Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Clean desk werken vanaf nu + bureau reservatie

1week verlof. In die week verlof van uw baas
"Komende dinsdag iedereen op kantoor, reserveer uw plaats tijdig"

Maandag uit verlof komen, mail lezen, zien dat alle plaatsen bezet zijn dus niks reserveren en bijgevolg dinsdag niet naar kantoor gaan

Dinsdag een mail krijgen "waarom was jij er niet? De mail werd tijdig verzonden"

Jaja verzonden wel, gelezen niet hè fons
 
Collega zijn gsm die bij elke melding een fokking geluid maakt. Eerste keer geef ik subtiel een hint dat hij wel veel notificaties krijgt. In namiddag was het mij zo beu dat ik gevraagd heb om zijn gsm op stil te zetten. Ben ik nu de zuurpruim?
 
Mensen die hun mail beginnen zonder “beste” of “dag” of whatever maar direct met een vraag.
Dat is voor mij geen probleem. Het komt vaker voor in productie omgevingen. Dan moet het gewoon snel gaan. Zeker naar mensen waar je vaker naar stuurt en de relatie goed zit.
En na die vraag dan vier vraagtekens. Komt zo onbeleefd over.
Dat komt inderdaad onbeleefd/onprofessioneel over.
Collega zijn gsm die bij elke melding een fokking geluid maakt. Eerste keer geef ik subtiel een hint dat hij wel veel notificaties krijgt. In namiddag was het mij zo beu dat ik gevraagd heb om zijn gsm op stil te zetten. Ben ik nu de zuurpruim?
Neen. Gewoon gsm in de broekzak en op trilfunctie. Je stoort er niemand mee en je voelt wel als er iemand belt of er een bericht binnenkomt.
Wanneer je de gsm op je bureau legt, dan op stil en af en toe eens kijken of er iets binnengekomen is.

Ik laat al jaren het geluid van mijn gsm niet aanstaan.. 90% trillen en 10% stil..
 
Ik werk binnen een groot bedrijf dat opgedeeld is in verschillende mini bureaus van 4 à 5 man waarbij er vaak slechts 1p zit door thuiswerk. Het is echt hallucinant hoeveel volk er op zijn gsm zit te staren.
 
Ik werk binnen een groot bedrijf dat opgedeeld is in verschillende mini bureaus van 4 à 5 man waarbij er vaak slechts 1p zit door thuiswerk. Het is echt hallucinant hoeveel volk er op zijn gsm zit te staren.

Kunt u dan inbeelden hoe het er dan aan toegaat bij “thuiswerk”.
Nog 100 keer erger.
 
Collega die denkt dat de wereld om hem draait.
Al talloze keren dat die, wanneer ik in gesprek ben met andere collega of klant, gewoon over iets anders tegen mij begint.

Gisteren was ik aan de telefoon, begint die weer tegen mij te zeveren over random shit.
Ik doe teken dat ik aan het bellen ben.
Doet gewoon verder, maar praat nog luider.

Ik geef hem het "talk to the hand" teken en ga ergens anders staan om mijn telefoongesprek verder te zetten.

Bekijkt die mij alsof ik den boer ben. :rolleyes:
 
Clean desk werken vanaf nu + bureau reservatie

1week verlof. In die week verlof van uw baas
"Komende dinsdag iedereen op kantoor, reserveer uw plaats tijdig"

Maandag uit verlof komen, mail lezen, zien dat alle plaatsen bezet zijn dus niks reserveren en bijgevolg dinsdag niet naar kantoor gaan

Dinsdag een mail krijgen "waarom was jij er niet? De mail werd tijdig verzonden"

Jaja verzonden wel, gelezen niet hè fons
Maar waarom laat je dan op maandag niet aan uw baas weten dat je er niet kan zijn omdat er geen plaats is?
 
Collega die denkt dat de wereld om hem draait.
Al talloze keren dat die, wanneer ik in gesprek ben met andere collega of klant, gewoon over iets anders tegen mij begint.

Gisteren was ik aan de telefoon, begint die weer tegen mij te zeveren over random shit.
Ik doe teken dat ik aan het bellen ben.
Doet gewoon verder, maar praat nog luider.

