Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Net de baas aan de lijn gehad. Heeft de vriend ook nog es gebeld. Heeft die zitten dreigen tegen hem dat em ons wel "zou weten te vinden". :rofl:

Ineens heb ik nog meer begrip dat die sanitairman gezegd heeft dat ze hunne plan kunnen trekken.
Zeg kunt gij mij gene schrijnwerker in Hasselt aanraden voor een klein klusje? ben geen klant dus kan uw baas niet bellen 😝

T is wreed zunne, in wat veur ne weireld leven wij na

Een nieuwe eigenares haar privatieve ketel was stuk en ze vroeg of ik geen firma's kende. Ik geef ze enkele namen waarvan ze eentje belt.
Best een goeie ook nog. Ondanks dat ik als syndicus enkel de algemene delen doe wil ik dat de mensen ook voor eigenlijk privatieve zaken snel geholpen zijn en die vrouw zich dus kon douchen met warm water.

Ze belt een firma die ik aanraadde.
Die man gaat dezelfde dag naar daar en zegt dat hij het gaat proberen oplossen zo goed hij kan maar dat het kan dat de pomp stuk is (of iets in die aard), ze rekenen af. Maar de man zegt dus dat ze het in het oog moet houden omdat het kan dat het maar tijdelijk helpt.
Enkele uren later is de (dus tijdelijke) herstelling gefaald. De sanitairman zegt dat hij dus de pomp moet bestellen en dat ze enkele dagen allicht zal moeten wachten.
Waarna er een discussie ontstaat die helemaal ontaardt waarbij ze tegen hem zou hebben zitten schelden en hij gewoon gezegd heeft dat ze dan haar plan maar trekt.

Dan belt ze naar kantoor, die mij (na mijn uren want ik stopte om 15u) bellen omdat die vrouw dus zo van haar tak maakte dat ik commissie zou pakken op die firma and what not. (dat is overigens een top beschuldiging. Alsof ik de luxe heb om zomaar te kiezen uit firma's in de bouw die zo snel ter plaatse gaan én ik daar dan ook nog eens geld voor krijg, sommige mensen hebben echt 0.0 realiteitsbesef maar soit).

Ik bel de vrouw dus op en ze zegt dat ze een deel van haar geld terug wil dit-dat en volgens haar was de sanitairman de onbeleefde en was zij zeker niet in fout.

Fine ik was er niet bij dus goed. Ik regel met die sanitairman dat hij zijn werkuren (ongeveer 100 euro) terug stort. Ik bel haar maar die 100 euro daar was ze niet mee akkoord in eerste instantie. Na opnieuw 10 minuten geklaag was de conclusie dat dat ze toch die 100 euro ging aannemen en dat ze dan wel ging zien. Ik vraag dat ze mij haar rekeningnummer mailt.

Ze mailt me iets erna haar rekeningnummer met de tekst "ik wil het volledige bedrag anders neem ik verdere stappen".

Ik zeg haar dat ze dat maar moet opnemen met de sanitairman. Zij hebben onderling een contract aangegaan dat is misgelopen en ik steek mij daar niet verder tussen omdat ik er niet bij was noch verantwoordelijk ben.

Belt ze gvd de baas toch net niet op zeker om van hare tak te maken.
Dus heb ik die sanitairman maar gebeld en gezegd dat em die 100 euro maar niet moet terugstorten en dat ze haar plan maar moet trekken.
Haar net gemaild met de baas in cc dat ze verder haar plan maar trekt. Echt bende ondankbare mensen op de planeet soms, ongelooflijk.
Kent ge zo nog sanitair mannen de mijne ging ne nieuwe syfon komen steken maar sinds hij is langs gekomen niets meer van gehoord. Regio groot Geel

Net de baas aan de lijn gehad. Heeft de vriend ook nog es gebeld. Heeft die zitten dreigen tegen hem dat em ons wel "zou weten te vinden". :rofl:

Ineens heb ik nog meer begrip dat die sanitairman gezegd heeft dat ze hunne plan kunnen trekken.
WTF waar houden mensen zich soms mee bezig?! Hebben die geen manieren geleerd tijdens hun opvoeding?

