Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Heel indirecte informatie, maar reviews op glassdoor kunnen soms wel een trend tonen voor een bedrijf. Of eens op linkedin kijken hoe lang mensen in gelijkaardige functies gebleven zijn (moeilijk om daar conclusies uit te trekken, maar als er mensen lang blijven is dat geruststellender dan als iedere manager binnen het jaar weer weg is)
Had ze vorige week al eens op Glassdoor opgezocht en 0.0 reviews..
Het bizarre is als ik kernwoorden "manager xxx (bedrijf)" intype...ik verschillende vacatures zie. veel van in december 2021..en eentje van in april 2021. Dus de vraag is of ze daar lang naar opzoek zijn...of die persoon tussen april-nu vertrokken is. De ploeg die ik zou begeleiden/managen is 3-4 personen groot. Lijkt me bizar dat die al de hele tijd geen manager gehad hebben. Of ze zaten onder een andere manager...

Ik zie wel via Linkedin dat ik veel connecties heb met personeel ginder. De connecties zijn meestal gerelateerd aan externen waar ik mee moet samenwerken.

Onze ERP leverancier is bezig met de update van ons kassasysteem. Nieuwe Chrome versie komt en zorgt er blijkbaar voor dat de betalingen blijven hangen. Great.. hun guideline was altijd die up to date te houden en nu is't ineens: "waarom doen jullie een auto update?".
Omdat dat jullie aanbeveling FFS.

Had ze vorige week al eens op Glassdoor opgezocht en 0.0 reviews..
Het bizarre is als ik kernwoorden "manager xxx (bedrijf)" intype...ik verschillende vacatures zie. veel van in december 2021..en eentje van in april 2021. Dus de vraag is of ze daar lang naar opzoek zijn...of die persoon tussen april-nu vertrokken is. De ploeg die ik zou begeleiden/managen is 3-4 personen groot. Lijkt me bizar dat die al de hele tijd geen manager gehad hebben. Of ze zaten onder een andere manager...

Ik zie wel via Linkedin dat ik veel connecties heb met personeel ginder. De connecties zijn meestal gerelateerd aan externen waar ik mee moet samenwerken.

Als je een paar van die externen kan vertrouwen, misschien daar eens vragen hoe zij over dat bedrijf denken of wat ze er al van gehoord hebben?
Ik heb zo in het verleden al via-via vragen gekregen van mensen die interesse hadden in mijn werkgever, en via gemeenschappelijke connecties bij mij terecht kwamen.

Een belachelijk salary increase budget krijgen. Retentie en war for talent, wat betekent dat? Enkele wat holle woorden op een slide van hoger management.

@gumball4000, Ik vraag altijd om een aantal mensen van het bedrijf te spreken voor ik teken, net om in te schatten of de werkomgeving iets is voor mij.
In uw geval zou ik vragen voor:
  1. 1 a 2 personen uit dat team dat ge moet managen
  2. 1 a 2 van uw peers / managers van andere teams
  3. De baas van mijne baas (als die bestaat)

Kan je je loon bespreken met je huidige werkgever? Aangeven dat je er heel graag werkt en eigenlijk niet wil veranderen. Maar dat de voorstellen die je krijgt je wel sterk doen twijfelen. Als je 10 of 15% opslag uit de brand sleept zou ik persoonlijk voor dat laatste beetje niet in de onzekerheid springen. Zeker omdat je aangeeft dat die 20-25% mogelijk toch lager zou uitvallen.

