Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Die geeft openlijk toe hoeveel ze verdient. iets meer dan 3000€ netto (+reeks voordelen) en ze krijgt 600€ alimentatie van haar ex...en die alimentatie wordt blijkbaar als inkomen gezien door haar bank. Alleen...die wordt maar uitbetaald tot het kind stopt met studeren...en die haar kind zit nu in het 6de middelbaar.
Die huurt nu een woning aan +-1300€/mnd en dan zegt ze zo "Ja, ik kan sparen. Ik leg ongeveer 400€/mnd aan de kant"
en ik ben dan de collega die openlijk in debat gaat...
Ik "Ja ma das 400€ met die alimentatie?"
Zij "Ja inderdaad"
ik "Dus...zonder die alimentatie zou ge op dit moment op -200€ staan?...en als ge de lening hebt lopen en GEEN alimentatie hebt..dan staat ge op min 500-600/maand?"
Zij "Ahja...zo had ik het nog ni gezien :confused: "

Dat van haar voorstel snap ik zelf niet goed. Ze doet dat openlijk gedurende de kantooruren. En die vroeg toen mn hulp en ze heeft gewoon schriftelijk bevestigd dat ze akkoord ging met het voorstel van de bank. Ze kreeg dan al haar documenten digitaal..en daar zou blijkbaar in staan dat ze tot juli heeft om te tekenen.
Ben wat gemeen..ma ik hoop dat heel haar project faalt... Ben die haar gedrag op professioneel vlak zo beu als iets... Totaal geen leiding nemen in zaken, altijd en overal te laat komen...
En waar werkt gij precies? Want slim moet ge daar precies nie zijn om manager te worden :unsure:

Hold my bear:
:laugh:

4vT7.gif

Heel dat verhaal van die collega haar privésituatie hier uit de doeken doen vind ik toch ook wat cringe. Oké, het is een anoniem forum, maar de manier waarop iemand z'n privé wordt geanalyseerd zegt toch ook wat over jou. Wie weet heeft ze wel een dikke erfenis op haar bankrekening staan en hoeft ze zich gewoon van niemand iets aan te trekken qua afbetalen?

Zo zie je maar waar hoe interessant het is om iemands privé te analyseren zonder er eigenlijk iets van af te weten. Enfin, indien je je hart hebt kunnen luchten is de missie volbracht!

Mijn ergernis: al die overbodige meetingsssssssssssssssssssssss

een uur en oneven door de camerabeelden moeten ploeteren hoe er schade op onze parking is kunnen ontstaan aan een collega haar wagen.
Ze stond net op een slechte plek dus net op de nipper wel/niet op meerdere camera's.
Om dan te ontdekken dat een andere collega er 99% zeker is tegen gereden ; niets heeft gezegd..
Ze heeft er naar gebeld, hij klonk busted as fuck "ah tegen uwen auto gezeten? goh ja miss me het omdraaien me mijne rugzak aan?"

1 - da's serieus wa kracht geweest ; traag tegen den hendel van de laadkabel gereden wss
2 - ik zien op de beelden da ge gene rugzak hebt
3 - ge zijt 30 jaar, en ge zit me uwen bedrijfswagen tegen die van ne collega.. man the fuck up en zegt da, het kost u genen bal.

een uur en oneven door de camerabeelden moeten ploeteren hoe er schade op onze parking is kunnen ontstaan aan een collega haar wagen.
Ze stond net op een slechte plek dus net op de nipper wel/niet op meerdere camera's.
Om dan te ontdekken dat een andere collega er 99% zeker is tegen gereden ; niets heeft gezegd..
Ze heeft er naar gebeld, hij klonk busted as fuck "ah tegen uwen auto gezeten? goh ja miss me het omdraaien me mijne rugzak aan?"

