Je werkglimlach van de dag!

Intern bij de klant een andere (interessante) functie voorgesteld gekregen. Met een dikke raise. En lovende woorden dat ik het MOET zijn. Dikke glimlach.

Maar dat wil dus wel zeggen dat ik het huidige team in de steek moet laten en heb niet het gevoel dat ik (noch het team) daar al klaar voor ben...

fuck hé
Soms moet je egoïstisch durven zijn. Solliciteer gewoon en wanneer je het hebt, onderhandel je over de startdatum en handover.

Intern bij de klant een andere (interessante) functie voorgesteld gekregen. Met een dikke raise. En lovende woorden dat ik het MOET zijn. Dikke glimlach.

Maar dat wil dus wel zeggen dat ik het huidige team in de steek moet laten en heb niet het gevoel dat ik (noch het team) daar al klaar voor ben...

fuck hé
Vraag of ze akkoord gaan met het betalen van uw frituurbezoeken. Als ze dat toezeggen dat weet je gewoon dat ze u absoluut willen!

Waarom werkt dan iedereen van EY bij ons in kostuum? En dat zijn er veel. Geen formele maar informele plicht?
Heb zelf bij Deloitte gewerkt en daar zie je op kantoor amper mannen in kostuum. Ook bij de klant wordt dit niet vaak meer gedaan, met uitzondering van de partner en heel soms de manager. Enkel voor de banksector en enkele specifieke klanten werd dat nog gedaan, maar in de 3 jaar dat ik gewerkt heb, heb ik 1 keer een kostuum aangedaan en dat was op mijn 1e dag en was toen zwaar overdressed :laugh:

wel een nadeelke aan. Mijn plan om een aantal jaar geen firmawagen te rijden gaat dan wss niet door. :laugh:

Gaan een pak meer km inzitten. En mijn vorige firmawagen heb ik privé overgenomen omdat ie nog niet veel km had en er ook niet teveel meer ging doen (zuipschuit van +10 liter). In de huidige job was het voorlopig quasi fulltime home office. Dus geen nood aan firmawagen.
Met dat verbruik ga ik niet elke week half België afbollen.

wel een nadeelke aan. Mijn plan om een aantal jaar geen firmawagen te rijden gaat dan wss niet door. :laugh:

Gaan een pak meer km inzitten. En mijn vorige firmawagen heb ik privé overgenomen omdat ie nog niet veel km had en er ook niet teveel meer ging doen (zuipschuit van +10 liter). In de huidige job was het voorlopig quasi fulltime home office. Dus geen nood aan firmawagen.
Met dat verbruik ga ik niet elke week half België afbollen.
Jij was team manager zeker he? Naar welke functie willen ze u halen dan nu?

Ik zou er eerlijk gezegd gewoon voor gaan als ik u was. Ik snap dat uw team achterlaten niet leuk is, maar de kans is groot als ze zelf dergelijk aanbod zouden krijgen zelf zouden vertrekken. Van wat ik hier kan opmaken zie je het eigenlijk enorm hard zitten en word je er alles behalve slechter van op financieel vlak.

Tenzij er grote dealbreakers zijn genre elke dag 3 uur in de file om naar en van uw werk te raken of enorm verminderde vrije tijd lijkt het me een no brainer eerlijk gezegd.

awel, die file is nog een groot vraagteken. Er kan veel remote maar er moet ook vaak onsite gegaan worden. File zal er dus bij zijn.
Wat ik weet van de collega's in dat team is dat ze toch vaak van thuis aan het werken zijn maar als ze de baan op gaan kan dat dus Oostende zijn die dag of Aarlen.

Soms moet je egoïstisch durven zijn. Solliciteer gewoon en wanneer je het hebt, onderhandel je over de startdatum en handover.
Inderdaad, het is uw carrière, als jij daarmee vooruit gaat en uzelf verder ontwikkelt is dat het enige wat telt. Moesten uw collega's zo'n aanbod krijgen zouden ze evenzeer niet aarzelen.

