Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Gisteren en vandaag moeten vaststellen dat mijn werkgever het bedrijf zal moeten sluiten voor ettelijke weken, maanden als gevolg van de beperkte (of geen) beschikbaarheid van staal en roestvrij staal.

De harde realiteit van een oorlog waardoor een kerngezonde KMO met orderboek vol voor het hele jaar nu volledig tot stilstand komt. :cry2:

Oei. Ik doe zelf enkel zware overuren of weekendwerk etc... als ik daar dagen recup voor terugkrijg, maar hier is dat dus gewoon betaald per uur en basta dan? Meer geld is leuk, maar wat heb je eraan als je nooit tijd hebt om er iets mee te doen?
Inderdaad. Zelfs de 20 dagen verlof opnemen per jaar ging niet. :p
Wel altijd goed verdiend natuurlijk, maar nu wil ik toch wel een veel betere balans.

Gisteren en vandaag moeten vaststellen dat mijn werkgever het bedrijf zal moeten sluiten voor ettelijke weken, maanden als gevolg van de beperkte (of geen) beschikbaarheid van staal en roestvrij staal.

De harde realiteit van een oorlog waardoor een kerngezonde KMO met orderboek vol voor het hele jaar nu volledig tot stilstand komt. :cry2:
What? Realy?
Mijn bedrijf draait alleen maar op staal. Ziet er niet goed uit dus.
Heb vorige week wel opgevangen dat inderdaad bepaalde (meeste) leveranciers geen voorraden meer hebben en ook niet meer inkopen wegens te duur momenteel.
Onze aankoop afdeling is blijkbaar momenteel rechtstreeks aan het zoeken bij de staalfabrieken.

What? Realy?
Mijn bedrijf draait alleen maar op staal. Ziet er niet goed uit dus.
Heb vorige week wel opgevangen dat inderdaad bepaalde (meeste) leveranciers geen voorraden meer hebben en ook niet meer inkopen wegens te duur momenteel.
Onze aankoop afdeling is blijkbaar momenteel rechtstreeks aan het zoeken bij de staalfabrieken.
Idd, ons orderboek staat effectief vol voor heel 2022 maar we hebben platen 6000x2000x15 en UPN240/350/400 profielen nodig - echter zijn de hoeveelheden niet voldoende (+/- 100 ton) om rechtstreeks bij de fabrieken aan te kloppen. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere diktes nodig maar zonder die grote platen is het een no -go, kleine platen samen lassen is heel duur en vergt opnieuw onderhandelingen.

Bijkomend ook nood aan een paar ton duplex en super duplex ...

Nog eens een update voor wie mijn totale kutsituatie wat volgt.

Vorige vrijdag dus eens gaan klappen met mijn vorige werkgever. Hij is bereid om mijn uurloon waarmee ik geëindigd ben te indexeren plus iets extra en ik mag mijn eigen planning en uren kiezen. Het is enerzijds enorm aanlokkelijk omdat ik de Europese tour van Rammstein voor een 2e keer zou meemaken (in 2018 heel hun tour meegereden), plus voor mij de eerste keer de Rolling Stones.
Maar de twijfels om het te combineren met de nieuwe gezinssituatie (kindje er bij), laat me toch enorm nadenken.

Ik zou dat graag terug doen. Een baas die goed betaalt, op tijd betaalt, nooit geen minuut "vergeet" in zijn betaling en waar ik altijd als vriend gezien werd. Maar dat waren uren die niemand hier zich kan voorstellen. Ik begon standaard om 3u, soms om 1 of 2. Eindigen was 19 a 20u. Er waren ook nachten die doorliepen, dan begon ik om 3u en kwam ik twee dagen later om 20-21u thuis, zonder pauze. Het loon was natuurlijk heel mooi, maar dat is nu niet meer haalbaar.

Er is nu wel een vacature open bij diezelfde baas voor 50u/ week, uren zelf te kiezen. Voor een job die ik daar in de winter wel eens deed ter vervanging en omdat wij het dan rustig hadden.

Ik zet het nu in ergernissen op het werk, maar kon evengoed in glimlach staan omdat ik weer wat toekomst zie, maar ik weet dus even niet goed wat te doen. Ik weet dat ik daar goed ga zitten en hoogstwaarschijnlijk die 50-uren job wel ga krijgen, maar tegelijkertijd weer ik niet of ik andere opties moet zoeken ...

