Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Man, ik erger mij dood aan een naamgenoot van mij hier op het werk. Die kan zaaaagen.
Ik kom al amper naar bureau als zij er is, die deelt privézaken die me ook totaal niet interesseren en ik vind dat ze aan de telefoon mensen onderbreekt en veel te stijf/formeel is. Nu zit ik er tegenover aan een eiland en begint ze natuurlijk vaak tegen mij. :sop:

Gelukkig deze namiddag opleiding dus ik ga me mengen en proberen strategisch naast andere collega's te zetten. :unsure:
Jaja, naamgenoot…

De 16" in den elitebook 800 series he.. al ziet het er wel wat vreemd uit in het begin.
Al snap ik het wel.. persoonlijk vroeger ook 17" gehad, daarna 15" en nu een 14".. supercontent van op de baan, en overal waar ik kom staat toch een 23 a 27" scherm waar ik uiteindelijk op ga werken.
1 scherm daar kom ik niet mee toe hoor.
Nu werk ik met 3 schermen actief bij mij thuis. Mijn 17" laptop scherm in de midden + 2 24" externe schermen.

En euuuh ... onder corona kom ik bij niet veel klanten meer, maar ik heb jaar & dag consultancy gedaan en oh boy ... ik heb veel voor gehad dat ze u gewoon in een of andere meeting room laten zitten & dat ge dan maar uw ding moest doen.
Dat met een 14"? Heeeeeeck no. :sneaky:

Alsook ... voor de EliteBooks zie ik enkel een 15" optie (ale 15,6 ... dus bijna 16 zeker). Heeft blijkbaar ten minste wel een numeriek keyboard, dus da's ne 'plus'.

Oh well, 't zijn ondertussen dus geen HP's meer voor ons. 🤷‍♂️

Anekdote ...
Ik heb 2j bij een klant gezeten waar ik de laptop van daar moest bezigen ... een HP 14" 'zakdoek'.
Jah ... daar ben je dus effectief niets mee eh. Da's mss OK als je af & toe eens uwe OneNote moet open zetten of iets in die'n aard, maar verder moest je daar toch niet veel mee uit steken. Ik werkte enkel op die machine zonder scherm in meeting rooms, maar dat was genoeg om de beperkte handigheid direct te merken.

Op de bureaus stonden er dan dockings & 2 schermen (24/27, dunno anymore).
Laptop zelf stond daar dan, wat uit de weg, aan de kant v/d tafel. Ik had mijnen Outlook daar dan op gezet om toch dat scherm nog een beetje nut te geven.
Dus met die 2 externe schermen werd dat 'werkbaar'.

1 scherm daar kom ik niet mee toe hoor.
Nu werk ik met 3 schermen actief bij mij thuis. Mijn 17" laptop scherm in de midden + 2 24" externe schermen.

En euuuh ... onder corona kom ik bij niet veel klanten meer, maar ik heb jaar & dag consultancy gedaan en oh boy ... ik heb veel voor gehad dat ze u gewoon in een of andere meeting room laten zitten & dat ge dan maar uw ding moest doen.
Dat met een 14"? Heeeeeeck no. :sneaky:

Alsook ... voor de EliteBooks zie ik enkel een 15" optie (ale 15,6 ... dus bijna 16 zeker). Heeft blijkbaar ten minste wel een numeriek keyboard, dus da's ne 'plus'.

Oh well, 't zijn ondertussen dus geen HP's meer voor ons. 🤷‍♂️

Anekdote ...
Ik heb 2j bij een klant gezeten waar ik de laptop van daar moest bezigen ... een HP 14" 'zakdoek'.
Jah ... daar ben je dus effectief niets mee eh. Da's mss OK als je af & toe eens uwe OneNote moet open zetten of iets in die'n aard, maar verder moest je daar toch niet veel mee uit steken. Ik werkte enkel op die machine zonder scherm in meeting rooms, maar dat was genoeg om de beperkte handigheid direct te merken.

