Wat een mede collega doet op zijn/haar werk zijn niet mijn zaken. Maar als je begin te facetimen op je werk op luidspreker dan begin ik mij toch wel enkele vragen te stellen.
Ik kom speciaal op vrijdag omdat ik dan meestal alleen zit op mijn eiland en nu zitten we met twee. Totaal geen probleem maar die zit hier gewoon te FT met hare vent.
Ik denk niet dat zij beseft dat zij nog altijd in haar stage periode zit en dat als iemand dit gaat melden ze serieus in de problemen kan geraken.
Als je wilt bellen, kan je gerust in een van de geluiddichte lokalen die wij hebben. Maar FT op luidspreker dat is wel next level.
Ik zat gisterenavond om 20.00 te schimmelen in een meeting die met compliance US moest doorgaan. Daagt die pas om 20.10 op (voor haar dus 11.10h s morgens) met het excuus "Sorry, was met de dierenarts aan het bellen". Ik versta dat dieren belangrijk zijn, maar doe toch beetje alsof je je werk serieus doet.
Dat kan in het lijstje van onze US marketing dude deze week 'ik kan niet naar de meeting komen, ben naar de winkel'. Ok, ik dacht dat het 10h s morgens was voor je en we speciaal voor jou de meeting in dat slotje gepland hadden.
That being said. Ik ben geen stagiair en ik ben vandaag al letterlijk 3h aan het proberen om toegang te krijgen tot de nieuwe IT portal waar je ticketjes kunt submitten. Dat is ook dollars through the drain... Je zou denken dat ze daar een straightforward process voor hebben, quod non.
- Ik browse naar mijn bookmarked URL (van de oude portal), daar staat een link naar de nieuwe portal "sinds sep zijn we verhuisd"
- Ik klik er op, kom op de nieuwe portal uit - so far so good
- Ik wil een ticketje filen door op 1 van de knoppen te duwen 'no permission' error.
- Permission requests moeten officieel via dat systeem, dus catch 22
- De standaard "I know a guy" approach. Dus ik stuur teams berichtje naar iemand die ik ken die mogelijks kan helpen.
- Die geeft mij de naam van de sjarel die het voor hem gefixt had.
- Ik stuur die + zijn manager + alles in de mgr zijn org chart een mail, kwestie van zeker iemand te vinden die mij kan helpen.
- Mail word geforward naar de "beheerder" madam van het portaal - yippee
- Madam kan het niet fixen want VPN issues

; en overigens ze beheert dat portaal, maar niet de access group van het portaal. Of ik niet even kan rondvragen bij collega's wie wel en wie niet toegang heeft en dan via de domain groups vergelijken welke group de toegang controleert.
- Euh nee, dat lijkt me, denk ik, heel waarschijnlijk, niet het proces te zijn hoe ze de overige 1000 en zo wat collega's toegevoegd hebben aan DE group. Iemand moet het weten, but it ain't me.
- Ik stuur nog een mail om te escaleren, geen antwoord
- 3h later, no progress
- fingers crossed dat het magisch opgelost is maandag
(just an idea, zet eens op het portaal, het oude en het nieuwe, hoe je kunt toegevoegd worden. Blijkbaar is dat voor iedereen van onze divisie dezelfde zever)