Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Screenshot-2024-03-20-20-42-33-26-92460851df6f172a4592fca41cc2d2e6.jpg
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240320_96726051
 
Alléé alléé, dus jij gebruikt pasfoto's straks van uw 30 jarige gezicht, straks, als 50 jarige?

Komaan bij ons hier zou dat niet pakken hoor.
En toch... als ik nieuwe mensen tegenkom, schatten ze mij nog steeds halfverwege in de dertig, sorry :)
 
Beetje in ruzie gekomen met mijn gemeentebestuur.

Ik moet binnenkort nieuwe paspoort halen, en ik stapte eens binnen, omdat er op het nieuws gewag werd gemaakt dat tegen de zomer 7 op de 10 gemeenten in BE gratis pasfoto's aanbieden. Dat je dus niet meer naar de fotograaf moet ervoor. (vond ik zowiezo al dwaas: 20 euro betalen voor 6 pasfoto's, waarvan je er maar 1tje nodig hebt, en dat krijg je dan zelfs nog terug na aanvraag IDcard) . Dus wat ben je daar dan mee? pure geldklopperij.


Die madam met een grote grijns aan het loket "wij gaan daar nu eens niet aan mee doen zie, want we hebben hier 3 fotografen in het dorp, en die appreciëren dit niet". :wtf:

Mijn reactie was meteen: "Ben ik hier wel bij het gemeentebestuur, of zit ik bij UNIZO ?" .
Ze snapte het niet zo goed, en zei opnieuw "jawel hoor bij gemeentebestuur maar we doen er niet aan mee!" op een iets arrogantere toon.

Mijn reactie dan: "Ik dacht toch wel dat een gemeentebestuur de dienstverlening t.o.v. de burger zo optimaal en makkelijk mogelijk diende aan te bieden, zonder inmenging van "bevriende handelaars" .

Toen begon ze zich kwaad te maken over fotografen die inkomsten verliezen omdat meer en meer bevriende mensen op communies en trouwfeesten foto's maken etc. etc....


Jeezes. Kunnen we meteen de bibliotheek ook afschaffen, want die zorgen voor inkomstenverlies bij de boekenhandelaars.
En meteen het openbaar vervoer afschaffen, want die zorgen voor inkomstenverlies bij de taxi's....


Alléé dus weer "fier" dat ik in een gemeente woon van 3 op de 10, die aan de hele zaak NIET mee doet.
Hopelijk komt er een ministrieel besluit, die het de gemeenten straks zal verplichten!
 
Alléé alléé, dus jij gebruikt pasfoto's straks van uw 30 jarige gezicht, straks, als 50 jarige?

Komaan bij ons hier zou dat niet pakken hoor.
Op mijn ID en rijbewijs staat nog altijd mijn pasfoto van 15 jaar geleden. Ik heb in de laatste 6 jaar 4x mijn rijbewijs vervangen en die vinden dat nog altijd top, terwijl ik er niet op lijk.

Wij kunnen trouwens al jaren onze foto laten maken op de gemeente zelf, wel voor €6, maar als je die toch eeuwig kan gebruiken, komt dat neer op gratis. :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik rook tabak, maar doe best lang met een pakje (3 weken) en let eigenlijk nooit op de prijs om die reden.
Daarnet moest ik een pakje gaan halen, en ik dacht dat de kassier aan het missen was, ze vroeg 19.5 euro. :shutup:
Maar inderdaad, staat ook op de zegel, was effe WTF, ik had zelf geen idee dat het al zo duur is.
 
Ik word wakker en Van Hool is failliet, Kate Middleton heeft kanker en er is een enorme aanslag in Moskou. Precies tien weken aan nieuws gecondenseerd in 1 avond.
 
Ik word wakker en Van Hool is failliet, Kate Middleton heeft kanker en er is een enorme aanslag in Moskou. Precies tien weken aan nieuws gecondenseerd in 1 avond.
Ik heb al compassie met mijne kleine als hij ooit de turf gaat moeten leren die het boek "Geschiedenis, vroege 21e eeuw" zal zijn :laugh:
 
Het is inderdaad al wat:
Grote Afrikaanse oorlog
Invasie van afghanistan
Invasie van Irak
9/11 en strijd tegen terrorisme
Arabische lente
Libische burgeroorlog
Syrische burgeroorlog
Darfur-conflict
Opkomst van desinformatie en populisme
ISIS
Boko Haram
Jemenitische burgeroorlog
Coronacrisis
De foto's van Sean Dhont
Russisch-Oekraiense oorlog
Israel-Palestinaconflict

Billy Joel kan 'We didn't start the fire' al met enkele verzen uitbreiden.
 
Dat is toch niets nieuw? Alle ja voor mij toch niet. Dat syndroom bestaat al heel lang. Maar het is wel vrij zeldzaam.
Maar inderdaad. Heb dit maar eens voor.

En hij werkt blijkbaar "ironisch genoeg" voor een brouwerij. :laugh:

Ik had er nog niet eerder van gehoord.

Hij zal inzetbaar zijn als reserve brouwketel :p
 
Lieve makers van games allerhande: ik zou nooit kunnen wat jullie doen en ik sta elke keer weer versteld. Ik bewonder ook enorm jullie toewijding aan het updaten en aanbieden van nieuwe content.
Howeverrrr:
Telkens jullie zeventien nieuwe skins, dertig gliders, twaalf opties voor wieldoppen, zes emotes per personage en negen collabs aanbieden, moeten bepaalde ouders daar een video van dertig minuten over bekijken bovenóp het straks live te moeten mee volgen in-game. En als uwe kleinen zo, al is het maar, vijf games volgt en die zijn elke maand zo twee keer plichtbewust (gameplay updates nog in het midden gelaten):
Er.Is.Niet.Genoeg.Koffie.Op.Aarde.
 
Lieve makers van games allerhande: ik zou nooit kunnen wat jullie doen en ik sta elke keer weer versteld. Ik bewonder ook enorm jullie toewijding aan het updaten en aanbieden van nieuwe content.
Howeverrrr:
Telkens jullie zeventien nieuwe skins, dertig gliders, twaalf opties voor wieldoppen, zes emotes per personage en negen collabs aanbieden, moeten bepaalde ouders daar een video van dertig minuten over bekijken bovenóp het straks live te moeten mee volgen in-game. En als uwe kleinen zo, al is het maar, vijf games volgt en die zijn elke maand zo twee keer plichtbewust (gameplay updates nog in het midden gelaten):
Er.Is.Niet.Genoeg.Koffie.Op.Aarde.
Speel gewoon mee? :unsure:
 
Dit is een dubbelpost maar ik ben enkele dagen geleden op Reddit terechtgekomen op de Oorlog in Oekraïne thread en was toch wel een gigantisch wtf-moment.

De moderne oorlog lijkt erg op de 'hoe snel kan ik van een random drone weglopen voordat deze in mijn gezicht ontploft'?

Of nog een favoriet daar: surprise drone bommetjeeeeeeuh
 
Terug
Bovenaan