Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Dat hij dan naar het toilet gaat om te gaan ontluchten. Of nog beter, fulltime van thuis werkt. Kan hij zijn protten laten vliegen zoveel hij wil (ocharme die vrouw). Zat gisteren in het midden van een videocall en rook plots alweer een enorme strontlucht waardoor ik bijna moest kokhalzen. Die geur zat bijna de hele avond in mijn neus ook nog een. Degoutant. Weet nog niet over ik dit ga aanpakken, ofwel spreek ik hem er over aan (maar hoe?) ofwel vertel ik het aan de kuisvrouwen zodat heel het bedrijf het te weten komt en hij een bijnaam krijgt. Laatste ga ik sowieso doen, denk ik.:evil:
De vereniging van ziekte van Crohn en Colitis ulcerosa is u dankbaar. Weer iemand buitenpesten om redenen waar die mens hoogstwss niets kan aan doen.
Is dat nu zo moeilijk om even te vragen wat het probleem is? Kan hij er iets aan doen? Dat lijkt me een beter plan van aanpak.
Neen direct de brandstapel op. Cancelen, buitenpesten is zo 2022!
Maar ja... bijnamen uitvinden is ook altijd leuk. Jefke de scheet? Windkracht 10? de hufterige rufter?

Dat hij dan naar het toilet gaat om te gaan ontluchten. Of nog beter, fulltime van thuis werkt. Kan hij zijn protten laten vliegen zoveel hij wil (ocharme die vrouw). Zat gisteren in het midden van een videocall en rook plots alweer een enorme strontlucht waardoor ik bijna moest kokhalzen. Die geur zat bijna de hele avond in mijn neus ook nog een. Degoutant. Weet nog niet over ik dit ga aanpakken, ofwel spreek ik hem er over aan (maar hoe?) ofwel vertel ik het aan de kuisvrouwen zodat heel het bedrijf het te weten komt en hij een bijnaam krijgt. Laatste ga ik sowieso doen, denk ik.:evil:
Dat laatste is toch wel kleutermentaliteit hoor.
Wees een man en spreek hem aan.

De vereniging van ziekte van Crohn en Colitis ulcerosa is u dankbaar. Weer iemand buitenpesten om redenen waar die mens hoogstwss niets kan aan doen.
Is dat nu zo moeilijk om even te vragen wat het probleem is? Kan hij er iets aan doen? Dat lijkt me een beter plan van aanpak.
Neen direct de brandstapel op. Cancelen, buitenpesten is zo 2022!
Maar ja... bijnamen uitvinden is ook altijd leuk. Jefke de scheet? Windkracht 10? de hufterige rufter?

Randy Ruftbeer

Gewoon laten vallen "zeg, ik ga de technische dienst is bellen want 'het putteke' riekt hier al een hele tijd".

Niet aan te raden als er geen putteke is natuurlijk.

Nog geen jaar in men huidige functie en op zoek naar iets anders :headshake:
Ik word gewoon mottig van de mentaliteit van sommige en ik kan het ook gewoon niemeer verbergen

Nog geen jaar in men huidige functie en op zoek naar iets anders :headshake:
Ik word gewoon mottig van de mentaliteit van sommige en ik kan het ook gewoon niemeer verbergen
Jah ... ik zit gelijk al 12+ jaar op m'n huidige stoel (figuurlijk natuurlijk, want nu zit ik thuis op nen andere stoel 😋 ).

't Is een KMO, maar soms denk je dan wel eens aan 'wat als ... ik begonnen was bij een écht groot bedrijf & me daar opgewerkt had'.
Maar als ik hier soms dingen lees (& ook dingen die ik hoor van collega's die vertrokken zijn bij de grote om bij de KMO te komen werken).
Bij die 'grote' bedrijven zitten ... 't is mss niet altijd beter, ondanks dat het financieel eventueel wel een boost zou kunnen geweest zijn.

In vervolg op mijn situatie: procedure medisch ontslag is in gang gezet vanmorgen. En toevallig toen ik van de dokter naar mijn auto wandelde kreeg ik telefoon van mijn vorige baas, of ik het nog steeds niet zag zitten om terug te gaan (4e keer in een jaar dat hij belt daarvoor, toen in alle vriendschap uit elkaar gegaan omdat hij geen werk genoeg had door corona). Volgende week eens langsgaan om de mogelijkheden te bespreken. :)

Jah ... ik zit gelijk al 12+ jaar op m'n huidige stoel (figuurlijk natuurlijk, want nu zit ik thuis op nen andere stoel 😋 ).

