Muscleduck
Well-known member
"dit had een mail kunnen zijn"Nutteloze interne meetings![]()
Ik heb zo morgen een teams meeting.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
"dit had een mail kunnen zijn"Nutteloze interne meetings![]()
Is toch een beetje logisch ?Goedkeuring gekregen om vaste pc om te wisselen in laptop zodat ik thuis kan werken. Eerste mail: kom uw laptop maar halen op de it dienst. ( Andere locatie, 15 minuten wandelen) 2de mail: er komt een ITer naar uw bureau om het Dockingstation te plaatsen....
Maar de ITer die ook mijn laptop zou meebrengen is niet mogelijk.
Als IT leek ben ik niet mee met uw uitleg. Het enige waarom ik volgens mij op de IT afdeling moet zijn is om een papier te tekenen dat ik de laptop ben komen halen en daarbij een intern reglement ivm gebruik.Is toch een beetje logisch ?
Bij ons gaat een laptop overhandigen samen met een eerste test via de log-in gegevens van de persoon terwijl er geverifieerd wordt dat alles aanwezig is en werkt naar believen. En dat alle instellingen ook in orde staan volgens het profiel.
Dat is het meest praktische om dat op de werkplaats van de IT'er uit te voeren.
Dat plaatsen van dat dockingstation is voor de rest plug en play en niets waarvoor moet instellingen overlopen of verifiëren of zo. En dus ook geen nood om in de geburen van het Walhalla van de IT'er te zitten.
Bij ons zijn de Franse werven gewoonweg de vreselijkste. Ze moeten vanalles een extra detail hebben op hun tekening, ge moet een extra door hun geleverd front blaadje aan uw pdf hechten, gewichten en krachten aangeven, etc. Heel veel extra werk, maar als er iets misloopt is het meestal wel op hun werven. Niks gereed, slechte communicatie, slechte samenwerking met andere lokale onderaannemers, ...Minderheid van ons klanten is Franstalig, maar maken toch de meerderheid uit van telefoonverkeer.
Heb de indruk dat Franstaligen zich véél sneller druk maken, mails en brieven maar voor de helft lezen en direct bellen ipv nog eens alles eerst deftig te herlezen.
Totaal andere mentaliteit.
Hier van het zelfde. Al merk ik die zelfde trend bij Nederlanders .Minderheid van ons klanten is Franstalig, maar maken toch de meerderheid uit van telefoonverkeer.
Heb de indruk dat Franstaligen zich véél sneller druk maken, mails en brieven maar voor de helft lezen en direct bellen ipv nog eens alles eerst deftig te herlezen.
Totaal andere mentaliteit.
Dat betekent gewoon dat uw IT afdeling het zich niet aan trekt of 't al dan ni marcheert.Als IT leek ben ik niet mee met uw uitleg. Het enige waarom ik volgens mij op de IT afdeling moet zijn is om een papier te tekenen dat ik de laptop ben komen halen en daarbij een intern reglement ivm gebruik.
Moest dat ook doen toen ik een paar maanden geleden mijn werkgsm ging halen.
En dat papier meepakken door degene van de IT die de docking komt installeren, kan blijkbaar niet
Jij hebt bij IT pretty much gewoon een pakketje opgehaald & een papier getekend. Stel dat je dan terug een kwartier later toe komt op uw buro & probeert in te loggen en 't marcheert niet ... dan ben je wel gejost natuurlijk.Is toch een beetje logisch ?
Bij ons gaat een laptop overhandigen samen met een eerste test via de log-in gegevens van de persoon terwijl er geverifieerd wordt dat alles aanwezig is en werkt naar believen. En dat alle instellingen ook in orde staan volgens het profiel.
Dat is het meest praktische om dat op de werkplaats van de IT'er uit te voeren.
Dat plaatsen van dat dockingstation is voor de rest plug en play en niets waarvoor moet instellingen overlopen of verifiëren of zo. En dus ook geen nood om in de geburen van het Walhalla van de IT'er te zitten.
Laptop afgehaald, niets getest gewoon papier tekenen en hub terug weg.Dat betekent gewoon dat uw IT afdeling het zich niet aan trekt of 't al dan ni marcheert.
+ Dat die mens die uw docking komt plaatsen wss van een andere dienst is & die mannen klappen niet met elkaar, laat staan dat ze elkaars papierwerk doen. Regelmatig krijgt die installateur gewoon een random ticket in z'n nek gekletst & weet die zelfs niet dat je nog geen laptop hebt.
Jij hebt bij IT pretty much gewoon een pakketje opgehaald & een papier getekend. Stel dat je dan terug een kwartier later toe komt op uw buro & probeert in te loggen en 't marcheert niet ... dan ben je wel gejost natuurlijk.
Wat @Renegadexxripxx schrijft zou logischer zijn als je een heel eind moet gaan om uw gerief te gaan halen.
Who cares als je 2 deuren van de IT dienst zit, maar als je beide op verschillende locaties zit ... zou ik dat toch eerst willen zien marcheren.

Oplossing bij ons: Alleman zet da bovenaan zne kalender in Outlook, en dan hebde daar snel een overzichtje van. Beetje discipline om da elke week te doen maar het maakt dn boel wel gemakkelijker.Mijn grootste dagelijkse ergenis van elke dag?
Elke keer zoeken/vragen als iemand op kantoor is, of vanuit thuis werkt...![]()
Dan moet je natuurlijk de rechten hebben om zijn agenda te bekijken.Oplossing bij ons: Alleman zet da bovenaan zne kalender in Outlook, en dan hebde daar snel een overzichtje van. Beetje discipline om da elke week te doen maar het maakt dn boel wel gemakkelijker.

No way dat ik mij daar mee bezig houdt ... dat zou serieus in mijne weg staan.Dan moet je natuurlijk de rechten hebben om zijn agenda te bekijken.
Ik zie alleen maar blokjes zonder tekst in de gedeelde Outlook kalender.
En iemand van HR gaat die niet zo snel voor mij openstellen denk ik. Dus dan blijft het probleem van niet weten als die persoon nu on-site is of niet.
Maar ja, zelf zet ik altijd een event van 8-16u met '' show as: free '' in mijn agenda als ik on-site ben.
Oei, misschien toch eens met de vakbond overleggen hoe je dit best aanpakt.Dag 0: zware ruzie met mijn baas (directielid).
Dag 3: beslissing dat we beter niet meer samenwerken.
Dag 4: gesprek met de grote baas, die aangeeft dat hij mijn zeker nog wil houden, maar dat hij zal zoeken naar een goeie functie
Dag 18: ik hoor niks, dus stuur ik zelf een lijstje met dingen waar ik nuttig in kan zijn.
Dag 40: gesprek met alle directeurs: "wat zou je graag doen van job". Ik: "hebben jullie geen mail gekregen van grote baas?" Even rap uitprinten en kort bespreken: ok, we kunnen hier quasi volledig mee akkoord gaan, gaan het nog even nu direct onder elkaar bespreken en dan wordt een functieprofiel opgestend.
Dag 50: HR-manager: "ah ja, we gaan dat functieprofiel nog opstellen, ik moet hierover nog vergaderen met iemand.
Dag 60: HR-manager: "oei, corona gehad, ik kijk om het op te stellen.
Dag 70: HR-manager: "functieprofiel is naar de directie, maar ze hadden een paar kleine opmerkingen, ik heb het aangepast en teruggestuurd."
Dag 75 (vandaag): al volgend directiecomité gaat maar op dag 82 door, dan pas meer nieuws.
Ik kan me ondertussen wel nog bezig houden, maar dit is echt wel een verspilling van middelen, want zonder zo'n functieprofiel kan ik moeilijk "politiek gedekt" mijn job uitvoeren, een job die ik eigenlijk (op details na) al weet, maar nog niet mag doen..
Dag 100 zal ergens midden december zijn, als ik dan nog geen nieuwe job heb, ga ik een mooi kerstkaartje sturen naar de directie...

Je lacht ermee, de syndicale delegatie bij ons op het werk heeft het al voorgesteldOei, misschien toch eens met de vakbond overleggen hoe je dit best aanpakt.![]()
.Ik kan me ondertussen wel nog bezig houden, maar dit is echt wel een verspilling van middelen, want zonder zo'n functieprofiel kan ik moeilijk "politiek gedekt" mijn job uitvoeren, een job die ik eigenlijk (op details na) al weet, maar nog niet mag doen..