Jouw leuke momentjes op vakantie

Big Boss

Crew Member
Pas een weekje naar Kreta geweest(ondertussen de 7de keer ofzo, je blijft nieuwe dingen ontdekken, blijft fantastisch mooi). Op veel mooie plaatsen geweest, deze is er 1 van:
 
Laatst bewerkt:
Leuke thread, toevallig gisteren eens door dit forumdeel gescrolld om te kijken of een thread als deze al bestond 🙂

Topmoment vorig jaar:

20210816160106_op8t_160106.jpg


Zelf uitvaren en mooie plekjes tussen de eilanden ontdekken. Voor anker gaan en wat snorkelen.
Stukje varen. Iets eten. Binnenvaren met de zakkende zon. Absolute zaligheid.

Binnen anderhalve week terug vertrekken en dan gaan we dat vaarbewijs terug goed benutten 🙂
 
Ik heb mijn filmpje van de begin post vervangen door de 4k versie, veel betere kwaliteit! Hier is ook een stukje van Preveli Beach dat mijn broer gefilmd heeft (helaas verticaal). Zeer mooie natuur daar!
 
Ik heb mijn filmpje van de begin post vervangen door de 4k versie, veel betere kwaliteit! Hier is ook een stukje van Preveli Beach dat mijn broer gefilmd heeft (helaas verticaal). Zeer mooie natuur daar!
Schitterend toch, zo'n plaatsen.

Doet me denken aan de Fonts de l'Algar in Spanje waar je ook zo'n kloof vindt waar je bergop door het water kan klimmen.
Bergwater dus ijskoud, maar het absoluut waard :)

rio-en-las-fuentes-de-los-algares.jpg
 
Waar ik elke keer weer gelukkig van word is gewoon ‘s avonds in bed liggen met de ramen groot open, het geluid van de cigales op de achtergrond en de mistral die zachtjes voor afkoeling zorgt.

Zo’n afgelegen boerendorp in Frankrijk waar ge de auto moet pakken om zelfs maar een bakker te vinden is soms een beetje vervelend maar de rust en stilte hier, jongens toch. Zalig.
 
Waar te beginnen? Het is in eerste plaats al onmogelijk om een gevoel over te brengen naar iemand die er niet bij was, maar enkele momenten die me gaan bijblijven:

- In Iran héél vaak aangesproken geweest door nieuwsgierige Perzen die me allemaal welkom heetten in hun land.
- In de Iraanse woestijnstad Yazd ben ik op de Torens van Stilte geklommen bij zonsopgang. Terwijl ik op de ene toren stond, hoorde ik gezang van een Zoroaster op de andere toren die de zon begroette. Dat was magisch.
- In Japan heb ik de hele tijd met een glimlacht op mijn gezicht rondgelopen omdat het zo'n belachelijk boeiend land is dat me op alle vlakken beviel.
- De condor zien vliegen in Peru
- De prachtige stilte in Phang Nga Bay in Thailand met in de verte het repetitieve geluid van een motorboot
- De aanblik van Macchu Picchu
- Huisgemaakte wijn drinken in Georgië bij een zéér vrolijke kruidenier
- 's Avonds in Shiraz (Iran) het perfecte geluksgevoel beleefd toen ik bij de Tombe van Hafez kwam, waar jong en oud samenkwam om hun geliefde dichter te vieren, in de nabijheid het extatische geluid van de supporters van de winnende lokale ploeg en ik definitief een stuk van mijn hart achterliet in Iran.
- De perfectie van het openbaar vervoer in Japan, met als kers op de taart de voortreffelijke geluidjes bij aankomst en vertrek - alsof je in een Pokémonspel zat.
- Het wonder der natuur in Yosemite National Park en Muir Woods National Monument
- Viskebabs in Istanbul
- Saffraanijs in Iran
- Lullen over Burzum met een mollah in Qom, het Vaticaanstad van Iran
- Flaneren op Venice Beach en daar een véél te dure Duvel drinken
- Heart of Darkness lezen in de Mekongdelta
- Met de tuktuk rondbollen rond Angkor Wat
- Overnachting in 1 Hotel Brooklyn Bridge in New York. Prachtig zicht op de lichtjes van Manhattan, fantastisch hotel en op dat moment nagelnieuw dus relatief goedkoop dankzij promo's.

