Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Maar langs de andere kant zijn die procedures er soms voor een reden en hebben klanten soms onrealistische eisen. Ik heb nog gewerkt binnen tradefinance en dat was echt hemeltergend hoe snel het soms moest gaan. Soms wel begrijpelijk, maar soms hebben de klanten het ook gewoon zelf in de hand.

Mjah in trade is het soms ook wel belangrijk dat het snel gaat :unsure:
soms is de boot al aangekomen op bestemming vooraleer de bill of lading er is, waardoor uwe container niet vrijgegeven kan worden? :unsure:

In mijn geval spreek ik echt van maanden werk voor iets wat ikzelf op een halve dag zou rond krijgen. Wordt inderdaad op elke komma geneut en alle klanten worden quasi als fraudeurs beschouwd waardoor er eindeloze due diligence moet gedaan worden.

Mjah in trade is het soms ook wel belangrijk dat het snel gaat :unsure:
soms is de boot al aangekomen op bestemming vooraleer de bill of lading er is, waardoor uwe container niet vrijgegeven kan worden? :unsure:

En soms belt de klant met de vraag wat het beste product is want morgen komt de boot al aan :crazy:
Ahja uw BL moet nog opgestuurd worden vanuit Bangladesh? Ahja...

Hela wij werken al jaren met digitale handtekeningen.

Banken zijn ook nog zo achtergesteld.
Ik denk dat de volledige overheid intussen met digitale handtekeningen werkt.

En dan hebt ge van die bedrijven die persé een handtekening op papier willen want dat is betrouwbaarder 🤓

Ik denk dat de volledige overheid intussen met digitale handtekeningen werkt.

En dan hebt ge van die bedrijven die persé een handtekening op papier willt dat is betrouwbaarder 🤓
fod financien niet voor de aangifte van de beurstaks. email sturen met pdf bestand als bijlage met rrn in toevoegen 😡

Net de baas aan de lijn gehad. Heeft de vriend ook nog es gebeld. Heeft die zitten dreigen tegen hem dat em ons wel "zou weten te vinden". :rofl:

Ineens heb ik nog meer begrip dat die sanitairman gezegd heeft dat ze hunne plan kunnen trekken.
Hier ook een toffe gehad.

Komen 2 mensen klanten toe met de wagen. Ik vraag hun naam voor check in. Ze geven naam Y.

Ik zeg tegen die mensen OK ik zie dat je geen reservering hebt en de lodge is volboekt we kunnen u dus niet accepteren.

Begint die dame daar helemaal mij uit te maken als dief. Want ze hebben betaald en ze eisen hun kamer. Ik dus alles nog eens controleren aan mijn kant, geen reservatie & geen cc payment.

Dus ik terug naar hun en mij excuseren dat ze geen booking hebben bij mij. Ondertussen was hare vent al ah bellen naar de politie. De vrouw naar de bank. Als ze uiteindelijk dan eindelijk haar reservering terug vindt zie ze dat ze een lodge op 600km heeft geboekt. De naam geleek beetje op ons. Beiden snel de wagen in en weg waren ze. Kon zelfs geen excuses van.

Hier ook een toffe gehad.

Komen 2 mensen klanten toe met de wagen. Ik vraag hun naam voor check in. Ze geven naam Y.

Ik zeg tegen die mensen OK ik zie dat je geen reservering hebt en de lodge is volboekt we kunnen u dus niet accepteren.

Begint die dame daar helemaal mij uit te maken als dief. Want ze hebben betaald en ze eisen hun kamer. Ik dus alles nog eens controleren aan mijn kant, geen reservatie & geen cc payment.

Dus ik terug naar hun en mij excuseren dat ze geen booking hebben bij mij. Ondertussen was hare vent al ah bellen naar de politie. De vrouw naar de bank. Als ze uiteindelijk dan eindelijk haar reservering terug vindt zie ze dat ze een lodge op 600km heeft geboekt. De naam geleek beetje op ons. Beiden snel de wagen in en weg waren ze. Kon zelfs geen excuses van.
Geen tijd voor eh, die moesten nog 600 km rijden :unsure:

Wat ik toch wel iets te vaak bij mij Waalse collega's zie: Ze maken graag van iedere mug een olifant zodat ze achteraf zichzelf op de borst kunnen kloppen over hun "achievements" :rolleyes: Voor de rest zijn het voornamelijk toffe pee's.

