Jeugdvoetbal

En dan heeft hij nu 700K per jaar in handen voor 2-3 jaar ipv 300K per jaar. Als hij effectief flopt heeft hij een basis waar hij de rest van zijn leven mee voort kan.

Ik vind al dat gebash op die mannen ook maar wat flauw hoor. Ben eens benieuwd hoeveel mensen er hier zouden blijven als ge op een ander letterlijk het dubbele kunt gaan verdienen. En het blijft Ajax éh, niet Chelsea waar ge weet dat ge x aantal leenbeurten tegemoet gaat. Ajax heeft nu wel een vrij bewezen track record qua doorgroeien van jeugd.

Dat die entourage errond dat gastje gaat pluimen dat het niet schoon is, is inderdaad schandalig. Maar daar kan Bounida zelf ook weinig aan doen, op die leeftijd weet je gewoon niet beter.
Want Anderlecht heeft uiteraard geen ervaring met het laten doorgroeien van jeugd :)

Ze houden al een jaar de boot af om een profcontract te tekenen. Anderlecht heeft zoveel als mogelijk gedaan voor die jonge en zijn omgeving.
Als ge dan niet wilt blijven zijt ge gewoon een geldwolf

En niks mis mee hé, gelijk ge zegt, iedereen zou eens nadenken bij zo'n aanbod
Maar zeg dan dat het voor het geld is en niet voor "het project"
 
Maar zeg dan dat het voor het geld is en niet voor "het project"
Haha, doet me denken aan de gemiddelde amateurvoetballer die een interview geeft aan de lokale krant.
Andere cliché uitspraken zijn: "de ambitie spreekt mij aan", "de trainer wist mij te overtuigen" of "ik geloof in de visie van de club" maar over de euro's staat er nooit iets in de krant uiteraard.
Soit, dit terzijde.
 
En dan heeft hij nu 700K per jaar in handen voor 2-3 jaar ipv 300K per jaar. Als hij effectief flopt heeft hij een basis waar hij de rest van zijn leven mee voort kan.

Ik vind al dat gebash op die mannen ook maar wat flauw hoor. Ben eens benieuwd hoeveel mensen er hier zouden blijven als ge op een ander letterlijk het dubbele kunt gaan verdienen. En het blijft Ajax éh, niet Chelsea waar ge weet dat ge x aantal leenbeurten tegemoet gaat. Ajax heeft nu wel een vrij bewezen track record qua doorgroeien van jeugd.

Dat die entourage errond dat gastje gaat pluimen dat het niet schoon is, is inderdaad schandalig. Maar daar kan Bounida zelf ook weinig aan doen, op die leeftijd weet je gewoon niet beter.
Je weet natuurlijk niet dat hij bij Ajax wel die 700k per jaar gaat krijgen. Dat lijkt mij ook al aan de erg hoge kant voor het salarisbracket voor jeugdspelers bij Ajax.
En ja het is nog maar een jeugdspeler van fysiek beschikt hij niet over de mogelijkheden van een Vanden Borre, Tielemans of Lukaku om op zijn 16 jaar reeds te debuteren en bepalend te gaan zijn. Dan is 700k veel te veel geld.
 
Ik geloof er niks van dat Ajax 700k per jaar gaat betalen. Maar ik kan mis zijn natuurlijk.
 
Maar zeg dan dat het voor het geld is en niet voor "het project"
Kan het niet beiden zijn? Als hij puur en alleen naar het geld keek, zou PSG toch een betere optie zijn? Ajax zal wel meer betalen en dat speelt vast en zeker mee, maar het project spreekt mogelijks ook aan.

Niet vergeten dat zijn vader ook een Ajax-supporter is en ze familie in Amsterdam hebben. Dan kan ook meespelen.
 
Als ik mocht kiezen zou ik toch eerder bij Ajax spelen dan Anderlecht. Anderlecht is gewoon een werf waar hij direct de man moet zijn, bij Ajax kan hij rustiger gebracht worden en staat de structuur ernaast veel beter.

Edit: Ben er bijvoorbeeld zeker van dat we nu niet op deze manier over de Ketelaere spreken moesten we als club nog op het niveau van 2010 zitten.
 
Kan het niet beiden zijn? Als hij puur en alleen naar het geld keek, zou PSG toch een betere optie zijn? Ajax zal wel meer betalen en dat speelt vast en zeker mee, maar het project spreekt mogelijks ook aan.

Niet vergeten dat zijn vader ook een Ajax-supporter is en ze familie in Amsterdam hebben. Dan kan ook meespelen.

