Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

In principe zou dat allemaal kunnen, maar ze zijn het heel persoonlijk gaan spelen na de laatste 'onderhandeling'.
Heeft echt geen zin om met dat soort mensen samen te werken, ik wil op mijn collega's kunnen vertrouwen.
Wat je zegt qua nog niet volledig klaar zijn, dat kan zeker. Ik ben behoorlijk jong en ongeveer iedereen in het management is minstens 5j ouder dan ikzelf.
De hamvraag blijft echter, do I fuck them over or don't I :-D
Everyone likes to fuck..

Ik zou geen extra effort meer doen. Als de keuze gemaakt is voor de andere partij, moeten ze het maar oplossen. Focus u op het volgende.

Ik kom aan op kantoor en het is om te koken daar. Er zijn twee collega's en in plaats van alles een uurtje of twee op de tocht te zetten hebben ze alleen dat raampje vlak bij hun opengedaan. En mij dan raar aankijken als ik de tour doe om alles open te zetten. Elk half graadje dat het eventueel kan afkoelen terwijl het nog kan is mooi meegenomen.

In principe zou dat allemaal kunnen, maar ze zijn het heel persoonlijk gaan spelen na de laatste 'onderhandeling'.
Heeft echt geen zin om met dat soort mensen samen te werken, ik wil op mijn collega's kunnen vertrouwen.
Wat je zegt qua nog niet volledig klaar zijn, dat kan zeker. Ik ben behoorlijk jong en ongeveer iedereen in het management is minstens 5j ouder dan ikzelf.
De hamvraag blijft echter, do I fuck them over or don't I :-D
Nee, hou het professioneel.
Je bent betaald om die job te doen, dus doe ze deftig tot het einde.
IMO delegeer je het trouwens, wat me de meest voor de hand liggende oplossing lijkt. Je hebt blijkbaar 2 adjuncten dus de planning uitwerken lijkt mij niet iets voor de algemeen directeur. Jij kan de algemene principes vastleggen en later de finale validering en eventueel enkele knopen/conflicten op het einde doorhakken. Ieder zijn rol, jij bent de directeur tot nader bericht, anderen zitten in een meer uitvoerende rol. Trek ze maar mee in het bad zodat ze mee verantwoordelijk zijn als het niet lukt.

Dat is het moeilijke net, de taakverdeling was er (ik doe aanzet, zij details), zij nemen eerst verlof, daarna ik. Nu hebben ze alles in mijn boot proberen duwen en zwaaien ze met het arbeidsreglement 'wij hebben recht op X weken verlof'.

Dat ik daar óók recht op heb en hierdoor 0 weken verlof heb (die, wegens onderwijs, nergens te recupereren vallen) vergeten ze fijntjes.
Ik heb ongetwijfeld mijn fouten maar for the love of god hoop ik dat mensen met zo'n strategisch vernuft mij niet moeten vervangen.
On the bright side, ik voel me al niet meer alsof ik elk moment in the Incredible Hulk kan veranderen, dus vanmiddag wat werk verzetten I guess :-)

Ik kom aan op kantoor en het is om te koken daar. Er zijn twee collega's en in plaats van alles een uurtje of twee op de tocht te zetten hebben ze alleen dat raampje vlak bij hun opengedaan. En mij dan raar aankijken als ik de tour doe om alles open te zetten. Elk half graadje dat het eventueel kan afkoelen terwijl het nog kan is mooi meegenomen.
Klinkt alsof ze zich al hebben neergelegd bij het onvermijdelijke.

Mijn twee IT collega's die op verlof zijn. De ene voor 3 weken, de andere voor anderhalve week.
Echt elk probleempje, elke telefoon, elke interventie is dus momenteel elke dag voor mij. Om onnozel van te worden.
Dan werken hier ook natuurlijk een paar wijven die geen hol van computers kennen maar er wel altijd maar mee prutsen.
Le sigh.

Dat is het moeilijke net, de taakverdeling was er (ik doe aanzet, zij details), zij nemen eerst verlof, daarna ik. Nu hebben ze alles in mijn boot proberen duwen en zwaaien ze met het arbeidsreglement 'wij hebben recht op X weken verlof'.

