Jeugdvoetbal

Entourage van Bounida bij Anderlecht is enorm gulzig, vragen waanzinnig veel. Bounida zelf wil geowoon graag blijven.

Wéér een allochtone entourage die de geldwolf uit hangen. Waarom toch, die kadee zal ze later wel genoeg binnen rijven. Die heeft nu niks te zoeken bij een Man City of Chelsea.

Dat wordt de volgende Musonda. Het staat in de sterren geschreven. Een frêle balgoochelaar... goed voor een paar likes op Youtube, maar zal tekort komen voor het fysieke profvoetbal vrees ik. Als hoop ik wel dat hij voor RSCA tekent.
 
Hij zou er het laatste (half) jaar er ook niet meer bovenuit steken bij zijn leeftijdsgenoten, dus hopelijk zijn de initiële lofzangen hem niet naar het hoofd gestegen en kan hij zich nog herpakken.
 
Is bijvoorbeeld een Duranville niet nog een groter talent? Die is even oud en heeft al reeds bij getekend tot 2024. Bounida gaat toch alleszins enkele jaren nodig hebben om iets of wat body te kweken. Geen idee of hij zo'n über talent is dat je daarvoor een gigantische inspanning moet doen. (Met de kans dat uw andere talenten ook die bedragen gaan vragen)
 
Entourage van Bounida bij Anderlecht is enorm gulzig, vragen waanzinnig veel. Bounida zelf wil geowoon graag blijven.

Wéér een allochtone entourage die de geldwolf uit hangen. Waarom toch, die kadee zal ze later wel genoeg binnen rijven. Die heeft nu niks te zoeken bij een Man City of Chelsea.
Er zijn een paar goede redenen waarom we heel weinig jongens van Noord-Afrikaanse en Arabische afkomst zien doorbreken tot A-ploegen, laat staan de Rode Duivels. De entourages zijn daar een groot deel van. Je ziet de geldwolven vanop een kilometer afstand rond die jongens verzamelen en alles behalve voetbal op de eerste plaats zetten.

Spijtig want de lagere reeksen hebben heel veel talentjes.
 
Er zijn een paar goede redenen waarom we heel weinig jongens van Noord-Afrikaanse en Arabische afkomst zien doorbreken tot A-ploegen, laat staan de Rode Duivels. De entourages zijn daar een groot deel van. Je ziet de geldwolven vanop een kilometer afstand rond die jongens verzamelen en alles behalve voetbal op de eerste plaats zetten.

Spijtig want de lagere reeksen hebben heel veel talentjes.
Klopt helaas als een bus. Ik ben een aantal jaren actief geweest als jeugdtrainer op niveau. Het is opvallend hoe hard jongens met dergelijke achtergrond gepusht worden door hun entourage. Enige objectief is later grof geld verdienen. Zich amuseren, waar het uiteindelijk om zou moeten draaien, is maar bijzaak. Ik heb vaak schrijnende toestanden gezien waarbij ik dacht te moeten ingrijpen, maar dan ga je je eigenlijk bemoeien met de opvoeding van hun kind, wat dan ook weer niet de bedoeling is.
 
Is bijvoorbeeld een Duranville niet nog een groter talent? Die is even oud en heeft al reeds bij getekend tot 2024. Bounida gaat toch alleszins enkele jaren nodig hebben om iets of wat body te kweken. Geen idee of hij zo'n über talent is dat je daarvoor een gigantische inspanning moet doen. (Met de kans dat uw andere talenten ook die bedragen gaan vragen)
Als je Kindermans of zijn trainers bezig hoort, is dit echt wel het grootste talent dat op Neerpede en mss wel ooit in België op de jeugdvelden rondliep.

Goed, als hij voor pakweg Ajax, of een ander deftig jeugdproject kiest, is dat niet per se een domme keuze.

Ook belachelijk dat zo gastjes dan door bepaalde mensen verketterd worden. Las gisteren nog een marginaal op Twitter die wil dat Bounida zijn benen breekt.

Ik kan wel begrijpen dat bepaalde spelers of entourages voor een grote club of het grote geld kiezen. Ik vind dat uiteraard niet de beste keuze, want toch wel belangrijk om in een stabiele omgeving aan u carrière te starten lijkt me. Onlangs heel pijnlijke docu gezien over ne gast die als 15 jarige naar inter werd gehaald, en dan samen met nog nen hoop talenten in een appartement werd gepropt. Zijn carrière werd een flop, en de man zit nu met mentale problemen.
 
Bounida zo goed als zeker naar Ajax. Zo liet Vandenhaute toch uitschijnen in Mid Mid.

Heel dubbel voor mij als fan van beide clubs.
 
Bounida zo goed als zeker naar Ajax. Zo liet Vandenhaute toch uitschijnen in Mid Mid.