Heb de voorbije dagen hetzelfde beleefd. Mijn opdracht loopt af na de zomer dus hield mijn ogen wel al wat open voor komende opportuniteiten. Ben spontaan gecontacteerd geweest voor de rol van kantoordirecteur en medebestuurder van een internationaal accountancy kantoor. Dat is een once in a lifetime offer. Op het moment dat het offer komt beslist mijn huidige klant om iemand te ontslaan en stellen ze voor of ik naar die functie wil doorschuiven. Voor het team wordt dat een turbulente periode waarin ze enkel kunnen hopen dat ze snel iemand anders vinden. Is een zeer aangenaam team, dat zelf een referentie heeft afgeleverd tijdens mijn sollicitatie voor de rol van kantoordirecteur, vind het ergens jammer maar anderzijds geven zij zelf aan dat ze in mijn plaats sowieso hetzelfde zouden gedaan hebben.

T is day, cru gezegd moet ge gewoon naar uw eigen kijken. Die samenloop van omstandigheden dat een overstap voor alles en iedereen perfect uitkomt gebeurt toch nooit. Mijn vertrek steekt mijn huidige werkgever ook diep in de shit (en dan spreken we bijna over boeken-toe-diepte'm maar op het einde vd rit primeert mijn mentale en fysieke gezondheid. Ik ben eigenlijk al te lang gebleven uit (misplaatste?) loyaliteit...

OT: werk voor vandaag is weer van de hond zijn onderste regionen geregeld en enige wat ik nu denk is nog 4 dagen. Ik zit hier gewoon te wachten tot de baas alle miserie heeft uitgeklaard en eindelijk arriveert met het materiaal (hij ging om 9u-9u30, 10u ten alleralleelaatste hier zijn.... we schrijven bijna 11u intussen). Vroeger zou ik overal zelf achteraan gegaan zijn om alles te regelen en recht te trekken.... nu redeneer ik gewoon dat'm het na bouwverlof ook zelf gaat moeten doen.... hij zet mij al wat op de achterbank om mijn collega het voortouw te laten nemen, mij goed, ik schik mij wel in die rol. Ik sta per uur, niet per stuk. 😁

afgelopen weekend moesten we in een van de gebouwen wat in het serverroom werken.
Dus een van mijn collega's daar met gebouwbeheerder enzo bezig.
Stompt mijne collega daar tegen een muis.. da scherm gaat aan: Windows98 up and running.

diene vraagt wat dat is.. "ah da's het gebouwbeheersysteem"
Extern bereikbaar, verbonden met ons bedrijfsnetwerk.
"als dat kapot gaat? dan zoek ik op de werven oude stukken om hem op te lappen"

In augustus komen ze op dat domein ne pentest draaien , we gaan er expres niets van zeggen :sarcastic:

(en ja da's ne werkglimlach , want als ge me zoiets nie kunt lachen dan zoude hier veel blijten)

fuck hé
Loyaliteit naar een bedrijf of collega's is overrated. Ze blijven wel drijven zonder u.

Topmanagement die es gezien heeft dat IT geen videokijkende leeghangers zijn.

Was net iets aan het presenteren en moest effe iemand nog een invite sturen. Ik ga dus naar mijn chat en daar staan van het laatste uur bijna 25 nieuwe chatberichten van mensen die hulp of inlichtingen nodig hebben.

Lees jij je chats wel was hun eerste vraag. Ik zeg ja, als je goed kijkt zijn er dat allemaal van het laatste uur waarbij ik in deze meeting zat en mezelf op dnd heb gezet.

Comment van de grote bigshot: damn 😲 en dat midden in de vakantie?

En dat zijn dus nog alleen maar de chats, daarnaast hebben we dus ook de mails en het ticketingsysteem.

Blij dat ze dat es gezien hebben.

Bigshot weet uiteraard niet dat jij een tweede scherm hebt, met daarop Vimeo/youtube/Dailymotion, maar kom, hij kan niet eens een PDF converteren, dus je zit safe.

Terug
Bovenaan