Op de bureaus stonden er dan dockings & 2 schermen (24/27, dunno anymore).
Laptop zelf stond daar dan, wat uit de weg, aan de kant v/d tafel. Ik had mijnen Outlook daar dan op gezet om toch dat scherm nog een beetje nut te geven.
Dus met die 2 externe schermen werd dat 'werkbaar'.

Ze komen in 13/14/16" vanaf de G9's ; ti's misschien nog niet in de winkel? normaal wel vanaf april dacht ik.
Wel bijzonder die 16" ; die zijn 16:10 ipv 16:9.

Ik heb het voordeel dat dat geen klanten zijn natuurlijk ; enkel interne vestigingen.
Maar als er een consultant bij ons een dag komt werken, krijgen die gerust een 24" scherm (of 2 als ze dat willen) als ze dat vragen.. da's maar snel in de vergaderzaal zetten en klaar.
Dus als je nog is bij klanten komt, durf gerust vragen! Ik heb liever een productievere consultant dan eentje die ligt te turen op 1 schermpje.

Nog eens een rondje IT helpdesk in Kuala Lumpur. Probleem: ik ontvang geen mails van 1 externe mailbox (van een concurrent).
Als iemand anders van die commissie op diezelfde mail “reply all” doet, ontvang ik die reply wel en zie ik dus dat ik de oorspronkelijke mail niet gehad heb, ook niet in junk of external inbox. De bewuste afzender staat ook niet per ongeluk in lijst met blocked senders.

Mijn Mailadres in die oorspronkelijke mail ziet er correct uit, getuige ook het feit dat ik de reply to all wel ontvang.

Na 25 minuten “hang on while I’m gathering required info to handle your request “ afgewisseld met automatische boodschap “the helpdesk is working your request” elke 2 minuten kwam dan plots de hulp: “please check your junkmail” :wallbash:

Nog eens een rondje IT helpdesk in Kuala Lumpur. Probleem: ik ontvang geen mails van 1 externe mailbox (van een concurrent).
Als iemand anders van die commissie op diezelfde mail “reply all” doet, ontvang ik die reply wel en zie ik dus dat ik de oorspronkelijke mail niet gehad heb, ook niet in junk of external inbox. De bewuste afzender staat ook niet per ongeluk in lijst met blocked senders.

Mijn Mailadres in die oorspronkelijke mail ziet er correct uit, getuige ook het feit dat ik de reply to all wel ontvang.

Na 25 minuten “hang on while I’m gathering required info to handle your request “ afgewisseld met automatische boodschap “the helpdesk is working your request” elke 2 minuten kwam dan plots de hulp: “please check your junkmail” :wallbash:
Check eens of ge de mails wel ziet via de web interface van Outlook.

Hoe dat sommige mensen zich verschuilen achter regels en procedures. Ik vraag een collega om een dossier te escaleren, vijfhonderd emails en elfendertig vragen later en er is nog steeds geen actie ondernomen omdat de persoon in kwestie blijft doorbomen over een puntje op de i. Resultaat, dossier blijft muurvast zitten en ik mijn tijd en moeite verspild aan een hoop nutteloos werk. Met dat soort mensen valt dus niks aan te vangen, al een mirakel dat die er al meer dan 30 jaar werkt.. .

Die WindowsHello werkt ook enkel als uw AD Schema minstens Server 2016 is. Dus als ge nog 2012R2 DC's hebt, kan dat zelfs niet geactiveerd worden.
Kleine nuance nog. Je kan het AD schema onafhankelijk van het OS upgraden. Je kan dus perfect 2016 schema hebben met enkel 2012R2 DC's. Dat is eigenlijk ook wat er in de achtergrond gebeurt als je dcpromo doet op de eerste computer met een nieuwer OS. Die gaat eerst in de het AD schema upgraden en daarna pas de eigenlijke dcpromo uitvoeren (heel vroeger moest je zelf expliciet die forestprep/domainprep commando's uitvoeren). Zelf zet ik eerst altijd de schema role houder even in een aparte site met replication delay wanneer ik de schema update doe. Maar ik ben dan ook hyper voorzichtig (custom schema extensions en zo). 🤓

Maar specifiek voor Windows Hello is er idd ook de vereiste dat het OS van de DC zelf al Windows 2016 is. Dus 2012R2 met 2016 schema is niet voldoende.