Als je het zo bekijkt pikt het wel even om nu ferm gas terug te nemen en blij te zijn met een weekje vakantiepark in eigen land of een van de buurlanden. Hopelijk binnen x aantal jaar terug wat verder vliegen en de wereld zien. Toen ik jonger was vond ik Frankrijk iets voor mijn oude dag. :p

MAAR ik ben wel dankbaar om dit allemaal te hebben meegemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Leuke momenten gehad in Syrië, al waren die er vaak door minder aangename omstandigheden:
- Net aangekomen in Damascus een kleine wandeling gemaakt door de winkelstraatjes. Bijna iedereen in hun beste Engels "Wilcome to Suria"
- Waar je anders over de koppen kan lopen, waren we nu alleen met onze groep (+-15) (en enkele soldaten) in Palmyra en Crac des Chevaliers. Ideaal voor foto's zonder volk.
- In Aleppo een avondwandeling van't hotel naar de citadel gedaan . Daar een taxi gezocht en dat bleek dan een oudere man met zijn vrouw te zijn. Ze weigerden onze 'floes" en brachten ons gratis terug naar't hotel. Onderweg kreeg mijn roomie van die vrouw uitleg met welk hand je nootjes moest eten. Met veel gebaar en gegiechel kwam het eruit dat we niet het hand mochten gebruiken waar we ons gat mee afveegden.
- Tijdens de stadswandeling in Aleppo ook een blitzbezoekje aan Hotel Baron. De lokale gids ging er nogal snel door, tot ergernis van de eigenares. We zijn 's avonds (zonder gids) teruggegaan en werden tijdens een drankje getrakteerd op de rijke geschiedenis van het hotel waar Agatha Christie een deel van "murder on the orient express" schreef. Ondere andere Charles De Gaulle, Kemal Ataturk, Gamal Nasser, Charles Lindbergh, Yuri Gagarin en een hoop andere prominenten verbleven er ooit.
- In Homs een stadswandeling aan't maken met de groep en aangesproken worden door een random jonge vrouw. Die nodigde ons uit om 's bij haar thuis iets te drinken. Wij na't avondeten daar met z'n alleen in een klein appartementje met die jonge vrouw, haar zus en haar moeder. Interessante verhalen gehoord over het leven tijdens de oorlog daar. Komt daar op een gegeven moment nonchalant een oudere man binnen, ziet die ons zitten, trekt grote ogen en wordt dan buiten gejaagd door die vrouwen.
- Na het bezoekje in een ondergrondse "club" gedoken waar een groepje plaatselijke jeugd een verjaardag vierden. Mee gedanst en taart gekregen in wat blijkbaar een voormalig hoofdkwartier was van ISIS. Om 3u 's nachts dan door straten zonder verlichting en verwoeste gebouwen terug naar't hotel gewandeld, 't blijft surreëel.
- Een avondje uit in Homs en een lokaal café hun bier opgedronken. Die zijn nog naar een nachtwinkel gegaan om meer te halen. We kregen er ook gratis pannenkoeken aangeboden. Toen we vertrokken en iemand van onze groep zijn fototoestel was vergeten, kwam een over ons nog achterna gelopen om het te brengen.

