Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Herkenbaar. Corona is voor bepaalde medewerkers de poort naar extra verlof en thuiswerk.

Ook voor de vaccinaties merk je dat.
Ene “groep” verzet zijn vaccinatie na de werkuren.
Andere “groep” hun vaccinatie valt steevast tijdens de werkuren met daarna natuurlijk de vaste twee daagjes ziek.
Vooral de woensdag is populair voor te vaccineren, 11/12u. Daarna mail dat ze pijn hebben van de prik en dus stoppen met werken en dan donderdag en vrijdag ziek !
Ook steeds vaccin ten laatste op een woensdag, zodat ze zeker fit zijn voor het weekend.
Vreselijk toch waar sommige mensen zich mee bezig houden. Ik kan gelukkig zeggen dat geen enkele van mijn collega’s zo zijn.

meeting #1

- dit moet dit weekend gebeuren
- ik heb geen tijd dit weekend, zal maandag zijn dan
- oh ok, sucks maar goed maandag dan

meeting #2 ( 15 min later)
- of het toch niet in het weekend kan
- nee
- ja maar als ze nu dit en dit doen
- ok maar dat helpt niet echt want ik ga daar nog niks mee doen tot maandag
- ah

18:00
- hey we hebben dit, dat en het andere gedaan dus de klant wacht nu gewoon tot gij uw stuk kunt doen, zou niet lang mogen duren
- ffs

* paar telefoontjes naar mensen om te zeggen dat ik er echt wel niet mee kan lachen*

Idioot dat ik ben rij ik dus naar huis om mijn laptop te gaan halen, ik kijk er naar en mja we moeten dingen rebooten, er zijn jobs aan het lopen die ik niet wil stoppen, etc

Mail met al de redenen waarom het dus wel LANG zal duren en mijn weekend daar niet aan opoffer.
Antwoord dat gewoon is ' ik denk het niet'

:unsure:

We zullen zien hoe pissed off ze maandag zijn zeker.. ?

Das nog zo iets,

ons vaccinatie centrum is open tot 22 uur denk ik, (ik kreeg mijn uitnodiging en moest om 21.15 gaan).
Dus iedereen kan toch makkelijk inplannen om eens na zijn werk te gaan? ge maakt een omweg(getje), en zo naar huis....
Ach overheid pampert veel te veel met dat verplicht verlof en die quarantaine's en weet ik veel...

Wordt hoog tijd dat we dat allemaal afschaffen en terug naar normaal gaan, zoals in the UK.
De intensive care wordt toch niet (meer) over belast, en al die maatregelen zijn voor niets meer nodig.

Als ik mijn booster moest gaan halen, kon ik dat alleen tijdens de werkuren.
Dus nu denkt mijn werkgever ook dat ik een profiteur ben terwijl ik de dag na mijn boosterprik met barstende koppijn zat te werken en binnen voor mijn laptop mijn winterjas aanhad van de koude rillingen. :unsure:

meeting #1

- dit moet dit weekend gebeuren
- ik heb geen tijd dit weekend, zal maandag zijn dan
- oh ok, sucks maar goed maandag dan

meeting #2 ( 15 min later)
- of het toch niet in het weekend kan
- nee
- ja maar als ze nu dit en dit doen
- ok maar dat helpt niet echt want ik ga daar nog niks mee doen tot maandag
- ah

18:00
- hey we hebben dit, dat en het andere gedaan dus de klant wacht nu gewoon tot gij uw stuk kunt doen, zou niet lang mogen duren
- ffs

* paar telefoontjes naar mensen om te zeggen dat ik er echt wel niet mee kan lachen*

Idioot dat ik ben rij ik dus naar huis om mijn laptop te gaan halen, ik kijk er naar en mja we moeten dingen rebooten, er zijn jobs aan het lopen die ik niet wil stoppen, etc

Mail met al de redenen waarom het dus wel LANG zal duren en mijn weekend daar niet aan opoffer.
Antwoord dat gewoon is ' ik denk het niet'

:unsure:

We zullen zien hoe pissed off ze maandag zijn zeker.. ?
En hebben die mensen die : "ik denk het niet" antwoorden iets te zeggen ?
Indien het antwoord is : ik denk het niet. Dan gaan die vies kijken en dan kijkt gij eens vies terug.
Is het antwoord : ja, dan vlieg ik buiten. Dan zulde gij uwe weekend daaraan mogen opofferen terwijl je op zoek gaat naar ander en beter werk indien jij daar gemakkelijk aan geraakt. Maar sowieso is het overal wel iets.