Kans zit er trouwens in dat je -aan de hand van de reactie van je werkgever- gaat merken of dat begrip en flexibiliteit oprecht zijn. Kan helpen met de keuze.
Er is nog niets zeker bij de andere werkgever, er zou nog een gesprek komen...maar heb er al regelmatig over zitten nadenken.
Het gaat er trouwens om een hogere functie (manager) dan ik nu heb.
Vraag dan ook aan je huidige bedrijf of er een evolutie naar manager mogelij kis...

aangezien we altijd in 3D tekenen maar meestal geen BIM contract hebben hangt de coordinatie blijkbaar ineens 100% van ons af en zijn wij bim coordinator...
Neen de aannemer maakt uitvoeringsplannen, gij levert potverdikke enkel plannen aan ons en ik heb echt genen tijd om te zien of al mijn tekenaars uw plannen tot in de puntjes geanalyseerd hebben zodat er geen clashes zijn.
Dat zuigt echt energie....
Zoek de clash met het onbestaande architectuurmodel... iets met needle... haystack....
image.png

Ik denk dat
aangezien we altijd in 3D tekenen maar meestal geen BIM contract hebben hangt de coordinatie blijkbaar ineens 100% van ons af en zijn wij bim coordinator...
Neen de aannemer maakt uitvoeringsplannen, gij levert potverdikke enkel plannen aan ons en ik heb echt genen tijd om te zien of al mijn tekenaars uw plannen tot in de puntjes geanalyseerd hebben zodat er geen clashes zijn.
Dat zuigt echt energie....
Zoek de clash met het onbestaande architectuurmodel... iets met needle... haystack....
image.png
Ik denk dat ik Waldo ergens linksboven gezien heb. :unsure:

De eerste keer ooit dat ik mij hier op mijn werk wat "in het zak gezet voel" door mijne baas.

Ben op kantoor dus zowat verantwoordelijk voor ne groep van 6 man, al is die functie nooit echt uitgeschreven want het is hier nogal chaos op dat vlak. Maar dat heeft zijn charmes. Maar zorgt dus ook voor onnozele situaties. We zijn 2 jaar geleden overgenomen door een groep en toen is gezegd dat we met looncategorieën ed gingen werken om wat structuur te krijgen, die er nog niet is.

Soit, heb hier een "normaal" loon, zeker als ge telt dat ik hier 8 jaar werk.

4 van de 6 hier heeft ne auto van het werk en zullen brutto wel lager zitten. De 2 die dat niet hebben zijn pas hier.
2 zijn nieuwe werknemers die dat in hun pakket bij hun vorige WG hadden zitten (renault jeepke en ne mini) de andere heeft een VW polo omdat ze van ver moest komen. En nu heeft degene die hier 5 jaar is ne A4 break gekregen, full option enkele weken geleden.

Mij deerde dat op zich niet zo, ik wil dat niet omdat ik mijne wagen liever houd. En had er ook weinig aandacht aan gegeven.
Maar nu hoor ik net dat degene met de A4 zijne vorige wagen (ne 1 serie) ook gekocht was door de baas enkele jaren geleden. En hij verkoopt die nu en kan die centen houden, zal toch iets van een 20k zijn.

Ja, toen ik dat hoorde wrong het toch wel enorm en zit nu toch echt wel met een knoop in mijn maag. Ik ga hier binnenkort nog eens moeten praten denk ik.

Laatst bewerkt:
Mij deerde dat op zich niet zo, ik wil dat niet omdat ik mijne wagen liever houd. En had er ook weinig aandacht aan gegeven.
Maar nu hoor ik net dat degene met de A4 zijne vorige wagen (ne 1 serie) ook gekocht was door de baas enkele jaren geleden. En hij verkoopt die nu en kan die centen houden, zal toch iets van een 20k zijn.
Dus een werknemer verkoopt zijn firmawagen (die op naam van het bedrijf staat) als particulier door? Lijkt me beetje vreemd / boekhoudkundig fout.

Klinkt ook als verduistering.
Waarschijnlijk weet die niet alles. En zal het wel zo zijn dat zijn baas hem de wagen overlaat voor 0€ (of desnoods een ander relatief laag bedrag) waarna die die particulier doorverkoopt.

Dat overkopen is in principe mogelijk. En meestal als zoiets rondgaat dan weten de mensen toch niet hoe de vork in de steel zit en gaan er praatjes rond die dan tot frustraties leiden...

Waarschijnlijk weet die niet alles. En zal het wel zo zijn dat zijn baas hem de wagen overlaat voor 0€ (of desnoods een ander relatief laag bedrag) waarna die die particulier doorverkoopt.

