Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!


WTF? Hoe ???? Wie kan hier alstublieft een goede uitleg voor geven?
Als ik 36 km/h rijd op een baan hier in de buurt (zone 30, maar eigenlijk gewoon een baan waar je 50km/h op kan rijden), dan krijg ik binnen de week de boete in de bus.
Maar iemand mag met 1.72 promille alcohol in het bloed tegen 139 km/h (waar je 70km/h mag, dus 69km/h te snel) met zijn auto letterlijk een sporthal binnenvliegen, zonder straf??

Ik snap dit niet...
Beeld je nu eens in dat er in die hal nog kinderen aan het sporten waren. Voor die voetballer geen enkel verschil in gedrag, maar we zouden dat als maatschappij en rechtsysteem veel strenger beoordelen. Alsof enkel de gevolgen van een daad tellen, en niet hoe onverantwoord het gedrag is.
 

WTF? Hoe ???? Wie kan hier alstublieft een goede uitleg voor geven?
Als ik 36 km/h rijd op een baan hier in de buurt (zone 30, maar eigenlijk gewoon een baan waar je 50km/h op kan rijden), dan krijg ik binnen de week de boete in de bus.
Maar iemand mag met 1.72 promille alcohol in het bloed tegen 139 km/h (waar je 70km/h mag, dus 69km/h te snel) met zijn auto letterlijk een sporthal binnenvliegen, zonder straf??

Ik snap dit niet...
Het ging er al over op P&A.

Kort gezegd heeft de rechter rekening gehouden met het feit dat die voetballer nu vrijwilligerswerk doet en zelf al een alcoholslot heeft geplaatst. De consensus is ook dat die rechter daarmee wel heel zacht is geweest.

Wat jij in de bus krijgt is een minnelijke schikking, je mag dat weigeren en naar de rechtbank gaan. Als je daar iets soortgelijk kan voorleggen wordt je misschien ook niet gestraft.

Dusja, het kan begrepen worden, maar goedkeuren is iets anders. Het is IMO toch licht wereldvreemd van die rechter, want zoals @Kas de Kalebas herboven en andere in P&A zeggen waren daar gewoon kinderen aan het sporten, dus voor hetzelfde geld spraken we hier over een nationaal drama.
 
Beetje in ruzie gekomen met mijn gemeentebestuur.

Ik moet binnenkort nieuwe paspoort halen, en ik stapte eens binnen, omdat er op het nieuws gewag werd gemaakt dat tegen de zomer 7 op de 10 gemeenten in BE gratis pasfoto's aanbieden. Dat je dus niet meer naar de fotograaf moet ervoor. (vond ik zowiezo al dwaas: 20 euro betalen voor 6 pasfoto's, waarvan je er maar 1tje nodig hebt, en dat krijg je dan zelfs nog terug na aanvraag IDcard) . Dus wat ben je daar dan mee? pure geldklopperij.


Die madam met een grote grijns aan het loket "wij gaan daar nu eens niet aan mee doen zie, want we hebben hier 3 fotografen in het dorp, en die appreciëren dit niet". :wtf:

Mijn reactie was meteen: "Ben ik hier wel bij het gemeentebestuur, of zit ik bij UNIZO ?" .
Ze snapte het niet zo goed, en zei opnieuw "jawel hoor bij gemeentebestuur maar we doen er niet aan mee!" op een iets arrogantere toon.

Mijn reactie dan: "Ik dacht toch wel dat een gemeentebestuur de dienstverlening t.o.v. de burger zo optimaal en makkelijk mogelijk diende aan te bieden, zonder inmenging van "bevriende handelaars" .

Toen begon ze zich kwaad te maken over fotografen die inkomsten verliezen omdat meer en meer bevriende mensen op communies en trouwfeesten foto's maken etc. etc....


Jeezes. Kunnen we meteen de bibliotheek ook afschaffen, want die zorgen voor inkomstenverlies bij de boekenhandelaars.
En meteen het openbaar vervoer afschaffen, want die zorgen voor inkomstenverlies bij de taxi's....