1 - da's serieus wa kracht geweest ; traag tegen den hendel van de laadkabel gereden wss
3 - ge zijt 30 jaar, en ge zit me uwen bedrijfswagen tegen die van ne collega.. man the fuck up en zegt da, het kost u genen bal.
Doet me denken aan ene intern die zn bedrijfswagen aan de carwash overhandigd..hem 's avonds terug gaat halen met een diepe kras van de deur links achteraan => achterbumper=> deur rechts achteraan. Dus een insane grote kras in een U-vorm. "Ja das de fout van de carwash. Kheb die zo ni binnengebracht...maja ze ontkennen daar alles"
Kan hé...ma klinkt toch best bizar haha

Doet me denken aan ene intern die zn bedrijfswagen aan de carwash overhandigd..hem 's avonds terug gaat halen met een diepe kras van de deur links achteraan => achterbumper=> deur rechts achteraan. Dus een insane grote kras in een U-vorm. "Ja das de fout van de carwash. Kheb die zo ni binnengebracht...maja ze ontkennen daar alles"
Kan hé...ma klinkt toch best bizar haha
Uw [whatever] ergens achter laten om er later terug om te gaan is altijd een lastige. Of iemand in uw woning werken laten uitvoeren als je er niet bent, etc.
Allemaal mooi & wel als er niets mis gaat, maar zodra er iets gebeurd is't altijd vogel piek spelen van 'wienst fout is het'.

En 't bedrijf waar je die achter laat zal toch altijd de duivel spelen. Ook al weet men maar al te goed wienst 'fout' het is.
Dus in feite zou je in dit geval de reflex moeten hebben om, net zoals met een huurwagen, de wagen op voorhand te documenteren (foto's, video's, ...).
But who does that right? 🤷‍♂️

Je confronteert die kerel dan toch met die feiten? Zoals nog eens liegen voor die rugzak.

Allez man onder collega's dan nog. Hoe kinderachtig.

OT: toekomen, mijn kabba op mijn bureau zetten, en hij valt omver en de papieren die ik gisterenavond sorteerde natuurlijk allemaal op de grond :(

Toch even mijn perspectief geven hierop.

Ik ken natuurlijk niet alle details van de situatie en wil ook niet goedpraten dat al dat puin daar onvergund bijgehouden wordt. Maar de functie van zo'n controleorgaan lijkt me in eerste instantie om ervoor te zorgen dat een problematische situatie opgelost geraakt. Dat gaat toch gepaard met een soort graded approach en een communicatie die ervoor kan zorgen dat de overtreder in dit geval welwillend genoeg blijft om mee te werken en het probleem te fixen.

Het is niet gezegd dat onmiddellijk met hoge boetes gaan zwaaien hier dus de situatie op het terrein zou helpen. Want stel dat die firma idd failliet gaan oa omwille daardoor, wie draait dan uiteindelijk voor de kosten van opruim en gecntroleerd stort op?

Soms is een faillissement geen slechte zaak. Als een bedrijf enkel kan overleven door te sjoemelen (en dus valse concurrentie te creëren voor de bedrijven die zich wél aan de regels houden), dan gaat die beter failliet.

Lol, sales doet zichzelf weer alle eer aan.

Verschillende afdelingen binnen ons bedrijf (allemaal Operations) zijn aan projecten bezig voor eenzelfde klant. Om allemaal wat op de hoogte te blijven van elkaar werd een x-wekelijkse meeting belegd. De sales die op die klant werkt, werd ook uitgenodigd om op de hoogte te blijven van de laatste stand van zaken van alle projecten. Tot daar is alles logisch.

Maar die kerel trekt nu natuurlijk heel die meeting naar zich toe en gaat alles in functie stellen van zijn verkoopstechnieken. :sarcastic: Om ons dan nog met het belerende vingertje terecht te wijzen voor zaken waar hij geen hol van afweet. Die meeting is dus van een gemoedelijke sfeer afgegleden naar constant van je afbijten en tegenwerk bieden tegen die ene arrogante sales.