't Is een KMO, maar soms denk je dan wel eens aan 'wat als ... ik begonnen was bij een écht groot bedrijf & me daar opgewerkt had'.
Maar als ik hier soms dingen lees (& ook dingen die ik hoor van collega's die vertrokken zijn bij de grote om bij de KMO te komen werken).
Bij die 'grote' bedrijven zitten ... 't is mss niet altijd beter, ondanks dat het financieel eventueel wel een boost zou kunnen geweest zijn.
Goh ik ben me absoluut bewust dat het gras aan de overkant niet groener is hoor, maar ik weet wel dat op andere plaatsen dit soort volk er zonder pardon uit gaat (en ik ga absoluut niet zeggen dat ik een modelwerknemer ben hé)

Voorbeeld van vandaag van een collega waar ik een vriendschappelijke band mee heb (/had want ik erger me elke dag meer en meer)
In thuiswerksituatie hé
07:30 : Goeiemorgen
Ik geef even door waar ik vandaag aan wil werken
"Gij zijt zot zeker, op een vrijdag"
Euhm ja op een maandag is dat exact hetzelfde werk hoor en komende zondag laden ze nieuwe data op dus maandag gaat het nog drukker worden
"Dat zijn dan zorgen voor morgen - allé later - ik ga dat vandaag niet doen"
09:30 : Bon ik ga opstaan! -> Van 07:30 tot 09:30 in bed "gewerkt" want ja niemand zegt dat dat aan een tafel/bureau moet gebeuren
09:45 : Even stofzuigen, tot zo!
10:30: Ik ga me douchen en omkleden
11:44: Oké, even terug!
11:45: Ik ga vandaag toch niet teveel meer doen hoor, het zonnetje schijnt, ik ga niet weer een hele dag binnen zitten

Nu is het 12:06, ik zeg "ik ga eten, smakelijk" en zet me in pauze en ik krijg een "fijn weekend" terug

En ze komen (voorlopig) nog steeds overal mee weg wegens thuiswerk want de teamdoelstelling zijn bereikt hé.
Misschien op het eind van het jaar een opmerking dat hun bijdrage onder het gemiddelde zit, maar wat interesseert hun dat.

Dus nope op een anders is het misschien niet persé beter, maar ik kan nie om met profiteurs

In vervolg op mijn situatie: procedure medisch ontslag is in gang gezet vanmorgen. En toevallig toen ik van de dokter naar mijn auto wandelde kreeg ik telefoon van mijn vorige baas, of ik het nog steeds niet zag zitten om terug te gaan (4e keer in een jaar dat hij belt daarvoor, toen in alle vriendschap uit elkaar gegaan omdat hij geen werk genoeg had door corona). Volgende week eens langsgaan om de mogelijkheden te bespreken. :)
Nou DAT is nu eens fijn nieuws! ❤️

ik merk een stijging in ergernissen sinds de versoepelingen. ik ben het op de middag ook afgebold om thuis verder te werken.
zoveel meer lawaai, geuren en kleuren op kantoor; ik word er zot van.
was ook wel lunch, keyboard en muis vergeten, mjka.

ik merk een stijging in ergernissen sinds de versoepelingen. ik ben het op de middag ook afgebold om thuis verder te werken.
zoveel meer lawaai, geuren en kleuren op kantoor; ik word er zot van.
was ook wel lunch, keyboard en muis vergeten, mjka.
Hier enorm veel getetter terug.

Goh ik ben me absoluut bewust dat het gras aan de overkant niet groener is hoor, maar ik weet wel dat op andere plaatsen dit soort volk er zonder pardon uit gaat (en ik ga absoluut niet zeggen dat ik een modelwerknemer ben hé)

Voorbeeld van vandaag van een collega waar ik een vriendschappelijke band mee heb (/had want ik erger me elke dag meer en meer)
In thuiswerksituatie hé
Euhm ja op een maandag is dat exact hetzelfde werk hoor en komende zondag laden ze nieuwe data op dus maandag gaat het nog drukker worden
09:30 : Bon ik ga opstaan! -> Van 07:30 tot 09:30 in bed "gewerkt" want ja niemand zegt dat dat aan een tafel/bureau moet gebeuren
11:45: Ik ga vandaag toch niet teveel meer doen hoor, het zonnetje schijnt, ik ga niet weer een hele dag binnen zitten

Nu is het 12:06, ik zeg "ik ga eten, smakelijk" en zet me in pauze en ik krijg een "fijn weekend" terug

En ze komen (voorlopig) nog steeds overal mee weg wegens thuiswerk want de teamdoelstelling zijn bereikt hé.
Misschien op het eind van het jaar een opmerking dat hun bijdrage onder het gemiddelde zit, maar wat interesseert hun dat.

Dus nope op een anders is het misschien niet persé beter, maar ik kan nie om met profiteurs
Euuuuh ... jah. Ik ben er vrij zeker van dat dit niet zou pakken bij ons.

Men zit niet te controleren op elk uur v/d dag, maar hier zou ik (of de collega's) toch niet mee weg komen. Iedereen heeft nl. ook persoonlijk toegewezen werk ipv enkel team doelen. 't Zou toch niet anders kunnen dan opvallen als dat mijn gemiddelde werkdag zou zijn.
En kijk ... ik kijk ook al eens naar 't forum hier of zoiets, plaats een snel postje, maar op 't kantoor blijf je dan al eens plakken aan 't koffie machien, dus dat heb je dan thuis niet. ;)

Maar, in jouw geval, als de team doelen bereikt worden ondanks dat er enkele leden gene klop uitsteken betekent meestal ook dat 'de rest' het werk moet 'opvangen'/'inhalen' voor zij die niet willen. Dus dat kan enkel & alleen maar tot frustratie leiden bij de collega's.
Of natuurlijk dat men 60u tijd in plant voor 30u werk of zoiets.