Tuurlijk kan het beide zijn.
Het is gewoon smerig gespeeld. Teken gewoon op je 15e (wanneer het kon zeker) een profcontract bij RSCA en dan moet Ajax je maar kopen voor je 16e. Daar zijn toch perfect afspraken rond te maken, nu moet enkel Ajax een opleidingsvergoeding betalen en kan de familie uiteraard meer cashen.
Vorig jaar was het nog dat hij zich wou focussen op school, een jaar later gaat hij verhuizen naar een ander land
 
Stel dat ze bij Ajax 500k betalen per jaar, hoeveel daarvan gaat op de spaarboek van Bounida en op een rekening als leefloon? En hoeveel daarvan gaat naar de familie die onmiddelijk plots allemaal een nieuwe bmw zullen hebben? Misselijkmakend.
 
Stel dat ze bij Ajax 500k betalen per jaar, hoeveel daarvan gaat op de spaarboek van Bounida en op een rekening als leefloon? En hoeveel daarvan gaat naar de familie die onmiddelijk plots allemaal een nieuwe bmw zullen hebben? Misselijkmakend.
Leefloon ? Volgens mij krijgen die ouders zelfs nog steeds kindergeld voor dat manneke.
Er zal al wel lang ergens een vennootschap zijn opgericht om alles te optimalisere, nie vergeten dat die ook al langer een sponsordeal heeft met Nike(?)
 
Dat lijkt me nu niet relevant wat ze met dat geld gaan doen. Zolang het legaal is, is dat hun eigen keuze lijkt me.
 
Stel dat ze bij Ajax 500k betalen per jaar, hoeveel daarvan gaat op de spaarboek van Bounida en op een rekening als leefloon? En hoeveel daarvan gaat naar de familie die onmiddelijk plots allemaal een nieuwe bmw zullen hebben? Misselijkmakend.
Ah, Solleke kent de familie van Bounida? Wat een onnozele uitspraak.

Toch allemaal een pak ingewikkelder als hier wordt geopperd.. Smerig gespeeld? De Musonda’s, die hebben het smerig gespeeld, door te beloven te tekenen, en dan opeens naar Chelsea te trekken. De Bounidas hebben nergens gezegd dat ze zouden tekenen bv. Wat ze nu doen is gewoon een carrière keuze. Kan je die mensen niet verwijten vind ik.

Dat geld meespeelt lijkt me logisch, maar kiezen voor Ajax is ook kiezen voor een ander traject, bij een nog betere opleiding, in een competitie die hem meer zou moeten liggen. En in een stad waar de familie ook een band mee heeft. Helemaal anders dan naar Londen of Manchester trekken imo.

Ook Anderlecht weinig te verwijten itt het geval Lavia. Men wou verder gaan dan voor de gemiddelde jeugdspeler, maar je moet ergens een lijn trekken.
 
Laatst bewerkt:
Je kan het langs twee kanten bekijken die gast wil nu wellicht zijn talent ten gelde maken. En je komt in een nog betere jeugdopleiding.
Punt van rsca is ook goed om daar niet op in te gaan waar trek je de lijn ? voor je het weet zit je weer met veel te hoge lonen.
Zo veel geld eisen van je moederclub toont weinig respect tov de opleiding in neerpede.
 
Je kan het langs twee kanten bekijken die gast wil nu wellicht zijn talent ten gelde maken. En je komt in een nog betere jeugdopleiding.
Punt van rsca is ook goed om daar niet op in te gaan waar trek je de lijn ? voor je het weet zit je weer met veel te hoge lonen.
Zo veel geld eisen van je moederclub toont weinig respect tov de opleiding in neerpede.

Anderzijds moet de lijn die je trekt natuurlijk bij iedere talent anders liggen. Bij Lavia bv is men net iets te principieel gebleven. Is men gelukkig van afgestapt. Want zo een Lavia had hier nu wss gewoon in de eerste ploeg gestaan. En was zijn investering ondertussen al waard geweest.

Maar houdt natuurlijk altijd een risico in. Zie maar naar Musonda. Zelfs al was die hier gebleven, met al die blessures stond die wss niet veel verder. Alleen zou hij een hoop centen mislopen zijn. Om maar te zeggen dat het allemaal niet zo simpel is als het lijkt, en er zoveel factoren meespelen. Zowel voor speler als club.
 
Meer uitleg in Het Nieuwsblad: https://t.co/lbabjkCQgr

Nog een belangrijk punt dat hier bijna niet is aangehaald, is dat de competitie in Nederland veel toegankelijker is voor zo'n pluimgewicht. Da manneke weegt 50 kg, die wordt in Belgie letterlijk onder de grasmat gestompt. Veel fysieker hier.
 
