Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Wij wisselen af met de collega's wie die dag op kantoor is. Ik heb mijn vaste dagen maar uitzonderlijk ben ik er vandaag ook es because reasons.

Nu zie ik in de groepchat van onze dienst dat een collega meldt dat ie op kantoor is. Die kerel is hier gewoon ni :laugh: ik zit al een uur rechtover hem aan zijn bureau en daar is zelfs nog geen rugzak of jas gedeponeerd. Aan het koffiemachien was ie net ook niet. En raar genoeg staat zijn auto ook niet op zijn plek :laugh:

sebiet nog es vragen in de groepschat waar hij juist zit :laugh:
Hier is het zo gortig nog niet maar al wel mensen heel vrij met uren weten om gaan.
Ik was er om 8u, dik half uur alleen gezeten en dan effe weg van m'n plaats. Collega had het ni goe door en om 16u staat die recht, pakt z'n spullen en zegt "ah, da's toch het voordeel van hier vroeg te zijn, dan kunt ge ook op tijd vertrekken".
I was like: hmm, zo heel vroeg waart ge hier toch ni hoor.

Hier is het zo gortig nog niet maar al wel mensen heel vrij met uren weten om gaan.
Ik was er om 8u, dik half uur alleen gezeten en dan effe weg van m'n plaats. Collega had het ni goe door en om 16u staat die recht, pakt z'n spullen en zegt "ah, da's toch het voordeel van hier vroeg te zijn, dan kunt ge ook op tijd vertrekken".
I was like: hmm, zo heel vroeg waart ge hier toch ni hoor.
Uiteindelijk lopen zo'n mensen toch vroeg of laat eens tegen de lamp?
Heb mij daar vroeger ook in opgejaagd, maar uiteindelijk gewoon focussen om zelf zo goed mogelijk werk af te leveren en je niet druk maken in zaken die toch niks opbrengen.

Als zo'n charels mijn hulp dan eens nodig hebben, tja, dat gaat natuurlijk wel tegenvallen dan, maar dan wel op een subtiele manier zodat je er niet zelf slecht uitkomt ;)

Die verhalen over de toiletten en de vuile vaat -> oh zo herkenbaar, was al vergeten dat dat ook één van de voordelen is van het thuiswerken

Zo mensen lopen idd tegen de lamp. Ik had zo ne collega die eens af en toe 2h verdween (blijkbaar, ik merkte dat niet omdat ik er niet rechtstreeks mee werkte). Bleek die af en toe naar een meeting te gaan van zijn sportclub. Ipv dat gewoon te vragen aan de baas of dat OK was en die uren in te halen deed hij dat in de duik.

Oh ja, die WC bordjes hierboven, die heb ik ook al zien hangen. Op Colruyt Group. ik vermoed voor de Indische collega's :)

Dat laatste irriteert me ook.
Heb al vaak de neiging gehad om een hogedrukreiniger te vragen.
Sommige schijten precies turbo beton.
Grijs?

Turbo-beton-25kg_132970_000_440x330.jpg

Wij wisselen af met de collega's wie die dag op kantoor is. Ik heb mijn vaste dagen maar uitzonderlijk ben ik er vandaag ook es because reasons.

Nu zie ik in de groepchat van onze dienst dat een collega meldt dat ie op kantoor is. Die kerel is hier gewoon ni :laugh: ik zit al een uur rechtover hem aan zijn bureau en daar is zelfs nog geen rugzak of jas gedeponeerd. Aan het koffiemachien was ie net ook niet. En raar genoeg staat zijn auto ook niet op zijn plek :laugh:

sebiet nog es vragen in de groepschat waar hij juist zit :laugh:
Ik weet niet hoe groot het bedrijf is. Maar is bij mij bij de klant ook al eens voorgevallen. Maar dat was een giga bedrijf (genre J&J dorp in Beerse). In zo'n gevallen kan iemand wel degelijk op kantoor zijn, maar gewoon niet op de gewoonlijke plaats.