Wij hebben uiteindelijk de vraag gekregen om richting toekomst toch 1 keer per week op kantoor te zijn. En deze beslissing is getroffen geweest omdat het over 't algemeen toch vlot verlopen is de voorbije 2j (& het beperkt de nood voor heel wat kantoor ruimte).
Dit is echter niet het geval voor alle profielen. Bij sommige profielen heeft men gemerkt dat het niet zo vlot loopt van thuis uit, dus zij moeten meer naar kantoor komen.
De beslissing om de '1d/w profielen' op 1d/w te houden kan ook op elk moment 'her-evalueerd' worden indien het ineens niet meer marcheert (lees: 'uw voorbeeld de norm wordt', denk ik dan).

terug met de camion dan?

terug met de camion dan?
Dan gaan ze eerst mijn rijbewijs moeten terug helpen betalen. Moet nog 35u vakbekwaamheid en medische keuring herdoen. Dat is wel wat ze nu zelf willen, maar ze hebben ook dringend iemand nodig voor vaste uren met de bestelwagen, dus ik neig momenteel eerder naar dat.

Dan gaan ze eerst mijn rijbewijs moeten terug helpen betalen. Moet nog 35u vakbekwaamheid en medische keuring herdoen. Dat is wel wat ze nu zelf willen, maar ze hebben ook dringend iemand nodig voor vaste uren met de bestelwagen, dus ik neig momenteel eerder naar dat.
Is dat dan bij die fameuze baas waar gij en @straight_six hebt gezeten? Want daar waart ge ook niet echt gelukkig.

Is dat dan bij die fameuze baas waar gij en @straight_six hebt gezeten? Want daar waart ge ook niet echt gelukkig.
Nee, da's voor mij al 13-14 jaar geleden, straightsix heeft het net iets langer volgehouden daar.
Mijn vorige baas was effectief iemand waar personeel behandeld wordt als collega's en zelfs vrienden. En betaling is er ook altijd op de cent na correct.
Enige dat me tegenhoudt zijn de lange uren (ik werkte daar van 3-19 en soms later of zelfs nachtje door). Als ik zou kunnen starten in hetzelfde werk, maar op een positie waar ik om 16u kan stoppen, zou dat een droom zijn. Maar tegelijkertijd ga ik dan nooit de zotste dingen meer meemaken (in 2019 reed ik bv mee met Rammstein hun Europese tour).

Het loon van toen zie ik uiteraard nog steeds zitten, maar dat is niet meer haalbaar met een kind er bij.

In thuiswerksituatie hé

??? Dit zou bij ons bedrijf, noch bij één van de klanten waar ik reeds projecten heb uitgevoerd, kunnen voorvallen. Toch zeker niet voor lange tijd.

Ik heb zelf letterlijk 2x van dichtbij meegemaakt:
1/ We hadden enkele jaren geleden nogal een speciale jonge vrouw in ons team. Op papier een goed profiel. Master biochemie met onderscheiding. Ze begreep niet al teveel van ons project. Wanneer we iets toelichten of uitleggen deed ze alsof ze het verstond, maar eigenlijk begreep ze er niets van. Nogal vervelend als we het werk verdelen en we met deadlines zaten. De rest van het team moest continu bijspringen en haar werk overpakken, zodat de klant niets zou merken.

Tijdens meetings zat ze vrolijk te surfen op het internet. Wanneer iemand dreigde naar haar scherm te kunnen kijken, schermde ze het af of klikte ze snel de website weg. Ik denk tot op de dag van vandaag dat ze dacht, dat we dat niet door hadden :crazy:

Enfin. Na 2 maanden leidinggevende op de hoogte gesteld. Die analyseerde het verder en had enkele gesprekken met haar. Ze gaf daar blijkbaar niets toe en hield zich van de domme. Ondertussen verzopen we in het werk. 1ste aangetekende brief met officiële waarschuwing en indien situatie niet verbetert binnen X aantal weken --> ontslag. Na 3 maanden waren we van haar verlost en haar vervanger was gelukkig wel capabel.

2/ Ingenieur met ervaring die vaak uit de hoogte deed en vooral anderen het werk liet doen. Sommigen trapten erin, maar zeker niet allemaal. De wandelgangen geluiden kwamen uiteindelijk tot zijn leidinggevende terecht.
Hij viel verder ook door de mand tijdens meetings (slecht voorbereid, warrig) en verloor bij steeds meer mensen sympathie. Hij kwam uiteindelijk in zo'n "personal improvement program" terecht en dan na 6 maanden ontslagen.
Dat was ook een type die zichzelf te graag bezig zag en overal de kantjes ervan afliep.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan