Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Altijd dat paniek voetbal van de baas (kleine kmo 15 arbeiders en 3 bedienden). En altijd alles willen zelf opvolgen en zo gebeurd alles dubbel. Hij kan gewoon niks uit handen geven. Hij aanvaard een calculator maar die mag na 3jaar nog geen enkele simpele offerte zelf doorsturen vooraleer hij gecontroleerd heeft. Die krijgt niks van verantwoordelijkheid. Ook al is hij enorm bekwaam en maakt zelden fouten. Krijg ik een mail van hem met wat vragen in over een onduidelijkheid of iets. binnen de 2 minuten krijg ik telefoon of mail van de baas wat er gebeurd is en mag ik een kwartier uitleg geven. Aja die weet alles want die moet voor iedere mail in Cc staan. Gelukkig heb ik dat al afgeleerd. Sommige klanten weten op den duur niet meer wie verantwoordelijk is op hun werf want ze moeten alles dubbel uitleggen want achter ons gat bezoekt hij dan ook nog eens mijn werven en maakt afspraken waar ik dan weer niks van weet.
 
Goedkeuring gekregen om vaste pc om te wisselen in laptop zodat ik thuis kan werken. Eerste mail: kom uw laptop maar halen op de it dienst. ( Andere locatie, 15 minuten wandelen) 2de mail: er komt een ITer naar uw bureau om het Dockingstation te plaatsen....
Maar de ITer die ook mijn laptop zou meebrengen is niet mogelijk.
 
Goedkeuring gekregen om vaste pc om te wisselen in laptop zodat ik thuis kan werken. Eerste mail: kom uw laptop maar halen op de it dienst. ( Andere locatie, 15 minuten wandelen) 2de mail: er komt een ITer naar uw bureau om het Dockingstation te plaatsen....
Maar de ITer die ook mijn laptop zou meebrengen is niet mogelijk.
Is toch een beetje logisch ?

Bij ons gaat een laptop overhandigen samen met een eerste test via de log-in gegevens van de persoon terwijl er geverifieerd wordt dat alles aanwezig is en werkt naar believen. En dat alle instellingen ook in orde staan volgens het profiel.
Dat is het meest praktische om dat op de werkplaats van de IT'er uit te voeren.

Dat plaatsen van dat dockingstation is voor de rest plug en play en niets waarvoor moet instellingen overlopen of verifiëren of zo. En dus ook geen nood om in de geburen van het Walhalla van de IT'er te zitten.
 
Is toch een beetje logisch ?

Bij ons gaat een laptop overhandigen samen met een eerste test via de log-in gegevens van de persoon terwijl er geverifieerd wordt dat alles aanwezig is en werkt naar believen. En dat alle instellingen ook in orde staan volgens het profiel.
Dat is het meest praktische om dat op de werkplaats van de IT'er uit te voeren.

Dat plaatsen van dat dockingstation is voor de rest plug en play en niets waarvoor moet instellingen overlopen of verifiëren of zo. En dus ook geen nood om in de geburen van het Walhalla van de IT'er te zitten.
Als IT leek ben ik niet mee met uw uitleg. Het enige waarom ik volgens mij op de IT afdeling moet zijn is om een papier te tekenen dat ik de laptop ben komen halen en daarbij een intern reglement ivm gebruik.

Moest dat ook doen toen ik een paar maanden geleden mijn werkgsm ging halen.

En dat papier meepakken door degene van de IT die de docking komt installeren, kan blijkbaar niet
 
Minderheid van ons klanten is Franstalig, maar maken toch de meerderheid uit van telefoonverkeer.
Heb de indruk dat Franstaligen zich véél sneller druk maken, mails en brieven maar voor de helft lezen en direct bellen ipv nog eens alles eerst deftig te herlezen.

Totaal andere mentaliteit.
Bij ons zijn de Franse werven gewoonweg de vreselijkste. Ze moeten vanalles een extra detail hebben op hun tekening, ge moet een extra door hun geleverd front blaadje aan uw pdf hechten, gewichten en krachten aangeven, etc. Heel veel extra werk, maar als er iets misloopt is het meestal wel op hun werven. Niks gereed, slechte communicatie, slechte samenwerking met andere lokale onderaannemers, ...
 
Minderheid van ons klanten is Franstalig, maar maken toch de meerderheid uit van telefoonverkeer.
Heb de indruk dat Franstaligen zich véél sneller druk maken, mails en brieven maar voor de helft lezen en direct bellen ipv nog eens alles eerst deftig te herlezen.

Totaal andere mentaliteit.
Hier van het zelfde. Al merk ik die zelfde trend bij Nederlanders .
 
Als IT leek ben ik niet mee met uw uitleg. Het enige waarom ik volgens mij op de IT afdeling moet zijn is om een papier te tekenen dat ik de laptop ben komen halen en daarbij een intern reglement ivm gebruik.

Moest dat ook doen toen ik een paar maanden geleden mijn werkgsm ging halen.