Alléé dus weer "fier" dat ik in een gemeente woon van 3 op de 10, die aan de hele zaak NIET mee doet.
Hopelijk komt er een ministrieel besluit, die het de gemeenten straks zal verplichten!
 
$_12.JPG
 
Ik heb de fotos van 10 jaar ervoor gebruikt toen ik mijn laatste pas ben gaan halen, dat werkt ook zulle tenzij het verschil in leeftijd/zicht te groot is. Waren de foto's toen ik 30 was, en op mijn 40ste nog eens gebruikt voor nieuwe pass.

Ik moet voor juli 2025 ook weer gaan, toch nog eens proberen met die van 30, zoveel verschil zie ik zelf nog steeds niet, behalve een beetje uitdunning van mijn haar achteraan op mijn hoofd :rofl:
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Alléé alléé, dus jij gebruikt pasfoto's straks van uw 30 jarige gezicht, straks, als 50 jarige?

Komaan bij ons hier zou dat niet pakken hoor.
 
Ik wou die van 7/8 jaar geleden gebruiken en hebben mij weggestuurd ondanks ik er nog identiek uitzie.
Reden was dat die foto's exact dezelfde waren als toen gebruikt voor mij internationaal paspoort alsook mijn identiteitskaart.
Ging sowieso niet geaccepteerd worden.
 
  • Wow
Waarderingen: 515
Ik wou die van 7/8 jaar geleden gebruiken en hebben mij weggestuurd ondanks ik er nog identiek uitzie.
Reden was dat die foto's exact dezelfde waren als toen gebruikt voor mij internationaal paspoort alsook mijn identiteitskaart.
Ging sowieso niet geaccepteerd worden.
Vergelijken die dat dan met elkaar?

Ik heb Vorig jaar ook een internationaal paspoort gehaald,
en was van plan dit jaar die foto te gebruiken voor mijn gewone ID card. (zit maar 1 jaar tussen, ok ik weet wel, normaal maximaal 6 maand mag er tussen zitten).

Maar vergelijken die dat dan echt met elkaar??
 
Vergelijken die dat dan met elkaar?

Ik heb Vorig jaar ook een internationaal paspoort gehaald,
en was van plan dit jaar die foto te gebruiken voor mijn gewone ID card. (zit maar 1 jaar tussen, ok ik weet wel, normaal maximaal 6 maand mag er tussen zitten).

Maar vergelijken die dat dan echt met elkaar??
Voor een int reispas hebben ze u id kaart nodig. Omgekeerd niet dus kan je misschien met wegkomen.
 
Beetje in ruzie gekomen met mijn gemeentebestuur.

Ik moet binnenkort nieuwe paspoort halen, en ik stapte eens binnen, omdat er op het nieuws gewag werd gemaakt dat tegen de zomer 7 op de 10 gemeenten in BE gratis pasfoto's aanbieden. Dat je dus niet meer naar de fotograaf moet ervoor. (vond ik zowiezo al dwaas: 20 euro betalen voor 6 pasfoto's, waarvan je er maar 1tje nodig hebt, en dat krijg je dan zelfs nog terug na aanvraag IDcard) . Dus wat ben je daar dan mee? pure geldklopperij.


Die madam met een grote grijns aan het loket "wij gaan daar nu eens niet aan mee doen zie, want we hebben hier 3 fotografen in het dorp, en die appreciëren dit niet". :wtf:

Mijn reactie was meteen: "Ben ik hier wel bij het gemeentebestuur, of zit ik bij UNIZO ?" .
Ze snapte het niet zo goed, en zei opnieuw "jawel hoor bij gemeentebestuur maar we doen er niet aan mee!" op een iets arrogantere toon.

Mijn reactie dan: "Ik dacht toch wel dat een gemeentebestuur de dienstverlening t.o.v. de burger zo optimaal en makkelijk mogelijk diende aan te bieden, zonder inmenging van "bevriende handelaars" .

