Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Kan je jaarlijks wat meer betalen want ze snoeien in onze overheidsdiensten ..

Nu alle gekken op een stokje er zijn sommige onderwerpen waar sommige sommige BG een zéér sterke mening over hebben. En ik wist als dat ging posten dat ik een paar reacties zou krijgen.

Het was niet mijn bedoeling om te rage baiten en zeker niet voor 10 uur 's morgens. Ik zal dit onderwerp terug in mijn kastje plaatsen.
Ze gaan dat oplossen met efficiëntie, niet met meer belastingen hé ;) Dit jaar ga ik +100.000 EUR mogen betalen, da's genoeg, dank u.

Ik ga het hier blijven herhalen, denk dat je gewoon niet echt geschikt bent om jouw job uit te oefenen gezien je elke dag je kas opfret met frustraties en je daardoor blijkbaar ook nog eens begint te slabakken (ik weet niet hoe je jouw job doet maar mails deleten van gepensioneerden catalogeer ik onder uw job niet deftig doen).

Je overdrijft ook wel met die "rage" en "sterke mening", dat lijkt me gewoon een kutmentaliteit en daarom reageer ik, dat is alles.
Vind ik ook.

En ik vind ook @peppe dat je nogal wat uit de hoogte doet vanuit uw "ivoren ambtenarenstoel". Het is niet omdat mensen domme vragen stellen, dat je ze niet moet beantwoorden (vind ik).
Je wordt betaald om hen ten dienst te zijn. Doe dat dan ook gewoon?
of ga je nu zeggen dat je betaald wordt om op BG forum te posten? (want daar maak je dan weer wel tijd voor vrij)

De burger heeft recht op dienstverlening, daarvoor betaalt hij nu immers belastingen.

Soit, ik vind de karikatuur die je van jezelf maakt als "hautaine luie ambtenaar" ook niet echt bijdragen bij het imago dat de meesten hebben over de overheid hoor. Helaas draag je daar zelf aan bij nu.

Domme vragen beantwoorden is toch gewoon deel van elke job? Als je constant in contact staat met burgers zal dat gewoon frequenter voorvallen, maar ik zit sommige van onze klanten soms met handen en voeten uit te leggen hoe hun eigen business in elkaar zit. En dat zijn dan profielen die vlotjes >100K per jaar binnenharken. Gelukkig kom ik regelmatig ook enorm competente mensen tegen.

Terug na 2 weken ziek te zijn. Geen reactie van eigen team.
Wordt er ingeduwd en mag de shit terug gaan rechtzetten.

1 collega thuis met burn-out
Collega's buiten het team wel waardering en blij dat ik terugben.

Veel zin om mijn weer ziek te zetten en iets anders te gaan zoeken.

Happy

Als je niet tegen domme vragen kan, kan je best ergens in IT werken ver weg van 1ste lijns contact en ervoor zorgen dat je altijd werkt met dezelfde business mensen op hetzelfde product.

Vind ik ook.

En ik vind ook @peppe dat je nogal wat uit de hoogte doet vanuit uw "ivoren ambtenarenstoel". Het is niet omdat mensen domme vragen stellen, dat je ze niet moet beantwoorden (vind ik).
of ga je nu zeggen dat je betaald wordt om op BG forum te posten? (want daar maak je dan weer wel tijd voor vrij)

De burger heeft recht op dienstverlening, daarvoor betaalt hij nu immers belastingen.

Soit, ik vind de karikatuur die je van jezelf maakt als "hautaine luie ambtenaar" ook niet echt bijdragen bij het imago dat de meesten hebben over de overheid hoor. Helaas draag je daar zelf aan bij nu.
Ik ben het hier 200% mee eens. Ik krijg ook veel stomme vragen. Ik beantwoord die gewoon.

Ze gaan dat oplossen met efficiëntie, niet met meer belastingen hé ;) Dit jaar ga ik +100.000 EUR mogen betalen, da's genoeg, dank u.

Ik ga het hier blijven herhalen, denk dat je gewoon niet echt geschikt bent om jouw job uit te oefenen gezien je elke dag je kas opfret met frustraties en je daardoor blijkbaar ook nog eens begint te slabakken (ik weet niet hoe je jouw job doet maar mails deleten van gepensioneerden catalogeer ik onder uw job niet deftig doen).

Vind ik ook.

Ik ben het hier 200% mee eens. Ik krijg ook veel stomme vragen. Ik beantwoord die gewoon.

Wat ik wel nog wil zeggen en dat merk ik wel is de gedachte van "ik betaal belastingen voor jullie ambtenaren dus jullie moeten die dienstverlening doen."