Dat ik daar óók recht op heb en hierdoor 0 weken verlof heb (die, wegens onderwijs, nergens te recupereren vallen) vergeten ze fijntjes.
Dat de planning gemaakt moet worden valt toch niet uit de lucht en lijkt mij een jaarlijks wederkerende oefening?
Ofwel had de voorlopige planning klaar moeten zijn voor de adjuncten op verlof gingen ofwel had de verlofplanning van jou en je staf anders moeten zijn zodat er nog tijd was na jullie verloven.

Nu wordt je dewongen om de rollen om te keren en zal jij de voorlopige planning moeten maken en je adjunct de validering en knopen doorhakken tijdens jouw verlof. Dat moet toch mogelijk zijn en daarvoor hoef jij je verlof toch niet op te offeren? Ik denk dat er organisatorisch enkele zaken niet perfect gelopen zijn, wat bij iedereen gebeurt geloof me. Kunst is nu om daar geen persoonlijk conflict uit te laten ontstaan of ontploffen. Dit is op te lossen zonder nul vakantie en zonder groot gezichtsverlies denk ik.

Succes in ieder geval!

Mijn twee IT collega's die op verlof zijn. De ene voor 3 weken, de andere voor anderhalve week.
Echt elk probleempje, elke telefoon, elke interventie is dus momenteel elke dag voor mij. Om onnozel van te worden.
Dan werken hier ook natuurlijk een paar wijven die geen hol van computers kennen maar er wel altijd maar mee prutsen.
Le sigh.
Dus… ge moet gewoon uw werk doen? :unsure:

nieuwe job begonnen en de persoon die ik vervang is de enigste persoon die dat specifiek werk doet en kent. Beste vanal deze persoon is voor 2 weken op vakantie.....

Moet ik hier 2 weken met mijn vingers spelen want niemand kan mij de job uitleggen want alleen die persoon doet dit werk op mijn afdeling.

Geweldige planning!

nieuwe job begonnen en de persoon die ik vervang is de enigste persoon die dat specifiek werk doet en kent. Beste vanal deze persoon is voor 2 weken op vakantie.....

Moet ik hier 2 weken met mijn vingers spelen want niemand kan mij de job uitleggen want alleen die persoon doet dit werk op mijn afdeling.

Geweldige planning!
Hier al niet veel beter. Een kleine maand geleden op een nieuwe job begonnen. Na een week vertrekt mijn baas voor 3 weken op vakantie, zelf expliciet gevraagd (meermaals zelfs) wat mijn planning was tijdens die weken en of ik al wat kan doen qua echt werk, maar geen deftig antwoord gekregen. Ja doe die (zelf-)trainingen nog maar en je moet die training van persoon x nog krijgen, terwijl die ook juist voor 2 weken op vakantie vertrok. Dus zit hier al 2 weken met mijn vingers te draaien en deze week zal niet anders zijn.
Werkt toch wel niet echt motiverend dat je als nieuweling zo in de steek wordt gelaten, en in die eerste week voelde ik me ook al niet echt welkom. TIjdens het sollicitatiegesprek een hoop mooie praatjes, dat ze een heel opleidingsparcours hebben en zeer goed ondersteuning, maar de realiteit is precies toch wel iets anders. Ik heb beslist dat ik het 6 maanden de tijd ga geven en anders pushen voor een andere positie binnen het bedrijf of anders terug opnieuw solliciteren.

Le sigh.
Mijn collega op IT is ook twee weken op vakantie. Gelukkig is het bij ons redelijk rustig onder de grote schoolvakantie.

Dit dus. Er is net ook een hele migratie van de telefonie geweest waar ik niet veel bij betrokken geweest ben, dus al die problemen komen dan ook weer op mijn bord. Het stopt soms maar niet...

Moest iedereen nu tickets aanmaken ipv aan mijn bureau/telefoon/op Teams te zagen.

Corona was hier daarvoor echt goed.
Nauwelijks volk op bureau, alles via het callcenter, ideaal.
Eens we terug naar kantoor mochten hebben we de helpdesk wat langer toe gehouden en wat later alles op afspraak beginnen doen.
Heeft goed gewerkt, nu staat er hier nog maar 2-3 keer per week iemand ongevraagd aan de balie.
Ervoor elk uur 1 iemand

Terug
Bovenaan