Renegadexxripxx
Well-known member
Oh ja, ik weet dat er een goede verbinding is. Maar je verliest toch nog altijd vlot 10 - 15 minuten hé. Terwijl als dat vlak aan het station is, dan is de enigste verloren tijd de beperkte wandeltijd zijn.Het kantoor aan de Voorstraat heeft thans een gigantische parking wat enorm handig is voor bezoekers EN ligt vlak aan een bushalte met rechtstreekse lijnen van het station EN vlak langs de nieuwe trambedding.
Ik weet dat die gigantische parking enorm handig is voor bezoekers. Maar men is in Hasselt meer en meer aan het pushen naar betalend parkeren. En op die manier verdienen die betalende parkings zich ook beter terug.
Ah ik dacht dat het eigendom was, maar dan zal het wel gehuurd zijn.Het terrein en gebouw in de Voorstraat huren ze ook (Ben niet zeker of het KBC of Fortis is, maar ik dacht een grootbank)
Er zijn wel geruchten dat Studio 100 (Plopsa land er vlak tegenover) plannen zou hebben met die site
Dan is het eigenlijk nog beter dat ze de move doen hé of anders gezegd de markt opnieuw gaan bevragen. Zeker vanuit ecologisch standpunt, want die hun energiekosten zullen ook niet klein zijn (ik ken niet veel verhuurders, ook niet banken, die geld gaan investeren wanneer ze er geen voordeel aan hebben). En dan hoop ik effectief dat ze dan ook opteren voor eigendom in plaats van huur...
Mja, ik weet niet hoe het er bij u aan toe gaat. Maar tov enkele jaren geleden zijn er x FTE's weg (pensioen, vertrokken naar private sector,...) dus dan vind ik het altijd moeilijk om anderen hun rekening te maken of vergelijkingen te maken met het verleden.Puntje 2: moest de werklading goed vorderen zal niemand er een probleem van maken. Helaas pas vorige week meeting gehad dat er een grote merkbare achterstand is vergeleken met andere jaren en ze hulp hebben ingeroepen van andere diensten en vestigingen.. en dan nog moet je gemiddeld gezien nog steeds wel je uren maken hè.
Ik heb ook graag flexibiliteit en vind het zalig glijdende uren, maar sommige moeten altijd overdrijven en nemen een arm als ze al een hand krijgen.
Nu sowieso zie je ook niet wat die persoon gisteren of de dag ervoor gedaan heeft hé. Voor hetzelfde geld steekt die zijn gat ook door de haag zoals hij vandaag heeft gedaan. Maar voor hetzelfde geld heeft die op zijn telewerkdagen een tandje bijgestoken om op zijn terugkeerdag wat meer te socializen. En opnieuw, in de nieuwe werkvorm is dat iets wat perfect aanvaardbaar is. Zolang je uw werklading maar haalt. En de enigste die daar iets over kan zeggen is zijn chef. Niet jij omdat je die zo hebt zien bezig zijn.
Voor hetzelfde geld heb jij vandaag een gesprek aangeknoopt met een persoon die om 8h was toegekomen, om 12h iets gaan eten is en om 12h30 er terug aan begon en om 18h naar huis ging. Maar heeft die op zijn vb. 4 telewerkdagen geen klop uitgevoerd. Maar in uw ogen is dat een werker.
Al geef ik u gelijk dat glijdende uren een zaligheid zijn. Maar mensen zijn nu eenmaal mensen... en die nemen nu eenmaal een arm als ze een hand krijgen. Daarom dat je dan ook altijd een controle dient in te bouwen. En die controle kan men nu niet meer koppelen aan het pointeren of aan de sociale controle van de chef die in de geburen is (al is al lang geweten dat die controle ook maar beperkt is). Dus moet je nu overstappen op gestandaardiseerde werklast of als chef een goed idee hebben wat er normaal is. En daar komt dan ook de reden voor naar boven waarom dat telewerk een gunst is en niet een recht. Juist zodanig dat men mensen die een arm nemen terug kunnen verplicht worden om naar de bureau te komen en te pointeren. Voordat men gaat beginnen met andere maatregelen die tot een ontslag kunnen leiden.
En dat is dan ook eerder de trend die je gaat zien in mijn ogen ipv een globale regel dat men het glijdende principe afbouwt of het telewerk voor iedereen zal stopzetten.
Uiteindelijk moet je de profiteurs eruit zwieren en niet de mensen die er correct mee omspringen.