En BGBigshot weet uiteraard niet dat jij een tweede scherm hebt, met daarop Vimeo/youtube/Dailymotion, maar kom, hij kan niet eens een PDF converteren, dus je zit safe.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En BGBigshot weet uiteraard niet dat jij een tweede scherm hebt, met daarop Vimeo/youtube/Dailymotion, maar kom, hij kan niet eens een PDF converteren, dus je zit safe.
Ja, dat is natuurlijk de eerste verantwoordelijke. Maar de ervaring leert dat je daar nooit mag op rekenen. Zeker niet bij mensen die slechts zijdelings betrokken zijn en geen directe belanghebbende zijn van het project.
Zoals ik vaak zeg: mocht je er kunnen op rekenen dat al mijn uitgestuurde vragen, mails en telefoontjes onmiddellijk beantwoord worden dan kan ik nog eens de helft extra projecten erbij nemen denk ik. Iedereen heeft het druk, iedereen probeert elkaar telefonisch te pakken te krijgen: in meeting, terugbellen, voicemail, mailen, whatsappen, reminders, ... Allemaal op jacht naar dat klein beetje aandacht van de andere voor informatie of een ontbrekend puzzelstukje.
En in die heksenketel is het als bedrijf kwestie van genoeg PM's op de projecten te zetten, die alles zo goed mogelijk opvolgen, ... om de aandachtsstrijd te winnen en zoveel mogelijk gedaan te krijgen op zo'n kort mogelijke termijn.
Het voelt een beetje aan als een file: omdat iedereen op hetzelfde moment op dezelfde plaats wil zijn (druk in de projecten), staat iedereen vast (geraken niemands projecten snel genoeg vooruit). Mocht er tijdelijk overal een daling van de werkdruk zijn zodat iedereen terug nauwkeurig zijn mails kan beantwoorden zonder 10 reminders, dan geraken we collectief weer sneller vooruit volgens mij. Maar dat krijg je natuurlijk niet georganiseerd over alle bedrijven heen.
Dat is toch mijn interpretatie.
Sinds kort mogen we zelfs onze (gezamenlijke) secretaresse inschakelen om de opvolging te doen van instanties waarvan je op voorhand weet dat je er kort moet achterzitten.
Energiesector.
Uiteindelijk toch de volle 10% gekregen8,5% opslag gehad![]()

Naar het brutoloon topic!Uiteindelijk toch de volle 10% gekregen![]()

Extreem positief gesprek gehad gisteren waar hij zich net moest inhouden om te vragen of ik echt gisteren al niet wou beginnenHet is dubbel:
Deze morgen uit het niets opgebeld door de aanstaande directeur organisatie om te vragen of ik zijn oude functie (functioneel chef van een groot team) niet wil overnemen omdat mijn naam al blijkbaar een paar keer in zijn oor gefluisterd werd.
Dus voor de ego en professionele erkenning is het heel wat om dit voorstel te krijgen maar aan de andere kant zit ik met een hele hoop twijfels en angsten: ga ik nog genoeg tijd hebben voor ons gezin, gaat deze job niet té veel van mij eisen, ...
Ben het nu aan het laten bezinken en straks nog eens contact opnemen om een gesprek te vragen om wat meer informatie over de inhoud en de (mogelijke) toekomst te krijgen.
En maandag mijn huidige chef aan een kruisverhoor onderwerpen wat de valkuilen zijn en of het leven als leidinggevende en eindverantwoordelijke echt wel zo rooskleurig is als velen denken.![]()

Er zit geen schande in het proberen en nadien terugkeren naar uw oude functie mocht het echt niet werken. Ik ken een directeur van een rusthuis die dat gedaan heeft.Het is dubbel:
Deze morgen uit het niets opgebeld door de aanstaande directeur organisatie om te vragen of ik zijn oude functie (functioneel chef van een groot team) niet wil overnemen omdat mijn naam al blijkbaar een paar keer in zijn oor gefluisterd werd.
Dus voor de ego en professionele erkenning is het heel wat om dit voorstel te krijgen maar aan de andere kant zit ik met een hele hoop twijfels en angsten: ga ik nog genoeg tijd hebben voor ons gezin, gaat deze job niet té veel van mij eisen, ...
Ben het nu aan het laten bezinken en straks nog eens contact opnemen om een gesprek te vragen om wat meer informatie over de inhoud en de (mogelijke) toekomst te krijgen.
En maandag mijn huidige chef aan een kruisverhoor onderwerpen wat de valkuilen zijn en of het leven als leidinggevende en eindverantwoordelijke echt wel zo rooskleurig is als velen denken.![]()
Ik heb in ieder geval voor elk 'wat als' scenario al de zekerheid gekregen gisteren dat er altijd, zonder problemen, nog een weg terug is naar mijn huidige job wat toch al iets wegneemt van de angst.Er zit geen schande in het proberen en nadien terugkeren naar uw oude functie mocht het echt niet werken. Ik ken een directeur van een rusthuis die dat gedaan heeft.
Da's zeker al een geruststelling. Succes met uw gesprek en beslissing!Ik heb in ieder geval voor elk 'wat als' scenario al de zekerheid gekregen gisteren dat er altijd, zonder problemen, nog een weg terug is naar mijn huidige job wat toch al iets wegneemt van de angst.
En natuurlijk is er mijn schat van een vrouw die mij volledig steunt wat ik ook zou beslissen.
Zoals gezegd zal het nog even sudderen, ik heb nog tijd tot einde volgende week om hierover na te denken want ze gaan naar niemand anders op zoek terwijl ik nadenk - dat is toch ook al een positief teken.Da's zeker al een geruststelling. Succes met uw gesprek en beslissing!

No brainer dan!Ik heb in ieder geval voor elk 'wat als' scenario al de zekerheid gekregen gisteren dat er altijd, zonder problemen, nog een weg terug is naar mijn huidige job wat toch al iets wegneemt van de angst.
En natuurlijk is er mijn schat van een vrouw die mij volledig steunt wat ik ook zou beslissen.

Idem, ik begin maandag. Echt een "eerste schooldag"-gevoel (ik heb in mei al eventjes meegedraaid als invaller, maar nu is't voor echt)Ik heb zin in mijn nieuw job![]()