Gelukkig kan ik zeggen dat persoonlijke dienstverlening niet in mijn takenpakket zit. Ik weet goed genoeg wat ik WEL moet verlenen en niet moet verlenen. Ik weet dat dit zal tegensteken voor sommige die denken omdat ik dossierbeheerder ben dat ik vragen van jan en alleman moet beantwoorden maar ik kan u met een gerust hart zeggen dat dit niet het geval is. Als ze persoonlijke dienstverlening willen kunnen ze ons nummer bellen en dan komen ze op de algemene centrale uit die u verder kan helpen.

Als andere mensen elke mail willen beantwoorden dan is dat hun volste recht en ik ga die personen niet scheef bekijken. Ik trek gewoon ergens een lijn en dat is alles.

In ieder geval vanaf het moment dat er een klacht binnen komt en ik word op het matje geroepen dat ik mijn werk niet goed doe zal ik dat hier ook laten weten.

Het is goed om te weten dat mensen above and beyond gaan voor letterlijk hetzelfde loon of het nu in u takenpakket staat of niet. Vroeger was ik ook zo iemand die above and beyond ging, alles voor de firma. Ook al stond het niet in mijn takenpakket ik wou laten zien dat ik een goede werknemer was in de hoop om de ladder te beklimmen en hogerop te geraken. Wat mij dat heeft opgeleverd is een mooie burn out van 6 maanden en geen verlenging van mijn contract wanneer die was afgelopen.

Maar zeggen dat mijn rage bait niet succesvol was na het lezen van al de reacties ... :oi22:🤭

Maar zeggen dat mijn rage bait niet succesvol was na het lezen van al de reacties ... :oi22:🤭
Denk dat je dit er vooral bijzet puur omdat je voelt dat iedereen gewoon niet akkoord is met uw handelswijze en je zo nog met een geheven hoofd kan afdruipen... Blijft wel afdruipen natuurlijk.

Doe wat je wil, als jij vindt dat een vraag beantwoorden van een burger die een vraag heeft over zijn dossier niet jouw taak is als dossierbeheerder... Dan doe je maar. Alleen jammer voor die gepensioneerde die geen antwoord krijgt op zijn (goedbedoelde en beleefd gestelde) vraag. Resultaat zal zijn dat je je blijft frustreren, uiteindelijk mensen je frustraties niet meer zullen begrijpen en je conclusie zal zijn dat het niet aan jou ligt maar aan al de rest. Doet me wat denken aan die BG-member een paar maanden/jaar geleden die gefrustreerd was in zijn job want hij moest alles alleen doen en niemand snapte hem, thuis daardoor elke dag ambras met vrouw en kinderen, etc... Plezant zo!

Goh, enerzijds ben ik het ermee eens dat je misschien best eens van stoel verandert, maar dat heb je zelf ook al door, denk ik. Als je bepaalde zaken niet of nauwelijks nog kan opbrengen en ze geven je instant een negatief gevoel, dan moet je dat voor jezelf gewoon niet meer willen. Maar tot die tijd zal je ermee moeten dealen en zou ik ook wel verwachten een antwoord te krijgen. Niet iedereen is even slim, even opmerkzaam, even snel, heeft een even goed geheugen of kan goed begrijpend lezen...

Daarnaast vind ik persoonlijk wel dat deze plek moet kunnen dienen om te ventileren. Dat je soms behoefte hebt om iets van je af te schrijven zonder dat daar commentaar op komt. Ik zou net denken dat net in dit topic daar ruimte voor moet zijn.

Oh boy... Something's smelling.

Er was net divisional quarter update. 1 van de dingen die ze vermeldden was dat er - yet again - een operational excellence oefening aankomt voor bepaalde functies. Lees: Wsch re-org + firings.

Dus ik vraag in de Q&A. "Wat kunnen we verwachten van de oefening. Nieuwe structuur en/of nieuwe processen en/of ontslag ronde". Antwoord. blablablbla, om af te sluiten met "ook onstlagen, maar in onze divisie a 'tiny amount'". OK - fair enough. Dus niks gezegd eigenlijk.

2 min later een meeting invite van de baas van mijn baas voor een "casual check-in" volgende week met als subject "I’d love to hear more about what you are doing now and what you want to do more/less of". Geen idee wat dat betekent. Zou wel heel balsy/psycho zijn om dat te doen als ze me willen afknippen. Maar zou mijn baas afgeknipt worden ? #suspens

Weeeell - update.

De check-in ging als volgt. *blablablabla over koetjes en kalfjes*. Om af te sluiten met. "your job is safe, but not everybody in the team is safe. You might change reporting lines.". Nog altijd relatief vaag maar ik ga ervan uit dat dat wil zeggen 'je reporting line zal veranderen maar ik mag het niet zeggen'.

Daarnet dan meeting met mijn manager die mijn 2025 objectieven nog eens wou herzien en very crisp zetten voor de aankomende review cycle. I know what that means - voorbereiden op een nieuwe manager en proberen te zorgen dat je zeker goede evaluatie hebt.