Dat overkopen is in principe mogelijk. En meestal als zoiets rondgaat dan weten de mensen toch niet hoe de vork in de steel zit en gaan er praatjes rond die dan tot frustraties leiden...

Ja tis dat.
Ik wil er toch echt wel eens achter horen hoe dat zit precies.
Hij heeft em alleszins particulier te koop staan.

Sowieso als ik dat leasebudget nu bekeek denk ik dak nog es opslag moet vragen. Al kopen ze blijkbaar hier de wagens ipv leasen.
Enfin klapke doen zal dus geen kwaad kunnen.

Ja,

Die 12 dagen zijn dan wel wanneer je niet prikt en zijn afhankelijk van zogezegde smart doelstellingen. Dit is zoals je zegt niet overal, hangt echt af van hoe uw management ertegenover staat.
De andere piste is dat je prikt en dan ook effectief x aantal uren hebt om daarvan 18adv dagen voor in te ruilen. Maar opnieuw, wordt ook niet overal van toepassing geacht omdat je normaliter om daar gebruik van te mogen maken de opdracht hebt gekregen van uw "chef" om die overuren te doen.
En die 26 zijn dan natuurlijk degenen zonder tussen kerst en nieuwjaar gesloten. Aangezien men om die te vullen put uit de feestdagen die in een week-end vallen en dus niet zoals in de private sector je die meestal naar maandag of vrijdag verschoven worden. Allez zo was dat toch bij mijn jobs in de private sector.

Koppel er dan nog de hedendaagse trend om 2 tot maximaal 3 dagen van thuis uit te mogen werken (opgelet dit is een gunst, geen recht) en dit is dan toch een serieuze boost in de woon-werkbalans.

950 ambetantenaren, dat zijn er heel wat.

Het merendeel van financiën blijkbaar.

Stel, ik geraak morgen bij FOD fin binnen na een sollicitatie.

Hoe groot is de kans dat je in zo'n kantoor mag/kan gaan zitten? Uiteraard wil je niet naar Brussel.

Of is dat eerder een lotto, en gewoon geluk hebben dat daar een specifieke plaats vrijkomt?

Hoe groot is de kans dat je in zo'n kantoor mag/kan gaan zitten? Uiteraard wil je niet naar Brussel.

Of is dat eerder een lotto, en gewoon geluk hebben dat daar een specifieke plaats vrijkomt?
Op selor staat de plaats ook in de vacature waar je op solliciteerd.

750 van financiën.

Is afhankelijke hoeveel plaatsen een gewestelijke directie nodig heeft.
En van jou resultaat op de Selor testen.
Hoe hoger jou punten hoe hoger op de laureaten lijst.
Dan krijg je een lijst op je voorkeuren door te geven (locatie - dienst)

Hoe beter je rangschikking hoe groter de kans dat je je 1e voorkeur krijgt.

Als jij Brussel niet op je voorkeuren lijst zet maar enkel lokale kantoor zal je ook niet in Brussel terecht komen, dan is het of je voorkeur of je blijft op de lijst staan.

Beetje loterij. Stel je staat 10e (5 plaatsen vrij in Hasselt) en je geeft enkel Hasselt aan als voorkeur
Dan heb je pech als er 5 voor jou voor Hasselt kiezen

Hoop dat dat wat duidelijk is 😊

Bij ons weer een topper vandaag.
Binnenkomen om 8:45. Lunchen van 11:55 tot 13:30 en om 15:30 zeggen "Voila tis goed geweest vandaag, ben er eens mee weg"

Ge wilt er niks van zeggen tegen leidinggevenden want het is ni uw taak om te controleren of te gaan klikken bij de bazen.
Maar ook geen zin dat ze het zelf merken en dan maar iedereen terug laten in en uit tikken.

