Dat is toch enkel maar het geval als je daar was om vriendjes te maken, heb je uw werk gedaan? resultaten gehaald? Dan was het toch niet voor niks?Eens een draft aan het schrijven van mijn "afscheidsmail" aangezien de laatste werkdag toch stilaan nadert.
Dat dat afscheid per mail moet gebeuren stoort me al mateloos. Ik ga meer dan twee jaar in een functie gezeten hebben en gewerkt hebben met mensen die ik hoop en al misschien 1 à 2 keer IRL heb gezien door Corona. Zelfs met het hybride werken is het nog 100% thuiswerk ("mij zien ze daar (kantoor, nvdr) nooit meer terug ze").
Dat wil dus ook zeggen, "afscheid" nemen van mensen waar ge twee jaar lang louter instrumentele gesprekken mee gevoerd hebt, allemaal in functie van het werk. Eens zeveren over het weekend of praten over de voetbal? Nee dan ga ik afleggen want dan kan ik gewoon nog efkes de krant lezen of de was gaan insteken.
Dan krijg je budget om nog iets tof te doen voor je afscheid, gaande van gewoon wat te gaan drinken of paintballen. Krijg je daar gewoon absoluut niemand warm voor. Dat doet u de spontane Bongobon bij het afscheid op mijn vorige job toch nóg meer waarderen dan ik al deed.
Echt gewoon zo zonde! Zo idioot gewoon. Uiteindelijk lijkt het dan alsof het allemaal maar een flop was, of allemaal voor niets, maar ach, gedane zaken nemen geen keer enzo. Hop naar het volgende, daar gaat het gelukkig al een stuk plezanter zijn
En zo zie je als jonge knaap toch al vrij snel in waarom een manager belangrijk kan zijn en waarom het soms beter is van bepaalde zaken tegen de stroming in toch maar op te leggen. Cohesie is echt cruciaal.
En budget om iets te doen voor uw afscheid, uiteindelijk is dat voor de rest gewoon wat uren onbetaald aan het werk gaan spenderen eh.

)