Never a dull moment hier.

In any case. De objectieven zijn nu zo gezet dat ik 100% succes scoor en de review cycle start 1 november. Dus jaaah. Hard work pays off *kuch kuch*

Daarnaast vind ik persoonlijk wel dat deze plek moet kunnen dienen om te ventileren. Dat je soms behoefte hebt om iets van je af te schrijven zonder dat daar commentaar op komt.
Is nog steeds een forum hé, natuurlijk reageren mensen als ze het er niet mee eens zijn.

Als het gewoon is om te ventileren.... tja dan roep je het beter gewoon van de daken, of mompel je het maar wat in jezelf imo.

Wat ik wel nog wil zeggen en dat merk ik wel is de gedachte van "ik betaal belastingen voor jullie ambtenaren dus jullie moeten die dienstverlening doen."

Gelukkig kan ik zeggen dat persoonlijke dienstverlening niet in mijn takenpakket zit. Ik weet goed genoeg wat ik WEL moet verlenen en niet moet verlenen. Ik weet dat dit zal tegensteken voor sommige die denken omdat ik dossierbeheerder ben dat ik vragen van jan en alleman moet beantwoorden maar ik kan u met een gerust hart zeggen dat dit niet het geval is. Als ze persoonlijke dienstverlening willen kunnen ze ons nummer bellen en dan komen ze op de algemene centrale uit die u verder kan helpen.

Als andere mensen elke mail willen beantwoorden dan is dat hun volste recht en ik ga die personen niet scheef bekijken. Ik trek gewoon ergens een lijn en dat is alles.

In ieder geval vanaf het moment dat er een klacht binnen komt en ik word op het matje geroepen dat ik mijn werk niet goed doe zal ik dat hier ook laten weten.

Het is goed om te weten dat mensen above and beyond gaan voor letterlijk hetzelfde loon of het nu in u takenpakket staat of niet. Vroeger was ik ook zo iemand die above and beyond ging, alles voor de firma. Ook al stond het niet in mijn takenpakket ik wou laten zien dat ik een goede werknemer was in de hoop om de ladder te beklimmen en hogerop te geraken. Wat mij dat heeft opgeleverd is een mooie burn out van 6 maanden en geen verlenging van mijn contract wanneer die was afgelopen.

ja want ik je takenpakket staat persoonlijk dienstverlening niet vermeld dus daar doe je dan ook niet aan mee of wat wil je nu zeggen?
Terwijl je gewoon de mail In 5 seconden de mail kan beantwoorden en iemand hiermee geholpen en heel die flauwekul voor de rest achterweg kan laten.
ohja ik ben ook een ambtenaar.

Je hebt een postbakoefening moeten uitvoeren. In die postbakoefening stond bij mij destijds geen enkele optie om een mail simpelweg te deleten als actie.
Delegeren, behandelen of archiveren. Maar niet deleten. Al moet ik eerlijk zijn dat dit ondertussen al 15 jaar geleden is.

Ik heb het voor de rest al gezegd. Mijn loon wordt betaald door de belastingbetaler. Ik heb wel geen rechtstreeks contact met de belastingbetaler. Ik heb echter wel contact met andere partijen. En in die contacten staan mijn contactgegevens.
Het moment dat ik de moeite gedaan heb om de mail te lezen, te analyseren en weet wat het antwoord is. Dan neemt het mij zo goed als evenveel tijd in beslag om gewoon te antwoorden :
Zoals in de brief vermeld bedrag xxx. En op de verzendknop te drukken. Dan gewoon op de deleteknop te drukken.

Op die manier acht ik het ook aannemelijk dat ik binnen 1 maand niet opnieuw een mail binnenkrijg van diezelfde persoon met de vraag. Waar ik waarschijnlijk dat toch weer mag gaan opzoeken omdat ik door het aantal dossiers al niet meer wist dat die vraag gesteld was en wat het relevante antwoord is. Waardoor dit enerzijds inefficiënt is en anderzijds nog eens irritant ook nog dat ik mij met dat gezever bezig moet houden.
Kortom als het antwoord dan ook zo eenvoudig is, zou ik gewoon dat antwoord sturen.

Wat per toeval in inbox test u ook de meeste punten bezorgt om die zaken vlot (en correct) te beantwoorden.
Of je moet de mogelijkheid hebben om dit te forwarden naar de persoon in jullie dienst die wel die klantenfunctie heeft of naar uw chef met de vraag wat moet ik daarmee aanvangen.
En dan zal die u wel de instructies geven.