Als ik mijn booster moest gaan halen, kon ik dat alleen tijdens de werkuren.
Dus nu denkt mijn werkgever ook dat ik een profiteur ben terwijl ik de dag na mijn boosterprik met barstende koppijn zat te werken en binnen voor mijn laptop mijn winterjas aanhad van de koude rillingen. :unsure:

De kou is omdat je minder rechtstreeks zonlicht en warmte hebt 😉

Geen profiteur, maar wel een aansteller, hier op het werk hebben er twee corona en die werken gewoon door, zonder ziekteverlof, winterjassen of rillingen.
Al e chance dat iedereen even ziek is van Corona 🤔

Geen profiteur, maar wel een aansteller, hier op het werk hebben er twee corona en die werken gewoon door, zonder ziekteverlof, winterjassen of rillingen.

Ik werk ook gewoon door zonder ziekteverlof, maar dan mét koude rillingen én barstende koppijn.
Wie is hier dan de aansteller en wie niet? :coolbrows:

Die gasten die met Corona doorwerken, is dat dan vanuit quarantaine of bedoel je dat die vrolijk nog ergens rondlopen tussen andere mensen?

Die gasten die met Corona doorwerken, is dat dan vanuit quarantaine of bedoel je dat die vrolijk nog ergens rondlopen tussen andere mensen?
Dat was ook mijn eerste gedacht, "jah, als die KOMEN werken terwijl ze positief zijn, zijt ge der vet mee!" 😁

En als we al-dan-niet-werken-met-corona als aanstellers of niet gaan bestempelen, kunnen we het er dan aub over eens zijn dat wie met covid in het ziekenhuis ligt een GIGANTISCHE aansteller is en de Covid-doden dan de Kings en Queens zijn van de aanstellers? :unsure:

Bwa pas op, ik ben geen tiran hé.

ik ga nu ook niet verlangen dat mensen verlofdag opnemen om zich te laten vaccineren (zou ik zelf ook niet doen hoor).

Maar dat hoeft toch ook helemaal niet, gewoon es na je werk stoppen, duurt hooguit een half uurtje...
Als mensen er , desondanks dat perfect te doen is, toch afkomen om tijdens hun uren er van tussenuit te knijpen, en zoals je zegt dan de rest van de dag thuis bljiven door een pijne arm, en weet ik veel wat.... Ja dan staan die op mijn shit list, en van zodra we met te veel zijn, zijn die de eerste die we naar de uitgang pushen. niet zo zeer van die éne namiddag, maar het is gewoon een ganse weerspiegeling van hun attitude.
profiteren = niet begaan zijn met de firma = zo snel mogelijk buiten aub.

Degenen die bij ons tijdens de uren moesten hebben dat zo vroeg of laat mogelijk proberen in te plannen, en gezien dat hun werk wel in orde was tegen het einde van de dag. Wij gaven ook een extra dag vrij/ziekteverlof voor wie zich niet goed voelde. Nu goed, bij ons zijn er meerdere die ook zonder probleem tijdens vrije dagen of 's avonds zaken opvolgen (hoewel de firma dat absoluut niet vraagt en ik dat zelfs ontmoedig), dus op een enkeling na niet echt schrik voor profiteurs in het team.

Beetje geven en nemen zeker, zolang ze normaal doen. Wij hebben zo ook wel ene rondlopen die als eerste zou buiten mogen :shutup:.

Ik heb mijn booster ook gewoon verlegd van vrijdag naar maandag ze, fuck dat het weekend is al kort genoeg. :tongue:
Een uurtje klein verlet op maandag, dinsdag mottig geweest maar wel gaan werken.

Uw booster gaan halen tijdens de werkuren is trouwens gewoon een recht.

Laatst bewerkt door een moderator:
Uw booster gaan halen tijdens de werkuren is trouwens gewoon een recht.
Ik dacht dat dat gedaan werd om bepaalde twijfelaars over de lijn te trekken.

