Jeugdvoetbal

Anderlecht gewoon weggespeeld dat met een halve A-kern op het plein staat haha. Zo kan ik ook eerst staan in de beloften competitie. Sterke matchvan Nxt, Vermant en Nusa echt goeie spelers.

Hoe komt het eigenlijk dat ze bij Anderlecht geen jonge gast in doel zetten? Coosemans goeie keeper voor dat niveau maar zo blokkeer je toch u eigen jonge gasten?
 
Laatst bewerkt:
Anderlecht gewoon weggespeeld dat met een halve A-kern op het plein staat haha. Zo kan ik ook eerst staan in de beloften competitie. Sterke matchvan Nxt, Vermant en Nusa echt goeie spelers.

Hoe komt het eigenlijk dat ze bij Anderlecht geen jonge gast in doel zetten? Coosemans goeie keeper voor dat niveau maar zo blokkeer je toch u eigen jonge gasten?

Verbrugge speelt daar vaak.

Anderlecht met een echte wanprestatie. Slechtste match die ik ze al zien spelen heb.
Zo kan jij ook eerste staan? Bij Brugge toch ook spelers die al minuten maakten bij de a ploeg? Enige spelers die al veel minuten hebben dit seizoen bij de a ploeg zijn Amuzu en Ait El Hadj. Waren ook meteen 2 van onze zwakste spelers vandaag. Hadden beter gewoon met de gewone ploeg gestart, al misten we met Arnstad natuurlijk een belangrijke pion. Uiteraard geen uitvlucht voor deze zeer zwakke prestatie.

Wat trouwens heel jammer is om te zien is dat men in de beloftencompetitie blijkbaar het tijdrekken er al stevig heeft ingebakken. Lekker blijven liggen na een lichte fout, zelf de bal niet buitenshotten, en gewoon blijven liggen tot de tegenstander het doet. Om dan doodleuk vlot naar de kant te wandelen.
 
Laatst bewerkt:
Dat Debast niet meer meedoet om die verdediging te leiden helpt natuurlijk ook niet. Maar de belofteploeg zit al wel een paar weken in een mindere periode vind ik, al was dit inderdaad echt wel een wanprestatie.

En bij Anderlecht een halve A-ploeg? Enkel Sardella, El-Hadj en Amuzu zoals eerder gezegd, en het is niet dat die de pannen van het dak spelen bij de eerste ploeg. Bij Club NXT doen toch ook Perez, Sandra en Mbamba mee die al eens geregeld meedoen bij Club Brugge?

Edit: voor de rest wel leuk dat die beloftewedstrijden meer en meer uitgezonden worden om die jonge gasten eens aan het werk te zien.
 
Er is een enorm verschil tussen in de A-kern zitten en af en toe eens wat minuten maken en tussen een Coosemans, Amuzu, Sardella en El-Hadj waar alleen de laatste geen titularis is of is geweest maar toch al meer ervaring heeft dan heel Club NXT bij elkaar in 1A.

Amuzu: 122 matchen in 1A.
El-Hadj: 49 matchen in 1A.
Sardella: 37 matchen in 1A.
Coosemans: 172 matchen in 1A.
Kana: 25 matchen in 1A.
 
Laatst bewerkt:
Anderlecht gewoon weggespeeld dat met een halve A-kern op het plein staat haha. Zo kan ik ook eerst staan in de beloften competitie. Sterke matchvan Nxt, Vermant en Nusa echt goeie spelers.

Hoe komt het eigenlijk dat ze bij Anderlecht geen jonge gast in doel zetten? Coosemans goeie keeper voor dat niveau maar zo blokkeer je toch u eigen jonge gasten?
Verbruggen was geblesseerd. Die speelt normaal altijd. Idem voor Bouchouari en Arnstad, normaal staan die 3 er altijd in hoor. Dit was allesbehalve de normale ploeg en dat moeten ze van mij ook niet meer doen.
 
Er is een enorm verschil tussen in de A-kern zitten en af en toe eens wat minuten maken en tussen een Coosemans, Amuzu, Sardella en El-Hadj waar alleen de laatste geen titularis is of is geweest maar toch al meer ervaring heeft dan heel Club NXT bij elkaar in 1A.