Binnenkomen om 8:45. Lunchen van 11:55 tot 13:30 en om 15:30 zeggen "Voila tis goed geweest vandaag, ben er eens mee weg"

Ge wilt er niks van zeggen tegen leidinggevenden want het is ni uw taak om te controleren of te gaan klikken bij de bazen.
Maar ook geen zin dat ze het zelf merken en dan maar iedereen terug laten in en uit tikken.
Als die zijn werk doet is er toch geen probleem? Die kerel werkt misschien 2x efficiënter.

Er zijn er 20k+ die bij FODFIN werken. En Hasselt is bij mijn weten het provinciaal hoofdpunt. Ze hebben daar ook redelijk veel gecentraliseerd waardoor de vroegere lokalere divisies zijn afgeschaft. Dat verhoogt dan ook direct het aantal dat er in Hasselt werken. Met deze move naar het station willen ze het terug makkelijker bereikbaar maken met het openbaar vervoer. Aangezien elke verbinding vanuit een station naar een werkplaats een vertragend effect heeft wat men hiermee wilt beperken.

Daarnaast is dat dan een nieuw gebouw, dus de overheid neemt zijn verantwoordelijkheid in betrekking tot de objectieven voor 2030 en 2050. Je weet wel. En ze kunnen tegelijkertijd de volledige site die nu in de voorstraat ligt volledig afstoten en verkopen gok ik (ik zou niet weten wat men anders met dat gebouw zou doen). Wat mij interessant lijkt voor een zoveelste appartementencomplex (en waardoor mogelijks de kostprijs van de nieuwbouw kan terugbetaald worden).

Kan mogelijk ook interessant zijn voor de bezoekers die voor info komen of om hun dossier te behartigen. Indien ze het dan ook in de geburen van het station voorzien (waar men momenteel een herinrichting aan het doen is) dan kan er ook gebruik gemaakt worden van de huidige betalende parkeerplaatsen zodanig dat die ook ten gelde gemaakt worden (en hun infrastructuurkost wordt terugverdiend).

Daarnaast was de voorstraat ook al voorzien voor telewerkers van andere FOD's (mensen die vb prefereren om op een kantoor te werken ipv thuis), als satelietkantoor (via reservatie van de werkplek), waardoor dit gebouw dan tegelijkertijd ook tegemoet kan komen aan werkers van limburg die opzien tegen de trip naar Brussel. Ik zie wel een paar mogelijke gebruikscases.

Nu bon, zoals altijd in de bouw lijkt het mij niet dat dit bij wijze van spreken morgen al in kannen en kruiken is. Een jaar vliegt voorbij, en meer ook. Dus er is wat tijd.

Zoals bij elke functie.

Bij de vacature kom je te weten waar de standplaats is en hoeveel er zijn (en of deze statutair is of niet). En normaal gezien moet je wanneer het meer als 1 standplaats is uw voorkeur(en) aanduiden. In functie van uw resultaat tov de anderen wordt dan bepaald of je uw voorkeur krijgt of niet.

Daarnaast kun je daar vb niets om geven en gewoon aangeworven worden in Brussel om dan een overplaatsing te vragen naar Hasselt (al is dat niet noodzakelijk evident of simpel en hangt dat oa. dan ook af van een vrijkomende plaats, ...). De andere mogelijkheid is dat je meedoet aan een interne markt vacature en kun je uw kandidatuur daar dan voor doorgeven. Maar dan moet die vacature er wel zijn. Al probeert men voordat men een vacature uitschrijft extern, eerst te kijken of er intern geen kandidaten zijn.

Voor de rest is FOD financiën 1 van de FOD's die open staan voor telewerk waardoor het wel eens kan zijn dat je minstens 2 - 3 dagen van thuis uit kunt werken. En eens uw "stage" voorbij is, en er wordt gemerkt dat je zelfstandig bent en de resultaten van uw werk in orde zijn, dat dit nog verder kan gereduceerd worden dat je naar de werklocatie moet opdraven. Maar dat laatste is afhankelijk van uw diensthoofd en zijn managementstijl. Maar telewerk blijft een gunst en geen recht en kan dan ook op elk moment teruggenomen worden zonder justificatie. Al gaat men dat natuurlijk niet zomaar doen. En is dat 1 van de vragen die je kunt stellen aan de contactpersoon die vermeld staat bij de vacature. Al moet je dan meestal wel de persoon van de FOD de vraag stellen en niet de persoon van SELOR.