Die weken thuiszitten, bestaan wel niet. :unsure:
Dat gaat over vrachtwagenchauffeur binnen de events. Die hebben dus wel serieus grote klanten, maar van maart tot bijna eind november zitten ze altijd volboekt, dus veel rust is er niet.
Lijkt mij persoon wel heel moeilijk om te combineren met een baby, tenzij de vriendin altijd klaarstaat. Als zij natuurlijk ook een job heeft lijkt me dat wel de zaken nogal te bemoeilijken. Ook voor jou, ik denk dat je eenmaal thuis wel wil recupereren, en dat is natuurlijk moeilijker met een kind die een eigen ritme heeft.

Idd, ons orderboek staat effectief vol voor heel 2022 maar we hebben platen 6000x2000x15 en UPN240/350/400 profielen nodig - echter zijn de hoeveelheden niet voldoende (+/- 100 ton) om rechtstreeks bij de fabrieken aan te kloppen. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere diktes nodig maar zonder die grote platen is het een no -go, kleine platen samen lassen is heel duur en vergt opnieuw onderhandelingen.

Bijkomend ook nood aan een paar ton duplex en super duplex ...
6000x2500x15 nog 14 stuks in stock😎

Maar het zijn toch gekke tijden momenteel.
Voordeel is wel dat staal wereldwijd duurder wordt en niet enkel bij ons. Dus qua concurrentie met het buitenland blijft het voor ons zowat status quo zou ik denken.

6000x2500x15 nog 14 stuks in stock😎

Maar het zijn toch gekke tijden momenteel.
Voordeel is wel dat staal wereldwijd duurder wordt en niet enkel bij ons. Dus qua concurrentie met het buitenland blijft het voor ons zowat status quo zou ik denken.

Wellicht bent u actief bij een staalhandel - soms interesse om contactdata via PM te delen - dan geef ik deze door aan mijn collega en kan er een prijsaanvraag gelanceerd worden.

Mijn manager gaat het bedrijf verlaten, en ik & een collega zullen het grootste deel van zijn taken overnemen. op het eerste zicht was ik blij dat ik meer verantwoordelijkheid krijg, maar de manier waarop dit afgehandeld wordt is dramatisch:
  • Manager vertrekt binnen 3d, en een aantal klanten weten nog van niets. (is ondertussen al heel lang geleden)
  • doordat de klanten nog van niets weten, is er ook geen deftige hand over. We worden niet in de loop gehouden bij beslissingen & discussies die we binnen 3 dagen zelf gaan moeten voeren.
  • Terwijl we samen de lead over een serieuze projecten gaan krijgen doet management also we eerder junior/low medior niveau zijn

Er is gewoon nul communicatie/begeleiding, en het boeit niemand of de projecten gaan slagen of niet, zolang de $$ op het einde van de maand maar gefactureerd kunnen worden...

Als hardware / firmware developer zijn mijn grootste ergernissen:
  • Mensen die de developers iedere 10 a 20 minuten komen onderbreken, veelal met vragen die men via e-mail of IM had kunnen stellen.
  • Verplichte meetings, waar wij devs 5 minuten praten en vervolgens 3 uur tijd verliezen doordat wij niet kunnen verder programmeren.
  • Een overmatige hoeveelheid bureaucratie, waardoor alles ivm verandering en verbetering ongelooflijk lang aansleept.
  • Leidinggevenden die weigeren bovenstaande tijdrovende issues aan te pakken, maar wel pushen om onbetaalde overuren te draaien zodat het project binnen deadline is afgewerkt.
Ik heb geen probleem om overuren te draaien, mits een project achterloopt op schema door eigen fout of onvoorspelbare technische problemen. In realiteit lopen echter 9 op de 10 projecten hopeloos achter op schema doordat veel werkgevers hun development team concistent roadblocks oplegt en tegenwerkt in het uitvoeren van hun hoofdtaken. In dit geval weiger ik onbetaald overuren te maken, wat regelmatig voor discussies zorgt.

