Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Hangt af van welk bachelor diploma je ook al dan niet hebt. Vriendin heeft bachelor medisch secretariaat maar verdient nu op c niveau bij gemeente meer dan haar vorige jobs zijnde privé labo en ziekenhuis en heeft betere uren en dichterbij.
bachelor is niveau B hoor, bij de overheid.

Niveau C: mijn ogen voordeel van de overheid. (maar die worden tegenwoordig niet meer in dienst genomen - met uitzondering van in de gemeenten)
Die C niveau weddes zijn echt huilen met de pet op vind ik. Of ik zal het anders zeggen: als je geen diploma hebt ben je royaal geneukt als je bij de overheid wilt gaan werken.

Ik heb zelf een diploma hoger secundair onderwijs zoals dat heet. Als ik geen anciënniteit reken kom ik op C niveau op 2.263,34 EUR bruto. Zelfs nu verdien ik zo weinig niet. In mijn vorige job was dat mijn netto loon, en kreeg ik na een jaar nog een auto ook.

Ik heb het even omgerekend en netto komt dat op 1.738,36. Dat valt nog mee, maar toch.

Nog eens een update voor wie mijn totale kutsituatie wat volgt.

Vorige vrijdag dus eens gaan klappen met mijn vorige werkgever. Hij is bereid om mijn uurloon waarmee ik geëindigd ben te indexeren plus iets extra en ik mag mijn eigen planning en uren kiezen. Het is enerzijds enorm aanlokkelijk omdat ik de Europese tour van Rammstein voor een 2e keer zou meemaken (in 2018 heel hun tour meegereden), plus voor mij de eerste keer de Rolling Stones.
Maar de twijfels om het te combineren met de nieuwe gezinssituatie (kindje er bij), laat me toch enorm nadenken.

Ik zou dat graag terug doen. Een baas die goed betaalt, op tijd betaalt, nooit geen minuut "vergeet" in zijn betaling en waar ik altijd als vriend gezien werd. Maar dat waren uren die niemand hier zich kan voorstellen. Ik begon standaard om 3u, soms om 1 of 2. Eindigen was 19 a 20u. Er waren ook nachten die doorliepen, dan begon ik om 3u en kwam ik twee dagen later om 20-21u thuis, zonder pauze. Het loon was natuurlijk heel mooi, maar dat is nu niet meer haalbaar.

Er is nu wel een vacature open bij diezelfde baas voor 50u/ week, uren zelf te kiezen. Voor een job die ik daar in de winter wel eens deed ter vervanging en omdat wij het dan rustig hadden.

Ik zet het nu in ergernissen op het werk, maar kon evengoed in glimlach staan omdat ik weer wat toekomst zie, maar ik weet dus even niet goed wat te doen. Ik weet dat ik daar goed ga zitten en hoogstwaarschijnlijk die 50-uren job wel ga krijgen, maar tegelijkertijd weer ik niet of ik andere opties moet zoeken ...

Hoe vaak dat er bij ons van links naar rechts, boven naar onder, terug naar links wordt gestuurd en dus problemen weken aanslepen want niet iedereen antwoord even snel. Vreselijk. Telefoon oppakken, bellen en op 10 minuten is het (vaak) opgelost.
Soms werkt dat ja (afhankelijk van de situatie). Maar soms is het ook handig/nuttig om een "papier spoor" te hebben. Het is gemakkelijker om te refereren naar een email dan naar een telefoongesprek van een maand geleden waar ik begot niet meer weet wat er gezegd is geweest. En dan spreek ik nog niet over gevallen waar je iets achteraf moet kunnen aantonen/bewijzen.

Soms werkt dat ja (afhankelijk van de situatie). Maar soms is het ook handig/nuttig om een "papier spoor" te hebben. Het is gemakkelijker om te refereren naar een email dan naar een telefoongesprek van een maand geleden waar ik begot niet meer weet wat er gezegd is geweest. En dan spreek ik nog niet over gevallen waar je iets achteraf moet kunnen aantonen/bewijzen.
Je kan het ook oplossen via telefoon en achteraf een kort mailtje met samenvatting sturen.
"Zoals telefonisch besproken ....".

Nog eens een update voor wie mijn totale kutsituatie wat volgt.

Vorige vrijdag dus eens gaan klappen met mijn vorige werkgever. Hij is bereid om mijn uurloon waarmee ik geëindigd ben te indexeren plus iets extra en ik mag mijn eigen planning en uren kiezen. Het is enerzijds enorm aanlokkelijk omdat ik de Europese tour van Rammstein voor een 2e keer zou meemaken (in 2018 heel hun tour meegereden), plus voor mij de eerste keer de Rolling Stones.
Maar de twijfels om het te combineren met de nieuwe gezinssituatie (kindje er bij), laat me toch enorm nadenken.