Amuzu: 122 matchen in 1A.
El-Hadj: 49 matchen in 1A.
Sardella: 37 matchen in 1A.
Coosemans: 172 matchen in 1A.
Kana: 25 matchen in 1A.
Goh veel van die mannen van NXT hebben dan weer een jaartje 1B achter de kiezen. Club laat ook regelmatig ‘grote namen’ spelen (Mbamba, Perez, onlangs nog Van der brempt, Otasowie vaak, Sandra, Nusa).
 
Ik denk dat met Van der Brempt niet meegerekend ge nog niet eens aan 10 (volle) matchen in 1a komt. Die vergelijking gaat echt niet op.

Totale non-discussie trouwens, is wel al vaker gebleken dat dat zeker niet altijd voordelig is om a-kern spelers die normaal zelden tot nooit meedoen met de beloften in ene keer wel te laten meespelen voor de zogezegde ervaring. Maar heel u automatismen zijn dan weg.
 
Ik denk dat met Van der Brempt niet meegerekend ge nog niet eens aan 10 (volle) matchen in 1a komt. Die vergelijking gaat echt niet op.

Totale non-discussie trouwens, is wel al vaker gebleken dat dat zeker niet altijd voordelig is om a-kern spelers die normaal zelden tot nooit meedoen met de beloften in ene keer wel te laten meespelen voor de zogezegde ervaring. Maar heel u automatismen zijn dan weg.
1A niet, maar een Perez toch al wat op zijn teller staan in het buitenland. En Otasowie al helemaal. En 1B is ook gewoon een hele goeie leerschool dat in niks te vergelijken is met gewoon beloftenvoetbal.

Maar inderdaad een non-discussie want gisteren toonde aan dat zulke spelers zonder de goeie vorm en vooral voor het matchritme (daar ga ik van uit, het was niet dat we die match absoluut moesten winnen) erin smijten niet helpt voor de collectieve prestatie.
Al kan ook het standaard-Anderlecht U21 gewoon verliezen van Club NXT he, dat is ook helemaal geen schande.
 
Gisteren de omgekeerde match, Anderlecht-Club. Op het kunstgras thuis viel dat allemaal wat meer in ons voordeel. Combinerend duidelijk overwicht, de ganse match eigenlijk behalve de laatste 10 minuten toen we een voorsprong moesten verdedigen. Eerste helft was de grootste kans wel nog voor Club, maar ik vond hen vrij plat gisteren. Uiteindelijk wonnen we via een penalty van Stassin (zoon van).
 
Gisteren de omgekeerde match, Anderlecht-Club. Op het kunstgras thuis viel dat allemaal wat meer in ons voordeel. Combinerend duidelijk overwicht, de ganse match eigenlijk behalve de laatste 10 minuten toen we een voorsprong moesten verdedigen. Eerste helft was de grootste kans wel nog voor Club, maar ik vond hen vrij plat gisteren. Uiteindelijk wonnen we via een penalty van Stassin (zoon van).
Inderdaad een veel betere match van Anderlecht dan vorige week. Al had ik wel het gevoel dat we zonder die penalty wel niet gescoord gingen hebben, want veel uitgespeelde kansen hebben we niet gehad. Al was de penalty wel terecht uiteraard.
 
Da manneke heeft nog niks bewezen. Weegt amper 30 kg. Snap niet dat ge die niet eerst op zijn gemak wil laten groeien. Kan goed zijn dat daar nooit iets van komt. En dan zulke eisen stellen. Weg ermee dan
 
Kan goed zijn dat daar nooit iets van komt.
En dan heeft hij nu 700K per jaar in handen voor 2-3 jaar ipv 300K per jaar. Als hij effectief flopt heeft hij een basis waar hij de rest van zijn leven mee voort kan.

Ik vind al dat gebash op die mannen ook maar wat flauw hoor. Ben eens benieuwd hoeveel mensen er hier zouden blijven als ge op een ander letterlijk het dubbele kunt gaan verdienen. En het blijft Ajax éh, niet Chelsea waar ge weet dat ge x aantal leenbeurten tegemoet gaat. Ajax heeft nu wel een vrij bewezen track record qua doorgroeien van jeugd.

Dat die entourage errond dat gastje gaat pluimen dat het niet schoon is, is inderdaad schandalig. Maar daar kan Bounida zelf ook weinig aan doen, op die leeftijd weet je gewoon niet beter.
 
Terug
Bovenaan