Chilliewillie88
Active member
LOL, je leest ook wat je wil lezen. Wie is er begonnen met in absolute termen te denken? Spoiler: ik niet.
Wat ik dan hierboven lees en ook in HLN bevestigt wel dat mensen echt niet meer beseffen wat voor vrijheden we hebben en hoe zuinig we er moeten op zijn. Dat betoog bij HLN helpt me daar zeker bij. Het toont aan dat mensen polariseren. Zie ook het commentaar over Unia wat er vanuit het niks wordt bij gesleurd.
Met constructieve kritiek is niks mis mee. Een vakbond een sekte noemen is dat niet. En zoals gezegd, tuurlijk zijn die dingen niet perfect. Maar er bestaan checks en balances (scheiding der machten) om die dingen eruit te filteren.
Dus zoals gezegd: wees blij dat vakbonden bestaan en een werkdag van 12 uur niet langer de norm is.
voor wat het waard is: in mijn initiële post nam ik de term "sektes" in de mond vooral richting Unia. Taalkundig zat die zin evenwel niet zo goed in elkaar.
Neemt niet weg dat mijn persoonlijke ervaring met vakbonden op de werkvloer ook is dat deze constant medewerkers opjutten en polariseren. In een groot % van de ontslagdossiers die ik hier zie passeren speelt de vakbond een aanzienlijke rol. Dus jij kan wel zeggen wees blij dat er vakbonden zijn, langs de andere kant worden ze ook gewoon vaak als een pain in the ass ervaren en dat komt de medewerker zeker niet altijd ten goede.

)