Eigenlijk is het eerder een "glimlach van de dag" maar aangezien het voortborduurt op een "ergernis van de dag", gooi ik het toch maar hier in deze thread.

Herinnert iemand zich nog mijn rants over mijn (intussen voormalige) baas op mijn vorig werk? Het is ondertussen al meer dan een jaar geleden dat ik daar mijn ontslag heb ingediend. Welnu, die kerel belde mij deze week. Vreemd dacht ik, maar toch maar opgenomen. Long story short: hij heeft ook zijn ontslag ingediend en heeft zich uitgebreid geëxcuseerd voor zijn uitlatingen en zijn gedrag tegenover mij. Hij stond indertijd blijkbaar massaal onder de stress door de eigenaars van het bedrijf, wat resulteerde in zijn gedrag.

Nog een half uur aan de telefoon gehangen over hoe het vandaag met mij ging en over hoe de situatie in ons voormalig bedrijf evolueerde toen ik er vertrok. Dat was daar blijkbaar een echte leegloop. En dat we nog eens een pint moesten gaan pakken met alle oud-collega's.

Die zag ik niet direct aankomen. :laugh:

Ze komen in 13/14/16" vanaf de G9's ; ti's misschien nog niet in de winkel? normaal wel vanaf april dacht ik.
Wel bijzonder die 16" ; die zijn 16:10 ipv 16:9.

Ik heb het voordeel dat dat geen klanten zijn natuurlijk ; enkel interne vestigingen.
Maar als er een consultant bij ons een dag komt werken, krijgen die gerust een 24" scherm (of 2 als ze dat willen) als ze dat vragen.. da's maar snel in de vergaderzaal zetten en klaar.
Dus als je nog is bij klanten komt, durf gerust vragen! Ik heb liever een productievere consultant dan eentje die ligt te turen op 1 schermpje.
Ik heb twee jaar bij een klant gezeten met vaste bureau waar ik altijd op mn 15" laptop moest werken. Vaste werknemers hadden 1 19" scherm (is nog niet zo lang geleden). Hangt veel af van het bedrijf waar je zit. Mijn vrouw werkt bij een IT bedrijf van 100 man en daar krijgen ze ook maar 1 21" scherm...
Nu heb ik een interne functie en krijgt iedereen 2 27" schermen, veeel beter.

Mijn pauze is voor mij heilig. Ik wil dan op mijn gemak eten en met rust gelaten worden. HELAAS...

Collega vraagt mij om bij mij te zitten om te eten. Beetje tegen mijn goesting maar bon, ik sta het toe omdat die niet lang pauze neemt. Ze werkt voort en ik wil een dutje doen... blijft ze mij maar met vragen bestoken.

Ik heb twee jaar bij een klant gezeten met vaste bureau waar ik altijd op mn 15" laptop moest werken. Vaste werknemers hadden 1 19" scherm (is nog niet zo lang geleden). Hangt veel af van het bedrijf waar je zit. Mijn vrouw werkt bij een IT bedrijf van 100 man en daar krijgen ze ook maar 1 21" scherm...
Nu heb ik een interne functie en krijgt iedereen 2 27" schermen, veeel beter.
Wel, bij ons op kantoor is het ook slechts 1 extern scherm (24", antiek VGA ding weliswaar).

Da's een ergernis telkens ik op kantoor kom weliswaar. Nu met de recentste laptop vernieuwingsronde zitten er geen VGA poorten meer op ons machines & is het telkens 'schermendans'. Gewoonweg schermen gaan zoeken & rippen van de buro's dus (met HDMI aansluitingen).

Gelukkig dat het niet veel meer meer voor valt dat iedereen op kantoor is.
Is al niet ideaal da'k slechts 1 scherm heb (t.o.v. m'n 2 hier thuis), den dag dat ik 0 schermen heb als ik toe kom bol ik gewoon terug naar huis.

Da's al jaar & dag een 'issue', maar ze vertonen extreem weinig 'goesting' om dat te moderniseren.
Wij werken hier in BE toch ook al met meer dan (of rond de) 50 man dacht ik, dus jah.

