Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Bestelling sturen naar grote multinational - 4 weken later krijg je een orderbevestiging, één of ander fancy systeem dat gegarandeerd ettelijke miljoenen aan aanschaf, onderhoud en weet ik veel wat nog allemaal kost - een mens stelt dan de vraag of het mogelijk is om gewoon een bericht te sturen met bevestiging van ontvangst van de bestelling zodat je tenminste nog kan ingrijpen als het order om één of andere reden niet is aangekomen - antwoord: dat is niet mogelijk.

Mijn antwoord: koop een fax van 50 € - die doet dat automatisch.

Overstap van windows 10 naar windows 11.

Sommige collega's die een halve dag problemen hebben gehad met de overstap. Ik kijk er naar uit

Het is niet mijn afdeling waar ik werk. Het is een afdeling in onze fod.

Er is geen budget om extra volk aan te nemen. Management wilt niet inzien dat dit een groot probleem zal worden in de komende jaren als ze geen versterking aannemen.
Dus blijf je als laatste op het schip? Tof als je kapitein bent, minder tof als je gewoon werknemer bent hoor :)

Sommige collega's die een halve dag problemen hebben gehad met de overstap. Ik kijk er naar uit
Dus de ergernis is een mogelijk probleem in de toekomst... Als je bij alles al problemen ziet aankomen (puur omdat anderen problemen gehad hebben), zit je echt niet meer goed in je vel....

Carrièreswitch serieus overwegen...

Dus blijf je als laatste op het schip? Tof als je kapitein bent, minder tof als je gewoon werknemer bent hoor :)

Dus de ergernis is een mogelijk probleem in de toekomst... Als je bij alles al problemen ziet aankomen (puur omdat anderen problemen gehad hebben), zit je echt niet meer goed in je vel....

Carrièreswitch serieus overwegen...

Ik zie de het probleem aankomen bij een andere dienst. Omdat die nu al met 50% minder volk werken.

Op onze dienst is het nog in orde. Ik zie geen reden om te vertrekken (voorlopig)

Wat wel een groot plus punt is, is dat de chef van de betalingsdienst goed genoeg weet dat ze het werk van 6 met 3 aan het doen zijn. Dus die zegt letterlijk aan zijn team doe wat je kan en als ze klagen moeten ze maar volk bij aannemen.

Zo een mentaliteit ga niet tegenkomen in de privé. Ik denk dat dit wel typisch is aan de overheid, wij zitten met zo veel oude collega's waar je niet moet afkomen met: "dubbel zo hard werken voor hetzelfde geld".

Een ultra databankview uitpluizen, ooit gemaakt door iemand. Iets dat zeer intensief wel wordt gebruikt blijkbaar.

Maar dan begin je toch fouten te zien die echt niet logisch zijn.
Verder werken in if-statements met de verkeerde variabelen. Er zijn variabelen die hard op elkaar lijken, dus een vergissing was gauw gebeurd. Variabelen die worden overschreven, omdat er geen tussentijdse returns gebeuren...de laatste if/else overschrijft al het vorige.

Wtf toch weer. Hahahah.

Data. Ik denk dat het op weinig plaatsen maar echt goed in elkaar zit.
Hoeveel foute conclusies en berekeningen gebeuren er uiteindelijk niet. 😂

Zaken die al jaren in een hoekske draaien, niemand weet echt wat het doet.
Beslissingen hangen ervan af.
Maar blijkt nooit correct geweest te zijn.
Al zo vaak gezien hahaha.

Laatst bewerkt:
Beste mijnheer Peppe

Ik heb recent een brief van u gekregen en die is mij een beetje onduidelijk, kan u mij vertellen hoeveel ik nu maandelijks zal ontvangen.

Ik kijk naar de brief. Staat er letterlijk.

Vanaf 01.09.2025 zal u XXX € Ontvangen.

En ik weet dat ik nu weer een hoop mensen ambetant ga maken maaaaaaaaaar ....

* DELETE mail *

Beste mijnheer Peppe

Ik heb recent een brief van u gekregen en die is mij een beetje onduidelijk, kan u mij vertellen hoeveel ik nu maandelijks zal ontvangen.

Ik kijk naar de brief. Staat er letterlijk.

* DELETE mail *
Ik zou inderdaad niet teveel reclame maken dat je als ambtenaar ervoor kiest om vragen van burgers gewoon te deleten omdat ze de vraag reeds zelf zouden moeten kunnen beantwoorden met de informatie die ze hebben.... Zeker als het antwoord letterlijk op 20 seconden kan gegeven worden.

Denk dat je toch echt best een andere job gaat zoeken als zelfs dit je al tegensteekt hoor... Misschien gewoon niet meer met burgers in contact staan, naast de torenhoge druk?

Ik zou inderdaad niet teveel reclame maken dat je als ambtenaar ervoor kiest om vragen van burgers gewoon te deleten omdat ze de vraag reeds zelf zouden moeten kunnen beantwoorden met de informatie die ze hebben.... Zeker als het antwoord letterlijk op 20 seconden kan gegeven worden.