Ik ben het volgen van opleidingen voor mijn job echt beu. Bezig aan de derde meerdaagse opleiding (verspreid over meerdere weken) in een jaar tijd en terwijl het opzich wel nodig is, worden die opleidingen vaak slecht gegeven. Het zijn wel mensen die echt wel weten waar ze mee bezig zijn, maar dat wilt natuurlijk niet zeggen dat ze goed kunnen lesgeven.

Ik ben het volgen van opleidingen voor mijn job echt beu. Bezig aan de derde meerdaagse opleiding (verspreid over meerdere weken) in een jaar tijd en terwijl het opzich wel nodig is, worden die opleidingen vaak slecht gegeven. Het zijn wel mensen die echt wel weten waar ze mee bezig zijn, maar dat wilt natuurlijk niet zeggen dat ze goed kunnen lesgeven.

Ik heb de vraag van een klant gekregen om een bepaalde opleiding mee te gaan volgen, maar ik moet het wel zelf betalen want ze mogen het niet betalen voor een contractor.

vandaag al 100 mails gekregen en 20 uitverstuurd

soms voel ik me mentaal leeggezogen

straks even in het zonneke gaan werken met de laptop

Gisteren:
In de planning staat dat ik on-site moet zijn in Brussel in de wetenschapsstraat. Tijdens de NAVO top. Dit allemaal om een analyse te doen van een technologie waar ik de ballen van afken. Tof.
Portefeuille vergeten, dus ondergrondse parkings zijn geen optie. Uiteindelijk op de straat een parkeerplek gevonden waar ik met 4411 kan betalen. Ik kom binnen bij de klant: Ah, ik was niet op de hoogte dat je hier ging zijn vandaag? Dacht dat alles remote ging gebeuren?
:angry:
Op de terugweg volcontinue tussen de zogenaamde "vlotte chauffeurs" gereden, aka mongolen voor wie verkeersregels richtlijnen zijn.

Vandaag:
Klant vraagt 2 weken geleden om on-site te komen in Leuven.
Zelfde verhaal, portefeuille nogmaals vergeten, dat besef ik dan halverwege terwijl ik zie dat mijne naftbak zo goed als leeg is. Te laat om nog terug te draaien, dus gokken dat er hopelijk laadpalen zonder kaart aanwezig zijn op die vestiging.
Ik kom hier toe en bel naar mijne contactpersoon: "Ah ma wij zijn vandaag niet in Leuven hoor!"
:angry::angry::angry:
Gelukkige staat hier nu een werfkast waar een andere medewerker zijn 220v laadkabel heeft ingeplugd en zo vriendelijk is om mij die kabel even te lenen.
Dus hopelijk geraak ik nog op de batterij + benzine dampen terug thuis.

Echt, sterf, kutweek.

Laatst bewerkt:
Gisteren:
In de planning staat dat ik on-site moet zijn in Brussel in de wetenschapsstraat. Tijdens de NAVO top. Dit allemaal om een analyse te doen van een technologie waar ik de ballen van afken. Tof.
Portefeuille vergeten, dus ondergrondse parkings zijn geen optie. Uiteindelijk op de straat een parkeerplek gevonden waar ik met 4411 kan betalen. Ik kom binnen bij de klant: Ah, ik was niet op de hoogte dat je hier ging zijn vandaag? Dacht dat alles remote ging gebeuren?
Op de terugweg volcontinue tussen de zogenaamde "vlotte chauffeurs" gereden, aka mongolen voor wie verkeersregels richtlijnen zijn.

Vandaag:
Zelfde verhaal, portefeuille nogmaals vergeten, dat besef ik dan halverwege terwijl ik zie dat mijne naftbak zo goed als leeg is. Te laat om nog terug te draaien, dus gokken dat er hopelijk laadpalen zonder kaart aanwezig zijn op die vestiging.
Ik kom hier toe en bel naar mijne contactpersoon: "Ah ma wij zijn vandaag niet in Leuven hoor!"
Gelukkige staat hier nu een werfkast waar een andere medewerker zijn 220v laadkabel heeft ingeplugd en zo vriendelijk is om mij die kabel even te lenen.