Ik zou dat graag terug doen. Een baas die goed betaalt, op tijd betaalt, nooit geen minuut "vergeet" in zijn betaling en waar ik altijd als vriend gezien werd. Maar dat waren uren die niemand hier zich kan voorstellen. Ik begon standaard om 3u, soms om 1 of 2. Eindigen was 19 a 20u. Er waren ook nachten die doorliepen, dan begon ik om 3u en kwam ik twee dagen later om 20-21u thuis, zonder pauze. Het loon was natuurlijk heel mooi, maar dat is nu niet meer haalbaar.

Er is nu wel een vacature open bij diezelfde baas voor 50u/ week, uren zelf te kiezen. Voor een job die ik daar in de winter wel eens deed ter vervanging en omdat wij het dan rustig hadden.

Ik zet het nu in ergernissen op het werk, maar kon evengoed in glimlach staan omdat ik weer wat toekomst zie, maar ik weet dus even niet goed wat te doen. Ik weet dat ik daar goed ga zitten en hoogstwaarschijnlijk die 50-uren job wel ga krijgen, maar tegelijkertijd weer ik niet of ik andere opties moet zoeken ...
Misschien eens ook de vraag stellen of je wel een persoon bent die "kan" minder werken.

Misschien eens ook de vraag stellen of je wel een persoon bent die "kan" minder werken.
Dat is wel een mooie insteek om over te denken. Tot 2jr terug was een werkdag tussen 12 en 18u normaal.

Ik denk momenteel vooral in functie van creche/school. Dus om ergens tussen 16 en 17u te stoppen met werken. Het uur om te beginnen maakt me niets uit, gelijk welk uur kan ik aan en ben ik gewoon. Het werk zelf is natuurlijk nog steeds mijn droom, maar nu moet ik aan mijn zoontje denken.

Dat is wel een mooie insteek om over te denken. Tot 2jr terug was een werkdag tussen 12 en 18u normaal.

Ik denk momenteel vooral in functie van creche/school. Dus om ergens tussen 16 en 17u te stoppen met werken. Het uur om te beginnen maakt me niets uit, gelijk welk uur kan ik aan en ben ik gewoon. Het werk zelf is natuurlijk nog steeds mijn droom, maar nu moet ik aan mijn zoontje denken.
Passagier zetel ombouwen tot baby zetel?

Mijn ergernis is dat ik mij meer en meer kleuterleider begin te voelen dan planner en begint fameus mijn keel uit te hangen.
Sommige chauffeurs doen niks anders dan een hele dag klagen en zagen.
Ook een heleboel die gewoon hun plan niet kunnen trekken, voor alles moet hun handje vast gehouden worden.

Maar door het tekort mogen we ook niet te streng zijn en dat weten sommigen maar al te goed.

Mijn ergernis is dat ik mij meer en meer kleuterleider begin te voelen dan planner en begint fameus mijn keel uit te hangen.
Sommige chauffeurs doen niks anders dan een hele dag klagen en zagen.
Ook een heleboel die gewoon hun plan niet kunnen trekken, voor alles moet hun handje vast gehouden worden.

Maar door het tekort mogen we ook niet te streng zijn en dat weten sommigen maar al te goed.
Moest ge nu eens iemand zoeken die nooit klaagt, maar om 17u thuis wil zijn he ... :unsure:

Die C niveau weddes zijn echt huilen met de pet op vind ik. Of ik zal het anders zeggen: als je geen diploma hebt ben je royaal geneukt als je bij de overheid wilt gaan werken.

Ik heb zelf een diploma hoger secundair onderwijs zoals dat heet. Als ik geen anciënniteit reken kom ik op C niveau op 2.263,34 EUR bruto. Zelfs nu verdien ik zo weinig niet. In mijn vorige job was dat mijn netto loon, en kreeg ik na een jaar nog een auto ook.

Ik heb het even omgerekend en netto komt dat op 1.738,36. Dat valt nog mee, maar toch.
Meer als genoeg mensen in de privé die bereid zijn om hun broek te slijten aan een bureau van 9 to 5 voor zo'n loontje. In mijn vorige job vonden ze altijd wel zo'n sukkelaar.

Dan ga jij misschien veel geluk hebben, maar op mijn vorig werk verdienden degene met gewoon secundair diploma maar 13€ bruto per uur en zonder anciënniteit dan nog.

En dat is eigenlijk op veel plaatsen zo. (hier in mijn streek dan toch). In Brussel en Antwerpen zal dat idd aan de lage kant zijn.

Idem voor mijn vrouw die administratie doet bij een garage.
Ze verdiende bruto meer bij de gemeente maar had het gehad met die mentaliteit aan de overheid.

