Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ja, waarschijnlijk. Maar ik zit ook met de gedachte dat men verwacht van consultants dat ze wel hun job kunnen en dat is nu het geval niet moest ik als System Admin/Engineer moeten gaan werken.
Meestal zoeken ze dan wel een klant die weet dat je nog opleidingen volgt en eerder een beginnend iemand bent in die rol. Die klanten betalen dan ook navenant wat minder.
 
Ja, waarschijnlijk. Maar ik zit ook met de gedachte dat men verwacht van consultants dat ze wel hun job kunnen en dat is nu het geval niet moest ik als System Admin/Engineer moeten gaan werken.
Tgoh, die junior zit voor iets in de titel eh :unsure: En als ik het laatste anderhalf jaar iets geleerd heb dan is het dat er veel mensen zijn met veel minder kennis die er toch mee wegkomen :unsure:

Geen idee waarom ik jaar en dag gedacht heb dat ik niet genoeg kennis had om in IT te beginnen.
 
Meestal zoeken ze dan wel een klant die weet dat je nog opleidingen volgt en eerder een beginnend iemand bent in die rol. Die klanten betalen dan ook navenant wat minder.
Tgoh, die junior zit voor iets in de titel eh :unsure: En als ik het laatste anderhalf jaar iets geleerd heb dan is het dat er veel mensen zijn met veel minder kennis die er toch mee wegkomen :unsure:

Geen idee waarom ik jaar en dag gedacht heb dat ik niet genoeg kennis had om in IT te beginnen.
Mja, als er hier iets van bvb netwerken moet gebeuren sta ik daar op te gapen zoals een koe naar een uil. Of wat te knikken als collega's het doen.
Verschrikkelijk gevoel tbh.

Daarmee dat ik me graag wat zou bijscholen op vlak van netwerken/cisco, Azure en virtualizatie.
 
Elke vergadering, elke chat, elk telefoongesprek en bijna elke e-mail die ik ontvang is in het Frans. Mijn collega’s zijn allemaal dertigers en verstaan geen woord Nederlands. Soms heel frustrerend maar vooral vermoeiend om altijd die effort te doen.
 
Mja, als er hier iets van bvb netwerken moet gebeuren sta ik daar op te gapen zoals een koe naar een uil. Of wat te knikken als collega's het doen.
Verschrikkelijk gevoel tbh.

Daarmee dat ik me graag wat zou bijscholen op vlak van netwerken/cisco, Azure en virtualizatie.
Da's aan uwe patron om hun verwachtingspatroon af te stemmen op de realiteit eh.

Zelfs al ga je een resem theoretische cursussen gaan volgen, dat zal u nooit geen 'senior' of 'expert' maken.
En zelfs voor mensen met wat ervaring is elke omgeving bij elk bedrijf toch net dat beetje anders.

Als hij u verlapt als 'junior', aan een junior day rate & de klant is op de hoogte dat je in de eerste weken nog wat 'up to speed' gebracht zal moeten worden & evt. wat support van de collega's nodig zou hebben ... dan moet dat perfect doenbaar zijn.
Als hij u, als junior, verkoopt als expert ... jah ...

Nu ... de enige echt goeie manier om uit het dal van de n00b te geraken is nl. ervaring ... niet dag in, dag uit tutorials lezen op 't internet.
Zonder ervaring blijft dat nl. toch niet plakken. En in mijn ervaring, zijn zelfs certificatie examens totaal geen indicatie van de capaciteiten van een consultant/persoon.
Je mag nog zoveel certi's hebben ... eens het moet gebeuren voor echt, moet ge 't wel 'kunnen' & niet 'somewhat kennen'.
 
Da's aan uwe patron om hun verwachtingspatroon af te stemmen op de realiteit eh.

Zelfs al ga je een resem theoretische cursussen gaan volgen, dat zal u nooit geen 'senior' of 'expert' maken.
En zelfs voor mensen met wat ervaring is elke omgeving bij elk bedrijf toch net dat beetje anders.

Als hij u verlapt als 'junior', aan een junior day rate & de klant is op de hoogte dat je in de eerste weken nog wat 'up to speed' gebracht zal moeten worden & evt. wat support van de collega's nodig zou hebben ... dan moet dat perfect doenbaar zijn.
Als hij u, als junior, verkoopt als expert ... jah ...

Nu ... de enige echt goeie manier om uit het dal van de n00b te geraken is nl. ervaring ... niet dag in, dag uit tutorials lezen op 't internet.
Zonder ervaring blijft dat nl. toch niet plakken. En in mijn ervaring, zijn zelfs certificatie examens totaal geen indicatie van de capaciteiten van een consultant/persoon.
Je mag nog zoveel certi's hebben ... eens het moet gebeuren voor echt, moet ge 't wel 'kunnen' & niet 'somewhat kennen'.
Vooral die laatste zin. Hoeveel ik er hier al niet heb zien passeren die stoefen met hun certificaten voor Azure of AWS, maar tegelijk geen idee hadden hoe ze pakweg een netwerk printen moesten installeren...
 