Denk dat je toch echt best een andere job gaat zoeken als zelfs dit je al tegensteekt hoor... Misschien gewoon niet meer met burgers in contact staan, naast de torenhoge druk?

Werkt elke keer :oi22:

Beste mijnheer Peppe

Ik heb recent een korte van u gekregen en die is mij een beetje onduidelijk, kan u mij vertellen hoeveel ik nu maandelijks zal ontvangen.

Ik kijk naar de korte. Staat er letterlijk.

* E-mail VERWIJDEREN *
Wel tijd hebben om dat hier helemaal uit te typen op een forum, maar geen 5 sec tijd om vlug te antwoorden. De vraag is ook gewoon vriendelijk opgesteld. En werkemail gewoon verwijderen omdat ze jou persoonlijk niet aanstaan, tsja.

*Klant kwam vandaag binnen en vroeg om een verzekering, ik heb hem buitengeshot, *LOL*. Ik weet dat mensen dit niet vinden kunnen maaaaaarr....*

Dan besef je toch zelf eigenlijk al dat je niet echt je job deftig aan't doen bent hé :)

Om uw vergelijking te gebruiken.

Klant kwam binnen voor een verzekering en de prijs. Ik heb hem alle uitleg gegeven en de prijs gezegd.

Klant mailt de dag later binnen voor de prijs te weten.

Nu in uw geval moet je verkopen dus kan je moeilijk de mail verwijderen. Maar daar komt het zowat op neer.

Ik vind het wel mooi om te zien dat mensen denken dat ambtenaar zijn een soort heilig beroep is dan wij op alles en nog wat moeten antwoorden.

Ik vind het wel mooi om te zien dat mensen denken dat ambtenaar zijn een soort heilig beroep is dan wij op alles en nog wat moeten antwoorden.
Ik vind dat je "alles en nog wat" nogal breed interpreteert als je een vraag krijgt voor verduidelijking die gewoon neutraal/beleefd is. Werkte jij niet rond pensioenen? Dan vind ik het helemaal logisch dat je die mensen een antwoord geeft.

Uiteindelijk, is het je job of niet? Ik kan me ook een hoop rottaken bedenken die ik liever niet doe, maar ik wordt daar nu eenmaal voor betaald.

Een halve dag - dat zou eigenlijk een glimlach van de dag moeten zijn dan.

Normaal is dat meerdere dagen, meerdere mensen, meerdere continenten, een factuur om achterover van te vallen en als resultaat geen Windows 11 maar gewoon Windows 10.

Om uw vergelijking te gebruiken.

Klant kwam binnen voor een verzekering en de prijs. Ik heb hem alle uitleg gegeven en de prijs gezegd.

Klant mailt de dag later binnen voor de prijs te weten.

Nu in uw geval moet je verkopen dus kan je moeilijk de mail verwijderen. Maar daar komt het zowat op neer.

Tjah, je zegt het zelf... Ik "moet mijn job doen" en moet ik dus de klant antwoorden. Jij bent er ook om je job te doen en als een burger een vraag heeft, dien je daar op te antwoorden, potato, potato. Zeker als de burger een gepensioneerde is die op zich geantwoord kan worden in 5 woorden.

Soit, zo moeilijk vind ik dat niet maar goed, verschijt vooral je tijd door te klagen over een mail dat je had moeten beantwoorden maar niet beantwoordt hebt, niet beseffende dat je daarmee meer tijd en moeite in steekt dan wanneer je gewoon die effing mail zou hebben beantwoord.

Nu weet ik dus weer waarvoor ik jaarlijks belastingen betaal :)

Nu weet ik dus weer waarvoor ik jaarlijks belastingen betaal :)

Kan je jaarlijks wat meer betalen want ze snoeien in onze overheidsdiensten ..

Nu alle gekken op een stokje er zijn sommige onderwerpen waar sommige sommige BG een zéér sterke mening over hebben. En ik wist als dat ging posten dat ik een paar reacties zou krijgen.

Het was niet mijn bedoeling om te rage baiten en zeker niet voor 10 uur 's morgens. Ik zal dit onderwerp terug in mijn kastje plaatsen.

Kan je jaarlijks wat meer betalen want ze snoeien in onze overheidsdiensten ..

Nu alle gekken op een stokje er zijn sommige onderwerpen waar sommige sommige BG een zéér sterke mening over hebben. En ik wist als dat ging posten dat ik een paar reacties zou krijgen.

Het was niet mijn bedoeling om te rage baiten en zeker niet voor 10 uur 's morgens. Ik zal dit onderwerp terug in mijn kastje plaatsen.
Je overdrijft ook wel met die "rage" en "sterke mening", dat lijkt me gewoon een kutmentaliteit en daarom reageer ik, dat is alles.

Terug
Bovenaan