Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ah, daar is mijne kameraad weer se.
Daar is mijne kameraad al se. Wat die gisteren gedacht moest hebben aan het einde van zijn shift:

64ce965f-6a3a-47a8-a924-4fe90bf6259e.jpg

Allez hup, wou een simpel installatie stickske preparen. En ineens denkt mijn usb stick dat 'm een cd-drive is. Change dat ik na vandaag 2 weken verlof heb of er vielen doden. Of op zijn minst zwaar gewonden.

Beste meneer Spast.

Hoewel onze regels doorgaans duidelijk zijn en weinig ruimte laten voor afwijkende maatregelen, maak ik voor u een uitzondering en heb ik volgend paswoord aangemaakt voor u.
Gelieve dit op een papiertje te noteren én dit papiertje met plakband (2 stukjes aub!) onderaan uw klavier vast te maken.
Het door mij gekozen paswoord is FUCK6666.

Vriendelijke groeten

Carrion.
Een collega van mij heeft eens 'ezel123' als tijdelijk password gekregen van de IT helpdesk 😂

Op een gegeven moment zegt ge toch gewoon neen tegen zo een mensen?
waarom ? Het vult de uren en doet het er toe waar die mee gevuld worden zolang het in uw jobbeschrijving zit?

Ik moet straks een harde schijf gaan vervangen, letterlijk gewoon er uit nemen en de andere er in. Niks anders nodig. Waarom? Klant wil het zelf niet doen. Ok dan, 1.5 uur rijden, 1 uur on-site, 1,5 uur terug.

bah, laatste werkdag en nog een major issue dat opgetreden is.

ik maak een group conversation aan met alle partijen inbegrepen zodat het voor iedereen duidelijk is wat er aan de hand is en wat de te volgen stappen zijn.

en nu krijg ik onder mijn vijs dat ik de chain of command niet gevolgd heb en voor mijn beurt gesproken heb.

ja duh , als ik eerst toelatingen moet vragen aan jan en alleman voor ik iets mag zeggen dan zijde binnen 2 weken nog geen stap verder.

waarom ? Het vult de uren en doet het er toe waar die mee gevuld worden zolang het in uw jobbeschrijving zit?

Ik moet straks een harde schijf gaan vervangen, letterlijk gewoon er uit nemen en de andere er in. Niks anders nodig. Waarom? Klant wil het zelf niet doen. Ok dan, 1.5 uur rijden, 1 uur on-site, 1,5 uur terug.
Verschil tussen eenmalig, tweemaal iets doen en 56 keer hetzelfde moeten oplossen voor 1 (achterlijk) persoon.

mentor: Ja peppe ik vertrek volgende week ganse week verlof, dit dit en dat kan je doen. Als je werk op is kan je es vragen aan persoon A of die u nog wat werk kan geven zodat ge u kunt bezig houden...

🤨 🤨 beginnen in de vakantie periode is toch serieuze kloterij

Terug
Bovenaan