Muscleduck
Well-known member
Ik snap die ergernis wel eigenlijk. Zaken die werkmensen dienen waar ze fysiek aanwezig kunnen of moeten zijn zouden toch echt op zaterdag open moeten zijn. Of het nu de bank, vakbond of gelijk wat is.Nog geen 9u en ik ben mijn geloof in de mens al verloren voor vandaag. Een @peppe ergernis
Ik stuur een brief om iemand uit te nodigen op kantoor (geen verplichting, maar een recht)
Geen uitstel mogelijk behalve bij een goed gemotiveerde reden. Lees ziekenhuisafspraak, ziek, vrouw bevallen, sterfgeval,..
Ik krijg telefoon
"Ik kan niet komen op die datum"
Oké, en de reden?
"Ik moet werken, kan u dat uitstellen?"
Werken is geen gegronde reden maar soit ik ga mee in het verhaal
Wanneer moet u niet werken dan
"Ik werk van maandag tot vrijdag"
Ok, en wanneer zou voor u dan wel passen?
"Goh ik weet niet, wat stelt u voor?"
Gast, ik heb u al een dag voorgesteld rememberben uw secretaresse niet die 10 dagen gaat voorstellen en vrijhouden als ik weet dat je toch nie kan
Dus ik stel voor dat hij mij ook per mail mag antwoorden
"Nee ik kom toch graag persoonlijk mijn verhaal doen"
Oké dan stel ik voor dat u een halve dag verlof neemt om op de voorgestelde datum te komen
"Ja mja dat is kort dag hè. En moet een werkende mens nu daarvoor zijn verlofdagen verknoeien"
Ge moet niet komen hè, maar als ge toch wilt is er wat medewerking nodig van uw kant ook hoor ffs
Of zoals op de gemeente 1 of 2 dagen in de week waarop ze later open zijn.
Ik werkte vroeger in een bedrijf dat 2x per jaar collectief sloot. Quasi al mijn verlof ging naar dat en naar enkele brugdagen. Ik had 1 of 2 vrij te kiezen verlofdagen op een jaar. Dan wil je die niet verkwanselen aan gelijk wat.

ben uw secretaresse niet die 10 dagen gaat voorstellen en vrijhouden als ik weet dat je toch nie kan

.