Nog eens een update voor wie mijn totale kutsituatie wat volgt.
Vorige vrijdag dus eens gaan klappen met mijn vorige werkgever. Hij is bereid om mijn uurloon waarmee ik geëindigd ben te indexeren plus iets extra en ik mag mijn eigen planning en uren kiezen. Het is enerzijds enorm aanlokkelijk omdat ik de Europese tour van Rammstein voor een 2e keer zou meemaken (in 2018 heel hun tour meegereden), plus voor mij de eerste keer de Rolling Stones.
Maar de twijfels om het te combineren met de nieuwe gezinssituatie (kindje er bij), laat me toch enorm nadenken.
Ik zou dat graag terug doen. Een baas die goed betaalt, op tijd betaalt, nooit geen minuut "vergeet" in zijn betaling en waar ik altijd als vriend gezien werd. Maar dat waren uren die niemand hier zich kan voorstellen. Ik begon standaard om 3u, soms om 1 of 2. Eindigen was 19 a 20u. Er waren ook nachten die doorliepen, dan begon ik om 3u en kwam ik twee dagen later om 20-21u thuis, zonder pauze. Het loon was natuurlijk heel mooi, maar dat is nu niet meer haalbaar.
Er is nu wel een vacature open bij diezelfde baas voor 50u/ week, uren zelf te kiezen. Voor een job die ik daar in de winter wel eens deed ter vervanging en omdat wij het dan rustig hadden.
Ik zet het nu in ergernissen op het werk, maar kon evengoed in glimlach staan omdat ik weer wat toekomst zie, maar ik weet dus even niet goed wat te doen. Ik weet dat ik daar goed ga zitten en hoogstwaarschijnlijk die 50-uren job wel ga krijgen, maar tegelijkertijd weer ik niet of ik andere opties moet zoeken ...