Zo van : op mijne vrije dag een prik nemen. Wat denken die wel niet, dat ik dan nog mottig ben op mijne vrije dag. Of dat ik daar een verlofdag voor kwijt ben, dat ziede van hier. Of van het principe van ziet ge het wel wij werkende mensen mogen onze vrije dag daar aan opofferen maar die profiteurs en luiaards van een "vul gekozen explitief in" die in de hangmat liggen die moeten dat niet doen. Dat ziede van hier dat ik daar mijne verlof/vrij moment aan ga opofferen.

En het wordt als maatschappelijk aangewezen gezien dat men gevaccineerd is. En daardoor mag dat dus ook tijdens de werkuren ingepland worden. Of anders gezegd, je bepaalt zelf welk moment je kiest. En op zo een manier kunnen ze het prikken ook nog eens redelijk efficiënt houden door het te spreiden over een volledige dag ipv dat het gros dit 's avonds of een week-end dag of verlofdag moet doen.

dus meh.

Dus je wilt zeggen dat het inderdaad een recht is maar eigenlijk toch ook weer niet en dat een goede werknemer er beter geen gebruik van zou maken, of wat is uw punt?
Leek mij niet te handelen over dat het een recht was waar je defacto de mogelijkheid voor zou moeten hebben. Leek mij eerder dat men de mogelijkheid heeft ingevoerd vanuit overtuigingsstandpunt.

Indien mensen dan ook makke lammetjes waren geweest die zonder tegenstand zich lieten inenten, dan denk ik niet dat de mogelijkheid geboden zou zijn geweest.

Die meh sloeg vooral op het feit dat ik er geen probleem mee heb dat men het zou kunnen zien als "recht"

En hebben die mensen die : "ik denk het niet" antwoorden iets te zeggen ?
Indien het antwoord is : ik denk het niet. Dan gaan die vies kijken en dan kijkt gij eens vies terug.
Is het antwoord : ja, dan vlieg ik buiten. Dan zulde gij uwe weekend daaraan mogen opofferen terwijl je op zoek gaat naar ander en beter werk indien jij daar gemakkelijk aan geraakt. Maar sowieso is het overal wel iets.
Het was de klant die dat zei :p Al drie telefoons vandaag.. “ok maar zoals gezegd, ik ben niet thuis”.

Als ze daarover moeilijk doen intern zal ik met plezier iets anders zoeken.

Het was de klant die dat zei :p Al drie telefoons vandaag.. “ok maar zoals gezegd, ik ben niet thuis”.

Als ze daarover moeilijk doen intern zal ik met plezier iets anders zoeken.
Zou al straf zijn dat men u buiten kegelt voor niet onbetaald in 't weekend te werken. Laat staan met notificatie op extreem korte termijn (zijnde de vrijdag).

Problemen met onze core cluster. De blusinstallatie in het datacenter is een tijd geleden afgegaan en die cluster heeft daar wat van af gezien.
De vendor trekt zich terug en geeft geen garantie meer op de hardware. Het hoger management weigerde om één of andere reden om daar mee naar de verzekering te stappen.

Gevolg is dat dat ding nu niet meer betrouwbaar lijkt en de enige manier om dat snel op te lossen is daar geld tegen aan gooien. Maar dat vinden ze dan weer te duur. Zeker omdat het over een tussenoplossing gaat (nieuwe cluster is besteld maar 3 maand levertermijn).
Wat ik nog wel snap: het is niet zo goedkoop en wegens leveringsproblemen vrezen ze voor stock tekorten en willen ze even de vinger op de knip houden.

Onze reactie is dat we dan niet kunnen garanderen dat alles up and running blijft. Dat vinden ze dan een dreigement en dat wordt niet in dank afgenomen. Zeer faire reactie.. zeker omdat ze het dus hebben nagelaten om naar de verzekering te stappen we zo misschien wél het geld hadden voor die tijdelijke fix.

Omdat ik het druk heb op het werk, kreeg ik ondersteuning van (senior) teamgenoten voor bepaalde projecten.

Gisteren moest iemand een meeting volgen in mijn plaats en hij heeft vandaag verslag uitgebracht naar mij. Eerst zijn notities doorgestuurd en nu wou hij die nog mondeling toelichten. Hij is erin geslaagd om zijn toelichting naar mij ongeveer even lang te laten duren als de meeting zelf. Wat een meerwaarde!