Toen begon ze zich kwaad te maken over fotografen die inkomsten verliezen omdat meer en meer bevriende mensen op communies en trouwfeesten foto's maken etc. etc....


Jeezes. Kunnen we meteen de bibliotheek ook afschaffen, want die zorgen voor inkomstenverlies bij de boekenhandelaars.
En meteen het openbaar vervoer afschaffen, want die zorgen voor inkomstenverlies bij de taxi's....


Alléé dus weer "fier" dat ik in een gemeente woon van 3 op de 10, die aan de hele zaak NIET mee doet.
Hopelijk komt er een ministrieel besluit, die het de gemeenten straks zal verplichten!
Ik vind da gij nogal lullig reageert tegen dat mensje.

Carrefour heeft van die paskotjes waar je een ID foto kan laten maken trouwens en dat kost nu eens echt geen hol. Als je ze niet meer nodig hebt geef je ze aan je ouders/broers/zussen/minnares..

Beetje druk lopen doen voor niks.
 
Vergelijken die dat dan met elkaar?

Ik heb Vorig jaar ook een internationaal paspoort gehaald,
en was van plan dit jaar die foto te gebruiken voor mijn gewone ID card. (zit maar 1 jaar tussen, ok ik weet wel, normaal maximaal 6 maand mag er tussen zitten).

Maar vergelijken die dat dan echt met elkaar??
Ik ken toch ook mensen die dezelfde foto als 10j ervoor gebruikt hebben en dat geaccepteerd werd. Terwijl ze ook al zitten zagen hebben op het feit dat de hand van mijn vrouw klein beetje zichtbaar was omdat ze het hoofd van ons 3 maanden oud kind moest ondersteunen want ja zelf kon die dat niet op die leeftijd. Zal ook veel afhangen van de ambtenaar die je voor u krijgt en hoe die zijn muts staat. Als die wil melken kan je op uw hoofd staan, is die daar los in dan geraak je er mee door. En in Brussel kijkt er daar blijkbaar nog eens een naar hebben ze mij ooit gezegd in het gemeentehuis, weet niet of dat klopt. Maar lijkt me toch moeilijk voor die om te bepalen of je nog op uw pasfoto trekt.
 

Die derde verslaafde aan het woord... Dat is gewoon krankzinnig:

Eigenlijk niet te geloven dat je zo "simpel" een nieuwe identiteit kan krijgen en de gevolgen van je fouten ontlopen...
 
Beeld je nu eens in dat er in die hal nog kinderen aan het sporten waren. Voor die voetballer geen enkel verschil in gedrag, maar we zouden dat als maatschappij en rechtsysteem veel strenger beoordelen. Alsof enkel de gevolgen van een daad tellen, en niet hoe onverantwoord het gedrag is.
Er waren toen kinderen aan het sporten. Die waren gelukkig op dat moment niet aan die kant van de sporthal.
 
Das nie hoe ze kijken naar die foto's. BV Schiphol hun scanner kijkt naar punten op je gezicht niet naar hoe je haar ligt of de hoeveelheid extra wallen.
Ik bedoel dat ze in het gemeentehuis u ID kaart nodig hebben voor een internationale pas aan te vragen.
Als die foto overeenkomt met de foto die je wil gebruiken voor je internationale pas en u ID is al 6 jaar oud dan kunnen ze lastig doen.
Zo was het bij mij nu althans enkele weken geleden.
Zeggen ook dat ze dat in Brussel dan niet aanvaarden.
 
Beetje in ruzie gekomen met mijn gemeentebestuur.