Ik weet niet hoe groot het bedrijf is. Maar is bij mij bij de klant ook al eens voorgevallen. Maar dat was een giga bedrijf (genre J&J dorp in Beerse). In zo'n gevallen kan iemand wel degelijk op kantoor zijn, maar gewoon niet op de gewoonlijke plaats.

250+ people affiliate kantoor waarvan 90% home office doet en alles is hier open-office. Enkel IT is vast onsite voor dagelijkse operations met een beurtrol.

Ik had 'm al moeten zien zitten.

250+ people affiliate kantoor waarvan 90% home office doet en alles is hier open-office. Enkel IT is vast onsite voor dagelijkse operations met een beurtrol.

Ik had 'm al moeten zien zitten.
Ik wil het niet goedpraten, hoor ;-)
Gewoon een aantal weken geleden zelf meegemaakt en die persoon was uiteindelijk wel aanwezig, maar een aantal gebouwen verder.

Ja, maar ik bedoel waarom zegt hij er wél te zijn? Verplicht x-dagen aanwezig maar van thuis uit aan het werken in de plaats?

yep, verplicht 1 dag per week onsite, maar wss heeft ie de voorbije weken geen kat gezien en heeft dus de gok genomen.

Ik ga es naar huis rijden denk ik, de lunch gaat precies ni doorgaan. En tis toch mijn verplichte dag niet vandaag.

Geen ergernis, maar gelinkt aan de posts hierboven: bij ons (in theorie verplicht 2 dagen on-site) is er iemand die al meer dan 6 maanden niet meer naar kantoor gekomen is. Maar die doet zijn werk prima, hij heeft alleen blijkbaar niet heel veel nood aan sociaal contact (op het werk) :tongue:

On-topic: soms kan het héél lang duren voor mensen tegen de lamp lopen: ooit iemand in mijn team gehad die al 6-7 jaar bij dat bedrijf werkte, die schoof eigenlijk quasi al zijn werk door naar anderen (niet delegeren, maar echt wat hij zou moeten doen). Blijkbaar was ik op al die jaren de eerste die dat merkte, aangekaart bij zijn N+2 toen hij dat bleef doen. Die kwam dan eens een week meekijken en de conclusie was dat die kerel zijn carrière beter ergens anders zou verder zetten. Maar wel al die jaren gewerkt, promotie gekregen, etc.

Of discussie bij een corporate reorganisatie: "Ja, die vent is useless, dat weet iedereen. Maar hij wordt van bovenaf beschermd, dus ze zullen die wel weer een mooie positie geven"

Ik heb echt elke maand een immens pak hits (20 in sommige maanden) door één of andere overheidsinstantie...
Wtf... Is dat gelogd iedere keer je zelf inlogt bij één of andere instantie van de overheid (eBox, belanstingdienst, ... noem maar op of moet ik verder zoeken?)
Verder ééntje die van Fluvius komt, zal te maken hebben met het aanmelden van mijn zonnepanelen.

Er wordt een nieuwe nutteloze procedure opgelegd die extra werk gaat meebrengen.

In groepscall zeg ik dat deze procedure nutteloos is en iedereen gaat akkoord, maar we moeten het toch blijven doen

Aaah de corporate bullshit life :love:

Ik heb echt elke maand een immens pak hits (20 in sommige maanden) door één of andere overheidsinstantie...
Wtf... Is dat gelogd iedere keer je zelf inlogt bij één of andere instantie van de overheid (eBox, belanstingdienst, ... noem maar op of moet ik verder zoeken?)
Verder ééntje die van Fluvius komt, zal te maken hebben met het aanmelden van mijn zonnepanelen.
Idem bij mij, maar dan enkel in de maand dat ik aan het wachten was op de uitslag van een corona test.
Elke aanmelding in CoZo (ik keek om het halfuur ofzo) is een nieuwe hit zo blijkt ;-)

Terug
Bovenaan