- Pyongyang uit de lucht met een helikoptervlucht
- "Yankee go home" roepen en foto's nemen in de JSA met Noord-Koreaanse soldaten. 4 dagen later stond ik aan de andere kant en was't bittere ernst en veel dramatiek van de Amerikanen.
- In Seoul een filmke willen meepikken, maar betalen met Won uit het verkeerde Korea
- in Kurdistan overnacht in een vakantieresort. Daar een afdaling gedaan in een karretje waar je zelf kon remmen. De sporen gingen op een bepaald moment los over een ravijn.
- In Tripoli (Libanon) rijdt de chauffeur de verkeerde wijk in. We wisten dat we fout zaten toen de man halvelings wegdook en we de kalifaatvlaggen zagen wapperen. (toegegeven, op de moment was't niet zo leuk, achteraf was het wel lachen)
- Met een "touroperator" naar Petra. De huichelaar had maar de helft van de tickets gekocht en hoopte onze groep binnen te kunnen loodsen door de bewakers om te kopen. Die stuurden hem echter terug om de rest van de tickets te kopen. Daar ging zijn paar honderd euro winst.
 
In 2006 op rondreis in Cuba een lifter meegenomen naar Trinidad (Unesco stad) omdat zijn bus niet was opgedaagd en de volgende pas voor de dag nadien was.

Bleek hij een master in geschiedenis te zijn die geboren en getogen was in Trinidad en perfect Engels sprak, omdat hij door ons een dag 'gewonnen' had heeft hij ons een volledige namiddag rondgeleid in zijn stad, dat was een super boeiende rondleiding door iemand met lokale en historische kennis.
 
Nog verhalen van Iran:

- Opium roken met twee poemajagers die ook berggids waren nabij het kasteel van de Assassijnen. Fenomenale zichten, ik verstond geen kloten van wat die mannen zeiden want ik spreek geen Farsi en zij geen Engels en als we bij bergbewoners binnengingen kreeg je na vijf minuten een CO²-vergiftiging door de damp die er hing. Maar ze hadden wel verdomd lekkere schapenkaas.
- Feestje meegemaakt in Shiraz met jongeren. Al die vrouwen in ultrakorte rokjes en diepe decolletés, loeiharde muziek en illegaal geïmporteerde alcohol vanuit Irak. Dat was gezellig. Die lopen de kantjes er serieus vanaf en achter gesloten deuren ontdek je een totaal andere wereld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
In 2006 op rondreis in Cuba een lifter meegenomen naar Trinidad (Unesco stad) omdat zijn bus niet was opgedaagd en de volgende pas voor de dag nadien was.

Bleek hij een master in geschiedenis te zijn die geboren en getogen was in Trinidad en perfect Engels sprak, omdat hij door ons een dag 'gewonnen' had heeft hij ons een volledige namiddag rondgeleid in zijn stad, dat was een super boeiende rondleiding door iemand met lokale en historische kennis.
Daar in discotheek Ayala geweest?
Ik was er nog met de kerstvakantie, maar jammer genoeg was het een stille boel. 300 pesos inkom, maar er zat geen kat. Covid en te duur voor de locals :(
 
Daar in discotheek Ayala geweest?
Ik was er nog met de kerstvakantie, maar jammer genoeg was het een stille boel. 300 pesos inkom, maar er zat geen kat. Covid en te duur voor de locals :(
Ik was 16 en was daar met een vriend en zijn ouders, niet veel discotheken gezien 😅
 
Egypte een 4-5 jaar geleden ; prachtige reis omdat er geen kat was.
De roestende nijlcruiseschepen die 3 rijen dik de oever inpalmen ; gescheurde afgerafelde vlaggen op elke paal.
toppunt was alleen met onze groep van ne man of 8 de piramides bezochten. moederziel alleen daar rond gaan.. dat komt dat écht binnen.
wij vertrokken er toen de eerste (mini-)convooien toeristen binnen kwamen.
Zaten daar in een B&B in Aswan ; die mannen begeleiden ons bij al dat we deden.. wil je naar de markt? Mijn broer gaat mee.
Laatste avond is 1 van de chefs van het chique hotel komen koken in den B&B ; filip en matilleke hadden er hun huwelijksreis gedaan.
Ik kan ze alleen maar aanraden, wie een egypte reis (voor mij is reizen =/= op congé gaan) wil doen, is zoeken op Saluha Sehel (een van die mannen heeft nen tijd in belgie gewerkt dus spreekt ook NL)


Zuid afrika aan de rand van ADO park een bungalow, gewoon het gebrul van ne leeuw horen. magnifiek , en voor de rest ook gewoon alle dieren die we daar op safari of in het wild zagen.

rondrit met de motor door scandinavie , u tentje in den bos neerzetten in finland en dag erna wakker worden met passerende elanden.
De momenten da ge aan een water een vuurke maakt en geniet van het niets..