Voor private delen kon ze perfect zelf loodgieters aanschrijven en offertes aanvragen. Dat ze bij je aanklopt, is haar keuze.
Dat jij enkele gegevens doorspeelt van mensen die je kent van eerdere werken is perfect normaal.
Dat zij één van die mensen contacteert is opnieuw haar keuze. Jij dwingt haar dat niet te doen, hé.

Dat ze die laat langskomen is haar keuze en dat ze instemt met die tijdelijke oplossing idem. Als die oplossing faalt, dan kan ze kiezen om met dezelfde persoon een lange termijn oplossing te kiezen.

Allemaal haar keuzes, daar heb jij als syndicus toch niets mee te maken? Het zou zelfs niet in mij opkomen om mijn beklag te gaan doen bij een syndicus die gewoon tracht te helpen. Mensen zouden wat minder moeten zeuren en verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen acties/keuzes.

Dudes ... er lopen nog steeds een boel mensen rond die in de volle overtuiging zijn dat de aarde plat is & dat je met een vergiet op uwe kop een vliegend spaghetti monster zijt (, etc).

Dus ja, er loopt volk genoeg rond zonder gezond verstand/realiteitsbesef & even zeer zonder manieren. :sneaky:

Dudes ... er lopen nog steeds een boel mensen rond die in de volle overtuiging zijn dat de aarde plat is & dat je met een vergiet op uwe kop een vliegend spaghetti monster zijt (, etc).

Dus ja, er loopt volk genoeg rond zonder gezond verstand/realiteitsbesef & even zeer zonder manieren. :sneaky:
Er zijn zelfs mensen die denken dat een airfryer een waardig alternatief is voor een frietketel. :crazy:

Allee, nu heeft de broer mij ook nog gebeld.
Dat was wel ne schappelijke gast. Hij zei ook dat wat de technieker gedaan had eigenlijk wel correct was en verstaat ook dat zijn zus in fout is.

Erna nog telefoon van zowat de "conciërge" (gewoon iemand die de boel wat in het oog houdt en er woont, af en toe es een lamp vervangt in de gangen) in het gebouw dat de vriend hem ook nog had gebeld. En de "conciërge" zei ook dat die 2 gewoon geen enkel besef hebben van hoe ne ketel werkt en eigenlijk niets zelf kunnen. Zelf een schroef indraaien kunnen ze niet.

Daarna had de hersteller mij ook nog gebeld want daar had die broer ook nog naar gebeld.

Enfin toch wel een dikke 3-4 uur mee bezig geweest voor iets wat niet eens mijn taak is en wat ne mens doet om goed te doen.
Den eerste die mij nog es vraagt "wat ik eigenlijk doe voor mijn centen" krijgt het te horen vandaag.

Duitsers ... die moeten een document per sé per post ontvangen met de "originele handtekening". Wie werkt nog zo anno 2022? En het grappige van al is dat ik soms de PDF met die handtekening afdruk, in een envelop steek en opstuur per post ... en dan aanvaarden ze dat.

Ambtenarenkuren.

Duitsers ... die moeten een document per sé per post ontvangen met de "originele handtekening". Wie werkt nog zo anno 2022? En het grappige van al is dat ik soms de PDF met die handtekening afdruk, in een envelop steek en opstuur per post ... en dan aanvaarden ze dat.

Ambtenarenkuren.
Dat soort klanten zorgt er eigenhandig voor dat er nog steeds fax machines bestaan. Ze vielen in een zwart gat toen ze tijdens covid niet meer konden faxen naar ons omdat niemand op kantoor was. :')

Allee, nu heeft de broer mij ook nog gebeld.
Dat was wel ne schappelijke gast. Hij zei ook dat wat de technieker gedaan had eigenlijk wel correct was en verstaat ook dat zijn zus in fout is.