Heel dubbel voor mij als fan van beide clubs.
Klote maar viel te vrezen. Als hij wilde blijven had hij vorig seizoen al getekend.
En als hij toch weg gaat is het in het belang van het Belgisch voetbal natuurlijk top als het dan Ajax is. Dat ze daar dan maar goed zorgen voor hem en voor Idumbo. Maar doet toch pijn dat we hem kwijt spelen, al ging het nog niet voor de eerste jaren zijn en wisten we dit wel al eventjes.
 
Klote maar viel te vrezen. Als hij wilde blijven had hij vorig seizoen al getekend.
En als hij toch weg gaat is het in het belang van het Belgisch voetbal natuurlijk top als het dan Ajax is. Dat ze daar dan maar goed zorgen voor hem en voor Idumbo. Maar doet toch pijn dat we hem kwijt spelen, al ging het nog niet voor de eerste jaren zijn en wisten we dit wel al eventjes.
Het probleem is denk niet of die jonge wilt blijven.
Die is 15, die denkt allemaal maar aan shotten.
De aasgieren die errond vliegen, die willen hem weg en kiezen voor het geld, gewoon degoutant. Ook voor die jonge, 16jaar en nooit weten of iemand oprecht uw vriend is
 
Het probleem is denk niet of die jonge wilt blijven.
Die is 15, die denkt allemaal maar aan shotten.
De aasgieren die errond vliegen, die willen hem weg en kiezen voor het geld, gewoon degoutant. Ook voor die jonge, 16jaar en nooit weten of iemand oprecht uw vriend is
Tussen Anderlecht en Ajax is het niet het geld dat het verschil maakt hoor, Ajax is daar zeer strikt in met barema’s die maken dat ze ook regelmatig vanalles kwijtspelen.

Bounida heeft familie in Amsterdam, is bevriend met een aantal Ajacieden, is er kind aan huis, en (moeilijk om te toe te geven maar het is zo: ) de jeugdopleiding op Ajax is nóg wat beter dan bij ons. Kan daar nog iets beter voorbereid worden voor de absolute top. Weinig aan te doen vrees ik.
 
Barcelona is ook een mogelijkheid aangezien de familie goede contacten zou hebben met Patrick Kluivert. Maar Ajax lijkt mij ook de meest logische bestemming.
 
STVV, Kortrijk, Oostende en Eupen laten alvast weten hun Beloften niet te laten meespelen in de Amateurreeksen. Blijkbaar is 125.000 euro teveel, ondanks de miljoenen subsidies.
Kan me niet inbeelden dat dit geen effect gaat hebben op hun mogelijkheden om goeie jeugd te behouden. Jonge spelers die niet goed genoeg waren om voor hun 18e weggesnoept te worden door een G5-club maar die wel goed genoeg zijn om in 1B of SAL mee te spelen, zullen clubs voor het kiezen hebben. Eigen jeugd laten doorstromen naar hun 1e elftal lijkt me voor die clubs onmogelijk te worden. Waarom zou eender welke 18-/19-jarige met wat talent in de beloften blijven spelen van Kortrijk tegen de beloften van Virton en Dessel, als er 20 km verder gespeeld wordt tegen effectief ploegen als Virton en Dessel?

 
omdat KV Kortrijk geen spelers heeft bij de jeugd die dat niveau aankunnen. Vanaf ze een beetje talent hebben worden ze weggeplukt door Club of Lille
 
Anderlecht 0-3 op Standard bij de rust, Genk 1-2 op Antwerp. Beide ploegen blijven doorstomen.
Niet toevallig. Gewoon ook de 2 beste opleidingen van het land.

Zonder andere clubs te willen schofferen, want het is heel leuk dat de meeste ploegen hier toch serieuze stappen aan het zetten zijn.
 
Club verliest verrassend. Hebben nog wat marge op Gent maar te veel domme punten moeten ze niet meer laten liggen of het kan nog spannen voor die top-4. Moeten nog 2-maal tegen Anderlecht en nog eens tegen Genk ook.
 
Club verliest verrassend. Hebben nog wat marge op Gent maar te veel domme punten moeten ze niet meer laten liggen of het kan nog spannen voor die top-4. Moeten nog 2-maal tegen Anderlecht en nog eens tegen Genk ook.

Ik dacht dat die zoveel sterker uit hun 1B verhaal gekomen waren.
 
Beerschot staat ook knap aan de leiding in groep 2. Nog geen 10 jaar geleden is gans de Beerschot-academie leeggeplukt geweest en doorheen de jaren in provinciale en lagere klasses waren we natuurlijk niet zo aantrekkelijk in vergelijking met andere clubs rondom ons.
Maar kijk, we staan toch maar mooi boven andere eersteklassers als Kortrijk, Oostende en Eupen.

De top 2 uit Groep 2 gaat naar 2e Amateur. Je wilt niet met je Beloften achterblijven in de beloftencompetitie met de overgebleven beloftes van 1A/1B en SAL.
 
Kazeem Olaigbe zou volgende week in de FA Cup zijn kans krijgen bij Southampton. Linksbuiten, jeugdinternational, ex-Anderlecht.
 
Terug
Bovenaan