Ik mis helaas de spontatineit om in contact te gaan met locals, dus van die verhalen zal ik niet rap meemaken, iets te introvert voor vrees ik.
Heb nog congé voor een reis op het einde van het jaar, maar dan ga ik er alleen op uit moeten trekken.. en ik krijg al stress in mijn buik als ik het hier neertyp :shy:
 
8 a 9 dagen in Zweden gaan "kano kamperen" met de vriendin, aka elke dag niets anders doen dan kano varen, tentje opzetten en potje koken.
De hele periode niemand tegenkomen behalve 2 keer een ander koppel... toevallig 2 keer Belgen :laugh:.

Prachtige zonsondergangen op gigantische meren, complete rust en afzondering, seks in de vrije natuur, paar keren overkop gaan, ne dag in de storm zitten en gene meter vooruit geraken (letterlijk)... geweldige ervaring :love:.

Enige negatieve: Ik eet nogal veel en ik had onderschat hoeveel meer ik nog eet na een dag peddelen. De laatste 2 dagen serieus mogen rantsoeneren om toe te komen :laugh:. (de alcohol was een dag of 2 eerder al op :shutup:)
 
Deze thread is niet goed voor mij. Wil nu zo snel mogelijk het vliegtuig opstappen :tongue:

Leuk moment in Thailand: een troep chinezen zien vechten met een aap die alles uit hun rugzak kwam stelen op het strand
10-0 voor de aap uiteindelijk

Het meeste plezier heb ik altijd met vrienden op spotgoedkope oostblok citytrips. Die zatte verhalen kunnen we onderling eeuwig herhalen :laugh:
 
Met vriendinnen op vakantie in Spanje als 18- jarigen .
We besluiten allemaal op zo een banaan te kruipen die voortgetrokken wordt door een speedboot.
Één vriendin valt van de banaan en probeert zich met één hand vast te houden en met de andere hand probeert ze krampachtig haar bikini slip te vangen die al aan haar knieën bungelt.
Hoe oud ik ook word, dat beeld ga ik nooit vergeten en krijgt me nog altijd aan het lachen.
 
- Onverwachte sneeuw in Budapest, meteen een andere sfeer
- Noorderlicht in West-IJsland
- Walvissen gespot op de overvaart naar IJsland
- Het smerigste hotel ooit, maar tegelijkertijd een van de mooiste reizen als koppel in Lissabon
- Wandelingen in Kroatië, daar enkele geniale momenten gehad die we nog eens willen meemaken
- In Slovenië eens verloren gelopen, maar nadien een vd beste pizza's ooit gegeten

Met @Brecht per ongeluk de valentijdssuite afhuren in een Frans hotel blijft wel de all-time classic.
 
- In Japan (Kyoto) voorbij een training gestapt van Sumo's, één van die gasten buiten gekregen en op de foto mee geweest, blijkbaar is dat normaal not-done
- met een heli over de Iguacu watervallen gevlogen in Brazilie/argentinie
- Door Compton/South central gereden in California (met gasten van daar, anders not-done) en veel zotte dingen gezien daar
- springende walvis niet ver van onze boot in Zuid Afrika, was indrukwekkend
- In Rusland (St Petersburg) in een shady karaoke bar beland, wakker geworden in die bar, mijne maat vermist, die was blijkbaar een trio aan 't hebben, dus ja eerder een maffe herinnering voor hem :/
- In Havana Cuba een Amerikaanse ontmoet afkomstig uit San Francisco, die was daar hip hop dj (mijn passie) en die was blijkbaar samen met G-eazy, die op dat moment moest optreden op Werchter dacht ik, als ik het mij goed kan herinneren. Trekt op geen bal btw G-Eazy
 
Terug
Bovenaan