Werk Je werkglimlach van de dag!

Elke job levert geld op. Ik vind het geen rare vraag dat een werkgever naar motivatie polst. Je solliciteert toch ook niet voor eenderwelke job waar je voor in aanmerking komt? Dus er zijn wellicht wel meer positieve kanten aan de job waar je voor solliciteert dan enkel "give moniez".
Je gaat er inderdaad van uit dat je niet voor eenderwelke job solliciteert. Als een persoon dat wél doet, geeft zijn motivatie toch al aan? Dat betekent dat er bepaalde zaken (sector, werkgever zelf, mensen die er werken, marktpositie,...) zijn die de kandidaat overtuigen. Ik snap perfect dat je daarnaar polst tijdens een gesprek zelf, maar op voorhand vragen naar 'een motivatiebrief' geeft mij alleszins heel hard lagere schoolvibes. Je kan even goed vragen: Schrijf in 15 zinnen een samenvatting van de vacature en onze website en doe het nodige om ons te charmeren.

Dat is bovendien voor heel wat kandidaten een moeilijke opgave. Hoe slijmerig wil je overkomen? Dat er dan wordt gegrepen naar tools als ChatGPT vind ik perfect normaal, je wilt namelijk iets relatief standaard zonder op te vallen in positieve of negatieve zin.
 
Wij zijn nu 3 kwartalen bezig met een decommission project van een applicatie die eigenlijk al 20 jaar geleden naar de uitgang had moeten worden begeleid. Er is nog ene mens die die applicatie onderhoudt en die heeft al een aantal jaren pensioengerechtigde leeftijd gehaald. Het is niet alleen qua oude technologie dat dit dus erg dringend begint te worden, maar ook wat de technical support betreft.

Die tech support is een single point of failure en een single point of contact, dus ik heb hem bij heel veel nodig, en dit project gaat nog zeker een jaar aanslepen. En die mens blijft zo vriendelijk en behulpzaam. Dat is iets dat ik bij ons al niet meer gewoon ben. 🥹
 
Wij zijn nu 3 kwartalen bezig met een decommission project van een applicatie die eigenlijk al 20 jaar geleden naar de uitgang had moeten worden begeleid. Er is nog ene mens die die applicatie onderhoudt en die heeft al een aantal jaren pensioengerechtigde leeftijd gehaald. Het is niet alleen qua oude technologie dat dit dus erg dringend begint te worden, maar ook wat de technical support betreft.

Die tech support is een single point of failure en een single point of contact, dus ik heb hem bij heel veel nodig, en dit project gaat nog zeker een jaar aanslepen. En die mens blijft zo vriendelijk en behulpzaam. Dat is iets dat ik bij ons al niet meer gewoon ben. 🥹
Een situatie die ik herken!
Erp systeem dat door 1000+ mensen gebruikt moet worden, hopeloos verouderd, wordt niet meer uitgegeven, slechts 1 iemand voor tech support... Maar wel een hele vriendelijke behulpzame bijna pensioengerechtigde gast die ons daar nog bij helpt.
Liever dat dan sommige andere applicaties met een gigantische support staff maar die eigenlijk geen hulp zijn.
 
Collega die blijkbaar over mij gezegd heeft dat ik het precies wel graag doe. Altijd leuk om te horen dat de motivatie opgemerkt wordt.
 
Eerste dag na nieuwjaar en hier is het gelukkig géén traditie om elkaar uitgebreid gelukkig nieuwjaar te wensen. Gewoon bij het binnenkomen eens in het algemeen "beste wensen" zeggen en dat is het. :love:

Niet iedereen op de vloer afgaan om drie kussen te geven of een stevige handdruk. :puke:
 
Ik werk nu ongeveer anderhalf jaar in een big 4 in de audit. Afgelopen week begon de busy (de drukke periode) en had ik meteen mijn eerste final audit, maw het echte auditwerk in de boekhouding en terug lange dagen trekken. En het viel me echt op hoe veel beter ik het nu kon vergeleken met vorig jaar. Waar ik vorig jaar als starter eigenlijk van toeten noch blazen wist en alles moeilijk was kon ik afgelopen week eigenlijk alles zelfstandig doen, inclusief problemen die ik nog nooit had gezien waar ik me zelfstandig onderbouwd kon uitredeneren (en kon verdedigen) en ook zelf zag wat de problemen waren bij ouder werk en hoe ik die kon verbeteren. En dan vrijdag bij de review heb ik ook geen opmerkingen gekregen, dat is nog niet veel gebeurd. Ik ben eigenlijk wel trots op mezelf. Het is een lastige job maar het is goed om te zien hoe sterk ik gegroeid ben. Dat kan ook niet anders, dat is de verwachting en dat is bij de meeste collega's ook zo, maar het voelt toch goed. Een soort bewijsje aan mezelf dat ik het kan en de promotie in oktober zal ook wel in orde komen.
 
Voor het werk volgende maand 5 dagen naar Polen. Jammergenoeg wel in een stad waar ik al eens als toerist ben geweest. En niet onbelangrijk vertrekken op zondag dus dubbele uren! :)
 
HR die ik op een fout heb kunnen wijzen, blijkbaar zit ik al in mijn opzeg en begint mijn sollicitatieverlof dus ook vandaag al.
 
Is een verplichting die bij mijn interne opleiding tot Azure Cloud Engineer hoort.
Opleiding was 3 maanden en dan kregen we 2 weken om die examens te doen maar is imo veel te snel.
A Cloud Guru. Vroeger was die één maand gratis, weet niet of het nog zo is.

3 dagen knallen en erdoor.
 
A Cloud Guru. Vroeger was die één maand gratis, weet niet of het nog zo is.

3 dagen knallen en erdoor.

Je moet toch al in de sector werken en wat ervaring hebben om voor een uitgebreid examen als AZ-104 in 3 dagen klaar te zijn. Die Fundamentals kan je inderdaad wel klaren in een paar dagen, maar de "hoofd" cursussen, lijkt me zeker voor beginners, toch beter om een paar weken daarvoor te nemen. Ik heb zelf geen IT-studies maar werk wel bijna 15 jaar in Service Desk met vnmlk O-365/Azure ofte Entra AD en Intune en ik zou dat nooit geklaard krijgen in 3 dagen.

Idem. De kleine was een paar weken geleden ziek. Antwoord van mijn baas was gewoon "neem wat je nodig hebt en we zien je wel".

Kan je in Belgie geen ziekteverlof krijgen van de dokter om voor een ziek kind te zorgen? Ik woon/werk in Polen en daar gaat het gelukkig wel. Mijn dochtertje is al veel ziek geweest de afgelopen 6 maanden omdat het haar eerste jaar is in de peuterschool. Als ik daar telkens vakantie voor had moeten opnemen, amai.


Anyway, glimlach van de dag: "Head of Operations IT" die een ticketje had laten aanmaken omdat ze niet wist waarom 1 van de collega's niet toegevoegd kon worden aan een private channel in Teams. Ik kan begrijpen dat zelfs als je in IT werkt, je niet op de hoogte bent van alle features en limitaties van basic Microsoft software. Maar dat je niet eens de moeite neemt om effe te googlen, dat is het eerste resultaat als je googlet en kan je zelf binnen 2 minuten opgelost hebben.
 
Terug
Bovenaan