Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

LOL, je leest ook wat je wil lezen. Wie is er begonnen met in absolute termen te denken? Spoiler: ik niet.

Wat ik dan hierboven lees en ook in HLN bevestigt wel dat mensen echt niet meer beseffen wat voor vrijheden we hebben en hoe zuinig we er moeten op zijn. Dat betoog bij HLN helpt me daar zeker bij. Het toont aan dat mensen polariseren. Zie ook het commentaar over Unia wat er vanuit het niks wordt bij gesleurd.

Met constructieve kritiek is niks mis mee. Een vakbond een sekte noemen is dat niet. En zoals gezegd, tuurlijk zijn die dingen niet perfect. Maar er bestaan checks en balances (scheiding der machten) om die dingen eruit te filteren.

Dus zoals gezegd: wees blij dat vakbonden bestaan en een werkdag van 12 uur niet langer de norm is.

voor wat het waard is: in mijn initiële post nam ik de term "sektes" in de mond vooral richting Unia. Taalkundig zat die zin evenwel niet zo goed in elkaar.

Neemt niet weg dat mijn persoonlijke ervaring met vakbonden op de werkvloer ook is dat deze constant medewerkers opjutten en polariseren. In een groot % van de ontslagdossiers die ik hier zie passeren speelt de vakbond een aanzienlijke rol. Dus jij kan wel zeggen wees blij dat er vakbonden zijn, langs de andere kant worden ze ook gewoon vaak als een pain in the ass ervaren en dat komt de medewerker zeker niet altijd ten goede.

Dus jij kan wel zeggen wees blij dat er vakbonden zijn, langs de andere kant worden ze ook gewoon vaak als een pain in the ass ervaren en dat komt de medewerker zeker niet altijd ten goede.
Zelf nog militant geweest, ben ermee gestopt omdat het vooral een klaagbarak was voor een specifieke groep medewerkers. Het hangt heel sterk af van welke personen aan tafel zitten. Werknemersvertegenwoordiging is absoluut een meerwaarde, zowel binnen een organisatie als op de hogere niveaus. Maar de manier waarop het in de praktijk wordt ingevuld is, zeker binnen een organisatie, vaak intriest en van laag niveau. Jammer want het komt niemand ten goede. Geen idee hoe het zit op de hogere niveaus wanneer er moet onderhandeld worden over CAO's en dergelijke, ik veronderstel dat daar mensen aan tafel zitten met meer kennis van zaken.

Hier the saga continues:

Vanmorgen een whatsappke met haar ziektebriefje.
Ze is afwezig tot en met vrijdag, dan zou ze maandag of dinsdag volledig fysiek beschikbaar zijn.

Ze zegt dat ze zeker nog op mijn mails gaat antwoorden en wil niet dat ik denk dat ze me negeert. Integendeel ze wil haar tijd nemen om alles zorgvuldig te lezen en een antwoord te formuleren. en dat lukt haar nu niet.

Ze zou me graag binnenkort telefonisch spreken en dankt me voor haar begrip.

Volgens mij is die gewoon met iemand gaan babbelen ofzo en hebben ze haar gezegd dit te antwoorden.
Nu ben ik toch wel heel benieuwd.
Telefonisch heb ik weinig zin in, ik wil haar gewoon (opnieuw) hier ter plaatse op het werk en dan kan ik haar confronteren op basis van haar mailbox en een hoop andere zaken met de feiten van haar vele tekortkomingen en nalatigheid.
C'est ça.

Was ook mijn eerste gevoel dat ze met iemand gaan babbelen is. Vooral de bedanking voor je begrip zou ik zeer irritant vinden. Ze positioneert zich daarmee opnieuw boven jou.

Een meeting die een half uurtje zou duren, uiteindelijk uitgelopen weer tot 2 uur.

Soit, ik zette mijn camera af, luister (niet) mee, en tokkel wat nuttig werk neer dacht ik.

Nog een hoop piskak tegengekomen wat die shitconsultant heeft nagelaten.
Hele schermen die eigenlijk gewoon niet meer werken.
Nu moet je er meer tijd insteken, dan dat je het zelf eerst had gedaan.

Al wat die kankerkeutel ooit nog maar aangeraakt heeft, moet gewoonweg volledig nagekeken worden.

Laatst bewerkt:
Ik kan niet in woorden uitdrukken hoe hard ik degene die de interface ontworpen heeft voor Toegangsbeheer voor Ondernemingen en Organisaties (e-loket) pijn wil doen. Rechten uitdelen aan 1 persoon kan echt meer dan een uur duren terwijl dat met een nieuwere interfact op 5 minuten gedaan zou kunnen zijn.

Deze melding onderaan de website zegt al genoeg zeker: "© 2007 Sociale zekerheid"
Wie wil op zoiets nu copyright claimen. Je zou gvd beschaamd moeten zijn om zoiets op te leveren.

Altijd grappig en ergerlijk tegelijk wanneer in gigantische multinationals de ene Business Unit x gaat doen en de andere Business Unit zegt opeens "HAHA! wij gaan ook x doen maar al vanaf volgende maand!" ipv eens met elkaar te hebben gepraat over hoe we dat optimaal kunnen implementeren. Nee, natuurlijk 2 verschillende teams.

Bende onnozelaars altijd :sarcastic:

Iemand die vlak voor hij een paar weken met vakantie vertrekt, de vraag lanceert of een project team (die door dat project al geen zomerverlof hebben) niet in de weekends kan werken om wat achterstand in te halen. Waarbij dat team al redelijk wat in het weekend aan het werken is.

Vind ik toch iets te gemakkelijk om vanuit je luie zetel te opperen dat anderen maar 7 dagen op 7 moeten werken... Zeker als die persoon alleen maar een deel van het werk van zijn eigen team afschuift op dat project team.