Da’s dus exactly waar ik schrik voor heb, dat laatste.
Dat jij dat gaat voorhebben bedoel je dan?

Nu, mijn voorbeeld was vooral als antwoord op ThekillingGoku. Ik vermoed niet dat als jij ergens nieuw begint, dat je meteen een grote mond gaat opzetten en eens even gaat opsommen welke certificaten je allemaal wel niet hebt behaald. Dat je bepaalde dingen niet kan maakt niet uit eh. That's why god invented Google.
 
Dat jij dat gaat voorhebben bedoel je dan?

Nu, mijn voorbeeld was vooral als antwoord op ThekillingGoku. Ik vermoed niet dat als jij ergens nieuw begint, dat je meteen een grote mond gaat opzetten en eens even gaat opsommen welke certificaten je allemaal wel niet hebt behaald. Dat je bepaalde dingen niet kan maakt niet uit eh. That's why god invented Google.
Dat ik veel basics nog niet tegoei onder de knie heb om al een stap hoger te zetten. Natuurlijk ook omdat ik veel schijtwerk moet doen dus ergens is het wel een vicieuze cirkel.

Die certificaten is trouwens omdat RD een traject uitstippelt en die horen daar gewoon bij.
 
Dat ik veel basics nog niet tegoei onder de knie heb om al een stap hoger te zetten. Natuurlijk ook omdat ik veel schijtwerk moet doen dus ergens is het wel een vicieuze cirkel.

Die certificaten is trouwens omdat RD een traject uitstippelt en die horen daar gewoon bij.
Eerlijk gezegd, als ik u was zou ik terug contact opnemen om te zien of het aanbod nog geldig is. Als ze voor u al een traject uitstippelen en u certificaten laten halen (en er dus wss voor betalen) zou ik echt niet twijfelen.
 
Eerlijk gezegd, als ik u was zou ik terug contact opnemen om te zien of het aanbod nog geldig is. Als ze voor u al een traject uitstippelen en u certificaten laten halen (en er dus wss voor betalen) zou ik echt niet twijfelen.
Agreed. Zeker als men u tijdens uw traject ook nog toe laten om certi's te behalen (e.g. de examens wilt betalen).
Je kan altijd 'studeren' terwijl je bezig bent eh (ook al zal dat na uw uren zijn).
Zolang uwe patron maar correcte afspraken maakt met de klant.
Da’s dus exactly waar ik schrik voor heb, dat laatste.
Je zegt hiermee dat je schrik hebt dat je gaat arriveren met een 'n mapje vol certificaten (e.g. 'cursus ervaring') en dat je mogelijks niet zal voldoen vanaf dag #1.

Je zegt hiermee eigenlijk dat die cursussen/certi's niet de 'be all, end all' oplossing voor uw probleem zullen zijn.

Je zegt hiermee eigenlijk dat je niet moet wachten om die aanbieding te aanvaarden tot je een hele map certi's hebt.

Je zegt hiermee eigenlijk ... I TAKE THE JOB. :devilish:
 
Vooral die laatste zin. Hoeveel ik er hier al niet heb zien passeren die stoefen met hun certificaten voor Azure of AWS, maar tegelijk geen idee hadden hoe ze pakweg een netwerk printen moesten installeren...
Da's hetzelfde als met diploma's he. Over het algemeen is het ook zo dat hoe meer ze het vermelden, hoe minder ze het waard zijn.
 
Dat ik veel basics nog niet tegoei onder de knie heb om al een stap hoger te zetten. Natuurlijk ook omdat ik veel schijtwerk moet doen dus ergens is het wel een vicieuze cirkel.

Die certificaten is trouwens omdat RD een traject uitstippelt en die horen daar gewoon bij.
Als je als junior verkocht bent weten ze dat je meer tijd of begeleiding nodig hebt voor eenvoudige taken hoor. Het is vooral belangrijk dat je uw plan trekt en op tijd laat weten wanneer je geblokkeerd zit.
Wat is het ergste dat kan gebeuren? Je probeert het en ziet dat het toch niks voor u is. Daar gaat geen enkele manager u op afrekenen, zolang je maar transparant communiceert
 
Collega die denkt dat het nodig is om al zijn weekendplannen uit de doeken te doen. Het boeit me niet gast.
Dat is zoals die bij mij.

Gans zijn wk-pronostiek uit de doeken aan het doen, daags nadien zag ik wel dat hij een tafel van 3.000 euro in 1x als kost geboekt had als “inrichting winkel”.