Dat is het verschil tussen vroeger en nu hé. Zolang als uw werklading vordert, we don't care.
En het is tegenwoordig de verantwoordelijkheid van uw chef dat ze de werklading monitoren en niet uw aantal uren dat je prikt.

Laatst bewerkt:
Er zijn er 20k+ die bij FODFIN werken. En Hasselt is bij mijn weten het provinciaal hoofdpunt. Ze hebben daar ook redelijk veel gecentraliseerd waardoor de vroegere lokalere divisies zijn afgeschaft. Dat verhoogt dan ook direct het aantal dat er in Hasselt werken. Met deze move naar het station willen ze het terug makkelijker bereikbaar maken met het openbaar vervoer. Aangezien elke verbinding vanuit een station naar een werkplaats een vertragend effect heeft wat men hiermee wilt beperken.

Daarnaast is dat dan een nieuw gebouw, dus de overheid neemt zijn verantwoordelijkheid in betrekking tot de objectieven voor 2030 en 2050. Je weet wel. En ze kunnen tegelijkertijd de volledige site die nu in de voorstraat ligt volledig afstoten en verkopen gok ik (ik zou niet weten wat men anders met dat gebouw zou doen). Wat mij interessant lijkt voor een zoveelste appartementencomplex (en waardoor mogelijks de kostprijs van de nieuwbouw kan terugbetaald worden).

Kan mogelijk ook interessant zijn voor de bezoekers die voor info komen of om hun dossier te behartigen. Indien ze het dan ook in de geburen van het station voorzien (waar men momenteel een herinrichting aan het doen is) dan kan er ook gebruik gemaakt worden van de huidige betalende parkeerplaatsen zodanig dat die ook ten gelde gemaakt worden (en hun infrastructuurkost wordt terugverdiend).

Daarnaast was de voorstraat ook al voorzien voor telewerkers van andere FOD's (mensen die vb prefereren om op een kantoor te werken ipv thuis), als satelietkantoor (via reservatie van de werkplek), waardoor dit gebouw dan tegelijkertijd ook tegemoet kan komen aan werkers van limburg die opzien tegen de trip naar Brussel. Ik zie wel een paar mogelijke gebruikscases.

Nu bon, zoals altijd in de bouw lijkt het mij niet dat dit bij wijze van spreken morgen al in kannen en kruiken is. Een jaar vliegt voorbij, en meer ook. Dus er is wat tijd.

Dat is het verschil tussen vroeger en nu hé. Zolang als uw werklading vordert, we don't care.
En het is tegenwoordig de verantwoordelijkheid van uw chef dat ze de werklading monitoren en niet uw aantal uren dat je prikt.
Het kantoor aan de Voorstraat heeft thans een gigantische parking wat enorm handig is voor bezoekers EN ligt vlak aan een bushalte met rechtstreekse lijnen van het station EN vlak langs de nieuwe trambedding.

Het terrein en gebouw in de Voorstraat huren ze ook (Ben niet zeker of het KBC of Fortis is, maar ik dacht een grootbank)
Er zijn wel geruchten dat Studio 100 (Plopsa land er vlak tegenover) plannen zou hebben met die site

Puntje 2: moest de werklading goed vorderen zal niemand er een probleem van maken. Helaas pas vorige week meeting gehad dat er een grote merkbare achterstand is vergeleken met andere jaren en ze hulp hebben ingeroepen van andere diensten en vestigingen.. en dan nog moet je gemiddeld gezien nog steeds wel je uren maken hè.
Ik heb ook graag flexibiliteit en vind het zalig glijdende uren, maar sommige moeten altijd overdrijven en nemen een arm als ze al een hand krijgen.

Terug
Bovenaan