Hier vind je alle info over FOD Financiën. Onze missie, kernactiviteiten, maatschappelijke relevantie en wat werken bij ons betekent.
www.jobfin.be
Er zijn er 20k+ die bij FODFIN werken. En Hasselt is bij mijn weten het provinciaal hoofdpunt. Ze hebben daar ook redelijk veel gecentraliseerd waardoor de vroegere lokalere divisies zijn afgeschaft. Dat verhoogt dan ook direct het aantal dat er in Hasselt werken. Met deze move naar het station willen ze het terug makkelijker bereikbaar maken met het openbaar vervoer. Aangezien elke verbinding vanuit een station naar een werkplaats een vertragend effect heeft wat men hiermee wilt beperken.
Daarnaast is dat dan een nieuw gebouw, dus de overheid neemt zijn verantwoordelijkheid in betrekking tot de objectieven voor 2030 en 2050. Je weet wel. En ze kunnen tegelijkertijd de volledige site die nu in de voorstraat ligt volledig afstoten en verkopen gok ik (ik zou niet weten wat men anders met dat gebouw zou doen). Wat mij interessant lijkt voor een zoveelste appartementencomplex (en waardoor mogelijks de kostprijs van de nieuwbouw kan terugbetaald worden).
Kan mogelijk ook interessant zijn voor de bezoekers die voor info komen of om hun dossier te behartigen. Indien ze het dan ook in de geburen van het station voorzien (waar men momenteel een herinrichting aan het doen is) dan kan er ook gebruik gemaakt worden van de huidige betalende parkeerplaatsen zodanig dat die ook ten gelde gemaakt worden (en hun infrastructuurkost wordt terugverdiend).
Daarnaast was de voorstraat ook al voorzien voor telewerkers van andere FOD's (mensen die vb prefereren om op een kantoor te werken ipv thuis), als satelietkantoor (via reservatie van de werkplek), waardoor dit gebouw dan tegelijkertijd ook tegemoet kan komen aan werkers van limburg die opzien tegen de trip naar Brussel. Ik zie wel een paar mogelijke gebruikscases.
Nu bon, zoals altijd in de bouw lijkt het mij niet dat dit bij wijze van spreken morgen al in kannen en kruiken is. Een jaar vliegt voorbij, en meer ook. Dus er is wat tijd.
Dat is het verschil tussen vroeger en nu hé. Zolang als uw werklading vordert, we don't care.
En het is tegenwoordig de verantwoordelijkheid van uw chef dat ze de werklading monitoren en niet uw aantal uren dat je prikt.