Werk Je werkglimlach van de dag!

Ik ken de regels niet o pnationaal vlak maar in ons arbeidsregelement staat specifiek dat dit NIET mag. Een dokter zou dit eigenlijk ook niet mogen voorschrijven want dat lijkt me deontologisch niet zuiver.
Ik denk dat zantos het eerder heeft over iets als zorgverlof dat we in België ook kennen maar niet voor iedereen betaald is (hangt af van uw werkgever)
 
Idem. De kleine was een paar weken geleden ziek. Antwoord van mijn baas was gewoon "neem wat je nodig hebt en we zien je wel".

Hier ook zoiets. Eind december lag mijn dochter (9 maanden oud toen) een dikke week in het ziekenhuis en mijn n+1 en n+2 zeiden ook "je moet geen verlof nemen, je ziet maar of je kan werken of niet. Maar dat is deze week allemaal niet belangrijk". Nog nooit heb ik mij zo gewaardeerd gevoeld op het werk.
 
Ik ken de regels niet o pnationaal vlak maar in ons arbeidsregelement staat specifiek dat dit NIET mag. Een dokter zou dit eigenlijk ook niet mogen voorschrijven want dat lijkt me deontologisch niet zuiver.
Een werkgever kan dat wel schrijven in zijn arbeidsreglement, maar dat is niet van tel.

Als je dokter je ziek schrijft omdat je kind ziek is, dan is dat zijn verklaring en telt dit als een bevestiging van de arbeidsongeschiktheid door ziekte. De werkgever kan dit enkel betwisten door een controlearts.

Als je dokter zegt dat je afwezig mag zijn omdat je kind ziek is, dan is dat zijn verklaring en telt dit NIET als een verklaring van ziekte, maar als een verklaring van afwezigheid (telt als een verlof om dwingende redenen). Zo dek je je in tegen een ongewettigde afwezigheid, maar moet je werkgever je geen loon betalen.
 
Een werkgever kan dat wel schrijven in zijn arbeidsreglement, maar dat is niet van tel.

Als je dokter je ziek schrijft omdat je kind ziek is, dan is dat zijn verklaring en telt dit als een bevestiging van de arbeidsongeschiktheid door ziekte. De werkgever kan dit enkel betwisten door een controlearts.

Als je dokter zegt dat je afwezig mag zijn omdat je kind ziek is, dan is dat zijn verklaring en telt dit NIET als een verklaring van ziekte, maar als een verklaring van afwezigheid (telt als een verlof om dwingende redenen). Zo dek je je in tegen een ongewettigde afwezigheid, maar moet je werkgever je geen loon betalen.
Hoe komt het dat een werkgever dat dan toch in zijn arbeidsregelement zet?
 
Mijn favoriete stok om mee te slagen.

Aargh, hoe vaak heb ik deze fout al niet moeten corrigeren bij mijn kinderen, nu hier ook nog :D
Omgeving Mechelen?
Teleurstellend...
Het is zijn favoriete stok om te sloan...

Omgeving Mechelen verstaat genoeg Antwerps om dat te verstaan 🙊

(Ps, moet wel toegeven, ben ook van tussen Antwerpen en Mechelen, en wij zeggen ook stok om mee te slagen.
 
Teleurstellend...
Het is zijn favoriete stok om te sloan...

Omgeving Mechelen verstaat genoeg Antwerps om dat te verstaan 🙊

(Ps, moet wel toegeven, ben ook van tussen Antwerpen en Mechelen, en wij zeggen ook stok om mee te slagen.
Van oorsprong van over 't water dus kant mij nie aan trekken. 😁
 
Nadat de nonchalante excollega gisteren zijn laatste dag gewerkt heeft, was de sfeer vandaag compleet anders en veel meer relaxed.
Het was precies toch nodig dat hij vertrok. Nu nog een vervanger zoeken, die wat beter bij het bestaande team past en we kunnen terug vooruit.
 
Het mentaliteitsverschil tussen publiek en privé over net werk en privé.

Ik werk nu een jaar voor de overheid en ik besef ten volle dat ik dit afgelopen jaar zo goed als geen werk stress gehad heb. Letterlijk van 100 naar 0. Oké, het loon is een stuk lager en qua management loop er het een en ander in de soep, maar mijn work-life balans is perfect. Thuiswerk, volledige zelfsstandigheid, overuren,... zorgen ervoor dat ik het gevoel heb dat ik ten minste weer kan genieten van het weekend en vakanties.
 
Ik zag in februari op m'n loonbrief 5% meer staan dan waar ik recht op had. I.p.v. een stijging van 4% was m'n loon 9% hoger dan vorig jaar. Ik wachtte even het verklarend document op het onlineportaal af om te kijken of ik iets over het hoofd had gezien, maar daar stond enkel 'uitzonderlijke verhoging, €xxx' op terwijl ik van niks wist.

Vandaag heb ik de situatie aangekaart bij m'n n+1. Die heeft me blijkbaar 5% extra opslag gegeven en was me dat vergeten te zeggen. :laugh:
 
Vandaag met de Thalys naar Amsterdam, nutteloos zoals steeds.

Wel een dutje van wereldklasse gedaan in het terugkeren :sleep: 15u11 vertrokken, na twee minuten in slaap gevallen, nu net wakker en we rijden dadelijk Antwerpen binnen. Verwezenlijking om trots op te zijn :thumb:
 
Vandaag met de Thalys naar Amsterdam, nutteloos zoals steeds.

Wel een dutje van wereldklasse gedaan in het terugkeren :sleep: 15u11 vertrokken, na twee minuten in slaap gevallen, nu net wakker en we rijden dadelijk Antwerpen binnen. Verwezenlijking om trots op te zijn :thumb:

Je had kunnen werken op de trein!

@cege
 
Terug
Bovenaan