Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Telefoneren naar leveranciers. Meestal zeer simpel. Direct de goeie aan de lijn. Vandaag was het iets minder:

- Hallo bij leverancier
- goeiemiddag, Muscleduck hier van bedrijf, mijn collega ... uitleg over probleem
- *deer in headlights* ik verbind u door
- hallo bij ander bedrijf
- goeiemiddag ik belde naar bedrijf 1 voor probleem met hun product maar ze sturen mij nu door naar u
- ik verbind u door naar bedrijf 1
En daar hoor ik dan niks meer.

Ik bel dus terug, krijg diezelfde deer in headlights aan de lijn, en ineens heeft ze veel meer uitleg nodig. Ik doe dus mijn uitleg waarvoor ik bel maar nu is ze (deer in headlights)² want het is duidelijk dat ze er geen hol van snapt. Soit, uiteindelijk toch bij de juiste persoon terecht gekomen.

Ik heb eindelijk bericht gekregen waarop ik zat te wachten, heb een update geplaatst in de hopeloze zoektocht naar werk voor de geïnteresseerden.

Omdat ik het druk heb op het werk, kreeg ik ondersteuning van (senior) teamgenoten voor bepaalde projecten.

Gisteren moest iemand een meeting volgen in mijn plaats en hij heeft vandaag verslag uitgebracht naar mij. Eerst zijn notities doorgestuurd en nu wou hij die nog mondeling toelichten. Hij is erin geslaagd om zijn toelichting naar mij ongeveer even lang te laten duren als de meeting zelf. Wat een meerwaarde!

Sommigen horen zichzelf toch echt graag praten hé. Of ligt dat aan mijn West-Vlaamse mentaliteit? Niet veel woorden aan vuil maken, leg mij kort de basispunten uit, de te nemen acties en hop vooruit. Werk genoeg. Man, ik had goesting om op een bepaald moment mijn laptop dicht te gooien.

Dat is inderdaad enorm irritant! 100% akkoord ;)

Hier ook een nieuwe collega die elke meeting waar hij in zit, 2 keer trager laat verlopen omdat hij constant in herhaling valt, veel teveel fictieve detailvoorbeelden geeft die toch niet ter zake doen,... Maar dan wel zitten zagen dat we zoveel inefficiënte meetings hebben.
En dan werkt hij zich nog eens binnen in zoveel mogelijk vergaderingen omdat hij zichzelf zo belangrijk vindt.

Een van onze nieuwe managers heeft een typfout in haar handtekening gezet: Recource Manager in plaats van Resource Manager.

Bij het antwoorden van haar mail heb ik die fout stiekem rechtgezet, maar zou ik haar erop aanspreken of het laten voor wat het is?

Een van onze nieuwe managers heeft een typfout in haar handtekening gezet: Recource Manager in plaats van Resource Manager.

Bij het antwoorden van haar mail heb ik die fout stiekem rechtgezet, maar zou ik haar erop aanspreken of het laten voor wat het is?
Laten staan!
(als het ooit eens discussie is dat je iets niet correct hebt gedaan kan je dat opwerpen "Ik kan tenminste mijn titel juist schrijven.")

edit: mijn ergernis: Overheid die zijn lonen niet correct uitbetaald.

Laatst bewerkt:
Controlearts is langsgekomen. Mijn ziekteverlof is met 1 werkdag verkort. Ipv op maandag terug te moeten beginnen, moet ik dat op vrijdag doen. Ik ben een maand en snap wel dat mijn werkgever de controlearts stuurt. Is dit jaar ook al elke keer gebeurd, wanneer ik een ziektepapier binnenbracht.

Het erge is dat mijn collega ook vandaag de controlearts heeft gekregen. Terwijl ze maar een 10tal dagen thuis is wegen Corona. En de collega had dit ook zo doorgegeven aan de werkgever met bewijs van een positieve test.

Het is mij sinds Nieuwjaar steeds maar duidelijker geworden wat er zoal schort aan de overheid.
Hoe men beter ten rade kan gaan in de privé sector.
Schema's die na 24u niet meer kloppen, mensen die hun uren naar believen aanpassen.
En sommige zeuren zo hard dat ik er hoofdpijn van krijg.
Nu ja, horen zien en zwijgen zijn dan mijn beste kameraden.

Controlearts is langsgekomen. Mijn ziekteverlof is met 1 werkdag verkort. Ipv op maandag terug te moeten beginnen, moet ik dat op vrijdag doen. Ik ben een maand en snap wel dat mijn werkgever de controlearts stuurt. Is dit jaar ook al elke keer gebeurd, wanneer ik een ziektepapier binnenbracht.

Het erge is dat mijn collega ook vandaag de controlearts heeft gekregen. Terwijl ze maar een 10tal dagen thuis is wegen Corona. En de collega had dit ook zo doorgegeven aan de werkgever met bewijs van een positieve test.
Jij weet dat ziekte je opzeg verlengt? 🙈

Dagelijks moeten samenwerken met de vorige “opzijgeschoven” leidinggevende die toch (onbegrijpelijk) op dezelfde afdeling is mogen blijven werken, en waarvan je het takenpakket en het team hebt overgenomen.

Het blijft een heel vreemde en niet ideale situatie.