Sommigen horen zichzelf toch echt graag praten hé. Of ligt dat aan mijn West-Vlaamse mentaliteit? Niet veel woorden aan vuil maken, leg mij kort de basispunten uit, de te nemen acties en hop vooruit. Werk genoeg. Man, ik had goesting om op een bepaald moment mijn laptop dicht te gooien.

Omdat ik het druk heb op het werk, kreeg ik ondersteuning van (senior) teamgenoten voor bepaalde projecten.

Gisteren moest iemand een meeting volgen in mijn plaats en hij heeft vandaag verslag uitgebracht naar mij. Eerst zijn notities doorgestuurd en nu wou hij die nog mondeling toelichten. Hij is erin geslaagd om zijn toelichting naar mij ongeveer even lang te laten duren als de meeting zelf. Wat een meerwaarde!

Sommigen horen zichzelf toch echt graag praten hé. Of ligt dat aan mijn West-Vlaamse mentaliteit? Niet veel woorden aan vuil maken, leg mij kort de basispunten uit, de te nemen acties en hop vooruit. Werk genoeg. Man, ik had goesting om op een bepaald moment mijn laptop dicht te gooien.
Dit ligt niet aan uw West-Vlaamse mentaliteit.
Dat ligt aan het ontbreken van het inschattingsvermogen van die (senior) teamgenoot.

Het is nochtans allemaal niet zo moeilijk. Ik praat ook graag eens bij of verduidelijk al eens graag mondeling notities van een of andere meeting of project naar een collega/klant.
Maar enkel als ik merk dat de tegenpartij daar voor open staat. Ik merk die signalen dan ook op. De manier hoe de mails beantwoord worden, hoe je aan de telefoon klinkt etc. geven aan of iemand tijd en/of goesting heeft om even bij te praten.

Moest ik die (senior) teamgenoot zijn in je voorbeeld, dan had ik al lang die signalen opgepikt en had ik de notities via mail doorgestuurd met de melding: "Je kan me bereiken bij onduidelijkheden".

Laatst bewerkt:
Ik werk nu bijna 6 jaar voor mijn werkgever en heb al 4 verschillende managers (in 3 verschillende rollen) gehad.

Mijn laatste managerwissel was in juni 2020 en ik ben supertevreden van haar als mijn manager. Op een half jaar tijd had ze al meer voor mij verwezenlijkt dan mijn vorige managers tesamen. Het is niet altijd even gemakkelijk om de enige niet-Amerikaan in een team te zijn, maar over haar leidersschap heb ik nooit te klagen gehad.

Ze liet een tijdje geleden al verstaan dat ze weg wil omdat ze niet tevreden is met het management boven haar, en dat lijkt nu steeds concreter te worden. Het team gaat waarschijnlijk ontbonden worden ten gevolge van de zoveelste reorganisatie in het bedrijf. Ze is nu voor haar direct reports een plaats in andere delen van de business aan het zoeken.

Ik heb via projecten waar ik in het verleden aan heb gewerkt een paar aanbiedingen van andere managers liggen, dus ik zal wel ergens op mijn pootjes terecht komen, maar ik vind het toch enorm jammer om haar te zien vertrekken. Dit gaat heel onnozel en misschien wat akelig klinken, maar sinds ik geen contact met mijn moeder meer heb, zag ik mijn manager meer en meer als mijn rolmodel voor hoe ik als vrouw wil verder groeien, zowel op professioneel als op persoonlijk vlak. Niet dat ik ze als surrogaat mama zag of zo, maar ik heb er wel nood aan om naar iemand op te kunnen kijken.
Ik zit sinds vorige week in een nieuw team, met ook een nieuwe manager. Het is nog wat zoeken om mijn draai te vinden, maar ik ben op dat vlak positief ingesteld, dus het zal nog wel loslopen. Het is lang niet mijn eerste wissel hier, dus ik ben het gewoon geworden om me ergens te moeten inwerken. :p

Nu stuurde mijn vorige manager mij een uitnodiging voor een maandelijkse 1-on-1 met als comment: "a monthly spot for catch-up, because I am having separation anxiety!".

Ik ben niet aan het wenen. Jij bent aan het wenen. ;_;

Terug
Bovenaan