Oldskooler
Well-known member
Omgaan met de burger.Ge zou denken peppe is hier verhalen aan het verzinnen maar tot mijn verbazing zijn dit echte gesprekken die ik meemaak. Soms is dat echt niet te geloven.
Mevrouw had mij al 5x liggen bellen vandaag. Ik bel terug en het was dezelfde persoon van vorige week. Ik wist drekt dat het een toffe telefoon ging worden.
Schets:
Mevrouw had een betaling gekregen voor 5 maanden (1.3.2025 - 1.7.2025) voor 5000€. Vanaf 1.8.2025 was het de verzekeraar die mevrouw ging betalen.
Al deze gegevens stonden lang en breed uitgelegd in de brief. Alle bedragen en datums zijn in het vet gezet zodat het heel duidelijk is.
Mevr belt binnen en zegt mijnheer Peppe jij hebt mij te weinig betaald, ik moet nog €1000 krijgen. Ik zeg tegen mevr dat wij alles correct hebben uitbetaald en voor ons is uw dossier in orde en afgesloten.
Nee dat kan niet ik heb hier liggen tellen en ik kom € 1000 te kort. Lijk een klein kind heb ik tegen mevr gezegd we gaan elke maand aftrekken van die €5000 en dan zullen we zien of we geld te kort komen of niet. Heeft u pen en papier bij de hand dan kunnen we beginnen.
€5000 - €1000 Juli
€4000 - €1000 Juni - Ik: Klopt? Mevr: Ja, klopt
€3000 - €1000 Mei- Ik: Klopt? Mevr: Ja, klopt
€2000 - €1000 April- Ik: Klopt? Mevr: Ja, klopt
€1000 - €1000 Maart- Ik: Klopt? Mevr: Ja, klopt
Eindresultaat = €0 - Ik: Klopt? Mevr: Nee klopt niet
Dus ik zeg tegen mevrouw: "kan u mij nu eens uitleggen hoe u aan €1000 extra komt die wij u niet hebben uitbetaald....?"
Ik ben samen met mevr naar dezelfde brief aan het kijken die IK heb gemaakt en ik zie nergens een tekort van €1000 dus ik wou echt weten waar dat bedrag vandaan kwam.
Mevr: begint lastig te worden en te zeggen van "jullie van de overheid denken alles beter te weten blabla".
ik: NOGMAALS mevr hoe komt u aan een tekort van €1000 ....??????
Mevr: dit is mijn berekening:
€5000 - €1000 Augustus
€4000 - €1000 Juli
€3000 - €1000 Juni
€2000 - €1000 Mei
€1000 - €1000 April
€0 - €1000 Maart
Zoals u kan zien kom ik €1000 te kort!!!
ik: Mevr .... WAAROM denkt u dat wij aug OOK betalen wanneer ik heel duidelijk in de brief schrijf dat de verzekeraar u begint te betalen vanaf augustus?
Mevr: Ah omdat ik dacht dat jullie ook augustus zouden betalen
Op dit moment kon ik mevr door de telefoon trekken. Dit zijn volwassen mensen die stemmen en die niet eens DUIDELIJK hun brief kunnen lezen. Ik meen het, dit zijn de soort telefoons en antwoorden waar ik wekelijks mee te maken krijg. Hoeveel mensen DURVEN zeggen: "ik dacht dat" wanneer er iets totaal anders in de brief staat.......!!!!!!!!!!!!!!!!!!
20 MINUTENNNNNNNNNNN, maar goed dat ik thuis aan het werken was, maar goed dat de mute knop goed werkte want ik heb luidop FUUUUUUUUUUUUUUUUUUU liggen schreeuwen.
/end rant.
Ik zou het niet kunnen....(Ik krijg dan flashbacks naar 80 jaar geleden.)
Ik denk dat velen het ook zo spelen. In de hoop van toch iets los te krijgen. Of dat je zou opgeven en het dossier afrondt zonder gevolgen.
--
Zo ook iemand die bij een gemeente werkt.
Eerst bij dienst vreemdelingen, nu gewoon burgerloket.
Wat dat die allemaal meemaakt... bloed van onder uw nagels de hele dag door.
.