Ik moet binnenkort nieuwe paspoort halen, en ik stapte eens binnen, omdat er op het nieuws gewag werd gemaakt dat tegen de zomer 7 op de 10 gemeenten in BE gratis pasfoto's aanbieden. Dat je dus niet meer naar de fotograaf moet ervoor. (vond ik zowiezo al dwaas: 20 euro betalen voor 6 pasfoto's, waarvan je er maar 1tje nodig hebt, en dat krijg je dan zelfs nog terug na aanvraag IDcard) . Dus wat ben je daar dan mee? pure geldklopperij.


Die madam met een grote grijns aan het loket "wij gaan daar nu eens niet aan mee doen zie, want we hebben hier 3 fotografen in het dorp, en die appreciëren dit niet". :wtf:

Mijn reactie was meteen: "Ben ik hier wel bij het gemeentebestuur, of zit ik bij UNIZO ?" .
Ze snapte het niet zo goed, en zei opnieuw "jawel hoor bij gemeentebestuur maar we doen er niet aan mee!" op een iets arrogantere toon.

Mijn reactie dan: "Ik dacht toch wel dat een gemeentebestuur de dienstverlening t.o.v. de burger zo optimaal en makkelijk mogelijk diende aan te bieden, zonder inmenging van "bevriende handelaars" .

Toen begon ze zich kwaad te maken over fotografen die inkomsten verliezen omdat meer en meer bevriende mensen op communies en trouwfeesten foto's maken etc. etc....


Jeezes. Kunnen we meteen de bibliotheek ook afschaffen, want die zorgen voor inkomstenverlies bij de boekenhandelaars.
En meteen het openbaar vervoer afschaffen, want die zorgen voor inkomstenverlies bij de taxi's....


Alléé dus weer "fier" dat ik in een gemeente woon van 3 op de 10, die aan de hele zaak NIET mee doet.
Hopelijk komt er een ministrieel besluit, die het de gemeenten straks zal verplichten!
Ge hebt ze toch in haar gezicht geroffeld?
 
Beetje in ruzie gekomen met mijn gemeentebestuur.

Ik moet binnenkort nieuwe paspoort halen, en ik stapte eens binnen, omdat er op het nieuws gewag werd gemaakt dat tegen de zomer 7 op de 10 gemeenten in BE gratis pasfoto's aanbieden. Dat je dus niet meer naar de fotograaf moet ervoor. (vond ik zowiezo al dwaas: 20 euro betalen voor 6 pasfoto's, waarvan je er maar 1tje nodig hebt, en dat krijg je dan zelfs nog terug na aanvraag IDcard) . Dus wat ben je daar dan mee? pure geldklopperij.


Die madam met een grote grijns aan het loket "wij gaan daar nu eens niet aan mee doen zie, want we hebben hier 3 fotografen in het dorp, en die appreciëren dit niet". :wtf:

Mijn reactie was meteen: "Ben ik hier wel bij het gemeentebestuur, of zit ik bij UNIZO ?" .
Ze snapte het niet zo goed, en zei opnieuw "jawel hoor bij gemeentebestuur maar we doen er niet aan mee!" op een iets arrogantere toon.

Mijn reactie dan: "Ik dacht toch wel dat een gemeentebestuur de dienstverlening t.o.v. de burger zo optimaal en makkelijk mogelijk diende aan te bieden, zonder inmenging van "bevriende handelaars" .

Toen begon ze zich kwaad te maken over fotografen die inkomsten verliezen omdat meer en meer bevriende mensen op communies en trouwfeesten foto's maken etc. etc....


Jeezes. Kunnen we meteen de bibliotheek ook afschaffen, want die zorgen voor inkomstenverlies bij de boekenhandelaars.
En meteen het openbaar vervoer afschaffen, want die zorgen voor inkomstenverlies bij de taxi's....


Alléé dus weer "fier" dat ik in een gemeente woon van 3 op de 10, die aan de hele zaak NIET mee doet.
Hopelijk komt er een ministrieel besluit, die het de gemeenten straks zal verplichten!
Ik heb gewoon een eigen foto met mijn printer op fotopapier afgedrukt en uitgeknipt en dat was ook OK :unsure:
 
Terug
Bovenaan