Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ge zou soms versteld staan van hoeveel mensen op zo'n laag kennisniveau zitten.
Alsook van 'welke' mensen. Ik heb echt al hoog geplaatste pieten geweten waar je zoiets had van 'die kan met moeite zijn PC aan/uit zetten'.

Ik ga er dan wel van uit dat die mens andere kwaliteiten heeft, but still ...
absoluut ook geen probleem mee, tzijn net zoeen volk die mensen aannemen om hun het leven gemakkelijker te maken..
die moeten het dan wel kunnen natuurlijk

Maar het is dan ook wel de taak van bedrijven om hun personeel daar proactief of te trainen. Je kan niet verwachten dat mensen in hun vrije tijd een Syntra cursus gaan volgen.

Fuck da, ik word ambtenaar. Voor 100 euro minder mag je om 16u naar huis, geen stress en een telefoon die je niet meer moet opnemen.
Je moet nog wel binnen geraken hé...

Neen, je laat gewoon over u heenlopen. Dat is uw taak niet, dat is de taak van de sales. En als die dat niet wilt doen voor u, dan is het de taak van uwe chef om een oplossing te voorzien die niet de versie is : trek uw plan en laat de klant dat maar goedkeuren.

vorige week te horen gekregen in een teams meeting dat er een hoop mensen moeten vertrekken als contact tracer.

Teamleader: Dat kan deze week zijn, volgende week of einde van de maand dus zoek maar ander werk. Maar zet je wel nog 100% in elke dag.

Eerst zitten zeggen dat het project tot eind mei loopt en da we geen zorgen moeten maken. En dan ineens van ja kan voor u elk moment gedaan zijn. En dan nog verwachten dat wij ons voor de volle 100% ga inzetten. Ja volle 100% naar het zoeken van ander werk bende onbekwame kl**tzakken.

Moest wel even lachen toen ik dit las:
Bij de uitoefening van deze functie kom je mogelijk in contact met het publiek.

Ze hebben er alleen nog "WARNING" vergeten bijzetten. :laugh:
Nu begrijp ik waarom ik die ambtenaren niet te pakken krijg, ze zijn mensenschuw.

Maar euh... :wtf: Die sjarels verdienen verdomme beter dan ik momenteel verdien (bedrijfswagen weliswaar niet meegerekend).

Nu begrijp ik waarom ik die ambtenaren niet te pakken krijg, ze zijn mensenschuw.

Maar euh... :wtf: Die sjarels verdienen verdomme beter dan ik momenteel verdien (bedrijfswagen weliswaar niet meegerekend).
A niveau ambtenaren verdienen idd vaak meer aan de overheid dan aan de privé. Vooral als je nog eens een aantal jaren anciënniteit opgebouwd hebt.

Een B niveau kan eigenlijk een pak meer verdienen in de privé en volgens mij is een c niveau een beetje gelijk met in de privé. Daarom vinden ze ook zo moeilijk Bachelors bij de overheid en vooral in de IT dan.

Al moet ik zeggen dat je als C met 10 jaar anciënniteit een pak beter af bent dan dat je ergens anders werkt waar er geen anciënniteit hebt en maar 20 dagen verlof.
Als je je loon dan vergelijkt met het aantal gewerkte dagen verdien je als ambtenaar zeker niet slecht.

Ze hebben er alleen nog "WARNING" vergeten bijzetten. :lol:
Euhm het is toch allang geweten dat ingenieurs mensenschuw en introverte personen zijn zeker, die op het randje van het hebben van het asperger syndroom staan!!!

A niveau ambtenaren verdienen idd vaak meer aan de overheid dan aan de privé. Vooral als je nog eens een aantal jaren anciënniteit opgebouwd hebt.

Een B niveau kan eigenlijk een pak meer verdienen in de privé en volgens mij is een c niveau een beetje gelijk met in de privé. Daarom vinden ze ook zo moeilijk Bachelors bij de overheid en vooral in de IT dan.

Al moet ik zeggen dat je als C met 10 jaar anciënniteit een pak beter af bent dan dat je ergens anders werkt waar er geen anciënniteit hebt en maar 20 dagen verlof.
Als je je loon dan vergelijkt met het aantal gewerkte dagen verdien je als ambtenaar zeker niet slecht.

Niveau A : niet noodzakelijk. De extralegale voordelen maken het hier ingewikkeld. Daarnaast is de bepaling van de verloning voor niveau A destijds gebaseerd op de verloning in de private sector om op die manier de verloning gelijkaardig te leggen. Maar dan rekening houdende met het principe van enkel een brutoverloning.

Niveau B: In de praktijk kunnen de ambitieuze personen in de private sector meer verdienen. Voor de anderen zal dat gelijkaardig liggen tot zelfs een voordeel in de private sector. Al zou dat beperkter zijn als je bij een eventuele overstap van de private sector naar de ambtenarij ook kon stijgen in klassenanciënniteit.

Niveau C: mijn ogen voordeel van de overheid. (maar die worden tegenwoordig niet meer in dienst genomen - met uitzondering van in de gemeenten)

Opgemerkt : enkel te vergelijken in loondienst. Zodra je met zelfstandigheid of schijnzelfstandigheid begint is het zelfs geen competitie meer. Ik zie en hoor tegenwoordig een enorme hoeveelheid aan technisch personeel de stap naar schijnzelfstandigheid zetten tgv de "war on talent"

Laatst bewerkt:
Vanmorgen zat ik op een andere dienst. Om 9u gaat er 1 naar huis omdat hij hem zo slecht voelde.
Nu zit ik op een andere dienst: zat er hier nu nog 1 te rillen van de kou en klagen dat ze zich zo slecht voelt.

