Nja tickets en servicedesk. Bij sommige gebruikers verdween soms de vensterschikkingen. Je doet een aantal grafieken open en je kan dit opslaan zodat de volgende keer je snel al je grafieken open hebt met dezelfde volgorde/layout als je hebt opgeslagen.
Ik stuur naar de functionele mailbox van dit programma een mail met voorbeelden en usernames. Je krijgt een reply terug we denken dat dit aan het windows profiel ligt. Bel maar naar servicedesk.
Dus maak je een ticket aan bij servicedesk, ik geef die info (die mensen hebben geen idee waar je het over hebt) om dan een dag later een IT'r over de vloer te krijgen met de vraag "waar werken de vensters niet?" en een vervangmonitor onder zijn arm.
Iets later kwam die project lead nog eens langs die het antwoord gaf van windows profiel. Die schijt ik dan ook gewoon uit want anders beseft die niet dat die zo geen ondersteuning kan geven. Het probleem mag dan wel windows gerelateerd zijn die kan dat door escaleren naar de juiste dienst als er problemen zijn voor zijn programma. Sowieso fuck functionele mailboxen. Overlaatst gevraagd waarom er geen ticket systeem is bij hun (opvolging is een ramp) maar die ziet de noodzaak niet in.
Of ze trekken de glasvezel over. Geen netwerk meer op een seinhuis. Gelukkig dat we via VMware Horizon alles virtueel draaien in een datacenter

. We hebben geen papieren backup grafieken meer maar geen nood je kan de PDF's vinden op de shared network folder. BRUH?
Servicedesk: "ah, ik zal een ticket prio 1 maken". Dude, nee bel naar die mannen dat er onmiddellijk een interventie moet gebeuren. Nope, ticket gemaakt. Gelukkig dat onze permanentie onze lokale ICT toevallig een halfuur later tegenkwam want die wisten nog steeds van niks.
Sowieso vind ik het vreemd dat een plotse uitval niks triggert qua alarmen? Maar als er redelijk wat zaken tegelijk uitvallen denken ze meestal dat het de voeding/stroom is en willen ze ook gewoon niet komen.
Er moet ook een speciale hel voor Dell Amulet zijn. Anders heeft al die theologie zever geen zin.