Voor de btw is > 1.000 euro d’office al een bedrijfsmiddel en qua directe belastingen kun je bezwaarlijk zeggen dat dit na 1 jaar versleten zal zijn …

Bij een andere klant waren er facturen te kort die ik moest opvragen volgens hem.
Ik doe dat en krijg die documenten binnen van de klant.

Bij 1 factuur krijg ik melding dat het een dubbele is.
Ga ik kijken: betaling stond op leverancier A, factuur stond onder nieuwe naam leverancier B.
Op overzicht openstaande posten stonden ze net niet onder elkaar, dat het exact hetzelfde bedrag is en dezelfde mededeling doet blijkbaar geen belletje rinkelen bij hem dat A wel eens gelijk zou kunnen zijn aan B.

Ipv wakker liggen van zijn pronostiek zou hij beter maken dat zijn werk in orde is.
Ik wist tot begin deze week niet eens dat het wk voetbal was :p

Het ambetante is dat die er is om mij te ondersteunen zodat ik geen input hoef te doen.
Ik kan echter niet vertrouwen op zijn input en moet alles dubbelchecken dus veel ben ik er niet mee.
 
Laatst bewerkt:
Als je als junior verkocht bent weten ze dat je meer tijd of begeleiding nodig hebt voor eenvoudige taken hoor. Het is vooral belangrijk dat je uw plan trekt en op tijd laat weten wanneer je geblokkeerd zit.
Wat is het ergste dat kan gebeuren? Je probeert het en ziet dat het toch niks voor u is. Daar gaat geen enkele manager u op afrekenen, zolang je maar transparant communiceert
Iedereen doet hier alsof van job veranderen zoals van broek veranderen is. Er komt wel wat meer bij kijken dan gewoon jobinhoud.
Ik hecht wel veel belang aan fijne collega's en heel dicht bij huis werken. Mijn vorige klant had ik assholes van collega's en was ik 2u per dag onderweg.

Nu niet enkel op u gericht btw.
 
Collega die denkt dat het nodig is om al zijn weekendplannen uit de doeken te doen. Het boeit me niet gast.
Dat is zoals die bij mij.

Gans zijn wk-pronostiek uit de doeken aan het doen, daags nadien zag ik wel dat hij een tafel van 3.000 euro in 1x als kost geboekt had als “inrichting winkel”.

Voor de btw is > 1.000 euro d’office al een bedrijfsmiddel en qua directe belastingen kun je bezwaarlijk zeggen dat dit na 1 jaar versleten zal zijn …

Bij een andere klant waren er facturen te kort die ik moest opvragen volgens hem.
Ik doe dat en krijg die documenten binnen van de klant.

Bij 1 factuur krijg ik melding dat het een dubbele is.
Ga ik kijken: betaling stond op leverancier A, factuur stond onder nieuwe naam leverancier B.
Op overzicht openstaande posten stonden ze net niet onder elkaar, dat het exact hetzelfde bedrag is en dezelfde mededeling doet blijkbaar geen belletje rinkelen bij hem dat A wel eens gelijk zou kunnen zijn aan B.

Ipv wakker liggen van zijn pronostiek zou hij beter maken dat zijn werk in orde is.
Ik wist tot begin deze week niet eens dat het wk voetbal was :p

Het ambetante is dat die er is om mij te ondersteunen zodat ik geen input hoef te doen.
Ik kan echter niet vertrouwen op zijn input en moet alles dubbelchecken dus veel ben ik er niet mee.
hij wil niet dat iemand zijn weekendplannen uit de doeken doet en dan gaat gij uw werk uit de doeken doen. :p
 
Iedereen doet hier alsof van job veranderen zoals van broek veranderen is. Er komt wel wat meer bij kijken dan gewoon jobinhoud.
Ik hecht wel veel belang aan fijne collega's en heel dicht bij huis werken. Mijn vorige klant had ik assholes van collega's en was ik 2u per dag onderweg.

Nu niet enkel op u gericht btw.
Het is ook gewoon okee om te zeggen dat het je nog wat te eng lijkt he. :support:

Ze proberen je alleen te helpen omdat je aangeeft daar ook niet op je plek te zitten.
 
hij wil niet dat iemand zijn weekendplannen uit de doeken doet en dan gaat gij uw werk uit de doeken doen. :p
Het is vooral ook dat hij dat ongevraagd doet. Hij vraagt aan mij of ik zondag ergens naar de Belgen ga kijken. Ik antwoord daarop dat ik dat nog niet weet waarop hij begint dat hij nog bij zijn ouders moet gaan eten, etc.

Probleem is dat die dat continu doet. Die moet echt continu iets kunnen zeggen. Vaak zit hij gewoon te zeggen waar hij op dat moment aan aan het werken is of wat hij nog moet doen. Maar echt continu.

Nuja, nog 12 dagen zit ik ermee dit jaar en dan ben ik hier weg.
 
Terug
Bovenaan