Blijf dan toch in jullie kot ipv iedereen ziek te maken en het is nu niet dat het er 2 zijn die veel werk verzetten dus de boel zal hier zeker blijven draaien.

En aangezien het 2x een chef is, is er ook niet echt veel dat je er zelf op kan zeggen.

weddeschaal NA21 - Minimum aanvangswedde: 46.879,04 EUR (bruto jaarsalaris, reeds aangepast aan de huidige index, reglementaire toelagen niet inbegrepen).

Is dat te delen door 12 of door 13,92?

Interimmers die een uur te laat komen opdagen. Je legt uit wat ze moeten doen , doet het enkele keren voor. Krijg je van die ongeïnteresseerde blikken en de opmerking dat em geen zin heeft in werk maar dat de RVA hem zo een beetje verplicht als hij z'n uitkering niet wil verliezen.
Top motivatie ! Neemt z'n eerste pauze , na 15 min komt er iemand aan mij vragen waar deze persoon is. Ik ga em zoeken , nergens te vinden. Is blijkbaar gewoon naar huis gegaan zonder boe of ba. Niemand die van iets weet. Ik bel naar het interimbureau , oj a , mijnheer X heeft ons juist gebelt om te melden dat hij het werk maar niets vind maar dat hij vanaf nu donderdag wel terug beschikbaar is. Yeah right.
Is spijtig genoeg bijna dagelijkse kost. Ik vraag me soms echt af wat sommige mensen bezield. Geen zin om te studeren , geen zin om te werken , na 2 uur vertrekken na wat rondgehangen te hebben maar wel van hunne tak komen maken omdat ze vandaag maar voor de helft vd dag betaald worden. Echt gebeurt . Ocharmkes mijn pensioen binnen 20 jaar.
naar den oorlog sturen. Zal snel veranderen.

weddeschaal NA21 - Minimum aanvangswedde: 46.879,04 EUR (bruto jaarsalaris, reeds aangepast aan de huidige index, reglementaire toelagen niet inbegrepen).

Is dat te delen door 12 of door 13,92?
Door 12. Is net geen 4000 bruto. Klopt wel denk ik want een commisaris bij de politie heeft ook rond de 3000 netto en dat is gelijkgesteld met een a niveau.

Ok, wat houdt u tegen?

4000 bruto geeft geen 3000€ netto hoor.

Dan moet je al eerder bij de 5100 bruto zitten. En dat is grofweg 11j later (misschien meer).
Denk dat iemand die van school afgestudeerd is met een universitair diploma en binnen gaat als commisaris 2700 netto heeft. Maar dat is dan zonder week-end premies enzo waardoor ze wel naar de 3000 netto zullen gaan.

Dus je hebt idd wel gelijk. Het zal iets van een 2700 netto zijn.

Denk dat iemand die van school afgestudeerd is met een universitair diploma en binnen gaat als commisaris 2700 netto heeft. Maar dat is dan zonder week-end premies enzo waardoor ze wel naar de 3000 netto zullen gaan.

Dus je hebt idd wel gelijk. Het zal iets van een 2700 netto zijn.
Euhm volgens de bruto netto calculator is 4000 bruto 2456,28 netto.

Kan misschien zijn dat de commissaris 2700€ netto heeft en met week-end premies (dewelke een gemiddelde master A in principe niet heeft) aan 3000€ netto zit.

Maar dan moet je dat niet gaan gelijkschakelen met een niveau A. Zeker als je weet dat dit al de A2 categorie is, en dat de A1 categorie er grofweg 300 - 400 bruto minder is (als ik mij nog goed herinner)

Door 12. Is net geen 4000 bruto.

@mac-bc Een bedrijfswagen is ongeveer €600 bruto waard. Verdien jij onder €3400 bruto? En zelfs al reken je die bedrijfswagen niet mee, zit je dan zo ver onder die €4000 bruto?
Het zou me verbazen moest dat profiel (overheid) meer verdienen dan jij (privé).

@mac-bc Een bedrijfswagen is ongeveer €600 bruto waard. Verdien jij onder €3400 bruto? En zelfs al reken je die bedrijfswagen niet mee, zit je dan zo ver onder die €4000 bruto?
Het zou me verbazen moest dat profiel (overheid) meer verdienen dan jij (privé).
Moeten wel eerlijk zijn dat is zonder anciënniteit die je kunt laten goedkeuren. Als die ervaring aanvaard wordt. Al zou dat wel moeten kunnen voor mac-BC.

Al kun je dat hier bekijken : https://fedweb.belgium.be/nl/verloning_en_voordelen/wedde/calculator

Door 12. Is net geen 4000 bruto. Klopt wel denk ik want een commisaris bij de politie heeft ook rond de 3000 netto en dat is gelijkgesteld met een a niveau.

A21 zonder ervaring - bruto/netto
Wedde 3.906,58 euro2.455,02 euro
Vakantiegeld 3.594,06 euro1.642,14 euro
Eindejaarstoelage 2.225,50 euro1.067,97 euro

Terug
Bovenaan