En dat papier meepakken door degene van de IT die de docking komt installeren, kan blijkbaar niet
Dat betekent gewoon dat uw IT afdeling het zich niet aan trekt of 't al dan ni marcheert.

+ Dat die mens die uw docking komt plaatsen wss van een andere dienst is & die mannen klappen niet met elkaar, laat staan dat ze elkaars papierwerk doen. Regelmatig krijgt die installateur gewoon een random ticket in z'n nek gekletst & weet die zelfs niet dat je nog geen laptop hebt.

Is toch een beetje logisch ?

Bij ons gaat een laptop overhandigen samen met een eerste test via de log-in gegevens van de persoon terwijl er geverifieerd wordt dat alles aanwezig is en werkt naar believen. En dat alle instellingen ook in orde staan volgens het profiel.
Dat is het meest praktische om dat op de werkplaats van de IT'er uit te voeren.

Dat plaatsen van dat dockingstation is voor de rest plug en play en niets waarvoor moet instellingen overlopen of verifiëren of zo. En dus ook geen nood om in de geburen van het Walhalla van de IT'er te zitten.
Jij hebt bij IT pretty much gewoon een pakketje opgehaald & een papier getekend. Stel dat je dan terug een kwartier later toe komt op uw buro & probeert in te loggen en 't marcheert niet ... dan ben je wel gejost natuurlijk.

Wat @Renegadexxripxx schrijft zou logischer zijn als je een heel eind moet gaan om uw gerief te gaan halen.
Who cares als je 2 deuren van de IT dienst zit, maar als je beide op verschillende locaties zit ... zou ik dat toch eerst willen zien marcheren.
 
Dat betekent gewoon dat uw IT afdeling het zich niet aan trekt of 't al dan ni marcheert.

+ Dat die mens die uw docking komt plaatsen wss van een andere dienst is & die mannen klappen niet met elkaar, laat staan dat ze elkaars papierwerk doen. Regelmatig krijgt die installateur gewoon een random ticket in z'n nek gekletst & weet die zelfs niet dat je nog geen laptop hebt.


Jij hebt bij IT pretty much gewoon een pakketje opgehaald & een papier getekend. Stel dat je dan terug een kwartier later toe komt op uw buro & probeert in te loggen en 't marcheert niet ... dan ben je wel gejost natuurlijk.

Wat @Renegadexxripxx schrijft zou logischer zijn als je een heel eind moet gaan om uw gerief te gaan halen.
Who cares als je 2 deuren van de IT dienst zit, maar als je beide op verschillende locaties zit ... zou ik dat toch eerst willen zien marcheren.
Laptop afgehaald, niets getest gewoon papier tekenen en hub terug weg.

Kan dienen kerel die mijn docking station komt installeren toch mijn laptop meenemen en dat papier dat ik moet tekenen ipv dat ik 15 minuten mag wandelen om in hun gebouw te zijn en dan eens 15 min om het it lokaal te vinden. Ze geven u wel het lokaal nummer maar dan weer ge nog altijd niet waar ge moet zijn en dat doolhof.
 
Ik had gisteren een euforisch moment omdat 1 probleem is opgelost geraakt op het werk - begon het 's nachts weer in mijn hoofd te spoken dat er nog een probleem is.

Ik wou dat ik dat constante gepieker kon afzetten. 😬
 
Mijn grootste dagelijkse ergenis van elke dag?

Elke keer zoeken/vragen als iemand op kantoor is, of vanuit thuis werkt... 😃
Oplossing bij ons: Alleman zet da bovenaan zne kalender in Outlook, en dan hebde daar snel een overzichtje van. Beetje discipline om da elke week te doen maar het maakt dn boel wel gemakkelijker.
 
Oplossing bij ons: Alleman zet da bovenaan zne kalender in Outlook, en dan hebde daar snel een overzichtje van. Beetje discipline om da elke week te doen maar het maakt dn boel wel gemakkelijker.
Dan moet je natuurlijk de rechten hebben om zijn agenda te bekijken. 😃

Ik zie alleen maar blokjes zonder tekst in de gedeelde Outlook kalender.
En iemand van HR gaat die niet zo snel voor mij openstellen denk ik. Dus dan blijft het probleem van niet weten als die persoon nu on-site is of niet.

Maar ja, zelf zet ik altijd een event van 8-16u met '' show as: free '' in mijn agenda als ik on-site ben.
 
Dan moet je natuurlijk de rechten hebben om zijn agenda te bekijken. 😃

Ik zie alleen maar blokjes zonder tekst in de gedeelde Outlook kalender.
En iemand van HR gaat die niet zo snel voor mij openstellen denk ik. Dus dan blijft het probleem van niet weten als die persoon nu on-site is of niet.

Maar ja, zelf zet ik altijd een event van 8-16u met '' show as: free '' in mijn agenda als ik on-site ben.
No way dat ik mij daar mee bezig houdt ... dat zou serieus in mijne weg staan.