Ik geef hem het "talk to the hand" teken en ga ergens anders staan om mijn telefoongesprek verder te zetten.

Bekijkt die mij alsof ik den boer ben. :rolleyes:
Zeker enig kind thuis...
 
In onze Teams groepschat zit er opeens een naam die ik niet ken. Is een tijdje geleden toegevoegd, maar ik kan niet zien wanneer. Op de wie is wie staat dat ze dezelfde functie heeft als ik maar staat er ook geen profielfoto bij, dus ik heb geen flauw idee over wie het gaat en ik durf het ook niet aan iemand te vragen...

Afraid-To-Ask-Andy.jpg
 
In onze Teams groepschat zit er opeens een naam die ik niet ken. Is een tijdje geleden toegevoegd, maar ik kan niet zien wanneer. Op de wie is wie staat dat ze dezelfde functie heeft als ik maar staat er ook geen profielfoto bij, dus ik heb geen flauw idee over wie het gaat en ik durf het ook niet aan iemand te vragen...
Who's gonna tell him?
 
...

Neen. Gewoon gsm in de broekzak en op trilfunctie. Je stoort er niemand mee en je voelt wel als er iemand belt of er een bericht binnenkomt.
Wanneer je de gsm op je bureau legt, dan op stil en af en toe eens kijken of er iets binnengekomen is.

Ik laat al jaren het geluid van mijn gsm niet aanstaan.. 90% trillen en 10% stil..

(y)

Gisteren tijdens een management meeting inclusief de C-levels was er een collega die 2 keer gebeld werd op een uur tijd, GSM op vol volume, ook het geluid niet uitgezet na de eerste keer. Dat je eens vergeet van die op stil te zetten, tot daar aan toe, maar nadat je 1 keer gebeld wordt in zo'n vergadering lijkt het me toch logisch dat je die op trilfunctie zet?

En het is niet eens iemand van operations, waar je nog kan denken dat die bereikbaar moet zijn als er echt iets dringend is. Nee, marketing, alsof het levensbedreigend is als die eens een uur lang een telefoontje mist :rolleyes:
 
(y)

Gisteren tijdens een management meeting inclusief de C-levels was er een collega die 2 keer gebeld werd op een uur tijd, GSM op vol volume, ook het geluid niet uitgezet na de eerste keer. Dat je eens vergeet van die op stil te zetten, tot daar aan toe, maar nadat je 1 keer gebeld wordt in zo'n vergadering lijkt het me toch logisch dat je die op trilfunctie zet?

En het is niet eens iemand van operations, waar je nog kan denken dat die bereikbaar moet zijn als er echt iets dringend is. Nee, marketing, alsof het levensbedreigend is als die eens een uur lang een telefoontje mist :rolleyes:
Mensen voelen zich graag belangrijk en willen graag druk bezig lijken.
 
Maar waarom laat je dan op maandag niet aan uw baas weten dat je er niet kan zijn omdat er geen plaats is?
Aahja, omdat er nog een mail volgde met het volgende:

"We gaan die dag wel geen teamvergadering houden omdat er momenteel niet zo veel punten te bespreken zijn"
Dus leek het mij ook niet absoluut noodzakelijk om aanwezig te zijn :D
 
Aahja, omdat er nog een mail volgde met het volgende:

"We gaan die dag wel geen teamvergadering houden omdat er momenteel niet zo veel punten te bespreken zijn"
Dus leek het mij ook niet absoluut noodzakelijk om aanwezig te zijn :D
Allemaal goed, maar als je je baas op de hoogte brengt dat je er niet zal zijn ga je nadien ook geen vervelende vragen krijgen waarover je hier uw frustraties komt uiten.
 
Al 2h30 onderweg vandaag om in Brussel te werken..
Ik woon op 30 kilometer :mad:

Gelukkig heb ik vollenbak chauffage in de auto
Dan heb je toch warm/koud-zweet als je aankomt. Ik heb dit altijd op weg nr school. Mijn lichaam heeft koud en warm tegelijk. Steek mij op een bouw zonder ramen, mijn lichaam kan de temperatuur goed houden.

Steek mij in de auto op weg naar school en het lukt niet.
 
Terug
Bovenaan