Echt, sterf, kutweek.
Portefeuille meenemen he :unsure:

Portefeuille meenemen he :unsure:
Ik kom van ze leven ni buiten zonder. Zeker niet meer nu dat er een paar betaalkaarten in de case van m'n GSM zitten.

Gisteren:

Vandaag:

Echt, sterf, kutweek.
Tankkaart gewoon in de wagen laten liggen?

Als ze de wagen pikken is dat het minste van uw zorgen wss dat je die kaart nog moet laten blokkeren (als ze er nog gene volle camion mee vol getankt hebben natuurlijk :sneaky: ).

/huge rant

Dus al even bezig geweest bij mijn nieuwe werkgever waar ik sinds ~6 maanden in dienst bent.

Ik ben van alle kanten in de zeik gezet geweest vanaf het begin al.

Situatie:

Ik werk in NL, solliciteer dus ook op een functie in NL. Tijdens sollicitatie gesprek expliciet aangehaald dat ik een NL contract wil. Dit allemaal geen probleem volgens HR.

Voorstel komt er zeer laat aan, had letterlijk 24h de tijd om te tekenen, hierbij was het afgesproken NL contract een Belgische, rechtstreeks telefonisch gezegd dat ik een NL contract wou. Dit ging ze nakijken en mij verder informeren. Voorlopige voorstel werd aangepast om vervolgens dag nadien weer te wijzigen. Mits NL contract zou op 1 oktober 2021 kunnen beginnen, BE contract 4 oktober 2021. (Dit is een belangrijke detail).

HR talent acquisition beweerd en bevestigd dat er niets nadelig is aan het Belgische contract. Dus uiteindelijk onder tijdsdruk het contract getekend om op tijd mijn opzeg door te voeren.

Wat blijkt, in NL zou mijn eindejaarspremie in mijn salaris inbegrepen zijn maandelijks. Dus in 2021 alleen was ik al ongeveer €350 misgelopen door voor een BE contract te tekenen.
  • Ik was helemaal vergeten dat ik geen recht op vakantiedagen had in BE. HR heeft dit ook niet doorgespeeld. Dus in 2021 3 ADV dagen. In 2022 in totaal incl ADV feestdagen er 20 ipv 35.
  • Uitgerekend dus een €2750 bruto aan vakantie minder(15 dagen).
  • Internet vergoeding achteraf via via gehoord dat ik daar recht op had.
  • Overuren werden niet uitbetaald, wel zei HR dat je voldoende recup tijd kreeg van je manager. Werkelijkheid nada en alleen maar weken van 50h+
  • Ik werk vaak in de weekends om mijn hotelboekingen,parking boeken, vliegtickets, reports af te ronden.
  • Door de week vaak pas rond 18-19h thuis.
  • 4% bonus die beloofd is tijdens contract voorstel zou niet in België gelden (~ 2000 bruto)
  • Wel geteld in een paar maanden tijd 4000 bruto + 1200 bruto loonsverhoging nada.
  • Pensioen in NL is beter, nu €55 netto bijdrage aan groepsverzekering (wg bijdrage amper €65)
  • En ik begin dus op 27 jarige leeftijd pas pensioen op te bouwen in BE

Ik zou na 3 maanden een auto mogen bestellen. 6 maanden verder hier nog niets over gehoord. Ondertussen in 6 maanden tijd meer als 30k km gemaakt waarvan 25k zakelijk. Ik leef letterlijk in mijn wagen. De auto is ondermaats geen cruise control handmatig geschakeld eigenlijk geen enkele optie behalve airconditioning.

Dit aangekaart bij HR en een resem van agressieve antwoorden gekregen.

Dit vervolgens gemeld bij mijn directe manager die verontwaardigd antwoorden en in gesprek zou gaan met die persoon,

Hij ging ook alles navragen van mijn salaris verlies tot aan mijn vakantiedagen. Hij zei ook als ze er financieel niet uit gingen geraken met HR hij mij bij de salaris verhoging in april wel wat extra’s zou geven.

