administratieve rompslomp met UPS terzijde, het zou bij mij eigenlijk nooit opkomen om voedingsproducten te versturen naar landen als de VS (of, Australië, Japan...) gezien ze daar altijd erg streng op zijn. Voor zo kleine pakketjes kan dat toch de moeite en kosten niet waard zijn.

Ben nu wel eens benieuwd over welke voedingsproducten het gaat :unsure:.

Alle administratieve rompslomp met UPS terzijde, het zou bij mij eigenlijk nooit opkomen om voedingsproducten te versturen naar landen als de VS (of, Australië, Japan...) gezien ze daar altijd erg streng op zijn. Voor zo kleine pakketjes kan dat toch de moeite en kosten niet waard zijn.
Suikerwafels, wat snoepjes en wat chocolade. Dat was het gewoon. Naar Australië weet ik niet zeker of dit mag? Naar de VS is het antwoord 'ja' (onder bepaalde voorwaarden)

Ter info: Ik heb nadien exact dezelfde pakjes dan maar verstuurd via PostNL --> Deze zijn allebei aanvaard door de douane en ze zijn op bestemming geraakt. Dat maakt UPS hun argumenten ook weer wat zwakker.

Ik ben alvast klant af bij UPS hé als het zo zit.

Voor zo kleine pakketjes kan dat toch de moeite en kosten niet waard zijn.
Nu ja eerlijkheidshalve wel een paar kg :tongue: Het is kostelijk dus dan steek ik de dozen natuurlijk wel propvol hé!

dat sommige mensen zo in een leugenwereld kunnen blijven.

dus ik kom even terug op die diplomaat ,die ik een jaartje terug heb leren kennen.

ondertussen is al lang uit gekomen dat hij geen bedrijfwagen heeft, sinds zijn eigen "home invasion" zijn job kwijt is weet ik ook, dat hij die villa niet kocht zoals hij beweerde, maar wel huurde...

allemaal zaken die ik uit goede bronnen (z'n eigen huisbaas nota bene) te weten ben gekomen. Maar telkens als ik hem zie, blijft hij doen alsof. "ja vandaag was het terug druk hoor op het werk".... mjeah right .

het liefst van al zou ik hem er eens mee confronteren. maar ik ben dan nog zo'n brave mens, die hem niet met de neus op de feiten wil drukken.
maar tegelijk vreet het wel aan mij dat hij doet alsof wij "van gisteren" zijn.

ik snap da niet. pas op, toen ik hem leerde kennen had ik ook al mijn twijfels, maar na alle artikels die ik terug vond als ik zijn naam google'de was ik redelijk zeker dat hij wel ok was. overal top jobs, en met politiekers op de foto... maar je zou zo stilaan beginnen denken dat hij die artikels zelf heeft gepubliceerd.

Laatst bewerkt:
Allé de BG keyboard detective's hebben het al meteen ontrafeld !

Als zijn vriendin nu zegt dat ze het wel wat storend vind dat hij snachts wakker gebeld wordt voor z'n werk, kan dat weer niet?

En ja diplomatenpaspoort, is enkel voorbehouden voor de ministers die met hun kop op TV komen , right? Ooit al van kabinetsmedewerkers gehoord? :help:

Mij lijkt het anders heel logisch: als je snachts wakker gebeld wordt, en een hoge functie hebt, staat daar eenmaal een mooie verloning tegenover.

Soit, ik zeg al niets meer.
de BG board of judges weet het weer beter.
/Trump Out.

dat sommige mensen zo in een leugenwereld kunnen blijven.

dus ik kom even terug op die diplomaat ,die ik een jaartje terug heb leren kennen.

ondertussen is al lang uit gekomen dat hij geen bedrijfwagen heeft, sinds zijn eigen "home invasion" zijn job kwijt is weet ik ook, dat hij die villa niet kocht zoals hij beweerde, maar wel huurde...

allemaal zaken die ik uit goede bronnen (z'n eigen huisbaas nota bene) te weten ben gekomen. Maar telkens als ik hem zie, blijft hij doen alsof. "ja vandaag was het terug druk hoor op het werk".... mjeah right .

het liefst van al zou ik hem er eens mee confronteren. maar ik ben dan nog zo'n brave mens, die hem niet met de neus op de feiten wil drukken.
maar tegelijk vreet het wel aan mij dat hij doet alsof wij "van gisteren" zijn.

ik snap da niet. pas op, toen ik hem leerde kennen had ik ook al mijn twijfels, maar na alle artikels die ik terug vond als ik zijn naam google'de was ik redelijk zeker dat hij wel ok was. overal top jobs, en met politiekers op de foto... maar je zou zo stilaan beginnen denken dat hij die artikels zelf heeft gepubliceerd.
This aged well.

Terug
Bovenaan