Collega’s die TEAM’s-overleggen plannen zonder eerst een deftige agenda/info voor te leggen.
Vandaag na 5” gewoon uitgelogd met de woorden: “dit is niet efficiënt, gelieve mij eerst uw vragen op mail te geven, zodat ik mij deftig kan voorbereiden”.

Absoluut, ik haat meer en meer hoe incapabel sommige mensen zijn. Ipv al dat ge-e-mail, doe iets nuttig met uw tijd.
Ik merk ook op dat er veel meer mensen zeggen wat gedaan moet worden en dat de groep die werkelijk iets doet kleiner en kleiner wordt. Zeer frustrerend.
Volgens mij ligt daar de oorzaak dat bepaalde functie X, Y & Z moet zorgen dat bepaalde zaken gedaan zijn en deze mensen niet geacht worden het zelf te kunnen. (Vb. De beste verkoper moet niet teamleader worden; de teamleader moet vooral een people manager zijn)

Dus plots heb je een organisatie die heel goed begrijpt hoe je dingen regelt. Functie X ziet hoe persoon A bepaalde kennis heeft en gebruikt deze om persoon B op te leiden, functie Y moet een presentatie geven en moet advies inwinnen van persoon A, functie Z maakt een meerjarenplan en betrekt hier persoon A bij. (De beste verkoper moet andere verkopers opleiden, moet bij een nieuwe klant komen wegens zijn specifieke kennis en moet helpen om tot een budget van de hele portfolio te komen)

Als persoon A zegt, dit is mijn job niet, is hij geen team speler en bevestigen functie X,Y,Z waarom persoon A niet kan groeien in functie X,Y,Z. Als persoon A uit frustratie vertrekt, is persoon … de nieuwe persoon A.

Zoals je dus zegt: er wordt veel communicatie verstuurd en niets opgelost (ook al is soms minder moeite) komt verder uit het feit dat mensen niet weten hoe het opgelost moet worden, maar ze wel allemaal weten: ik heb persoon A nodig want die kan dat samen met mij oplossen.

Zoals je dus zegt: er wordt veel communicatie verstuurd en niets opgelost (ook al is soms minder moeite) komt verder uit het feit dat mensen niet weten hoe het opgelost moet worden, maar ze wel allemaal weten: ik heb persoon A nodig want die kan dat samen met mij oplossen.
Probleem hiermee (op mijn werk toch, maar kan me best inbeelden dat dit niet enkel tot mijn wg beperkt blijft) is dat het op termijn "persoon A zal dit wel voor mij oplossen" wordt ipv een team effort, en persoon A wordt dan met allerhande zaken beladen die eigenlijk niet diens verantwoordelijkheid zijn. Enfin ja dan kunt ge ook de assertiviteit van persoon A in twijfel trekken, da's dan weer een andere zaak. Maar ge snapt het punt wel dat de verwachting van persoon B dan verschuift van "we lossen dit samen op" naar "persoon A lost dit wel op".

Om daar dan efkes op in te pikken, ik heb persoon A in mijn situatie ontzettend graag, maar die mag best wat meer op hun strepen staan, en laten weten aan persoon B dat het B's taak is om te zorgen dat alle informatie correct aanwezig is, vooraleer persoon C (want A moest op dat punt zelfs nog niet betrokken zijn) aan hun werk kan beginnen.

Puur uit interesse omdat dit niet meteen iets alledaags is, over welk soort functie gaat dit?
Als dat x-aantal weken continu hard doorwerken is om daarna x-aantal weken ongestoord thuis te zitten, lijkt me dat nog wel de moeite om eens goed over na te denken en te bespreken (zeker als de jobinhoud een droom is).

Puur uit interesse omdat dit niet meteen iets alledaags is, over welk soort functie gaat dit?
Als dat x-aantal weken continu hard doorwerken is om daarna x-aantal weken ongestoord thuis te zitten, lijkt me dat nog wel de moeite om eens goed over na te denken en te bespreken (zeker als de jobinhoud een droom is).
Die weken thuiszitten, bestaan wel niet. :unsure:
Dat gaat over vrachtwagenchauffeur binnen de events. Die hebben dus wel serieus grote klanten, maar van maart tot bijna eind november zitten ze altijd volboekt, dus veel rust is er niet.

Die weken thuiszitten, bestaan wel niet. :unsure:
Dat gaat over vrachtwagenchauffeur binnen de events. Die hebben dus wel serieus grote klanten, maar van maart tot bijna eind november zitten ze altijd volboekt, dus veel rust is er niet.
Oei. Ik doe zelf enkel zware overuren of weekendwerk etc... als ik daar dagen recup voor terugkrijg, maar hier is dat dus gewoon betaald per uur en basta dan? Meer geld is leuk, maar wat heb je eraan als je nooit tijd hebt om er iets mee te doen?

Terug
Bovenaan