Meer uitleg in Het Nieuwsblad: https://t.co/lbabjkCQgr

Nog een belangrijk punt dat hier bijna niet is aangehaald, is dat de competitie in Nederland veel toegankelijker is voor zo'n pluimgewicht. Da manneke weegt 50 kg, die wordt in Belgie letterlijk onder de grasmat gestompt. Veel fysieker hier.
Dat jongetje moet natuurlijk nog wat body kweken, maar Boussoufa bv woog er ook geen 60 hé. Pozuelo ook maar iets meer dan 60kg,... Om maar te zeggen: een laag gewicht hoef niet gelijk te staan aan "hij wordt hier onder de grasmat gestompt".
 
Dat jongetje moet natuurlijk nog wat body kweken, maar Boussoufa bv woog er ook geen 60 hé. Pozuelo ook maar iets meer dan 60kg,... Om maar te zeggen: een laag gewicht hoef niet gelijk te staan aan "hij wordt hier onder de grasmat gestompt".

Feit, maar het artikel zegt nochtans:

Als die van Gent toch eens tegen hem botsen, vliegt hij tegen de grond.
Dat is bij de U16.

“We lieten hem in de voorbereiding meedoen bij de U18 en daar werd hij soms weggeblazen”
Dat is bij de U18.

Volgens google woog Boussoufa rond de 58 kg, en Pozuelo rond de 63 kg. Beiden zijn ook nog 5 a 8 cm groter, en dus 10-15 kg zwaarder/gespierder.

Ik kan mij het sceptisme bij sommige Anderlecht-watchers inbeelden, en de Eredivisie lijkt me toch beter voor zo'n pluimgewicht.
 
Dat jongetje moet natuurlijk nog wat body kweken, maar Boussoufa bv woog er ook geen 60 hé. Pozuelo ook maar iets meer dan 60kg,... Om maar te zeggen: een laag gewicht hoef niet gelijk te staan aan "hij wordt hier onder de grasmat gestompt".

Maar daardoor zal het wss wel langer duren eer hij mee kan doen bij de grote jongens. Bij Ajax heeft hij de KKD om zich sneller in te ontwikkelen.

Gezien je zo een speler maar een contract van 3 jaar mag geven voor zijn 18de, kon het net zo goed zijn dat Bounida indien hij bij Anderlechteen contract tekende, op zijn 18 de dan gewoon elders een contract kon tekenen, zonder hier ook maar een match te hebben gespeeld voor onze club.
 
Feit, maar het artikel zegt nochtans:

Als die van Gent toch eens tegen hem botsen, vliegt hij tegen de grond.
Dat is bij de U16.

“We lieten hem in de voorbereiding meedoen bij de U18 en daar werd hij soms weggeblazen”
Dat is bij de U18.

Volgens google woog Boussoufa rond de 58 kg, en Pozuelo rond de 63 kg. Beiden zijn ook nog 5 a 8 cm groter, en dus 10-15 kg zwaarder/gespierder.

Ik kan mij het sceptisme bij sommige Anderlecht-watchers inbeelden, en de Eredivisie lijkt me toch beter voor zo'n pluimgewicht.
Wat in het artikel staat kan ik niet lezen, we zijn niet allemaal abonnee op het Nieuwsblad!
We zullen wel zien. Hij is nog maar 15, dus lichamelijk nog genoeg groeimarge. Anders zet ge het in uw signature hé, naast uw voorspelling over de carrière van Simba!
 
Gezien je zo een speler maar een contract van 3 jaar mag geven voor zijn 18de, kon het net zo goed zijn dat Bounida indien hij bij Anderlechteen contract tekende, op zijn 18 de dan gewoon elders een contract kon tekenen, zonder hier ook maar een match te hebben gespeeld voor onze club.
En dan was Anderlecht meer dan 2 miljoen euro kwijt geweest aan hem... Gezien de mogelijke return op de investering, die gewoon nul kan zijn, best logisch dus.

Moest hij nu al dicht aanleunen bij de A-kern en eens sporadisch meedoen met de beloften, dan had het een ander verhaal kunnen zijn (maar nog altijd niet voor 700k).
 
Wat in het artikel staat kan ik niet lezen, we zijn niet allemaal abonnee op het Nieuwsblad!
We zullen wel zien. Hij is nog maar 15, dus lichamelijk nog genoeg groeimarge. Anders zet ge het in uw signature hé, naast uw voorspelling over de carrière van Simba!

Artikel is toch gratis te lezen? Ik ben ook geen abonnee. Gewoon registreren (eventueel met fake email adres als ge schrik hebt van spam)

Ik ken Bounida overigens quasi niet, dus ik ga er geen uitspraken over doen. Ik parafraseerde enkel het artikel :)

En voorlopig zit ik toch mooi op schema, van de laatste 10 competitiewedstrijden mocht hij 1 keer invallen en 1 keer de volledige match spelen, en dat bij een subtopper :)
 
Terug
Bovenaan