Mijn manager gaat het bedrijf verlaten, en ik & een collega zullen het grootste deel van zijn taken overnemen. op het eerste zicht was ik blij dat ik meer verantwoordelijkheid krijg, maar de manier waarop dit afgehandeld wordt is dramatisch:
  • Manager vertrekt binnen 3d, en een aantal klanten weten nog van niets. (is ondertussen al heel lang geleden)
  • doordat de klanten nog van niets weten, is er ook geen deftige hand over. We worden niet in de loop gehouden bij beslissingen & discussies die we binnen 3 dagen zelf gaan moeten voeren.
  • Terwijl we samen de lead over een serieuze projecten gaan krijgen doet management also we eerder junior/low medior niveau zijn

Er is gewoon nul communicatie/begeleiding, en het boeit niemand of de projecten gaan slagen of niet, zolang de $$ op het einde van de maand maar gefactureerd kunnen worden...

Typisch. En onbegrijpelijk.

Ik heb geen probleem om overuren te draaien, mits een project achterloopt op schema door eigen fout of onvoorspelbare technische problemen.
Als je met technische zaken bezig bent is het toch normaal dat er al eens iets misloopt of er onvoorzienbare omstandigheden opduiken? Zie niet in waarom je dit in je eigen tijd zou moeten oplossen, dit soort zaken moeten gewoon ingecalculeerd worden en niet op de werknemers afgeschoven worden.

Draai de rollen eens om: Gaat je werkgever je extra loon uitkeren omdat onverwachts je wasmachine stuk gaat is gegaan en je hiervoor geen financiële buffer voorzien hebt? Nee nee, ze gaan u gewoon uw normaal loon uitkeren, zoals vooraf afgesproken.

Als je met technische zaken bezig bent is het toch normaal dat er al eens iets misloopt of er onvoorzienbare omstandigheden opduiken? Zie niet in waarom je dit in je eigen tijd zou moeten oplossen, dit soort zaken moeten gewoon ingecalculeerd worden en niet op de werknemers afgeschoven worden.

Draai de rollen eens om: Gaat je werkgever je extra loon uitkeren omdat onverwachts je wasmachine stuk gaat is gegaan en je hiervoor geen financiële buffer voorzien hebt? Nee nee, ze gaan u gewoon uw normaal loon uitkeren, zoals vooraf afgesproken.
Gohja, iedereen in ons branche kan ever over mee spreken. Iedereen heeft het al wel eens aan z'n broek gehad.
Of het nu een project is dat over datum gaat,
Of kort tegen de deadline nog meer werk blijkt te moeten gebeuren om het af te krijgen dan de 'usual' 8u
OF gewoonweg een bepaalde actie/deploy/... die pas mag gebeuren na de kantooruren, waardoor je die week bezig bent na 23u de woensdag nacht zonder nog maar 1 minuut tijd gehad te hebben om te eten.

Ja, ik heb ook al serieus wat overuurtjes gedraaid voor den hond z'n ****. Dit bij verschillende WG's.
En nee, meestal heb je er weinig aan te zeggen/doen. Je kan weigeren, uiteraard. Niets dat hun wettelijk toelaat om het te verplichten.
Maar ik ken er weinig die het écht op de spits gaan drijven hoor (als het niet de spuigaten uitloopt natuurlijk, want dan vertrekken de mensen meestal wel).

Gohja, iedereen in ons branche kan ever over mee spreken. Iedereen heeft het al wel eens aan z'n broek gehad.
Of het nu een project is dat over datum gaat,
Of kort tegen de deadline nog meer werk blijkt te moeten gebeuren om het af te krijgen dan de 'usual' 8u
OF gewoonweg een bepaalde actie/deploy/... die pas mag gebeuren na de kantooruren, waardoor je die week bezig bent na 23u de woensdag nacht zonder nog maar 1 minuut tijd gehad te hebben om te eten.

Ja, ik heb ook al serieus wat overuurtjes gedraaid voor den hond z'n ****. Dit bij verschillende WG's.
En nee, meestal heb je er weinig aan te zeggen/doen. Je kan weigeren, uiteraard. Niets dat hun wettelijk toelaat om het te verplichten.
Maar ik ken er weinig die het écht op de spits gaan drijven hoor (als het niet de spuigaten uitloopt natuurlijk, want dan vertrekken de mensen meestal wel).
Bij een deploy na of voor de kantooruren is het normaal dat je wel eens een paar uur langer moet werken, maar lijkt het me ook normaal dat je die uren achteraf dan op de een of andere manier recupereert.