Wel, bij ons op kantoor is het ook slechts 1 extern scherm (24", antiek VGA ding weliswaar).

Da's een ergernis telkens ik op kantoor kom weliswaar. Nu met de recentste laptop vernieuwingsronde zitten er geen VGA poorten meer op ons machines & is het telkens 'schermendans'. Gewoonweg schermen gaan zoeken & rippen van de buro's dus (met HDMI aansluitingen).

Gelukkig dat het niet veel meer meer voor valt dat iedereen op kantoor is.
Is al niet ideaal da'k slechts 1 scherm heb (t.o.v. m'n 2 hier thuis), den dag dat ik 0 schermen heb als ik toe kom bol ik gewoon terug naar huis.

Da's al jaar & dag een 'issue', maar ze vertonen extreem weinig 'goesting' om dat te moderniseren.
Wij werken hier in BE toch ook al met meer dan (of rond de) 50 man dacht ik, dus jah.
Ja snap het ook niet. Een 24" kost rond de €200 en gaat met gemak 5 jaar mee. Dus een kleine kost voor grotere efficientie :)

Mijn pauze is voor mij heilig. Ik wil dan op mijn gemak eten en met rust gelaten worden. HELAAS...

Collega vraagt mij om bij mij te zitten om te eten. Beetje tegen mijn goesting maar bon, ik sta het toe omdat die niet lang pauze neemt. Ze werkt voort en ik wil een dutje doen... blijft ze mij maar met vragen bestoken.
Idem. Ik zie hen al de hele dag, ik heb dan over de middag gewoon zin om eens te chillen en alleen te zijn.

Maar niemand begrijpt dat precies. Altijd zagen of ik bij hen wil komen zitten smiddags. De ene zit altijd te zagen over haar kind, de andere over haar ambetante vent, nog een andere weet over iedereen iets,.. Laat me gewoon gerust en al zeker met gezaag en geklaag.

Soms ga ik express gewoon een broodje halen om gerust gelaten te zijn.

Mijn werkgever organiseert een wedstrijd om de naam van de product nieuwsbrief te bepalen.

Ik was heel serieus begonnen met brainstormen, maar toen ik een paar van mijn eerste ideeën aan mijn vriend voorlegde kwam spontaan zijn glas water via zijn neus naar buiten. Ik denk dat ik het gewoon bij troll antwoorden ga houden, maar ik amuseer me toch lekker met dat soort opdrachten.

De twee slechtste namen die ik tot nu toe heb bedacht:

Productape (Product - Duct tape - Want zonder het product team valt alles uiteen :unsure:)
The Stake Molder (wordplay op stakeholder, maar het klinkt meer als een beschimmelde biefstuk).

Niet mijn inzending 😢

Mijn naam staat in mijn email adres en in mijn signature en NOG slagen mensen erin om in een reply mijn naam fout te schrijven. Nu weet ik hoe Nazi zich een paar dagen geleden voelde bij mijn mail.

Mijn naam staat in mijn email adres en in mijn signature en NOG slagen mensen erin om in een reply mijn naam fout te schrijven. Nu weet ik hoe Nazi zich een paar dagen geleden voelde bij mijn mail.
Ik heb 4j gewerkt voor iemand die mijn voornaam nog steeds fout schrijft. Mijn voornaam hing trouwens ook gewoon aan de deur, correct gespeld, waar hij gemiddeld 7x per dag de deur van open deed... 😞

Ik heb 4j gewerkt voor iemand die mijn voornaam nog steeds fout schrijft. Mijn voornaam hing trouwens ook gewoon aan de deur, correct gespeld, waar hij gemiddeld 7x per dag de deur van open deed... 😞
Mijn mailadres is van mij een vroegere bijnaam met mijn achternaam @hotmail.com. Mijn ex baas heeft me een 8 tal jaar altijd aangesproken met die naam. Was altijd awkward tot en met om hem dat te horen zeggen.

Zelfde van een collega van me waarvan zijn email jay(cijfer) @email.com was. Die sprak hij ook altijd aan met jay 😂

Terug
Bovenaan