Erna nog telefoon van zowat de "conciërge" (gewoon iemand die de boel wat in het oog houdt en er woont, af en toe es een lamp vervangt in de gangen) in het gebouw dat de vriend hem ook nog had gebeld. En de "conciërge" zei ook dat die 2 gewoon geen enkel besef hebben van hoe ne ketel werkt en eigenlijk niets zelf kunnen. Zelf een schroef indraaien kunnen ze niet.

Daarna had de hersteller mij ook nog gebeld want daar had die broer ook nog naar gebeld.

Enfin toch wel een dikke 3-4 uur mee bezig geweest voor iets wat niet eens mijn taak is en wat ne mens doet om goed te doen.
Den eerste die mij nog es vraagt "wat ik eigenlijk doe voor mijn centen" krijgt het te horen vandaag.
En wat doe jij eigenlijk voor uw centen? :unsure:

Ambtenarenkuren.
Wij hebben ook zo nog ene klant. Gelukkig binnen België, maar toch.

OT: vandaag nog eens verteld dat ik voor de geboorte van mijn zoon mijn vaderschapsverlof opneem.

- ik neem verlof vanaf ze bevalt, tot na het paasverlof, en zal thuis halftijds werken
- ah maar ik ga 3 dagen niet op kantoor zijn die laatste week dus dat is een probleem...
- "IK NEEM VERLOF TOT NA HET PAASVERLOF EN WERK 100% THUIS"

Waarom the fuck is het mijn probleem dat hier 3 dagen niemand gaat zijn? Juist ja...

Typisch. En onbegrijpelijk.

Jup. het ergste is dan nog dat het nieuwe management het ook eerder als een voordeel dan als een nadeel ziet. Vroeger werd er een vertrouwensband tussen consultants & klant opgebouwd, waardoor we sommige klanten al heel lang kunnen vast houden. Nu is de strategie om de implementatie zo snel mogelijk af te ronden, en heb eind resultaat boeit niet. met alle klassiekers die dan de reveu passeren: elke maand een batterij nieuwe consultants, PM's met timelines die totaal niet matchen met de resources, over budget gaan,...

Ik ben in elk geval al mijn ogen aan het openhouden voor iets nieuws, want dit is niet de manier waarop ik wil werken...

Ambtenarenkuren.

ben jij een klant van mij? :unsure: :ninja:

Had een voorstel ingediend om een interne applicatie te schrijven om de workload van een aantal departementen te verminderen. Tijdens een bespreking hierover komt er hem ene moeien die zegt dat zijn applicatie dat al grotendeels kan en dat we dus het warm water niet opnieuw moeten uitvinden.

Fair enough, management gaat er natuurlijk in mee. ben hier zijn project aan het bekijken. Dat trekt dus evenhard op wat ik zinnes ben als een olifant op een kleerhanger lijkt.

Wat een gebriel in die code. En natuurlijk volledig gedocumenteerd/voorzien van comments. NOT.

Ben er al 2 dagen in aan het bladeren en ben nog geen enkele functie tegengekomen die ergens nog maar in de geburen komt van wat ik wil doen of wat mijn voorstel was.

Altijd maar klanten teleurstellen omdat onze interne procedures vreselijk traag zijn.

pfff
Maar langs de andere kant zijn die procedures er soms voor een reden en hebben klanten soms onrealistische eisen. Ik heb nog gewerkt binnen tradefinance en dat was echt hemeltergend hoe snel het soms moest gaan. Soms wel begrijpelijk, maar soms hebben de klanten het ook gewoon zelf in de hand.

Ambtenarenkuren.
Hela wij werken al jaren met digitale handtekeningen.

Banken zijn ook nog zo achtergesteld.

Terug
Bovenaan