Gewoon zeggen want je zit niet meer op de kleuterschool? :unsure: Allé, ik weet dat de meeste bedrijven soms kunnen aanvoelen alsof je op de kleuterschool zit, maar dat terzijde :unsure:

Doet me terugdenken aan lang geleden bij de eerste dag op een nieuwe job toen ik een badge kreeg waar een typo in mijn naam stond. Ik direct gaan melden dat mijn naam verkeerd geschreven was, en toen botweg de reactie teruggekregen van "Ah maar die badges kosten veel geld dus dat gaan we echt niet meer aanpassen hoor". Je voelt dan direct die professionaliteit op je eerste werkdag, na een jaar ben ik daar toen ook maar vertrokken aangezien er ook nog wel wat andere dingen mis liepen.

Doet me terugdenken aan lang geleden bij de eerste dag op een nieuwe job toen ik een badge kreeg waar een typo in mijn naam stond. Ik direct gaan melden dat mijn naam verkeerd geschreven was, en toen botweg de reactie teruggekregen van "Ah maar die badges kosten veel geld dus dat gaan we echt niet meer aanpassen hoor". Je voelt dan direct die professionaliteit op je eerste werkdag, na een jaar ben ik daar toen ook maar vertrokken aangezien er ook nog wel wat andere dingen mis liepen.
Ik heb al eerder aangegeven (zowel hier als op het werk) dat we een compleet incapabel sociaal secretariaat hebben.
Bij de eerste loonfiche zaten meerdere fouten, waaronder mijn naam.
Dus ik bel, zeg ook dat mijn naam fout is.
"Dat kan ik niet aanpassen!"
"Pardon?"
"Ja dat is gelinkt aan je Rijksregisternummer, dat gaat niet."
"Het Rijksregisternummer dat gekoppeld is aan mijn officiële naam met de JUISTE spelling?"

3j later nog steeds een foute naam op mijn loonfiches. 🙄

Ik heb al eerder aangegeven (zowel hier als op het werk) dat we een compleet incapabel sociaal secretariaat hebben.
Bij de eerste loonfiche zaten meerdere fouten, waaronder mijn naam.
Dus ik bel, zeg ook dat mijn naam fout is.
"Dat kan ik niet aanpassen!"
"Pardon?"
"Ja dat is gelinkt aan je Rijksregisternummer, dat gaat niet."
"Het Rijksregisternummer dat gekoppeld is aan mijn officiële naam met de JUISTE spelling?"

3j later nog steeds een foute naam op mijn loonfiches. 🙄
Zou je op Amerikaanse wijze een rechtzaak kunnen inspannen dat “Annick Achternaam” al 3 jaar loon krijgt, maar “Anniek Achternaam” niet? Want jouw naam was een alternatieve spelwijze dacht ik hé.

Zou je op Amerikaanse wijze een rechtzaak kunnen inspannen dat “Annick Achternaam” al 3 jaar loon krijgt, maar “Anniek Achternaam” niet? Want jouw naam was een alternatieve spelwijze dacht ik hé.
Als het geld op Anniek haar rekening komt ga je niet veel kunnen doen.

Gesprek met de baas van mijn leidinggevende over waarom ik de organisatie verlaat en hoe ze de functie opnieuw kunnen invullen.
Ik geef aan dat ze geen voltijdse medewerker meer nodig hebben aangezien alles nu zodanig geautomatiseerd is dat ik misschien nog 2 uur effectief werkte per dag. Haar antwoord: "Ja maar we gaan toch een fulltime in dienst nemen want anders zijn we dat budget kwijt. We zullen nog wel nieuwe opdrachten vinden". Ik zit al een jaar te vragen naar nieuwe opdrachten :wallbash:
En dan is besparen bij de overheid een onmogelijke opdracht :unsure:

Op mijn werk had er iemand op de kast achter zijn bureau wat peper plantjes staan en nu heeft een project leider die samen met de kuisvrouw allemaal weg gekieperd (met pot en schaaltje enal) :wtf: Zoiets doet ge toch niet. Als het u dan toch zo stoort, vraag dan aan die collega of hij die niet mee naar huis wil nemen. Toch wel wat een degout gekregen van die 2 personen hierdoor.

Heb ook een pepertje gekregen van hem dat ik hier thuis geplant heb, dus ga hem er enkele terug geven zodat hij opnieuw kan planten.

Op mijn werk had er iemand op de kast achter zijn bureau wat peper plantjes staan en nu heeft een project leider die samen met de kuisvrouw allemaal weg gekieperd (met pot en schaaltje enal) :wtf: Zoiets doet ge toch niet. Als het u dan toch zo stoort, vraag dan aan die collega of hij die niet mee naar huis wil nemen. Toch wel wat een degout gekregen van die 2 personen hierdoor.

Heb ook een pepertje gekregen van hem dat ik hier thuis geplant heb, dus ga hem er enkele terug geven zodat hij opnieuw kan planten.
Togh ja, de kuisvrouw kunt ge het moeilijk kwalijk nemen. Die krijgt ook maar orders van bovenaf. Het is niet makkelijk om "nee" te zeggen als je zo laag in de hiërarchie staat.

Terug
Bovenaan