Maar ik heb het niet over zaken die na kantooruren of in weekends moet gebeuren hè. Dat zijn typisch dingen die wel vergoed worden naar gelang de extra uren die gepresteerd worden. Het ging hier specifiek over slecht geplande zaken waardoor de chinese vrijwilliger die het mag uitvoeren dit in zijn privétijd mag gaan oplossen.

En hier worden ook regelmatig nachtjes en weekenddagen opgeofferd aan het werk, maar dat is wel steeds netjes vergoed. Anders mogen ze er zelf hun bed voor uitkruipen.

Een nieuwe eigenares haar privatieve ketel was stuk en ze vroeg of ik geen firma's kende. Ik geef ze enkele namen waarvan ze eentje belt.
Best een goeie ook nog. Ondanks dat ik als syndicus enkel de algemene delen doe wil ik dat de mensen ook voor eigenlijk privatieve zaken snel geholpen zijn en die vrouw zich dus kon douchen met warm water.

Ze belt een firma die ik aanraadde.
Die man gaat dezelfde dag naar daar en zegt dat hij het gaat proberen oplossen zo goed hij kan maar dat het kan dat de pomp stuk is (of iets in die aard), ze rekenen af. Maar de man zegt dus dat ze het in het oog moet houden omdat het kan dat het maar tijdelijk helpt.
Enkele uren later is de (dus tijdelijke) herstelling gefaald. De sanitairman zegt dat hij dus de pomp moet bestellen en dat ze enkele dagen allicht zal moeten wachten.
Waarna er een discussie ontstaat die helemaal ontaardt waarbij ze tegen hem zou hebben zitten schelden en hij gewoon gezegd heeft dat ze dan haar plan maar trekt.

Dan belt ze naar kantoor, die mij (na mijn uren want ik stopte om 15u) bellen omdat die vrouw dus zo van haar tak maakte dat ik commissie zou pakken op die firma and what not. (dat is overigens een top beschuldiging. Alsof ik de luxe heb om zomaar te kiezen uit firma's in de bouw die zo snel ter plaatse gaan én ik daar dan ook nog eens geld voor krijg, sommige mensen hebben echt 0.0 realiteitsbesef maar soit).

Ik bel de vrouw dus op en ze zegt dat ze een deel van haar geld terug wil dit-dat en volgens haar was de sanitairman de onbeleefde en was zij zeker niet in fout.

Fine ik was er niet bij dus goed. Ik regel met die sanitairman dat hij zijn werkuren (ongeveer 100 euro) terug stort. Ik bel haar maar die 100 euro daar was ze niet mee akkoord in eerste instantie. Na opnieuw 10 minuten geklaag was de conclusie dat dat ze toch die 100 euro ging aannemen en dat ze dan wel ging zien. Ik vraag dat ze mij haar rekeningnummer mailt.

Ze mailt me iets erna haar rekeningnummer met de tekst "ik wil het volledige bedrag anders neem ik verdere stappen".

Ik zeg haar dat ze dat maar moet opnemen met de sanitairman. Zij hebben onderling een contract aangegaan dat is misgelopen en ik steek mij daar niet verder tussen omdat ik er niet bij was noch verantwoordelijk ben.

Belt ze gvd de baas toch net niet op zeker om van hare tak te maken.
Dus heb ik die sanitairman maar gebeld en gezegd dat em die 100 euro maar niet moet terugstorten en dat ze haar plan maar moet trekken.
Haar net gemaild met de baas in cc dat ze verder haar plan maar trekt. Echt bende ondankbare mensen op de planeet soms, ongelooflijk.

Vrijdag moet ik naar een vrouwelijk controlearts.
Als het in Poperinge bij het college is dan is het een knappe. Er gaan er daar veel buiten met een te hoge bloeddruk en rusthartslag maar dat is niet omdat ze ongezond zijn. Integendeel zelfs..