Zelfingenomen inhoudsloze kwallen. Waar halen ze die eigenlijk? Op de jaarlijkse sales-bijeenkomst op de Main Stage van Tomorrowland, diegenen eruit plukken met de ontblote bast waar ze een hele winter lang in de fitness aan gewerkt hebben in de hoop om chica's te scoren? De cocaïne krijg je er gratis bij want hoe je met zo weinig kennis van zaken zoveel zelfvertrouwen kan hebben, dat kan enkel als je elke dag een paar lijntjes binnentrekt als ontbijt volgens mij.

Laatst bewerkt:
Om allemaal wat op de hoogte te blijven van elkaar werd een x-wekelijkse meeting belegd. De sales die op die klant werkt, werd ook uitgenodigd om op de hoogte te blijven van de laatste stand van zaken van alle projecten. Tot daar is alles logisch.
En wie leidde die meeting? Het lijkt me niet de bedoeling dat 1 iemand die er ter info bijzit de hele meeting overneemt (of sterker nog: gewoon kan overnemen)?

Ik krijg stress als mensen iedere mail standaard afsluiten met 'Thanks' omdat ik denk dat ik een verborgen verzoek over het hoofd zie.

Ik heb niets gedaan! Je vraagt me niet om iets te doen! Hou je dank voor mensen die het waard zijn!

Lol, sales doet zichzelf weer alle eer aan.

Verschillende afdelingen binnen ons bedrijf (allemaal Operations) zijn aan projecten bezig voor eenzelfde klant. Om allemaal wat op de hoogte te blijven van elkaar werd een x-wekelijkse meeting belegd. De sales die op die klant werkt, werd ook uitgenodigd om op de hoogte te blijven van de laatste stand van zaken van alle projecten. Tot daar is alles logisch.

Maar die kerel trekt nu natuurlijk heel die meeting naar zich toe en gaat alles in functie stellen van zijn verkoopstechnieken. :sarcastic: Om ons dan nog met het belerende vingertje terecht te wijzen voor zaken waar hij geen hol van afweet. Die meeting is dus van een gemoedelijke sfeer afgegleden naar constant van je afbijten en tegenwerk bieden tegen die ene arrogante sales.

Zelfingenomen inhoudsloze kwallen. Waar halen ze die eigenlijk? Op de jaarlijkse sales-bijeenkomst op de Main Stage van Tomorrowland, diegenen eruit plukken met de ontblote bast waar ze een hele winter lang in de fitness aan gewerkt hebben in de hoop om chica's te scoren? De cocaïne krijg je er gratis bij want hoe je met zo weinig kennis van zaken zoveel zelfvertrouwen kan hebben, dat kan enkel als je elke dag een paar lijntjes binnentrekt als ontbijt volgens mij.
Lijkt mij vooral een probleem met recruiting. Het is en blijft de keuze van de zaakvoerders om dergelijke profielen aan te nemen en/of te blijven tolereren.

Ik krijg stress als mensen iedere mail standaard afsluiten met 'Thanks' omdat ik denk dat ik een verborgen verzoek over het hoofd zie.

Ik heb niets gedaan! Je vraagt me niet om iets te doen! Hou je dank voor mensen die het waard zijn!
Ik heb daar dus werkelijk aandacht voor, en ben soms 10sec aan het twijfelen of ik zal afsluiten met "Thanks" of "Regards".
En meestal doorloop ik exact die logica van u :laugh:.

Ik heb daar dus werkelijk aandacht voor, en ben soms 10sec aan het twijfelen of ik zal afsluiten met "Thanks" of "Regards".
En meestal doorlop ik exact die logica van u :laugh:.
Bij mij is dat gewoon standaard signature, waar de groet al mee in staat.

Zo is het feitelijk altijd 't zelfste.

Bedankt voor je tijd om mijn mail te lezen. 😇

Terug
Bovenaan