Ergo als ik uw chef was zou mijn instructie zijn : gelieve dergelijke vragen te beantwoorden met het juiste antwoord. Klanten mogen idiote vragen stellen. Het is onze taak als ambtenaar om ten alle tijden klantvriendelijk te zijn.
Al vind ik het defacto sowieso raar dat uw contactgegevens vermeld zijn in die brief. En jij dan vind dat je op die gestelde vragen niet moet antwoorden. Omdat het niet onderdeel is van uw takenpakket.
Door het feit dat uw contactgegevens vermeld staan is dit defacto onderdeel van uw takenpakket. Anders had er de gegevens gestaan van de persoon die ze WEL moeten contacteren.

Dus ofwel ken jij uw eigen takenpakket niet. Ofwel zou ik zo snel als mogelijk die contactgegevens veranderen naar de persoon bij wie de "klanten" WEL die vragen kunnen stellen en daar ook een antwoord van mogen verwachten. Waarna je dan ook perfect in uw recht bent om dat NIET te doen.

Om uw vergelijking te gebruiken.

Klant kwam binnen voor een verzekering en de prijs. Ik heb hem alle uitleg gegeven en de prijs gezegd.

Klant mailt de dag later binnen voor de prijs te weten.

Nu in uw geval moet je verkopen dus kan je moeilijk de mail verwijderen. Maar daar komt het zowat op neer.

Ik vind het wel mooi om te zien dat mensen denken dat ambtenaar zijn een soort heilig beroep is dan wij op alles en nog wat moeten antwoorden.

Ja maar. Zijn jouw klanten niet "gepensioeneerden" of "zieken"?
Er gaat daar veel volk jou contacteren die niet meer in goede gezondheid zijn zoals "ik ben de helft van het telefoongesprek van de dag daarvoor vergeten". (Want ik heb al "verzekering" gehoord, mensen die geen telsom kunnen maken,...)

Dat hoort erbij.

Windows 11 update van start.

Allesinds een kaarsje gaan branden in de kerk in de hoop dat alles goed gaat verlopen.

IT: Tijdens de update kan het zijn dat je dit, dit en dit niet kan gebruiken, dus probeer u bezig te houden.

Windows 11 update van start.

Allesinds een kaarsje gaan branden in de kerk in de hoop dat alles goed gaat verlopen.

IT: Tijdens de update kan het zijn dat je dit, dit en dit niet kan gebruiken, dus probeer u bezig te houden.

Het leven is een pak simpeler als je al die IT prut gewoon aanvaardt en over je heen laat komen. Windows probeert je niet te kloten. IT probeert je niet te kloten. Shit just happens sometimes.

Update starten, telefoon pakken, krantje lezen. Af en toe klikken. Part of the job and we move on again.

Ik heb al updates gehad die vlekkeloos verlopen. Ik heb al updates gehad die letterlijk 10h geduurd hebben (uiteraard 1h voor ik een training moest geven). Ik heb al updates gehad die al mijn VPN certificaten om zeep geholpen hebben en de enige oplossing was 2d met een Indier aan de lijn hangen. It's fiiiine. Uiteindelijk komt het wel in orde.

Het leven is toch te kort om je druk te maken in een Windows update ? En al zeker om er weken aan een stuk over te kakken tegen collega's aan de lunch tafel. "Guys, het is een windows update, we hebben toch wel interessantere topics om over te babbelen, niet ?"

Of zoals mijn neefje zou zeggen 'hey bro, die guy vertelt suffe verhalen' :laugh:

Het leven is een pak simpeler als je al die IT prut gewoon aanvaardt en over je heen laat komen. Windows probeert je niet te kloten. IT probeert je niet te kloten. Shit just happens sometimes.

Update starten, telefoon pakken, krantje lezen. Af en toe klikken. Part of the job and we move on again.

Ik heb al updates gehad die vlekkeloos verlopen. Ik heb al updates gehad die letterlijk 10h geduurd hebben (uiteraard 1h voor ik een training moest geven). Ik heb al updates gehad die al mijn VPN certificaten om zeep geholpen hebben en de enige oplossing was 2d met een Indier aan de lijn hangen. It's fiiiine. Uiteindelijk komt het wel in orde.

Het leven is toch te kort om je druk te maken in een Windows update ? En al zeker om er weken aan een stuk over te kakken tegen collega's aan de lunch tafel. "Guys, het is een windows update, we hebben toch wel interessantere topics om over te babbelen, niet ?"

Of zoals mijn neefje zou zeggen 'hey bro, die guy vertelt suffe verhalen' :laugh:
Is zoals bij beesten; die voelen je emotionele toestand aan. Keep calm and carry on.

Ik vind dat wel plezant als ze hier dingen updaten of releasen. Dat betekent altijd een paar uur tijd om iets anders te doen. Ze doen dat ook bijna altijd op een vrijdagnamiddag, dus dan is het gewoon weekend vanaf 's middags.

Terug
Bovenaan