Laatst bewerkt door een moderator:
Een nieuwe eigenares haar privatieve ketel was stuk en ze vroeg of ik geen firma's kende. Ik geef ze enkele namen waarvan ze eentje belt.
Best een goeie ook nog. Ondanks dat ik als syndicus enkel de algemene delen doe wil ik dat de mensen ook voor eigenlijk privatieve zaken snel geholpen zijn en die vrouw zich dus kon douchen met warm water.

Ze belt een firma die ik aanraadde.
Die man gaat dezelfde dag naar daar en zegt dat hij het gaat proberen oplossen zo goed hij kan maar dat het kan dat de pomp stuk is (of iets in die aard), ze rekenen af. Maar de man zegt dus dat ze het in het oog moet houden omdat het kan dat het maar tijdelijk helpt.
Enkele uren later is de (dus tijdelijke) herstelling gefaald. De sanitairman zegt dat hij dus de pomp moet bestellen en dat ze enkele dagen allicht zal moeten wachten.
Waarna er een discussie ontstaat die helemaal ontaardt waarbij ze tegen hem zou hebben zitten schelden en hij gewoon gezegd heeft dat ze dan haar plan maar trekt.

Dan belt ze naar kantoor, die mij (na mijn uren want ik stopte om 15u) bellen omdat die vrouw dus zo van haar tak maakte dat ik commissie zou pakken op die firma and what not. (dat is overigens een top beschuldiging. Alsof ik de luxe heb om zomaar te kiezen uit firma's in de bouw die zo snel ter plaatse gaan én ik daar dan ook nog eens geld voor krijg, sommige mensen hebben echt 0.0 realiteitsbesef maar soit).

Ik bel de vrouw dus op en ze zegt dat ze een deel van haar geld terug wil dit-dat en volgens haar was de sanitairman de onbeleefde en was zij zeker niet in fout.

Fine ik was er niet bij dus goed. Ik regel met die sanitairman dat hij zijn werkuren (ongeveer 100 euro) terug stort. Ik bel haar maar die 100 euro daar was ze niet mee akkoord in eerste instantie. Na opnieuw 10 minuten geklaag was de conclusie dat dat ze toch die 100 euro ging aannemen en dat ze dan wel ging zien. Ik vraag dat ze mij haar rekeningnummer mailt.

Ze mailt me iets erna haar rekeningnummer met de tekst "ik wil het volledige bedrag anders neem ik verdere stappen".

Ik zeg haar dat ze dat maar moet opnemen met de sanitairman. Zij hebben onderling een contract aangegaan dat is misgelopen en ik steek mij daar niet verder tussen omdat ik er niet bij was noch verantwoordelijk ben.

Belt ze gvd de baas toch net niet op zeker om van hare tak te maken.
Dus heb ik die sanitairman maar gebeld en gezegd dat em die 100 euro maar niet moet terugstorten en dat ze haar plan maar moet trekken.
Haar net gemaild met de baas in cc dat ze verder haar plan maar trekt. Echt bende ondankbare mensen op de planeet soms, ongelooflijk.

Net de baas aan de lijn gehad. Heeft de vriend ook nog es gebeld. Heeft die zitten dreigen tegen hem dat em ons wel "zou weten te vinden". :rofl:

Ineens heb ik nog meer begrip dat die sanitairman gezegd heeft dat ze hunne plan kunnen trekken.

Inderdaad. Zelfs de 20 dagen verlof opnemen per jaar ging niet. :p
Wel altijd goed verdiend natuurlijk, maar nu wil ik toch wel een veel betere balans.
Sorry dat ik zo diep er op in ga maar wat is jouw definitie van "goed verdiend" ?
Als ik het zo lees dan breng jij wel serieuze offers op voor je werk. Hopelijk is het het allemaal waard.

Mijn ergernis is dat ik mij meer en meer kleuterleider begin te voelen dan planner en begint fameus mijn keel uit te hangen.
Sommige chauffeurs doen niks anders dan een hele dag klagen en zagen.
Ook een heleboel die gewoon hun plan niet kunnen trekken, voor alles moet hun handje vast gehouden worden.

Maar door het tekort mogen we ook niet te streng zijn en dat weten sommigen maar al te goed.
Oooh zoo herkenbaar

Terug
Bovenaan