3 maanden verder geduldig een aantal keer achter gevraagd bij mijn manager. Blijkt dat hij helemaal nog niets had nagevraagd of in gesprek is gegaan met de desbetreffende HR medewerker(s).

Ondertussen ook uitgevonden dat mijn leasebedrag in BE beduidend lager is dan in NL. Zelfde manager heeft mij verplicht om een paspoort te kopen, toen ik het ging declareren heeft hij deze geweigerd en in de comment: passport is personal benefit.
Gisteren van mijn directe collega te horen gekregen dat hij een loonsverhoging heeft gehad maar hij het erg mager vond.

Ik dus gisteren een telefonische gesprek gehad met mijn manager en ik vroeg erachter.

Hij begon met dat hij zeer tevreden was en dat hij veel positive feedback had gekregen van klanten als collega’s. Maar dat mijn contract 3 dagen te laat ingegaan was en hierdoor mij geen verhoging kan geven. (4 oktober ipv 1 oktober)

Mijn antwoord: Na alles wat gebeurd is kan ik alleen zeggen dat ik teleurgesteld ben. Ik zal wel zien wat ik verder ga doen. Maar ik ga het hierbij niet laten.
Ik erger mij er erg aan na wat alles ik doe hij niet het nodig vind om mij het zelf te communiceren en dat ik er zelf achter moet vragen.
Zelfde dag voor een keer geantwoord op een recruiter, telefonische gesprek gehad en al een betere pakket aangeboden gekregen dan wat ik nu heb.

Vandaag een hele resem mail verkeer met mijn manager. Dat het hem erg spijten dat het zolang duurde maar er regels zijn binnen het bedrijf. En dat ik blij moest zijn dat ik van thuis uit kon werken (laatste 2 maanden 1 dag thuis gewerkt, volgens mij telt hij de zondagen mee waar ik mijn achterstallig werk probeer af te werken).

En de bonus van maart (die iedereen id company heeft gekregen, en ik pro rata netto €150 was).

Ik denk dat hij nog steeds niet beseft dat hij mij niet langer kan bijhouden met zo weak smoesjes.

Important note:

Normaal gezien zou ik een 6 tal maanden meelopen met een ervaren engineer om het vak te leren en ervaring op te doen.

Mijn directe manager vond het na een maand al goed geweest en begon mij al alleen naar de klant te sturen. Dit natuurlijk allemaal voor meer revenue. Ik vond dat ik mijn eigen moest bewijzen maar vind dat ik mijn eigen in de voet heb geschoten. Ik was dus na 3 weken al winstgevend voor hem en de divisie.

Hij heeft mij ook aangesteld voor een project waar ik helemaal niets mee te maken wou hebben. (Introductie van een nieuwe toestel in europa en dus ook $$ voor hem en het bedrijf) andere collega’s hebben het geweigerd wegens tijdsgebrek en te ver rijden.

Ook ik ben nog druk bezig ben met het leren mijn huidige takenpakket. Maar heb uiteindelijk ook gewoon ja gezegd. Maar zo zie je maar je geeft alles en knikt ja maar je krijgt er nada voor terug.

Ik heb wel wat meegemaakt met werkgevers maar wat ik nu mee maak heb ik nog nooit meegemaakt.
Uit zelf respect zal ik hier niet lang blijven.

To long to read:
Word genaaid van alle kanten maar moet tevreden zijn volgens mijn manager.

Ik ben net terug van een business trip en zit met een platte band in Charleroi. Daardoor voldoende tijd om dit te typen.

Laatst bewerkt:
Wat een ***firma zeg! Maak dat je daar als de bliksem weg bent. Als er te weinig verloop is onder het personeel denken ze er nog mee weg te komen met hun "regels".

Vorige week vrijdag schriftelijk examen voor een functie, ocharm 5 deelnemers en redelijk simpel te verbeteren vragen. "Ja, tegen dinsdag, ten laatste woensdag hoort ge iets en dan bekijken we voor de mondelinge test te laten doorgaan"

Vandaag om 17u05 mail dat ik geslaagd ben, mondeling zal doorgaan dinsdag om 9u, geen mogelijkheid om te verplaatsen. Ik kan nu geen verlof meer regelen tegen dan, " Ja, dat toont dat ge toch niet echt gemotiveerd zijt" .

Bitch please, zij hadden mij gecontacteerd en ik was (via via vernomen) de eerste en enige geslaagde kandidaat na derde keer vacature uitschrijven. Als een beetje rekening houden met uw sollicitant en proberen in te plannen al teveel gevraagd is, tja, dan ben ik ook niet gemotiveerd, ik ben niet vragende partij. Vriendelijk bedankt voor het aanbod en hun succes gewenst met de 4de uitschrijving

Klant waar ik nu zit waar diensthoofden graag heel hun equipe verhuizen om de 6 maanden.
Bij ons op kantoor zijn de meeste diensten opgebouwd uit een heel verdiep van allemaal kleine bureau's waar 1, 2 of 3 man kan zitten.
Plots moeten Francine, Georgette en Maria samen zitten in 1 kantoor, dan weer in aparte en dan verhuizen ze iemand van de ene kant naar de andere kant van de gang.

Telefonie is bij ons niet met VoIP dus dan moet heel die boel verpatched worden. Er zijn ook 4 aparte netwerken dus dan moet ook heel die boel verstoken worden, alles is ook color coded dus heel de boel losknippen en dan weer bekabelen zodat het klopt.

MAAR nu is er iemand, geen idee wie, met het lumineuze idee gekomen om iedereen zit/sta bureau's te geven. Dus de voorbije 3 weken was mijn job en die van mijn collega om van 's morgens tot 's avonds, overal alle bekabeling te gaan losmaken en alle telefonie, docks, schermen, etc ergens te gaan zetten. De dag nadien moest dan alles weer opnieuw gedaan worden op hun nieuwe bureau. Sindsdien ook letterlijk nog niemand zien rechtstaan aan zijn of haar bureau.

Om het dan nog erger te maken is de communicatie zo slecht dat bureau's nu helemaal anders staan dan vroeger maar er niks gewijzigd is qua aansluiting. Dus netwerk/telefonie/elektriciteit zit soms helemaal de andere kant van de bureau :sop:

Hoorde vandaag dan ene vertellen dat ze een bepaalde verdieping over 6 maand gaan verbouwen en alles dan toch weer anders gaat zijn.
ZUCHT :sarcastic:. In ieder geval blij dat het weekend is. Volgende week tussendoor eens mijn écht werk proberen doen want dat blijft natuurlijk allemaal liggen.

/rant

[*]Overuren werden niet uitbetaald, wel zei HR dat je voldoende recup tijd kreeg van je manager. Werkelijkheid nada en alleen maar weken van 50h+
[*]Ik werk vaak in de weekends om mijn hotelboekingen,parking boeken, vliegtickets, reports af te ronden.
[*]Door de week vaak pas rond 18-19h thuis.
...
To long to read:
Word genaaid van alle kanten maar moet tevreden zijn volgens mijn manager.
Je wordt genaaid en doet toch nog altijd weken van 50h+? Gezien het héél duidelijk is dat je niet verder onder deze omstandigheden wil werken, lijkt het me duidelijk.

"Beste HR, Beste manager,

Reeds enige tijd hebben wij een discussie over de arbeidsovereenkomst die mij beloofd werd en niet overeenkomt met de voorwaarden die ik nu in de praktijk krijg. Desondanks werk ik al weken meer dan 50 uur per week en worden mijn overuren niet gecompenseerd.

Bij deze laat ik u weten dat vanaf nu elk overuur die mijn manager mij wenst te presteren expliciet via mail aan mij moet bevestigd worden, zodat ik deze conform de arbeidsovereenkomst kan recupereren. Vanaf het moment dat er opnieuw overeenstemming is over mijn arbeidsovereenkomst vervalt deze melding. U kan mij altijd contacteren binnen de overeengekomen arbeidsuren om hierover te overleggen.

Hoogachtend,

ChemistryIsShit"

Terug
Bovenaan