Da's zo ook een persoonlijke context voor uzelf, waar niemand anders aan uit geraakt (buiten mss uw naaste collega's die je dat al 20 keer wijs gemaakt hebt). Als ik uw agenda zie ga ik er nooit uit afleiden dat 'free' status 'on-site' moet communiceren.
NOTE: Zou ook gewoon niet werken bij ons, want een integratie met een 3rd party systeem in Outlook zorgt er voor dat die blokken in principe automatisch op 'free' komen te staan nadat ze geboekt zijn.

So yeah ... als je in een groot genoege omgeving zit dat je geen READ access kunt krijgen tot de agenda's van uw collega's EN dat men zelf, persoonlijk, dit ook niet kan geven ... jah ... so be it zeker ... dat komt dan gewoon mee met de werkomgeving.
 
het is hier f*cking KOUD. In sommige vergaderlokalen is het 17° waar ik zit is het 19°.

Mensen zitten hier te werken met fleece dekentjes en ik denk dat ik die van mij ook ga meepakken + handschoenen
 
Dag 0: zware ruzie met mijn baas (directielid).
Dag 3: beslissing dat we beter niet meer samenwerken.
Dag 4: gesprek met de grote baas, die aangeeft dat hij mijn zeker nog wil houden, maar dat hij zal zoeken naar een goeie functie
Dag 18: ik hoor niks, dus stuur ik zelf een lijstje met dingen waar ik nuttig in kan zijn.
Dag 40: gesprek met alle directeurs: "wat zou je graag doen van job". Ik: "hebben jullie geen mail gekregen van grote baas?" Even rap uitprinten en kort bespreken: ok, we kunnen hier quasi volledig mee akkoord gaan, gaan het nog even nu direct onder elkaar bespreken en dan wordt een functieprofiel opgestend.
Dag 50: HR-manager: "ah ja, we gaan dat functieprofiel nog opstellen, ik moet hierover nog vergaderen met iemand.
Dag 60: HR-manager: "oei, corona gehad, ik kijk om het op te stellen.
Dag 70: HR-manager: "functieprofiel is naar de directie, maar ze hadden een paar kleine opmerkingen, ik heb het aangepast en teruggestuurd."
Dag 75 (vandaag): al volgend directiecomité gaat maar op dag 82 door, dan pas meer nieuws.

Ik kan me ondertussen wel nog bezig houden, maar dit is echt wel een verspilling van middelen, want zonder zo'n functieprofiel kan ik moeilijk "politiek gedekt" mijn job uitvoeren, een job die ik eigenlijk (op details na) al weet, maar nog niet mag doen..

Dag 100 zal ergens midden december zijn, als ik dan nog geen nieuwe job heb, ga ik een mooi kerstkaartje sturen naar de directie...
 
Dag 0: zware ruzie met mijn baas (directielid).
Dag 3: beslissing dat we beter niet meer samenwerken.
Dag 4: gesprek met de grote baas, die aangeeft dat hij mijn zeker nog wil houden, maar dat hij zal zoeken naar een goeie functie
Dag 18: ik hoor niks, dus stuur ik zelf een lijstje met dingen waar ik nuttig in kan zijn.
Dag 40: gesprek met alle directeurs: "wat zou je graag doen van job". Ik: "hebben jullie geen mail gekregen van grote baas?" Even rap uitprinten en kort bespreken: ok, we kunnen hier quasi volledig mee akkoord gaan, gaan het nog even nu direct onder elkaar bespreken en dan wordt een functieprofiel opgestend.
Dag 50: HR-manager: "ah ja, we gaan dat functieprofiel nog opstellen, ik moet hierover nog vergaderen met iemand.
Dag 60: HR-manager: "oei, corona gehad, ik kijk om het op te stellen.
Dag 70: HR-manager: "functieprofiel is naar de directie, maar ze hadden een paar kleine opmerkingen, ik heb het aangepast en teruggestuurd."
Dag 75 (vandaag): al volgend directiecomité gaat maar op dag 82 door, dan pas meer nieuws.

Ik kan me ondertussen wel nog bezig houden, maar dit is echt wel een verspilling van middelen, want zonder zo'n functieprofiel kan ik moeilijk "politiek gedekt" mijn job uitvoeren, een job die ik eigenlijk (op details na) al weet, maar nog niet mag doen..

Dag 100 zal ergens midden december zijn, als ik dan nog geen nieuwe job heb, ga ik een mooi kerstkaartje sturen naar de directie...
Oei, misschien toch eens met de vakbond overleggen hoe je dit best aanpakt. 💩
 
Ik kan me ondertussen wel nog bezig houden, maar dit is echt wel een verspilling van middelen, want zonder zo'n functieprofiel kan ik moeilijk "politiek gedekt" mijn job uitvoeren, een job die ik eigenlijk (op details na) al weet, maar nog niet mag doen..

Geniet toch lekker van die rust. :coffee:

Lekker niks doen, luierikken en toch betaald worden.
 
Grote ergernis van de laatste weken: al het nieuws over de situatie (en mogelijkse overname) van het bedrijf enkel in de krant lezen. Intern wordt er helemaal niets gecommuniceerd. Niemand weet waar ze staan en of er een kans is van werk te behouden.
 
Terug
Bovenaan