Hier the saga continues:

Vanmorgen een whatsappke met haar ziektebriefje.
Ze is afwezig tot en met vrijdag, dan zou ze maandag of dinsdag volledig fysiek beschikbaar zijn.

Ze zegt dat ze zeker nog op mijn mails gaat antwoorden en wil niet dat ik denk dat ze me negeert. Integendeel ze wil haar tijd nemen om alles zorgvuldig te lezen en een antwoord te formuleren. en dat lukt haar nu niet.

Ze zou me graag binnenkort telefonisch spreken en dankt me voor haar begrip.

Volgens mij is die gewoon met iemand gaan babbelen ofzo en hebben ze haar gezegd dit te antwoorden.
Nu ben ik toch wel heel benieuwd.
Telefonisch heb ik weinig zin in, ik wil haar gewoon (opnieuw) hier ter plaatse op het werk en dan kan ik haar confronteren op basis van haar mailbox en een hoop andere zaken met de feiten van haar vele tekortkomingen en nalatigheid.

Allee, vanmorgen een berichtje:

"Goedemorgen, ook vandaag zal ik nog afwezig zijn. Tot morgen."

Allee, das goed dan da gij da bepaalt ofzo.

Zo ben weer bijgelezen in de saga van de werknemer.
Blijkt precies toch wel moeilijk als werkgever om iemand die duidelijk haar werk niet doet buiten te zetten.

Blijkt precies toch wel moeilijk als werkgever om iemand die duidelijk haar werk niet doet buiten te zetten.
Kwestie van willen als werkgever.

Heb er in mijn leven al paar buiten gezet. Kost je wat geld, maar 2 3 4 mnd loon vs 12mnd aanmodderen en de rest demotiveren...

Je moet ook de "ballen" hebben daarvoor. Eigenlijk is het vrij simpel maar iemand die geen ervaring daarmee heeft, dan is dat mentaal moeilijk om iemands "inkomen" af te pakken. Ik zie dat ook hier. Sommige laten ze "jaren" aanmodderen omdat niemand de energie erin wil steken of omdat ze te bevriend zijn met die persoon (jarenlang samengewerkt) of omdat ze gewoonweg dat mentaal niet kunnen.

In mijn ogen kon hij allang haar buiten zetten. Ongekeurde liften ongemoeid laten, lijkt mij een zware fout. (Ik zou zelfs druk op haar zetten wat de mogelijke gevolgen daarvan kunnen zijn. Wie is hier aansprakelijk als er iets misloopt en gewonden/doden vallen?)

Het is moeilijk om tegelijkertijd vrienden en leidinggevende te zijn.

Je wil ze nog een burnout bezorgen ook?

Ze is niet geschikt voor de job tout court. Haar laten aanmodderen daar eindigt ook in een burnout.

Veiligheid is ook wat belangrijker dan iemands burnout.

Ik zou die druk geven om haar te doen beseffen dat ze niet geschikt is voor die job op dit moment. Dat leek mij nog een jong persoon dus die kan zich nog herbronnen. (Maar dan elders :p)

Je moet ook de "ballen" hebben daarvoor. Eigenlijk is het vrij simpel maar iemand die geen ervaring daarmee heeft, dan is dat mentaal moeilijk om iemands "inkomen" af te pakken. Ik zie dat ook hier. Sommige laten ze "jaren" aanmodderen omdat niemand de energie erin wil steken of omdat ze te bevriend zijn met die persoon (jarenlang samengewerkt) of omdat ze gewoonweg dat mentaal niet kunnen.

In mijn ogen kon hij allang haar buiten zetten. Ongekeurde liften ongemoeid laten, lijkt mij een zware fout. (Ik zou zelfs druk op haar zetten wat de mogelijke gevolgen daarvan kunnen zijn. Wie is hier aansprakelijk als er iets misloopt en gewonden/doden vallen?)

Het is moeilijk om tegelijkertijd vrienden en leidinggevende te zijn.

Ja, ze moet nog terugkomen ook natuurlijk.
HR is nu aan het bezien of en hoe we ze best aan de deur kunnen zetten.

Ik weet niet hoe het bij kleinere bedrijven zit, maar bij ons wordt je op een verbeteringstraject gezet en als het dan nog niet betert is het richting exit. De opzet van zo'n traject is dan toch vrij duidelijk. Ontslag wegens dringende redenen kan ook, maar dat vraagt wel bepaalde omstandigheden.

Over zo'n dingen kan je best duidelijk zijn: "we willen je nog een kans geven en als je ervoor zorgt dat x, y en z beter worden gedaan, mag je aanblijven. Indien niet, dan vrees ik dat het verhaal bij ons gaat stoppen". Als je er vaag over bent hou je die persoon aan het lijntje.

Nadat hij 2 weken bij ne klant heeft gezeten voor de shutdown is de collega die hier naast mij zit terug. Hop, weg rust. :frown:

Hij was een half uur binnen en hij zat weeral iemand te bellen met de smartphone op speaker... hoe snap je zelf niet dat dit gewoon sú-per irritant (en asociaal) is? Als ik een teams call heb of een telefoon waarvan ik weet dat die langer dan 2 minuten gaat duren zet ik mij effe apart zodat ik niet de halve bureau moet storen (en frankly ook zodat die collega zich dan achteraf niet gaat moeien met hetgeen waaraan je werkt). Als iemand dan iets zegt zit is die persoon het probleem en niet hij... dat doe ik dus ook niet meer.

Normaal verhuizen we volgend jaar... hopelijk met genoeg opties om mij zo ver mogelijk uit de weg te zetten.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan